Dat is voor kinderen op de fietsquote:Op maandag 5 december 2005 17:00 schreef mdeen het volgende:
Lees deze link maar eens goed, en vooral de laatste regel lezen.
als kinderen op de fiets richting aan moeten geven, moeten auto's dat zeker.quote:Op maandag 5 december 2005 17:01 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat is voor kinderen op de fiets
ok dus als je de weg afgaat hoef je geen richting aan te geven, want dat is rechtdoor.quote:Op maandag 5 december 2005 17:29 schreef Repeat het volgende:
Bij elke verandering van richting moet je gewoon richting aangeven, hier dus ook.
Als je nl niks aangeeft, kunnen mensen ook denken dat je "rechtdoor" wilt...
Klopt.quote:Op maandag 5 december 2005 17:52 schreef Nemmi het volgende:
[..]
ok dus als je de weg afgaat hoef je geen richting aan te geven, want dat is rechtdoor.
en als je de weg naar links vervolgt geef je richting aan naar links?
NEE, al kan ik me moeilijk voorstellen dat een geasfalteerde weg (zonder zijweggen en richtingen) ineens overloopt in zandpad/etc.quote:maar het is verplicht om richting aan te geven als je de weg af gaat (was dus volgens jou rechtdoor is).
quote:Op maandag 5 december 2005 17:55 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
NEE, al kan ik me moeilijk voorstellen dat een geasfalteerde weg (zonder zijweggen en richtingen) ineens overloopt in zandpad/etc.
Nee, het is dus NIET verplicht.
quote:Art. 55: Richting aangeven
Bestuurders van een motorvoertuig en bromfietsers moeten
een teken met hun richtingaanwijzer/arm geven, indien:
zij willen wegrijden;
zij andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen;
zij de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten;
zij van rijstrook willen wisselen
alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
nee:quote:Op maandag 5 december 2005 18:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
art 55 geeft dus duidelijk aan dat er geen richting aangegeven moet worden. Toch bijzonder raar dat er niet gewoon gerectificeerd wordt in BOTW, zeker bij de herhaling had dit item aangepast mometen worden!
van dat andere forum.quote:Bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen
Eens heb ik daar de definitie van opgezocht en dat kwam neer op:
Alle juridische en geografische richtingsveranderingen van importantie.
wat jij nu vraagt, is gemiereneuk tot in het kwadraat. Je weet heus wel dat ze dit geen richting bedoelen.quote:Op maandag 5 december 2005 18:21 schreef Nemmi het volgende:
[..]
nee:
[..]
van dat andere forum.
de vraag is: wat is een geografische richtingsverandering van importantie.
je kunt dezelfde bocht hebben (evenveel graden) op de snelweg, en dan geef je geen richting aan.
dus wat willen ze nou?![]()
nee dat is dus onzin. je hebt het over een geografische verplaatsing van importantie. dan is de vraag dus, hoeveel graden moet een bocht hebben wil het importantie hebben. dus dan moet hetzelfde gelden als je dezelfde hoek hebt. zo simpel is het.quote:Op maandag 5 december 2005 18:23 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
wat jij nu vraagt, is gemiereneuk tot in het kwadraat. Je weet heus wel dat ze dit geen richting bedoelen.
volgens mij zit je dan ook met de proceskosten opgescheept, want je wint het toch niet. ze houden elkaar allemaal de handen boven het hoofd m.i.quote:Op maandag 5 december 2005 18:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou bijna hopen dat die agent je een keer op de bon slingert hiervoor, dan kun je er mooi een proefproces over voeren. (al denk ik niet dat het al zover komt)
Fout, daartoe probeer je 't te chargeren.quote:Op maandag 5 december 2005 18:28 schreef Nemmi het volgende:
[..]
nee dat is dus onzin. je hebt het over een geografische verplaatsing van importantie. dan is de vraag dus, hoeveel graden moet een bocht hebben wil het importantie hebben. dus dan moet hetzelfde gelden als je dezelfde hoek hebt. zo simpel is het.
maar de weg loopt door, dus het is geen zijweg en geen andere rijbaan. dus je geeft geen richting aanquote:Op maandag 5 december 2005 18:39 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Fout, daartoe probeer je 't te chargeren.
De maatstaf geldt dus dat wanneer je richting aangeeft, 't hier om een zijweg OF rijbaan (en deviraten daarvan) gaat.
je uitzondering bevestigt de regelquote:Op maandag 5 december 2005 18:43 schreef Nemmi het volgende:
[..]
maar de weg loopt door, dus het is geen zijweg en geen andere rijbaan. dus je geeft geen richting aan
De weg buigt af naar links, dat staat er op het bordquote:Op maandag 5 december 2005 18:43 schreef Nemmi het volgende:
[..]
maar de weg loopt door, dus het is geen zijweg en geen andere rijbaan. dus je geeft geen richting aan
quote:Op maandag 5 december 2005 18:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
je uitzondering bevestigt de regel
Want op zich vormt dit hiertoe een uitzondering, daarom is 't namelijk OOK aangegeven in artikel 55![]()
dan moet je dus ook als de weg afbuigt naar links op de snelweg richting aangeven. dat is onzin.quote:Op maandag 5 december 2005 18:46 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De weg buigt af naar links, dat staat er op het bord![]()
Nee, niet in elke bocht, maar wel op elke kruising of T-splitsing. Dit bord staat op een kruising of een T-splitsing waar de voorrangsweg niet rechtdoor gaat.quote:Op maandag 5 december 2005 18:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan zou je in elke boch richting aan moeten geven dus ook als de snelweg een bocht maakt, op een 80 weg, of op een klaverblad.
bocht of kruising of t-splitsing.. als je goed naar 't tv programma had gekeken, zag je dat het overduidelijk een normale t-splitsing was. alleen gelden er andere voorrangs regels. heeft niets met hoofdweg te maken.quote:Op maandag 5 december 2005 19:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mdeen, hoe kom je hierbij? Ik heb nog nergens gelezen dat dat zo is. Als je de hoofdweg volgt hoef je imho geen richting aan te geven. Het is geen kruising overigens in dit geval maar een zijstraat aan de rechterkant van een naar linksafbuigende voorrangsweg.
dus volgens jou moet ik hier richting naar links aangeven als ik van onder naar boven rij? dit is namelijk verkeerstechnisch precies dezelfde situatie.quote:Op maandag 5 december 2005 19:25 schreef M5 het volgende:
[..]
bocht of kruising of t-splitsing.. als je goed naar 't tv programma had gekeken, zag je dat het overduidelijk een normale t-splitsing was. alleen gelden er andere voorrangs regels. heeft niets met hoofdweg te maken.
dat is niet dezelfde situatie, de voorrangsregels zijn anders.quote:Op maandag 5 december 2005 19:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dus volgens jou moet ik hier richting naar links aangeven? dit is namelijk verkeerstechnisch precies dezelfde situatie.
[afbeelding]
ja het is een voorrangsweg met een zijstraat. alleen loopt de voorrangsregel anders. dus is de situatie anders.quote:Op maandag 5 december 2005 19:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee het is dezelfde situatie, ook een voorrangsweg met een zijtraat.
Alarmlichten aan als je rechtdoor gaat?quote:Op maandag 5 december 2005 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe meer er geknipperd wordt hoe beter, als je zelf vindt dat het een onduidelijke situatie is, GEWOON KNIPPEREN![]()
Zo ver klopt het.quote:Op maandag 5 december 2005 21:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee dat bord is alleen maar om te verduidelijken dat de voorrangsweg afbuigt.
Maar daar ga je weer de fout in. Het wel of niet voorrangsweg zijn maakt niets uit in het richting aangeven.quote:als het een gelijkwaardige kruising zou zijn zou je wel richting aan moeten geven, maar juist omdat het geen gelijkwaardige kruising ,maar een zijstraat van een afbuigende voorrangsweg, hoef je geen richting aan te geven. Het maakt niks uit of de weg recht of krom is, verkeerstechnisch rij je "rechtdoor" als je de voorrangsweg volgt.
Je gaat op dezelfde weg rechtdoor en het maakt niet uit of deze afbuigt. Mij is nog altijd geleerd dat je geen richting aangeeft in deze situatie.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:02 schreef mdeen het volgende:
Maar daar ga je weer de fout in. Het wel of niet voorrangsweg zijn maakt niets uit in het richting aangeven.
Maar goed, je wil alleen je eigen regeltjes volgen. Ik stel desondanks toch voor om even bij het CBR langs te gaan.
Omdat degene die van de straat recht voor je komt dan ook weet waar je heen gaat en niet voor jan lul staat te wachten.quote:Op zondag 4 december 2005 22:12 schreef Fugie het volgende:
tis toch gewoon een bocht ? Waarom zou ik richting aangeven als ik met de weg(bocht) mee ga
het is soms wel fijn als mensen het doen, dan weet je tenminste waar ze heen gaan, maar ik heb ook geleerd dat het niet verplicht is.
Alleen je de straat inrijdt waarin die ander staat moet je richting aangeven. Immers op dat moment wissel je van baan, terwijl je het geval zoals in de OP is aangegeven gewoon dezelfde weg blijft volgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:54 schreef Metro2005 het volgende:
Omdat degene die van de straat recht voor je komt dan ook weet waar je heen gaat en niet voor jan lul staat te wachten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |