het is geen bocht maar een kruising waarbij de voorrangsregels met de bocht mee gaan ipv recht door.quote:Op zondag 4 december 2005 22:12 schreef Fugie het volgende:
tis toch gewoon een bocht ? Waarom zou ik richting aangeven als ik met de weg(bocht) mee ga
het is soms wel fijn als mensen het doen, dan weet je tenminste waar ze heen gaan, maar ik heb ook geleerd dat het niet verplicht is.
dat is wat anders. dit is meer als de snelweg een bocht naar links maakt, geef je dan ook richting aan naar links omdat de weg een bocht ,maakt??? Je geeft toch niet bij elke bocht in de weg rivhting aan! Je blijft op de zelfde weg dus geef je GEEN richting aan. Als je die weg verlaat, DAN geef je richting aan!quote:Op zondag 4 december 2005 22:13 schreef M5 het volgende:
't is net zo'n verhaal dat je richting moet aangeven als je weg rijdt als je langs de kant van de weg staat. doet niemand, moet eigenlijk wel. dacht ik
zie mijn post boven die van jou. dit is geen bocht maar een kruising.quote:Op zondag 4 december 2005 22:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is wat anders. dit is meer als de snelweg een bocht naar links maakt, geef je dan ook richting aan naar links omdat de weg een bocht ,maakt??? Je geeft toch niet bij elke bocht in de weg rivhting aan! Je blijft op de zelfde weg dus geef je GEEN richting aan. Als je die weg verlaat, DAN geef je richting aan!
die agent beweerde dat zijn uitgeschreven bekeuring hiervoor terecht was.. Nu , hij had makkelijk praten want die vrouw gaf nergens richting aan, maar als hij een bon had gegeven voor deze specifieke keer was hij teruggefloten, want je hoeft zeker geen richting aan te geven als je gewoon de weg volgt.quote:Op zondag 4 december 2005 22:14 schreef Allan24 het volgende:
Technisch gezien heb je gelijk. Als je 'linksaf' gaat, dus de voorrangsroute volgt, dan MOET je geen richting aangeven. Het MAG wel; zeker voor eventueel tegemoetkomend verkeer (wat dus strikt gezien uit een zijstraat komt) is het een stuk duidelijker als ze aan je richtingaanwijzer zien waar je heen wil.
Juist, maar dan rij je dus in feiite "rechtdoor" als je met de voorrangsweg meegaat, Als je van de voorrangsweg afbuigt, ofwel rechtdoorrijdt in dit geval, DAN geef je richting aan naar rechts.quote:Op zondag 4 december 2005 22:15 schreef M5 het volgende:
[..]
het is geen bocht maar een kruising waarbij de voorrangsregels met de bocht mee gaan ipv recht door.
dat maakt dan toch geen verschil. Je rijdt met de bocht mee verkeerstechnisch in feite rechtdoor op de kruising.,quote:Op zondag 4 december 2005 22:17 schreef M5 het volgende:
[..]
zie mijn post boven die van jou. dit is geen bocht maar een kruising.
ik bedoelde dus dat je het moet zien als rechtdoorgaande weg met een afslag in de bocht en niet als een kruising, vandaar dat richting aangeven niet verplicht is aangezien je dat noooooit doet in een bochtquote:Op zondag 4 december 2005 22:15 schreef M5 het volgende:
[..]
het is geen bocht maar een kruising waarbij de voorrangsregels met de bocht mee gaan ipv recht door.
Het is geen kruising, het is een zijstraat.quote:Op zondag 4 december 2005 22:17 schreef M5 het volgende:
[..]
zie mijn post boven die van jou. dit is geen bocht maar een kruising.
verkeerstechnisch veranderd het dat wel degelijk. je slaat links af, maar je hebt alleen de voorrangsregels mee. thats it. kijk als dit een 80 km/h weg buiten de bebouwde kom is, met een bocht die een zijweg heeft geef je uiteraard geen richting aan, maar dit is gewoon een ordinaire kruising met bijzondere voorrangsregels.quote:Op zondag 4 december 2005 22:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat maakt dan toch geen verschil. Je rijdt met de bocht mee verkeerstechnisch in feite rechtdoor op de kruising.,
haal het bord met de voorrangsregels weg, de haaien tanden van de straat.. en je hebt een kruising.quote:Op zondag 4 december 2005 22:24 schreef charon het volgende:
[..]
Het is geen kruising, het is een zijstraat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |