abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32851484
Er verscheen laatst een bericht dat steeds meer autochtonen, met name meisjes zich bekeren tot de islam. Vandaag zag ik zo een Nederlandse dame, compleet verhuld in een islamitisch gewaad met hoofddoek. Ik vond het een apart beeld. Wat is het opeens dat deze mensen aantrekt tot de islam, terwijl die in zo een negatief daglicht staat? Meeste Nederlanders lijken me toch behoorlijk verrechtst, zeker ten aanzien van de moslims.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:13:51 #2
53963 Blue_MnM
Melt for no one
pi_32851561
Te lang blijven hangen bij hun Loverboys ? Stockholmsyndroom ? geen idee..
"Never let 'em see you melt." "Inside everyone there's a little nut."
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:14:21 #3
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_32851568
Labielheid...
pi_32851586
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:11 schreef addictivebeat het volgende:
Er verscheen laatst een bericht dat steeds meer autochtonen, met name meisjes zich bekeren tot de islam. Vandaag zag ik zo een Nederlandse dame, compleet verhuld in een islamitisch gewaad met hoofddoek. Ik vond het een apart beeld. Wat is het opeens dat deze mensen aantrekt tot de islam, terwijl die in zo een negatief daglicht staat?
Dat is al van alle tijden hoor, Nederlanders die moslim worden. Soms vanwege oprecht geloof, vaak ook vanwege de liefde. Dat het nu vaker gebeurd is simpelweg omdat de Islam groter wordt dankzij de nieuwe aanwas van Islamitische allochtonen.
quote:
Meeste Nederlanders lijken me toch behoorlijk verrechtst, zeker ten aanzien van de moslims.
De peilingen laten momenteel een verlinksing zien hoor.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:15:29 #5
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_32851596
Je hebt altijd mensen die zich nergens thuis voelen en zich dan bij zo'n geloof welkom voelen in die minderwaardige rol die ze daar in bekleden.

Ik vindt het triest voor die mensen.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:15:35 #6
3767 Herald
Come get some
pi_32851600
dat was enkele weekjes geleden ook op televisie, drie vrouwen die moslima werden. Maar het ging het niet om het imago van moslims, maar om het geloof. Die vrouwen in de docu vonden gewoon rust en houvast in de islam. Dat was voor hen belangrijker dan het negatieve imago. Zelfde dat er nog katholieken zijn terwijl de Spaanse Inquisitie ook niet zo vredelievend te boek staat.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=201122
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:19:03 #7
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_32851682
Volgens mij willen ze graag gedomineerd worden door hun man
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_32851687
Zijn er ook moslims in NL die zich bekeren tot christen?
pi_32851720
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:19 schreef renz0r het volgende:
Ja
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32851755
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja
Ja oke, maar zijn er ook getallen ofzo?
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:21:47 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32851762
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:

De peilingen laten momenteel een verlinksing zien hoor.
Vanwege economische motieven ja.
Vampire Romance O+
pi_32851778
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:21 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Vanwege economische motieven ja.
Mwaw, misschien, misschien ook niet.
pi_32851788
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:19 schreef renz0r het volgende:
Dat zie je in Israel wel, of het in West-Europa veel voorkomt weet ik niet, in de meeste islamitische landen kun je het beter niet proberen, al hebben die bijna allemaal wel een (kleine) christelijke minderheid.
pi_32851894
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:21 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ja oke, maar zijn er ook getallen ofzo?
Geen idee, maar ik gok niet heel erg veel. Maar ik denk ook niet dat de meeste bekeerde moslims daarvoor christenen waren, dat zijn veelal atheisten of zoekenden die het christendom al hadden afgezworen.

Ik denk wel dat er vrij veel moslims atheist worden. En dat een groot deel zich in naam nog wel moslim noemt, maar in de praktijk eigen vrijwel compleet atheistisch is.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:29:36 #15
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_32851954
ik vind het niet raar. elk geloof is zo'n beetje even dom (in mijn ogen!)
en islam is slechts een van de zoveel.

tja dat het een beetje in een kwaad daglicht staat, moet een echte gelovige niets doen.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_32851969
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:22 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat zie je in Israel wel, of het in West-Europa veel voorkomt weet ik niet, in de meeste islamitische landen kun je het beter niet proberen, al hebben die bijna allemaal wel een (kleine) christelijke minderheid.
Dat is een enorm misverstand, in de meeste Arabische en/of Moslimlanden leven Christenen en Moslims vreedzaam samen, zonder onderdrukking of onderlinge ruzie of afgunst. Je kunt je daar best bekeren zonder dat je gevaar loopt of iets degelijks. Je wordt niet schever aangekeken dan wanneer je hier uit je kerkgemeenschap stapt.
pi_32852080
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is een enorm misverstand, in de meeste Arabische en/of Moslimlanden leven Christenen en Moslims vreedzaam samen, zonder onderdrukking of onderlinge ruzie of afgunst. Je kunt je daar best bekeren zonder dat je gevaar loopt of iets degelijks. Je wordt niet schever aangekeken dan wanneer je hier uit je kerkgemeenschap stapt.
In de meeste islamitische landen is het toegestaan christen te zijn, dan heb ik het over mensen die dat al generaties lang zijn. Tegen een moslim die christen wordt kijkt men over het algemeen heel anders, negativer, aan.
pi_32852209
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:34 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

In de meeste islamitische landen is het toegestaan christen te zijn, dan heb ik het over mensen die dat al generaties lang zijn. Tegen een moslim die christen wordt kijkt men over het algemeen heel anders, negativer, aan.
Geen enkele hechte geloofsgemeenschap is blij als leden uit de gemeenschap stappen, zelfs in Nederland krijg je een berg scheve ogen na uittreding uit vrijwel elke kerkgemeenschap. In Nederland komen sociale uitsluiting en geweld als gevolg ook nog frequent voor, ook buiten Urk en Staphorst. Dat heb je in Islamitische landen ook, misschien wel meer. Maar het is absoluut niet zo dat je leven gevaar loopt, dat je stelselmatig achtergestelt wordt of dat soort dingen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:42:40 #19
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32852269
In de Nieuwe Revu stond ooit een fotoreportage. Daarin gaven de vier vrouwen aan dat ze nu nooit meer werden lastig gevallen en niet meer als lustobject werden gezien. Ik heb geprobeerd me voor te stellen dat deze vrouwen ooit als lustobject beschouwd zouden kunnen zijn, maar het is me niet gelukt. Mijn theorie is dat ze geen vent konden krijgen, behalve een orthodoxe moslim en toen maar uit armoede daarvoor gekozen hebben. Je moet wat als je geen vent kan krjigen en toch wil trouwen en kinderen krijgen.

Overigens is mijn gevoel vaak: "landverrader" bij dergelijke vrouwen / mannen, dat is geen rationele afweging, maar wel mijn gevoel. Wat op tv voorbij komt zijn ook vaak een beetje de labielo's, neem bijvoorbeeld zo'n Abdul Jabbar van de Ven.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:44:19 #20
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32852317
ach de media blaast het weer eens op. ze vinden 3 bekeerde meisjes en opeens bekeert de helft van de nederlanders zich

domme hboers, zijn wanhopig voor nieuws
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:57:25 #21
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_32852581
Als je dat ik marokko probeert word je gelijk omgelegd door je eigen fammilie
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_32852667
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]
Maar het is absoluut niet zo dat je leven gevaar loopt, dat je stelselmatig achtergestelt wordt of dat soort dingen.
Je leven loopt geen gevaar, behalve in bepaalde delen van Nigeria, Soedan en Indonesië, maar in Saoedi-Arabië bijvoorbeeld worden christenen wel degelijk achtergesteld, zo mag je daar in het openbaar geen kettinkje met een kruis om je nek dragen.
pi_32852701
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:57 schreef MisterICE het volgende:
Als je dat ik marokko probeert word je gelijk omgelegd door je eigen fammilie
Goh,

Yeah right
pi_32852759
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 01:02 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Je leven loopt geen gevaar, behalve in bepaalde delen van Nigeria, Soedan en Indonesië, maar in Saoedi-Arabië bijvoorbeeld worden christenen wel degelijk achtergesteld, zo mag je daar in het openbaar geen kettinkje met een kruis om je nek dragen.
Je loopt alleen echt gevaar in gebieden waar een soort van burgeroorlog aan de gang is tussen Moslims en Christenen of een in land waar er een machtsvacuum is en er een soort van anarchie heerst. Daarnaast noem je ook landen waar het slechts gevaarlijk is in bepaalde provincies (met uitzondering van Sudan misschien).

Verder kan ik nou niet wakker liggen van een kettinkjes-verbod, in Europa zijn er ook hoofddoek- en burqaverboden of zijn die verboden in de maak.
  dinsdag 6 december 2005 @ 01:11:14 #25
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32852794
Er staat wel degelijk de doodstraf op het bekeren van de Islam naar een ander geloof. Deze straf wordt dan ook door sommige islamitische regimes maar vaak gewoon door families uitgevoerd. Moslims die bekeren naar het Christendom doen dit vaak in het geheim, blijven zelfs gewoon nog naar de moskee gaan etc. om te verstoting, geweld en discriminatie te voorkomen. Christenen opzich zelf worden wel geaccepteerd in de meeste moslim landen, bekeerlingen niet.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')