sp3c heeft al een artikel geplaatst, dat deze myhte ontkracht.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:31 schreef JohnDope het volgende:
Wat maakt het niet nou uit of er gemarteld wordt, als jij niks op je geweten hebt word jij echt niet gemarteld.
Tuurlijk zal er wel iemand onschuldig zijn gemarteld, maar martelen is een methode om daar achter te komen.....quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
sp3c heeft al een artikel geplaatst, dat deze myhte ontkracht.
Er is een verschil tussen onschuldig op het bureau zitten en compleet lensgeslagen te worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb ook wel een paar keer in me leven onschuldig op het bureau gezeten. Shit happens.
er is ook een verschil tussen de simpele burger - die lokaal en bescheiden opereert - als verdachte en de terrorist - die internationaal en asociaal operereert - als verdachte.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen onschuldig op het bureau zitten en compleet lensgeslagen te worden natuurlijk.
Of zeg je nog steeds shit happens wanneer ze het stroom op je zak zetten?
Heel stoer, pronken met de goede daden van je voorouders. Zulke lafbekken gaan we nodig hebben hier.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:22 schreef JohnDope het volgende:
En verder heeft mijn opa in het verzet gezeten en heeft daar ook een onderscheiding voor gehad, dus hoef me verder ook niet te verantwoorden
Speciaal voor jou:quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk zal er wel iemand onschuldig zijn gemarteld, maar martelen is een methode om daar achter te komen.....
Maar kijk iemand die door de geheime dienst wordt opgepakt en gemarteld wordt kent op zijn minst een aantal dubieuze personen of door toeval, maar die kans is vele malen kleiner.
Ik heb ook wel een paar keer in me leven onschuldig op het bureau gezeten. Shit happens.
quote:het is mischien wel andersom. Martelen is een uitstekend middel als je een bekentenis wil. Als je informatie wil is nog maar de vraag of je de informatie krijgt die klopt
met dank aan de poster, Gargamel
Oftewel: je kunt een blonde Zweedse van 1m 60 laten bekennen dat ze Osama Bin Laden heet, als je haar maar genoeg, eh, niet-martelt. Maar daarmee is ze hem nog niet. In het voorbeeld is dat duidelijk. Meestal zal de waarheid echter niet zo duidelijk zijn.quote:
Amerika bestaat pas als natie sinds 1776, hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 16:29 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Dat ze ontkennen is ook geen mysterie van die amerikanen, dat doen ze tenslotte al hun hele 500 jaar van onderdrukking en oorlogsvertier.
Grapjas.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:40 schreef KreKkeR het volgende:
Al ben ik zelf totaal geen voorstander van martelen, toch vind ik het enigszins hypocriet dat er mensen zijn die bij het horen van het woord martelen zwaar verontwaardigd zijn, terwijl ze het binnenvallen van een land en de hierbij behorende duizenden onschuldige slachtoffers noodzakelijk kwaad noemen.
Net zoals het te betwisten valt of zo'n oorlog daadwerkelijk noodzakelijk is, valt dit voor het martelen ook te betwisten. Martelen zou je in principe ook als noodzakelijk kunnen achten tijdens een oorlog tegen het terrorisme.
Waarom dan het een verfoeilijken en het andere niet?
Uiteraard heb je ook mensen die consequent zijn in hun mening. Ik richt me nu ook puur op de mensen die martelen sterk afkeuren, maar zo'n oorlog met bijhorenden onschuldige slachtoffers zien als een 'het kan niet anders'.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:15 schreef Strijder het volgende:
.
Als je tegen de oorlog was, dan keurde je dus goed dat Saddam mensen liet martelen, ironisch, nietwaar ?
Dat was volgens sommige voorstanders v/d oorlog inderdaad de redenatie ja, maar ik snap niet precies wat dit nu te maken heeft met mijn post. Precies zo kun je immers ook redeneren bij het martelen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:15 schreef Strijder het volgende:
[..]
Grapjas.
Iedereen die tegen de oorlog in Irak was (en nog steeds is) werd afgedaan als softie, zwakkeling, Saddam-aanhanger, linkse bomenknuffelaar.
Als je tegen de oorlog was, dan keurde je dus goed dat Saddam mensen liet martelen, ironisch, nietwaar ?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat was volgens sommige voorstanders v/d oorlog inderdaad de redenatie ja, maar ik snap niet precies wat dit nu te maken heeft met mijn post. Precies zo kun je immers ook redeneren bij het martelen.
Als je tegen het martelen van (belangrijke) verdachten bent zou je volgens deze logica eventuele terroristische aanslagen 'steunen'. Immers wanneer we de lange officiele weg zouden bewandelen zouden we of wellicht niet of niet tijdig de benodigde informatie voor het voorkomen van een aanslag verkrijgen.
Altijd maar weer die Joden he :|quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:19 schreef Strijder het volgende:
[..]
Inderdaad.
En met deze denkwijze wordt de oorlog dus goed gepraat.
En met deze denkwijze worden de martelingen goed gepraat.
En met deze denkwijze zijn ook 6.000.000 Joden vergast.
Het punt dat ik wilde maken ging niet zozeer om het wel/niet rechtvaardigen van de oorlog en/of martelingen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:19 schreef Strijder het volgende:
[..]
Inderdaad.
En met deze denkwijze wordt de oorlog dus goed gepraat.
En met deze denkwijze worden de martelingen goed gepraat.
En met deze denkwijze zijn ook 6.000.000 Joden vergast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |