abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32850445
Een maand terug schreef ik het al en ik dacht al veel langer, Nicolas Sarkozy wordt de nieuwe president van Franktrijk:
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Zo'n vent die Sarkozy, die zie ik nog wel president worden.
[afbeelding]

Vanavond ook bij NOVA:
quote:
De populariteit van Sarkozy
De Franse minister van binnenlandse zaken Nicolas Sarkozy trad tijdens de rellen in Frankrijk - in woord en daad - keihard op.Zo wil hij alle mensen zonder Frans paspoort die bij de rellen betrokken zijn, het land laten uitzetten. Omdat het zijn grote ambitie is president van Frankrijk te worden is de vraag: wat voor invloed hebben de rellen op de populariteit van Sarkozy. Een portret.
bron:http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=1382961&cftoken=92133336&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3914
Tevens mijn eerste poll test
Poll: Wordt Sarkozy de volgende Franse president?
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   maandag 5 december 2005 @ 23:47:04 #2
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_32850773
    En zo komt de boemerang weer terug.
    Erg frapant dat de huidige politieke leiders bewust geen aanvullende stappen namen om de binnenlandse crisis te bevechten. Sarkozy was afgeschreven door de allochtone meerderheid.
    Maar autochtoon Frankrijk zag juist een nieuwe leider opstaan.

Maar of alles beter zal worden met Sarkozy aan het roer betwijfel ik ernstig. Maar het is wel iemand met daadkracht die zich niet achter de coulissen verstopt als het land in rep-en-roer is en het volk om directe oplossingen vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 06-12-2005 12:30:40 ]
      dinsdag 6 december 2005 @ 00:06:44 #3
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_32851364
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:47 schreef Drugshond het volgende:
    En zo komt de boemerang weer terug.
    Erg frapant dat de huidige politieke leiders bewust geen aanvullende stappen namen om de binnenlandse crisis te bevechten. Sarkozy was afgeschreven door de allochtone meerderheid.
    Is er serieus een allochtone meerderheid in Frankrijk?!
      dinsdag 6 december 2005 @ 00:35:34 #4
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      dinsdag 6 december 2005 @ 08:20:41 #5
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_32854621
    Hij is wel iemand met grote woorden, maar volgens mij weinig humor en vernieuwende ideeën.

Hij is nog geen Marco Pastors, zal ik maar zeggen.
    pi_32856605
    'link' Frankrijk is nog steeds een ongeorganiserde bende, met een stuk of tien gefragmenteerde en vooral elkaar bevechtende personen/partijtjes ....
    Vna de vorige presidentsverkiezing, toen de linkse kandidaten er allemaal in de eerste ronde uitvlogen en het ging tussen Chirac en Le Pen heeft links-Frankrijk niks geleerd.

Sarkozy wordt gehaat door Chirac, maar Sarkozy is te slim en te glad en tot nu toe lijken alle pogingen hem te doen struikelen te mislukken en Sarkozy juist sterker te maken...
    Voor Sarkozy is het mogelijk een sterk voordeel dat hij niet in een kroonprins-rol geduwd wordt, (een Brinkman-kus als het ware).

Maar ik denk net als Drugshond dat het een kwestie van tijd is voordat Sarkozy toch een contra-effect ervaart, de vijanden die hij nu opdoet (en dat beginnen er veel te worden, op veel terreinen) vroeger of later de handen in elkaar slaan ...
    De immigrant Sarkozy (zoon van Hongaarse vluchtelingen) staat an sich voor een 'positieve discriminatie'-beleid, bv verplichte aanname-quoten voor buitenlands personeel bij bedrijven, erkenning van de Islam als Frankrijks tweede godsdienst (na het Katholicisme), maar heeft tevens het plan bedacht om criminelen met een buitenlandse nationaliteit het land uit te zetten (welke nederlandse politici van hem overgenomen hebben, vorig jaar, sowieso is het opvallend hoeveel Wilders van hem overneemt)

Natuurlijk is het Frankrijk, en daar bestaat een zekere voorliefde voor een patriarchaal heersende grote centrale machthebber die van alle kanten bedreigd wordt door zijn vijanden, zeker de Gaullisten, en Sarkozy is natuurlijk voorzitter van de Gaullisten-partij (waar ook Chirac toe behoort)
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_32858352
    Hij zal de boomerang inderdaad terug ontvangen. Hij is echt van de harde lijn en dat zal bij velen niet in goede aarde vallen.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_32858489
    Frankrijk is toch ten dode opgeschreven.

Ik denk niet dat Sarkozy daar verandering in kan brengen. Hebben zijn ferme woorden tijdens de rellen zich eigenlijk al omgezet in daden of moddert Frankrijk gewoon verder naar de ondergang.
    pi_32858602
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 11:42 schreef MrX1982 het volgende:

Ik denk niet dat Sarkozy daar verandering in kan brengen. Hebben zijn ferme woorden tijdens de rellen zich eigenlijk al omgezet in daden of moddert Frankrijk gewoon verder naar de ondergang.
    er worden inderdaad in totaal 6 personen het land uitgezet, die opgepakt zijn tijdens de rellen en een dubbele nationaliteit hebben ... het 'gelijkheids'-principe wordt in de wens politiek te 'scoren' eventjes vergeten, voor een lege 'publiciteit strafmaatregel tegen een klein minideel van de hele groep rellers...
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      dinsdag 6 december 2005 @ 11:52:13 #10
    39256 Bonobo11
    Have a good time, all the time
    pi_32858719
    Wanneer zijn er verkiezingen in la France ?
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_32859349
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 11:37 schreef du_ke het volgende:
    Hij zal de boomerang inderdaad terug ontvangen. Hij is echt van de harde lijn en dat zal bij velen niet in goede aarde vallen.
    Daar denken 'velen' toch kennelijk anders over. Overigens valt dat met die harde lijn wel mee als je het naar Nederlandse perspectieven vertaalt.
    pi_32859433
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 11:47 schreef RM-rf het volgende:
    Er worden inderdaad in totaal 6 personen het land uitgezet, die opgepakt zijn tijdens de rellen en een dubbele nationaliteit hebben ... het 'gelijkheids'-principe wordt in de wens politiek te 'scoren' eventjes vergeten, voor een lege 'publiciteit strafmaatregel tegen een klein minideel van de hele groep rellers...
    Dat kan je hem niet volledig aanrekenen, als de rest niet meewerkt dan kan je ook niet zoveel beginnen natuurlijk. Feit is dat hij tijdens de rellen in elk geval zijn poot stijf heeft gehouden en zeker naar Franse verhoudingen gezien, behoorlijk wat daadkracht toont.
    pi_32860102
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 11:42 schreef MrX1982 het volgende:
    Frankrijk is toch ten dode opgeschreven.

Ten dode opgeschreven? Beetje overdreven vind je niet? In Engeland hebben ze ook flinke rassenrellen gehad, maar het bestaat nog.
    pi_32860236
    hmm, in mijn oogpunt was het eerder zo dat Sarkozy een belangrijke rol speelde in het brengen van de vonk, na de eerste ongereldheden (na de dood van die twee criminelen die door de politie achtervolgt werden) in het kruidvat ... doordat hij op het moment dat er een traangasgranaat door de politiek in een moskee met biddende personen geworpen werd, enkel de hardliners ruimte gaf, en zich zeer negatief en laagdunkend uitliet over de 'rellers' waar toen juist een brede groep eigenlijk ook slachtoffer was van een te hard politie optreden ....

Dan achteraf melden dat Sarkozy gewoon de rellen heeft laten 'uitwoedden' en op een laat moment een 'noodtoestands-wet' van kracht heeft doen gaan (waar bv in Parijs de maatregelen van die noodtoestand helemaal niet nodig waren, de rellen zijn daar gaan liggen zonder dat er ook maar een van de mogelijkheden die die noodtoestand bood, toegepast is) komen niet erg indrukwekkend over ...

Dat van dat 'uitzetten van mensen met een dubbele nationaliteit' is natuurlijk een schijnmaatregel, omdat het merendeel van de rellers helemaal geen dubbel paspoort heeft, en er dus maar 6 op die manier gepakt kunnen worden, wat het een nogal domme maatregel maakt, een hele kleine deelgroep opeens verantwoordelijk maken voor die hele rellen ..

Zulk een Franse 'daadkracht' is niet vreemd, het behoort een beetje tot de 'dan eten die mensen toch gewoon koekjes'-denkwijze die Marie-Antoinette ... of de daadkracht van een baron Hausmann, die een heel stadsbeeld aanpastte om met het leger volksopstanden in die stad makkelijker te kunnen neerslaan.
    pi_32861540
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 11:52 schreef Bonobo11 het volgende:
    Wanneer zijn er verkiezingen in la France ?
    pi_33041626
    quote:
    (..)Only 1 per cent of French people want President Jacques Chirac to stand for a third term at the Elysee palace in elections due in May 2007.(..)
    --
    Bronnetje: http://www.theaustralian.(...)004%255E2703,00.html
    Sarkozy
      dinsdag 13 december 2005 @ 15:24:14 #17
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_33044538
    ik heb ja gestemd. Hij is anders dan de rest van de franse politici. Fransen waarderen hem om zijn daden (als hij iets zegt dan doet hij het oko en goed), bovendien krijg ik het idee dat hij minder afkerig is voor het angelsaksiche model en bovendien neit als een windvaantje met elke richting meewaait als Chirac altijd doet.

Ook lijkt het mij dat hij wel het lef heeft om bij een staking de poot stijf te houden, itt tot chirac die bij het zien van de eerste de beste spandoeken meteen toegeeft aan de stakers.
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 13 december 2005 @ 15:27:48 #18
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_33044645
    stond dacht ik gister of "eergister" nog een vernietigend stuk in het nrc over chirac, alles waar hij zich mee bemoeide liep in de soep. Van buitenlandse zaken tot de rellen in Parijs tot de werkloosheid.

Een direct gevolg van het gebrek aan ideologie bij die stumpert als je het mij vraagt. Hij doet namelijk gewoon maar wat zonder een achterliggend idee of filosofie. Alles om in het zadel te blijven. De toestand van het land intereseert hem namelijk geen ene fuck. als hij maar president wordt.

Gelukkgi heeft zijn eigen partij hem nu laten vallen. eindelijk goe dnieuws uit Fr.
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 13 december 2005 @ 15:29:14 #19
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_33044684
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 13:54 schreef HPoi het volgende:

[..]
    2007 pas
    pi_33050034
    hij is voor een minder rigide scheiding tussen religie en staat, dat kan ik wel waarderen, maar hij is idd. te controversieel om president te worden, misschien over een tijdje als hij wat inbindt in zijn uitspraken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')