OK, negeer de bovenstaande post.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
OK, here are the votes from the Belgian jury Heb ik altijd al eens willen zeggen
1. Gorro 57 (54+3) -> 5 FMT punten
2. Posdnous 47 (45+2) -> 4 FMT punten
3. dolle_hond 42 (39+3) -> 3 FMT punten
4. Lonewolf2003 42 (38+4) -> 2 FMT punten
5. Sokolsky 41 (39+2) -> 1 FMT punt
6. victorinox 14 (14+0) -> klopje op de schouder
-edit-
Dit alles is voorlopig onder voorbehoud, gezien de gewaagde uitlatingen van Califo.
Ja, erg he? Ik ken ook aardig wat Japanse/Koreaanse titels uit m'n hoofd. Wat ik er mee moet, geen idee.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:52 schreef California het volgende:
Hee Gorro, doe je dat nou uit je hoofd, foutloos 'Vozvrashcheniye' typen?
Damn you, California. Damn you.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:52 schreef California het volgende:![]()
. (Sorry Lonewolf
.)
Hee Gorro, doe je dat nou uit je hoofd, foutloos 'Vozvrashcheniye' typen?
Volgend jaar kan ik beter géén vraag meer maken of eerst tien keer nakijken met mijn ogen open .quote:A4 = It's a wonderful life (a)![]()
![]()
Dit had eigenlijk A8 moeten zijn (=d) 3x geraden
B7 = Big fish (h) 3x geraden
C9 = Smilla's sense of snow (e) 3x geraden
D3 = Seven (v) 5x geraden
E13 = Breakfast at Tiffanny's (i ) 2x geraden
F4 = Identity (n) 5x geraden
G1 = Narnia![]()
![]()
Ik had zelf niet de officiële titel gebruikt dus. (n) 3x geraden
H4 = Force of nature (c) 1x geraden
I8 = It takes two (t) 3x geraden
J10 = Polar Express (e) 5x geraden
K6 = De Tweeling (i ) 1x geraden
L8 = Suspiria (a) 0x geraden
M10 = Four Brothers (e) 5x geraden
De film die ik zocht was Death in Venice, geregisseerd door Visconti. De hoofdrolspeler is Dirk Bogarde, hij speelde Gustav von Aschenbach in de film.
De groepen die ik bedoelde waren: regen (D, E, F, H en L), sneeuw (A, C, G, J en M) en tweelingen (B, I en K).
Oeh, dan had ik wsch. nog een keer 5 punten gescoord. Op een of andere manier onthoud ik die dingen ook allemaal. Gisteren scoorde ik in regulier FMT nog een punt met de correcte spelling van Krzysztof Kieslowski.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:03 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ja, erg he? Ik ken ook aardig wat Japanse/Koreaanse titels uit m'n hoofd. Wat ik er mee moet, geen idee.
Had ik ook nog overwogen om als vraag te stellen. Engelse titels van buitenlandse films en dan zonder toe te staan op te kunnen zoeken de titel in eigen taal vragen, maar ik vermoedde dat dat te veel van het goede zou zijn geweest
als je de ketting niet goed had gehad, zou je misschien net hebben gewonnen in mijn vraag. nu iig dik.quote:Op maandag 9 januari 2006 00:51 schreef Sokolsky het volgende:
Hey, ik heb ergens veel punten!
Terwijl ik van een aantal teurs/trices in die vraag echt nog nooit gehoord had.
Wel begreep ik zijn codering erg goed, dat bleek een boel punten op te leveren.
op zich heb ik dat ook niet gedaan, maar ik heb afgelopen week wel weer mijn dvd-collectie herschikt (was gewoon nodig, want de stapels vielen bijna om) en toen heb ik wel enkele doosjes bekeken. ik denk dat het me 1 naam heeft opgeleverd en een bevestiging van een idee.quote:Op maandag 9 januari 2006 08:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb het trouwens old school gespeeld en de regel van Califo op elke vraag toegepast, dus nergens een DVD of iets dergelijks gebruikt, vooral bij de vraag van Sokolsky heeft me dat parten gespeeld.
Volgens mij was het vooral het hardnekkig weigeren van een volgorde dat je parten heeft gespeeld.quote:Op maandag 9 januari 2006 08:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb het trouwens old school gespeeld en de regel van Califo op elke vraag toegepast, dus nergens een DVD of iets dergelijks gebruikt, vooral bij de vraag van Sokolsky heeft me dat parten gespeeld.
En dan toch geen punten gescoord...quote:Op maandag 9 januari 2006 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
De vraag die me het beste lag, was de vraag die ik zelf had gesteld.
Bij Sokolksy en jou heb ik wel afgelopen tijd extra opgelet als ik films keek, dvd's in me handen had, op imdb of andere sité's was etc.quote:Op maandag 9 januari 2006 08:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
1) Welke drie waren dat Rachel Leigh Cook, Virginie Ledoyen, Emily Mortimer of Celicia Cheung?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
OK, negeer de bovenstaande post.
Het nieuwe resultaat:
1. California 68 (60+8) -> 5 FMT punten
2. Gorro 56 (54+2) -> 4 FMT punten
3. Posdnous 47 (45+2) -> 3 FMT punten
4. dolle_hond 42 (39+3) -> 2 FMT punten
5. Sokolsky 39 (39+0) -> 1 FMT punt
6. Lonewolf2003 39 (38+1) -> niets meer
7. victorinox 14 (14+0) -> nog een schouderklopje
Door de aanvulling is er een nieuwe nummer 1 en gaat Sokolsky over Lonewolf2003 en behoudt hij zijn punt, Lonewolf2003 verliest 2 plaatsen en had de pech dat Califo er drie herkende die Lonewolf2003 bij de eerste telling als enige had.
Ik zit wel op mijn werk, maar ik dacht:quote:Op maandag 9 januari 2006 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
1) Welke drie waren dat Rachel Leigh Cook, Virginie Ledoyen, Emily Mortimer of Celicia Cheung?
2) Heb je bij 58. Ji-hyun Jun op de spelling gelet? Of was mijn antwoord ook goed. Wat me zou verbazen als er maar 2 waren die haar herkende.
Dat krijg je met die Japanners; ze gebruiken heel vaak dezelfde regisseur, dus alle Ozu-acteurs speelden in Tokyo monogatari, alle Kurosawa-acteurs in Shichinin no samurai en bijna alle Kitano-acteurs in een willekeurige Kitano-film. En zo had je met drie titels al een boel punten kunnen scoren. Van die volgorde valt ook nog wel wat te maken, dus iemand als Sheri had hier best punten kunnen scoren. En die had Pat Morita ook nog wel geweten.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En ik kom er net achter dat ik door bij elke oud uitziende zwart-wit foto, die ik niet herkende, Tokyo Story in te vullen ook nog 5 films meegepakt hebt.
Jij krijgt zoveel ranja en drop als je wilt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:06 schreef wyccie het volgende:
Ik wil ook wel ranja en een zakje drop.
Eerlijk gezegd, vind ik dat we het topic tot een kleine mislukking kunnen rekenen. Als we kijken naar het aantal deelnemers.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu de (meeste) punten zijn toegekend, had ik nog één vraagje.
Kort en bondig: wat vond iedereen ervan? Wat was goed, wat was slecht, wat kan beter, is het voor herhaling vatbaar, moet het simpeler, moet het complexer, bla bla bla. Een nabeschouwing zou je 't kunnen noemen. Ook meer dan een vraag
.
Als initiator wens ik in ieder geval de deelnemers (vragenstellers, beantwoorders en emaildame) te bedanken voor de bereidwillige medewerking.
Ik wil alleen even zeggen dat Mr_Ano sowieso de laatste tijd weinig aanwezig was in de gewone FMT topics, hij had het heel erg druk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mensen als Sheridina, Mr. Anominous, Artyshock, twentemeisje (Waar ik eigenlijk echt een hele mooi photoshop vraag van had verwacht), Patch e.d hadden ook best mee kunnen doen. Dat viel me echt heel tegen.
Die vind ik juist zo leuk.quote:Punt 2 is dus dat het niveau van de vraag wel iets naar beneden mag. Geen driedubbele zoekvragen meer, waarbij je zinnetjes of rare verbanden moet maken.
Ik herkende er maar 3, waarvan 1 bij de juiste naamquote:Een vraag als die van Sokolsky was ook nog wel te doen.
Het moet sowieso verboden worden dat mensen een leven naast FMT hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik wil alleen even zeggen dat Mr_Ano sowieso de laatste tijd weinig aanwezig was in de gewone FMT topics, hij had het heel erg druk.
Maar inderdaad, van veel anderen had ik wel vragen én antwoorden verwacht. Heel erg jammer.
Hebben we niet genoeg gespamd? Ik vond het wel heel leuk dat posdnous toch mee heeft gedaan, ondanks dat hij het topic op het laatst pas zagquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:52 schreef Sokolsky het volgende:
Of hebben ze het topic gewoon gemist?
Sorry, ik moet de kabel toch kunnen betalen.....quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het moet sowieso verboden worden dat mensen een leven naast FMT hebben.![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:52 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom die andere vaste FMT'ers niet mee hebben gedaan. Naast het rijtje wat Lonewolf al noemde is daar ook nog bijvoorbeeld EricusMaximus, die ongelooflijk veel weet en ik eigenlijk bij mijn vraag wel verwacht had. Is het tijdgebrek? Vinden ze het idee niet leuk? Of hebben ze het topic gewoon gemist?
quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:47 schreef California het volgende:
De uitslag van de Trivia Decathlon:
1. SaintOfKillers 26 (24+2)
2. Gorro 24 (23+1)
3. Lonewolf2003 14 (13+1)
4. victorinox 11 (10+1)
5. dolle_hond 7 (7)
quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:17 schreef California het volgende:
Lonewolfs antwoord The Gratitude heb ik als typo beschouwd en meegeteld.
Wie waren deze twee.quote:[2] "The horror... the horror..."
De meest herkenbare zin uit de filmgeschiedenis, natuurlijk weet ik dat.quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wie waren deze twee.Ikzelf en nog iemand.
Ik vind dat de rest al hun punten moeten inleveren, als ze zelfs dit niet weten.
Dat heb ik nou met The Usual Suspects.quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:41 schreef California het volgende:
Iedereen kent de zin wel natuurlijk, maar ik denk dat niet iedereen weet dat dit de laatste zin in de film is.
Rare gedachte gang heb je dan imho: "Hmmm hij vraagt een laatste zin van Apocalypse Now. Waar de bekendste zin: the horror, the horror, van is. Die zich ergens op het einde afspeelt. Maar laat ik maar iets anders zeggen."quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:41 schreef California het volgende:
Iedereen kent de zin wel natuurlijk, maar ik denk dat niet iedereen weet dat dit de laatste zin in de film is.
ik mag het graag vergelijken met MUZ-trivia-jubilea.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kort en bondig: wat vond iedereen ervan? Wat was goed, wat was slecht, wat kan beter, is het voor herhaling vatbaar, moet het simpeler, moet het complexer, bla bla bla. Een nabeschouwing zou je 't kunnen noemen. Ook meer dan een vraag
.
Als initiator wens ik in ieder geval de deelnemers (vragenstellers, beantwoorders en emaildame) te bedanken voor de bereidwillige medewerking.
Toch heeft Turks fruit een Gouden Kalf gewonnen, namelijk die voor beste film van de eeuwquote:Op woensdag 11 januari 2006 02:17 schreef California het volgende:Noch Turks Fruit, noch Soldaat van Oranje hebben een Gouden Kalf gewonnen. De Kalveren bestaan namelijk pas 25 jaar
(dat jubileum is vorig jaar uitgebreid gevierd).
Ik vond het leuk! Maar ik heb meer voorpret gehad dan ik echt iets met het topic heb gedaan, maar da's een persoonlijk gebrek. De vragen waren leuk, al werd ik wat moedeloos van Califo's vraag.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
.
Ik heb ook de meeste lol gehad met het maken van mijn OP eigenlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:17 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ik vond het leuk! Maar ik heb meer voorpret gehad dan ik echt iets met het topic heb gedaan, maar da's een persoonlijk gebrek.
En ik met het lezen daarvan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb ook de meeste lol gehad met het maken van mijn OP eigenlijk.
Weet ik, maar dat is geen regulier Kalf (en dat bedoelde ik natuurlijkquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:57 schreef Gorro het volgende:
Toch heeft Turks fruit een Gouden Kalf gewonnen, namelijk die voor beste film van de eeuw
Mijn slordigheid heeft mij wel meer punten gekostquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:03 schreef Mennosson het volgende:
SOK, jammer dat je geen regiseurs hebt genoemd, de films had je wel goed, is het verschil tussen 2e en 3e plek![]()
En dolle_hond voor het tellen.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:48 schreef dolle_hond het volgende:
iedereen bedankt voor de moeite, het werk en het gedoe en wyccie bedankt voor het verzamelen en SoK voor het openen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |