abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32828367
quote:
Fred Benavente overleden
Afgelopen vrijdag is Fred Benavente tijdens een verblijf in Frankrijk onverwacht overleden. Benavente was jarenlang lid en regisseur van het NCRV-team van Farce Majeure. Hij is 79 jaar geworden.

In Memoriam: Fred Benavente Benavente was de bedenker en regisseur van een lange reeks programma’s met Bueno de Mesquita en Rita Corrita. Maar ook Zeskamp, Spel zonder Grenzen en de musical Kiss me Kate hadden zijn handtekening. In 1966 kreeg Benavente samen met Alexander Pola, Jan Fillekers, Henk van der Horst en Ted de Braak van de NCRV de opdracht een actueel amusementsprogramma te bedenken. Farce Majeure was geboren. Benavente was de grondlegger van dit licht satirische tv-programma.

Farce Majeure had een grote invloed op de Nederlandse samenleving, omdat het de afstand tussen de politiek en samenleving op respectvolle wijze verkleinde. Daarnaast had het programma een hoge amusementswaarde en keken er miljoenen mensen naar de bijna 200 uitzendingen. Kiele Kiele Koeweit en Dit is uit het leven gegrepen werd door iedereen meegezongen. Benavente is niet alleen voor Farce Majeure actief, maar ook voor andere NCRV-programma’s. Zo regisseert hij de Ted Show, een serie spelletjesprogramma’s onder leiding van Ted de Braak. Bij Speel ’s met lichte Muziek doet hij werk in de redactie en de regie. Het is een tweewekelijkse serie spelprogramma’s waarin muziekfragmenten besproken worden. Verder verzorgt hij de regie van de televisieopname van het Aalsmeerse bloemencorso, dat in 1986 in het teken van de Olympische Spelen staat. In hetzelfde jaar wordt hij als regisseur betrokken bij ’N Dik Uur Dick (1986-1992), een gevarieerd televisiemagazine, gepresenteerd door Dick Passchier.

In 1988 maakte Fred Benavente samen met Jan Fillekers en Henk van der Horst de comedyserie Prettig Geregeld voor de NCRV. Eind 2003 en in 2004 was hij met zijn voormalige teamgenoten nog te zien in drie nieuwe uitzendingen van Farce Majeure en werd er een dvd uitgebracht met een compilatie van twintig jaar Farce Majeure-televisiehistorie. Vorig jaar werd Benavente voor al zijn werkzaamheden door de koningin benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Algemeen directeur Coen Abbenhuis van de NCRV: Fred Benavente was een man met een uitzonderlijk talent voor televisie. De NCRV kijkt met buitengewoon warme gevoelens en respect terug op de jarenlange samenwerking.

De NCRV zendt maandagavond 5 december een speciaal herdenkingsprogramma uit over Fred Benavente. Dit in memoriam wordt na Dokument uitgezonden om 23.40 uur op Nederland 1.
Er schiet me spontaan een liedje in gedachten... Schat staat de wodka koud wodka wodka wodka koud, schat staat de wodka koud wodka wodka koud schat! En dan gezongen met de lage stem van Fred Benavente! Jammer dat hij overleden is.

pi_32828382
Dat was de leukste van het hele stel.
pi_32830086
Mjah, laatst was er ook al zo n ophef over F. M. terwijl het mij helemaal niets zegt... Kut voor de beste man, maar 79 jaar is een respectabele leeftijd
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_32830289
RIP Fred
  maandag 5 december 2005 @ 11:45:44 #5
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32830673
ik moet je eerlijk zeggen dat ik van de hele man nog niet gehoord had totdat dit bericht er kwam.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  maandag 5 december 2005 @ 17:31:58 #6
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_32839872
De stem van Olivier B. Bommel uit "Als je begrijpt wat ik bedoel". Weer een stukje nostalgie weg
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 5 december 2005 @ 18:47:18 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32841898
onverwacht staat er, maar hij had al geruime tijd een zeeer zwakke gezondheid! Desalniettemin, rest in peace, was een goede entertainer.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 5 december 2005 @ 19:05:36 #8
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_32842384
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:45 schreef JohanV. het volgende:
ik moet je eerlijk zeggen dat ik van de hele man nog niet gehoord had totdat dit bericht er kwam.
Jij beter zeker nog een ukkiie die Farce Majeure in de jaren '60 van de vorige eeuw nooit hebt gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')