Ik vind Marmite erg lekker in plaats van zout, en niet slecht voor je toch?quote:Op maandag 5 december 2005 12:01 schreef Vampess het volgende:
Ik hou ook van zout![]()
Maar ik eet gewoon veel oude kaas, marmite, zeezout, etc, en natuurlijk alles met mate. Of bevoorbeeld een spekbokking nemen ipv een makreel zouten of iets dergelijks
bij mij zathet er al erg vroeg in.... nog ruim voor de pubertijd zelfs....quote:Op maandag 5 december 2005 12:20 schreef Limsdealer het volgende:
Er zijn dus blijkbaar nog mensen die dit hebben... ik heb de indruk dat het toch vooral jongens vanaf de puberteit zijn die verslaafd zijn aan zout, is het niet?
Nou dan is het dus nog steeds stukken beter hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 12:02 schreef BertV het volgende:
Ik heb van dat zout met verminderde zoutgehalte gekocht... 66% minder zout... resultaat, je gebruikt 66% meer.
quote:Op maandag 5 december 2005 12:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou dan is het dus nog steeds stukken beter hoor.
Die morst natuurlijk regelmatig rode wijn.quote:Op maandag 5 december 2005 13:04 schreef Lexie het volgende:
Ik heb 4,5 jaar met zo'n klein zoutpotje gedaan, dat valt dus wel mee. Ik zag van de week echter een omaatje in de supermarkt staan die twee kilopakken zout afrekende
.
Denk niet dat ze dat allemaal op gaat eten hoorquote:Op maandag 5 december 2005 13:04 schreef Lexie het volgende:
Ik heb 4,5 jaar met zo'n klein zoutpotje gedaan, dat valt dus wel mee. Ik zag van de week echter een omaatje in de supermarkt staan die twee kilopakken zout afrekende
.
wellicht had het omaatje een paar goudvissen welke huidproblemen hebbenquote:Op maandag 5 december 2005 13:04 schreef Lexie het volgende:
.
En een zoutarm dieet helpt amper om je bloeddruk te verlagen, hoe hardnekkig sommige mensen dat nog steeds geloven (en aan andere vertellen... waaronder helaas artsen...)quote:Op maandag 5 december 2005 11:43 schreef clowncloon het volgende:
Ik heb altijd heel erg veel zout gegeten, gewoon om wat meer smaak te krijgen ofzo.
Ook zonnepitten heb ik met bakken en bakken gegeten toen ik op de lagere school zat etc...
gevolg, een veelste hoge bloeddruk op mijn 26ste, last van mijn borst en nu dus verplicht een zoutarm dieet volgen....KUT!
Als je een alvleesklierontsteking of zo iets hebt mag je geen sterk kruidige dingen eten dacht ik? Maar dat zal je niet hebben.quote:Op maandag 5 december 2005 11:48 schreef timmeeeh het volgende:
ik gebruik juist veel peper.. is dat eigenlijk ook ergens slecht voor?
Vroeger schreef men inderdaad vrij standaard een zoutarm dieet voor bij hoge bloeddruk. Tegenwoordig weet men dat het alleen effect zal hebben bij mensen die 'zoutgevoelig' zijn. Het verschilt dus van persoon tot persoon.quote:Op maandag 5 december 2005 14:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
En een zoutarm dieet helpt amper om je bloeddruk te verlagen, hoe hardnekkig sommige mensen dat nog steeds geloven (en aan andere vertellen... waaronder helaas artsen...)
Ik denk dat ze van die zoutdeegbeeldjes ging maken. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat die oma de oorlog in volle glorie heeft meegemaakt. In Rusland bijv. was zeep en zout ontzettend duur tijdens de tweede wereldoorlog. De mensen die dat destijds hebben meegemaakt hebben nog steeds tientallen kilo's zout en zeep liggen. Laatst overleed een kennis van m'n oma en al haar kennissen werden uitgenodigd om spullen te komen halen (haar dochters leven in een andere stad en wilden alleen de familiesieraden en het geld) en iedereen kreeg een tas zeep mee.quote:Op maandag 5 december 2005 13:04 schreef Lexie het volgende:
.
Ik drink nooit zuiver water, maar wel veel aangelengde grenadinesiroop, fruitsap, frisdrank en bier. Dat alles komt bij elkaar toch op gemiddeld zo'n 4 à 5 liter per dag, dat overigens wel toch voor zo'n 90 % uit water bestaat.quote:Op maandag 5 december 2005 14:29 schreef teknomist het volgende:
Dit lijkt me niet fijn voor je nieren. Tenzij je veel water erbij drinkt.
Dat is nog steeds een reductie. Pas als je 200% meer nodig zou moeten hebben kan je net zo goed standaard zout pakken.quote:Op maandag 5 december 2005 12:02 schreef BertV het volgende:
Ik heb van dat zout met verminderde zoutgehalte gekocht... 66% minder zout... resultaat, je gebruikt 66% meer.
Zeer waarschijnlijk hebben ze het overige deel vervangen door kaliumchloride.quote:Op woensdag 7 december 2005 23:56 schreef MouseOver het volgende:
Hoe kan het zoutgehalte uberhaupt minder zijn? Dat poeder bestaat toch uit iets? Of is de samenstelling veranderd en hebben ze een deel van de natrium door iets anders vervangen?
Het werkt iig niet om de simpele reden dat het gewoon minder zout is.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:22 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk hebben ze het overige deel vervangen door kaliumchloride.
Je kunt dan even kwistig als normaal met het zoutpotje strooien, alleen krijg je netto minder natriumchloride binnen en meer kaliumchloridequote:Op donderdag 8 december 2005 10:22 schreef BertV het volgende:
[..]
Het werkt iig niet om de simpele reden dat het gewoon minder zout is.
Minderen is toch een kwestie van gewenning, net als overmatig suikergebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |