abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 28 december 2005 @ 12:32:38 #26
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_33466683
Wij hebben ook nog een doorlopend kredietje en we hebben nog een pl op de boot maar dat zijn niet zulke hele hoge bedragen en zijn binnen nu en 6 jaar afgelost. Neem je ze mee in je Hypotheek dan betaal je er dertig jaar aan.
pi_33466870
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:32 schreef marky het volgende:
Wij hebben ook nog een doorlopend kredietje en we hebben nog een pl op de boot maar dat zijn niet zulke hele hoge bedragen en zijn binnen nu en 6 jaar afgelost. Neem je ze mee in je Hypotheek dan betaal je er dertig jaar aan.
Dat hoeft dus totaal niet zo te zijn.

De looptijd van een hypotheek of deel van een hypotheek kan zo lang of kort als je maar wilt. Een looptijd van 30 jaar is gebruikelijk, omdat het deel voor eigen woning bij nieuwe hypotheken 30 jaar aftrekbaar is, echter het is ook goed mogelijk om het gedeelte eigen woning op een looptijd van 30 jaar te zetten en het gedeelte gebruikt voor inlossen van een consumptief krediet op kortere looptijd.

In de praktijk zie je dat mensen uiteindelijk toch vaak ervoor kiezen het consumptieve deel ook op 30 jaar te zetten, puur omdat ze dan de betaling over een langere termijn spreiden. Maar dit is een persoonlijke keus.
Krekker is de bom!
pi_33471621
Ik betwijfel of het nog kan. Even ervan uitgaande dat je een NHG zult willen hebben. In de NHG voorwaarden wordt gesteld dat je dergelijke schulden eerst opheft uit EIGEN MIDDELEN.

Daarnaast, dat flexibel krediet zal een BKR notering hebben opgeleverd ( is niet erg maar die heb je nu wel) De hypotheek nemer, (de bank) zal vaak de hypotheek pas willen verstrekken als dergelijke noteringen verwijderd zijn. Het geld krijg je dus pas als die flexibel krediet is afgelosd en weg is bij het BKR.

Ik heb vorige week dus ook bij de bank gezeten om uit eigen geld die rekening op te heffen. De bank heeft mij vervolgens een brief gegeven waarin men steld dat eea is vereffend en dat de procedure voor BKR opheffing in werking is gezet. Een hypotheek verstrekken neemt hiermee genoegen omdat di eprocedure vaak wat langer duurt.

Heb je trouwens ook iets dergelijks als een comfort card gehad ? Grote kans dat die er ook nog staat. Loop ff bij de bank naarbinnen, die kunnen toetsen of je er staat en hoevaak. De exacte gegevens door wie je geregistreerd bent kunt je alleen ZELF per post opvragen bij het BKR. Gaat vrij snel en kost 4-5 eurie.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33472920
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:14 schreef snoekiesnoek het volgende:
Binnenkort willen wij een huis gaan kopen. Kan je een iets hogere hypotheek nemen om je doorlopend krediet mee af te lossen?

Ik heb nog uit mijn studententijd een doorlopend krediet en dacht: als ik nu een hogere hypotheek neem, dan los ik daarmee de schuld af en koop ik van de rest een huis.

Ik heb geen idee of dit mag. Ik wil graag een hypotheek nemen bij de verstrekker van mijn doorlopend krediet, misschien dat het dan wel mag?
Wat je hier wil kan en mag wel, echter de rente over het deel van de hypotheek waarmee jij je oude schuld aflost zal niet aftrekbaar zijn in box 1. Dit deel van de hypotheek zal je in box III moeten opnemen.
Veel voordeel behaal je er dus niet mee tenzij de rente op je hypotheek lager is dan je reeds bestaande studieschuld.
-
pi_33484304
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:17 schreef Gompy58 het volgende:
Ik betwijfel of het nog kan. Even ervan uitgaande dat je een NHG zult willen hebben. In de NHG voorwaarden wordt gesteld dat je dergelijke schulden eerst opheft uit EIGEN MIDDELEN.
Wat je zegt klopt niet. In een hypotheek onder NHG condities mag je inderdaad geen consumptief krediet opnemen, dat klopt. Dit betekent echter niet dat je naast jouw hypotheek geen consumptief krediet mag hebben wanneer je een hypotheek onder NHG condities wilt afsluiten.

Om een hypotheek met NHG af te sluiten hoef je dus niet perse eerst jouw consumptief krediet uit eigen middelen in te lossen. Tenzij het inkomen te laag is. Je kan het consumptief krediet echter ook niet opnemen in de hypotheek met NHG condities.

Toch een groot verschil met wat jij zegt.

Wat overigens ook nog zou kunnen, is het deel bestemd voor de woning afsluiten onder NHG, het deel bestemd voor het inlossen van het consumptief krediet afsluiten zonder NHG. Of het aan te bevelen is... mwoa...
quote:
Daarnaast, dat flexibel krediet zal een BKR notering hebben opgeleverd ( is niet erg maar die heb je nu wel) De hypotheek nemer, (de bank) zal vaak de hypotheek pas willen verstrekken als dergelijke noteringen verwijderd zijn. Het geld krijg je dus pas als die flexibel krediet is afgelosd en weg is bij het BKR.
Onzin.

Het flexibel krediet zal vast vermeld staan in BKR, zoals nagenoeg alle consumptieve kredieten. Dit betekent echter niet dat er geen hypotheek verstrekt kan worden. Dat hangt helemaal af van het inkomen.

Als jouw inkomen volgens de berekening v/d geldverstrekker hoog genoeg is om zowel de lasten van het consumptief krediet als van de hypotheek te dragen is dit over het algemeen verder geen enkel probleem.

Wanneer je zonder NHG het consumptief krediet wilt inlossen middels de hypotheek kan dit vaak ook in 1x en hoef je daarvoor niet eerst zelf dit consumptief krediet in te lossen. Anders zou je eerst zelf het bedrag moeten voorschieten, zou ook nergens op slaan. Het inlossen v/h consumptief krediet middels de hypotheek kan, wanneer nodig, als vereiste in de offerte worden opgenomen en dan bij passeren door de notaris worden gedaan.

Ik ben benieuwd bij welke geldverstrekker jij een hypotheekaanvraag hebt ingedient, want ze maken het wel erg omslachtig als wat jij zegt klopt. Is jou ook precies uitgelegd waarom jij het krediet eerst moest inlossen?

[ Bericht 1% gewijzigd door KreKkeR op 28-12-2005 21:49:07 ]
Krekker is de bom!
pi_33484500
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:43 schreef KreKkeR het volgende:
Overigens, Five_Horizons, over een paar dagen wordt het een hele hoop extra werk voor ons, ivm de WFD.

Wij moeten vanaf 1/1/2006 nagenoeg alles wat consumptief is (meegefinancierde boete zijn we nog niet over uit) als aflossingsvorm met maximale looptijd van 10 jaar adviseren ter bescherming v/d consument. Wil de klant dit toch anders zal deze er apart voor moeten tekenen. Weet jij of dit ook tot de gestelde verplichtingen v/d overheid uit behoort?
Weet ik eigenlijk niet. Ik weet alleen dat de WFD een hoop extra werk met zich mee gaat brengen.

PS
over een maandje zijn we iets directere collega's
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_33495933
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op zich niets, eigenlijk.
Het is wel een van de oorzaken van de hoge huizenprijzen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33499085
quote:
Op donderdag 29 december 2005 06:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is wel een van de oorzaken van de hoge huizenprijzen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_33531729
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Door (super)tophypotheken zijn de huizenprijzen gestegen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33534453
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Door (super)tophypotheken zijn de huizenprijzen gestegen.
Dat zei je al. Ik wil graag weten hoe je daarbij komt.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_33534802
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zei je al. Ik wil graag weten hoe je daarbij komt.
Bij de verkoop van het huis willen mensen de hypotheek eruithalen, daarnaast kan een koper weer 125%-financieren op basis van 'n taxatierapportje of WOZ-waarde.

In veel andere landen kennen ze geen 125%-financiering.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33535133
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij de verkoop van het huis willen mensen de hypotheek eruithalen, daarnaast kan een koper weer 125%-financieren op basis van 'n taxatierapportje of WOZ-waarde.

In veel andere landen kennen ze geen 125%-financiering.
Wat mij betreft gaat het nog altijd om vraag en aanbod.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_33535283
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het nog altijd om vraag en aanbod.
Dat speelt ook mee, de financiering van een huis speelt natuurlijk ook mee. Als iemand makkelijk 125% kan financieren en de WOZ-waarde hoog uitvalt, dan drijft dat de prijs op. Zeker ook omdat de verkoper zijn supertophypotheek zonder restantvordering wil aflossen.

Ook de nieuwbouw wordt zo duurder natuurlijk. Mensen kunnen immers toch flink wat lenen op basis van een netto inkomsten-lastentoets en 125%-verstrekking.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33597246
@krekker
De hypotheek die mij verstrekt is zou met flexibelkrediet op de grenzen van mijn inkomen zijn door de maandelijkse lasten. Om die reden wilde men dat deze bij transport zou zijn opgeheven. Tevens stonden er nog wat oude inschrijvingen van die comfortcards te boek. die waren echter niet eens actief en zijn dus zonder probleem verwijderd. Het ging de hypotheeknemer erom dat ze van mening waren dat zonder die dingen ik de lasten wel kon dragen en met zou het wel eens krap kunnen worden.
Wat overigens wel de boel veel makkelijker heeft gemaakt is het feit dat ik een hypotheek wilde hebben die ruim onder de EW bleef.
Wat de NHG betreft, het zou best kunnen zijn dat ik ernaast zit, maar dit is wat ik uit de regels heb opgemaakt en van de verstrekkers te horen kreeg. NHG heb ik overigens niet genomen. Waarom zou ik nog NHG willen als de hypotheek onder de EW blijft. EV ben je sowieso kwijt als het fout zou gaan.

@cherrymoon Traxx
Hoe je het went of keert, het blijft een geval van vraag en aanbod.De vraagprijs kan nog zou absurd zijn, er is maar een sukkel voor nodig die het wil (&kan) betalen.
Overigens, de vraagprijs van een huis moet wel in d epas lopen met soortgelijke. Indien het veel hoger is, moet je dit wel ergens in terugvinden. Dat de huidige bewooner anders bij verkoop een probleem heetf is ZIJN probleem en niet dat van een potentiele koper lijkt mij.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33597519
Dat is niet het probleem van de potentiële koper, maar de verkoper zal er wel zoveel mogelijk aan doen om dat probleem te vermijden of zo klein mogelijk te houden.

Als er geen supertophypotheken meer worden verstrekt, dan zal de vraag naar bepaalde woningen ook afnemen. Als dan ook nog eens de WOZ naar een realistische waarde wordt bijgesteld, dan dalen de huizenprijzen helemaal.

Dat er sukkels zijn die absurde prijzen willen betalen, komt toch echt doordat je 125% van de executiewaarde (op basis van WOZ) kunt laten financieren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33597534
tvp
pi_33601651
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:52 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

weet je de reden nog? Ik kan er niks over in google vinden namelijk.
een exacte reden weet ik niet maar ik heb me ook laten vertellen dat je bij de BKR niet bekend mag zijn als je een hypo wil afsluiten, een creditcard tegoedje mag ook niet ! Een studieschuld hebben mag weer wel... wat je NA t zetten van die handtekening onder de hypo akte doet met je kredietwaardigheid is jou zaak, maar ervoor mag je geen leningen of wat er ook maar op lijkt hebben... behalve een studieschuld bij de IBG idd
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_33602890
Dan heb je je dat verkeerd laten vertellen. Het is geen ramp als je bij het BKR bekend bent vanwege een creditcard.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 2 januari 2006 @ 09:23:23 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33618875
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:42 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

een exacte reden weet ik niet maar ik heb me ook laten vertellen dat je bij de BKR niet bekend mag zijn als je een hypo wil afsluiten, een creditcard tegoedje mag ook niet ! Een studieschuld hebben mag weer wel... wat je NA t zetten van die handtekening onder de hypo akte doet met je kredietwaardigheid is jou zaak, maar ervoor mag je geen leningen of wat er ook maar op lijkt hebben... behalve een studieschuld bij de IBG idd
Maar dat komt dan weer omdat een studieschuld bij het IBG niet bij het BKR geregistreerd is.

maar goed.. hoe dan ook.. een vermelding bij het BKR is geen ramp.. maar een negatieve melding.. dat is een ander verhaal.
Het kan natuurlijk zijn dat je vanwege een melding bij het BKR afgewezen bent, maar goed, dat zal dan wellicht een dermate groot bedrag zijn dat je daardoor een negatief advies krijgt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33618909
Mij is 3 weken geleden bij de bank verteld dat je beter eerst je schulden af kunt lossen voordat je een hypotheek neemt omdat dit nogal kan schelen in het bedrag dat je kunt lenen.
Nou heb ik hier niet verder naar geinformeerd omdat mijn studieschuld toch niet denderend hoog is, maar de bank gaf mij als advies om die schuld af te betalen (als het mogelijk is in 1 keer) voordat ik een hypotheek aan ga vragen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33620995
Ja, kredieten leveren een lagere verstrekking op, maar een vermelding van een VISA-card met een limiet van ¤ 1.500,00 zorgt doorgaans niet echt voor problemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:31:40 #47
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33623317
Nogmaals, lees dit stuk nog eens:
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het flexibel krediet zal vast vermeld staan in BKR, zoals nagenoeg alle consumptieve kredieten. Dit betekent echter niet dat er geen hypotheek verstrekt kan worden. Dat hangt helemaal af van het inkomen.

Als jouw inkomen volgens de berekening v/d geldverstrekker hoog genoeg is om zowel de lasten van het consumptief krediet als van de hypotheek te dragen is dit over het algemeen verder geen enkel probleem.
Met andere woorden. Het hebben van een consumptief krediet hoeft in feite geen enkel probleem te zijn. Dit soort financiele verplichtingen worden echter wel meegenomen bij de berekening wat je maximaal kan lenen. Al heb je bij wijze van spreke een doorlopend krediet met limiet 100.000 euro en heb je dit volledig opgenomen, dan nog hoeft dit geen enkel probleem te zijn MITS jouw inkomen dit in combinatie met de gewenste hoofdsom maar kan dragen (uiteraard zou het inkomen hier wel heel erg hoog moeten zijn, maar het is ook puur bedoeld ter illustratie).

Het is dus zoals CherrymoonTraxx zegt.

En inderdaad, afhankelijk van jouw inkomen en het bedrag dat je als hoofdsom wilt, kan het in sommige gevallen inderdaad verstandig zijn om bijvoorbeeld bij een doorlopend krediet met bepaald limiet waarvan je niks hebt opgenomen, het doorlopend krediet en bij behorende krediet mogelijkheid, volledig door te halen..

Of dit daadwerkelijk nodig is verschilt echter per situatie en per persoon.
Krekker is de bom!
pi_45130653
interesse in hypotheken. tvp tje dus eigenlijk
pi_45136423
Ik zou gewoon eens bij een paar hypotheekadviseurs gaan informeren wat je mogelijkheden zijn; dat is zinvoller dan hier speculeren naar wat mogelijk is, toch?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:13:46 #50
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_48927997
Hoe lang blijft een negatieve vermelding bij de BKR staan eigenlijk? ik hoor zo links en rechts 5 of 8 jaar?
is hier eventueel iets aan te doen zodat deze vermelding dan OF weggehaald wordt of de tijdsduur ingekort wordt?
Ik ga morgen namelijk ook naar een hypotheekadviseur om eens te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')