Briljant? Bitter.quote:Op zaterdag 3 november 2007 09:55 schreef SHE het volgende:
You're perfect , yes it's true
But without me, you're only you
Faith no more
Misschien wel. Het is inderdaad vaak de kracht van een goede songtekst, dat je er zoveel interpretaties op los kunt laten dat iemand zich er altijd wel op een manier in kan vinden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:14 schreef SHE het volgende:
Een onvervalste zuurpruim zou de tekst inderdaad zou uitleggen. Dat is dan ook het briljante aan de quote; het is op vele manieren uit te leggen.
Of in de originele versie:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:12 schreef Sant het volgende:
"Soms is het beter iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad"
Rowwen Heze - Heilige Anthonius
Scherp!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:50 schreef Marloes het volgende:
[..]
Acda & de Munnik zeggen juist:
Misschien is het beter om iets niet te hebben, dan om het gelijk alweer kwijt te zijn
quote:Op maandag 5 november 2007 18:03 schreef mane het volgende:
R.E.M. heeft veel mooie teksten, waaronder deze I'll take the rain
Die uitdrukking is al zo oud als Methusalem, dus om die nou aan Madonna toe te schrijven..... nee...quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:55 schreef kodro het volgende:
maar even een kick met Madonna ft Justin Timberlake
The road to hell is paved with good intentions
Die vind ik erg sterk! Een gedicht op zichzelf.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:53 schreef supkaa het volgende:
Muse - Hoodoo
I've had recurring nightmares
That I was loved for who I am
And missed the opportunity
To be a better man
van wie is dat?quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:40 schreef HostiMeister het volgende:
Ik kan mijn woede niet plaatsen, maar ik kan haten met passie
quote:Yes, there were times, I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew.
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall;
And did it my way.
And if a ten ton truck kills the both of us,quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
And if a double-decker bus, crashes into us
To die by your side, is such a heavenly way to die
The Smiths
ja dit nummer kan niet missen in zo'n topic natuurlijkquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:39 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
And if a ten ton truck kills the both of us,
To die by your side well the pleasure, the privilege is mine.
quote:Your father is mailing me all the time
He says he just wants to say hi
I send back "out of office, auto-replies"
quote:Well a person can work up a mean mean thirst
after a hard day of nothin' much at all
en natuurlijk bestaan er geen goede teksten bij niet bekende en populaire nummers en natuurlijk bestaan er geen goede songtekstschrijvers die met slechte muzikanten werken...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:05 schreef wiggahlipz het volgende:
Songteksten zijn bij voorbaat al niet briljant. Een wezenlijk verschil tussen bepaalde teksten bestaat in principe niet. Het hele plaatje maakt dat een lied een kassiere knaller word of een waarde krijgt van een loden emmer. Het zit hem dan vooral in de opbouw tijdens de beginfase van het schrijven van een lied , maar nog meer in de uitvoering hiervan. Enorm bekend verschijnsel maar nog steeds meer dan overrated en beaamt als één van de fundamenten, of een groot deel van het fundament, voor een goed lied. Vaak niet begrepen door een selectief kleine groep, vaak enorm opgeblazen door de volksklasse. Ter vergelijking neem ik een substantie dat drijft op water, en hiernaast neem ik ook nog een substantie die qua kleur vrijwel direct een cut-off maakt ten opzichte van de rest. Substantie twee is wat men kiest ook al ligt de waarde wellicht meer in een 1/3 1/3 1/3 verhouding. Pure math is hierbij niet vereist dunkt mij. Het valt allemaal uitmuntend goed te relativeren met een hoop dagelijkse dingen , argumenten als losse flodders maar juist één karaatse waarheid.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja idd. Wil 'men' er even op letten dat dit geen MUZ is.
Geen hele songteksten dus, gewoon een zin, als het niet anders kan een couplet. Maar geen hele songtekst.
Die worden vanaf nu gewoon verwijdert, zelfs die van Bowie ()
Geef nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:45 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
en natuurlijk bestaan er geen goede teksten bij niet bekende en populaire nummers en natuurlijk bestaan er geen goede songtekstschrijvers die met slechte muzikanten werken...
het gaat hier niet over een knaller van een nummer, maar over een songtekst die jou als persoon aanspreekt...
objectief bestaat briljant niet behalve als je de steen bedoelt...
dus of je leest hier mee en kijkt met medeleven, bewondering of verbazing naar wat mensen goede teksten vinden, of je gaat als een zuurpruim een topic vervuilen met een nietszeggende loze opmerking...
OT: it's like the butthole surfers said, it's better to regret something you did than something you didn't do...
dus alleen een beetje regret van jouw kant en dan ben ik blij...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |