abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 22:56:08 #251
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34631946
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:48 schreef -Vaduz- het volgende:
De Camargo is lekker bezig, onderhandelen met Standard en met Brugge.
Hij wil liever naar Standard blijkbaar, terwijl Brussels hem liever aan Club zou verkopen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34648192
Ik vind het toch een overschatte speler die De Camargo. Hij weet ook dat hij zo geen 2kansen gaat krijgen in zijn loopbaan en wil nu alles uit de kast halen (financiëel). Hij was te zwak voor RC G*nk en speelde dan vrij anoniem bij Heusden-Zolder dat degradeerde.

Als Brugge hem koopt hebben ze een nieuwe Victor. Standard zou beter zijn jonge spelers houden (Beda) ipv een De Camargo te kopen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:25:37 #253
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_34679846
,,La Louvière in macht van gokmaffia''

,,Misschien ben ik wel het grote slachtoffer geworden'', zegt Emilio Ferrera.

Een reportageteam van het Canvas-programma Panorama ondervond in China aan den lijve dat de Belgische eersteklasser La Louvière wordt beschouwd als een ploeg waar ,,veel geld mee valt te verdienen.''

Een driekoppig reportageteam van Panorama werkte twee maanden aan een reportage rond de maffiapraktijken in het Belgische voetbal. Daarbij zouden spelers uit eerste klasse worden omgekocht om hun ploeg te doen verliezen, ten voordele van gokbelangen in Azië.

Reporter Tom Van de Weghe trok zelfs tien dagen naar het Chinese Shanghai en drong er undercover binnen in de gokpaleizen waar Chinezen via het internet gokken op de uitslagen van het Belgische voetbal. Ze gokken op ploegen waarvan ze met moeite de naam kunnen uitspreken. Van de Weghe stelde vast dat de Chinezen niet ouderwets gokken op winst of verlies, maar ook op de uitslag zelf en/of op het doelpuntenverschil. Een en ander kan tot vlak voor en zelfs tijdens de wedstrijd.

Zo gokte Van de Weghe vorige woensdag in China om half vier 's nachts op de heenwedstrijden van de kwartfinales van de Belgische beker. Toen de Chinezen merkten dat hij inderdaad goed op de hoogte was van het Belgische voetbal werd hij gevraagd om mee te werken met hen.

,,Opvallend is dat in de gesprekken met die gokkers steeds La Louvière genoemd wordt als de ploeg waarmee geld valt te verdienen'', aldus Van de Weghe. ,,Het wordt in China algemeen aangenomen dat die klup in de macht van de gokbedrijven is.''

,,Spelers bij bijvoorbeeld La Louvière moeten het soms stellen met 1.000 euro per maand en eventuele winstpremies'', zegt Chris Van den Abeele, die ook aan de reportage meewerkte. ,,Dan is de verleiding groot. Ploegen die onderaan het klassement staan, doen er soms drie jaar over om 25 matchen te winnen. Als je dan 25.000 euro in één wedstrijd kan vangen...''

Dat trainer Emilio Ferrera in oktober bij La Louvière werd ontslagen, is volgens de programmamakers geen toeval. Ferrera zou hebben geweigerd om mee te werken. Hij vroeg ook al lang om één bijkomende speler aan te werven die zo'n 3.000 euro per maand zou kosten. Daar was geen geld voor.

Eens Ferrera weg was, kwam er bij La Louvière plots wel ruimte om spelers aan te werven. De transfers werden afgehandeld via Pietro Allatta, die geregeld met Zheyun Ye werd opgemerkt en er ook bij was toen de Chinees in Finland de klup Alliansi overnam. Die klup is nu bijna failliet.

,,Men heeft mij nooit gevraagd om wedstrijden te vervalsen'', zegt Ferrera, die na zijn ontslag wel verklaarde gedegouteerd te zijn door het Belgische profvoetbal en nog altijd niet opnieuw aan de slag is. ,,Ik heb inderdaad versterking gevraagd. Dat kon niet en na mijn vertrek zijn er enkelen gekomen. Dat is juist. Ik lees ook de kranten en misschien ben ik wel het grote slachtoffer geworden. Dat weet ik niet. Maar nogmaals, niemand heeft mij ooit benaderd om wedstrijden te vervalsen.''

Tom Van de Weghe raakte tot zeer dicht bij de vermaarde Zheyun Ye, maar die was op dat moment niet meer in Shanghai. Het reportageteam bracht wel een bezoek aan het pand waar de Chinees dure merkkledij zou verkopen, maar dat stond leeg.

Panorama zegt dat het zondag een vijftigtal namen zal noemen van zowel clubs als spelers. De programmamakers beweren ook belastende elementen te hebben tegenover de Belgische voetbalbond.

PANORAMA WIL NAMEN NOEMEN IN GOKZAAK
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Het VRT-programma Panorama wijdt zondag
een aflevering aan de mogelijke omkoop-
zaak met de Chinees Zheyun Ye als spil-
figuur. Panorama trok naar Sjanghai en
belooft zondag man en paard te noemen.

Panorama zegt dat het namen zal noemen
van zowel clubs als spelers. Minstens
twee keepers zouden zich laten omkopen
hebben. Volgens de programmamakers lei-
den alle sporen naar La Louvière, dat
in de macht zou zijn van de gokmaffia.

"In de gesprekken met gokkers in China
wordt La Louvière steeds genoemd als dé
ploeg waar geld mee te verdienen valt",
zegt Tom Van de Weghe van Panorama

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
"AL MINSTENS VIJF MATCHEN VERVALST"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Panorama is niet tot bij Zheyun Ye ge-
raakt, maar zegt wel gesprekspartners
gevonden te hebben die willen getuigen.
"Eén van hen is bedreigd", luidt het.

Programmamaker Tom Van de Weghe is in
China doorgedrongen tot het gokmilieu.
"La Louvière wordt gecontroleerd door
de gokmaffia, die, via Macau, werkt met
agenten in Europa", zegt hij in HBvL.

Chris Van den Abeele, die ook aan het
programma werkte, zegt: "Van ten minste
vijf matchen in de huidige competitie
kunnen we aantonen dat ze werden ver-
valst. In de slotfase van vorig seizoen
werden ook duels van Bergen vervalst."
When all things seem to end, the future still remains..
pi_34737634
Anderlecht - Genk 4-1, met nog een paar minuten te gaan...
  zondag 5 februari 2006 @ 00:03:17 #255
43497 Afunados
Get Therapy
pi_34746584
Gent wint voor de vijfde keer achtereen, al was het spel wat minder vanavond.

Muhamadu maakte zijn debuut voor Cercle in de spits zag ik, ben benieuwd of hij zal slagen.

En morgenavond niet vergeten te kijken naar Panorama
pi_34746645
Standard MOET morgen dus winnen. (als het doorgaat..)
pi_34747336
Geel wint met 0-4 bij KV Mechelen .
pi_34749017
Ik kom net terug van Antwerp v Deinze. Antwerp speelde voor de rust erg matig, maar na de rust was het heel aardig. Ik snap niet waarom ze zo laag staan, maar het is uiteraard een momentopname.
  zondag 5 februari 2006 @ 05:55:08 #259
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_34751640
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:25 schreef Yeahinho het volgende:
Geel wint met 0-4 bij KV Mechelen .
Eigen spelers zijn na afloop weggefloten en Geel kreeg een daverend applaus van de KVM fans...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_34752209
Westerlo is het spoor bijster zeg.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 5 februari 2006 @ 10:46:18 #261
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34752637
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:00 schreef zjroentje het volgende:
Westerlo is het spoor bijster zeg.
Ze blijken wel heel erg afhankelijk te zijn van Coelho. Tekenend voor de hele competitie eigenlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:39:58 #262
pi_34755109
Match Standard - La Louvière is afgelast

zo 05/02/06 - Club Brugge blijft nog minstens een week aan de leiding van het klassement in eerste klasse. De wedstrijd tussen Standard en La Louvière is afgelast.
Wat al een tijdje in de lucht hing is nu ook officieel. Het terrein van Sclessin is vanochtend afgekeurd door een afvaardiging van de scheidsrechterscommissie.

De hevige sneeuwval van eergisteren en de harde vorst hebben het terrein onbespeelbaar gemaakt.

De spelers van Standard trainden gisteren nog op het terrein, maar merkten toen al dat spelen moeilijk zou worden.

Met vereende krachten probeerden de terreinverzorgers van Standard het veld gisteren nog sneeuwvrij te maken, maar de ondergrond was te hard bevroren en spelen is dus te gevaarlijk.

Een nieuwe datum voor het duel is nog niet bekend.
pi_34762968
Welke wedstrijd wordt er nu live uitgezonden? Geen zeker..?
  zondag 5 februari 2006 @ 18:02:15 #264
43497 Afunados
Get Therapy
pi_34767380
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Match Standard - La Louvière is afgelast

zo 05/02/06 - Club Brugge blijft nog minstens een week aan de leiding van het klassement in eerste klasse. De wedstrijd tussen Standard en La Louvière is afgelast.
Wat al een tijdje in de lucht hing is nu ook officieel. Het terrein van Sclessin is vanochtend afgekeurd door een afvaardiging van de scheidsrechterscommissie.

De hevige sneeuwval van eergisteren en de harde vorst hebben het terrein onbespeelbaar gemaakt.

De spelers van Standard trainden gisteren nog op het terrein, maar merkten toen al dat spelen moeilijk zou worden.

Met vereende krachten probeerden de terreinverzorgers van Standard het veld gisteren nog sneeuwvrij te maken, maar de ondergrond was te hard bevroren en spelen is dus te gevaarlijk.

Een nieuwe datum voor het duel is nog niet bekend.
Kunnen de spelers van LaLou fijn voor de TV zitten en Panorama kijken
  zondag 5 februari 2006 @ 19:02:53 #265
pi_34769325
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:49 schreef Yeahinho het volgende:
Welke wedstrijd wordt er nu live uitgezonden? Geen zeker..?
Als er geen wedstrijd is kun je hem moeilijk live uitzenden hé
pi_34771918
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:02 schreef Afunados het volgende:

[..]

Kunnen de spelers van LaLou fijn voor de TV zitten en Panorama kijken
Nu bezig dus.
pi_34782499
Ik heb zojuist de herhaling van Panorama gekeken. Intrigerend verhaal!!

La Louvière wordt gewoon omgekocht, dat kán niet anders .
pi_34782621
De Gokchinees: De Aziatische gokmaffia aan het werk ...

[ Bericht 2% gewijzigd door SaintOfKillers op 06-02-2006 08:41:53 ]
  maandag 6 februari 2006 @ 08:40:32 #269
67640 SaintOfKillers
pi_34785579
Wel leuk als ze dan een speler confronteren. Die moet ófwel zeggen: "Ja, ik heb me ingehouden en was dus omgekocht." of anders "Nee, ik kon echt niet beter, ik ben gewoon zo slecht."

Geen eenvoudige keuze.

-edit-

Ik had even de link in de post hierboven aangepast, want iets deed dit topic crashen en ik dacht dat het dat was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:05:53 #270
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_34856052
Ik ben trouwens dit van plan

Zon 19/02 18:00 Speeldag 23 Club Brugge - SK Beveren

Zo. 19 feb 06: Feyenoord - Sparta 12:30u

Ik ga eerst samen met een vriend naar Feyenoord - Sparta en dan naar Brugge om daar Brugge-Beveren te zien in het stadion

Hopelijk is het goed aan te rijden
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:19:24 #271
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_34859915
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben trouwens dit van plan

Zon 19/02 18:00 Speeldag 23 Club Brugge - SK Beveren

Zo. 19 feb 06: Feyenoord - Sparta 12:30u

Ik ga eerst samen met een vriend naar Feyenoord - Sparta en dan naar Brugge om daar Brugge-Beveren te zien in het stadion

Hopelijk is het goed aan te rijden
Mits je redelijk snel weg bent bij de Kuip is het wel te doen.

Heb een paar geleden ook zoiets gedaan.
Eerst om 14.30 Haarlem v FCDB en om 20.00 Standard v Lokeren
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:21:09 #272
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_34859974
Oke dan,

Ik ben dan wel snel weg uit de kuip.

Is volgens mij wel makkelijker geworden een belgische wedstrijd bezoeken
niet zoals eerst fankaart
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:27:45 #273
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_34860187
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:21 schreef jorienvdherik het volgende:
Oke dan,

Ik ben dan wel snel weg uit de kuip.

Is volgens mij wel makkelijker geworden een belgische wedstrijd bezoeken
niet zoals eerst fankaart
Als buitenlander was een idbewijs al voldoende als fancard.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_34986802
De arbitrage bij Beveren - Standard.
pi_35007116
Shit, daar gaat Geels periode .
pi_35035641
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:52 schreef Radegast het volgende:
De arbitrage bij Beveren - Standard.
Niet alleen bij Beveren - Standard...

Het niveau van het arbitrage gaat er op achteruit met de week. En nog erger is het feit dat hooggeplaatste figuren als Roland Duchâtelet (STVV-voorzitter), Michel Preud'homme en Dominique D'Onofrio daar handig op inspelen door de scheidsrechters zodanig te bekritiseren dat die niet anders durven dan de volgende keer vóór hen te fluiten.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:22:43 #277
pi_35035902
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:16 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Niet alleen bij Beveren - Standard...

Het niveau van het arbitrage gaat er op achteruit met de week. En nog erger is het feit dat hooggeplaatste figuren als Roland Duchâtelet (STVV-voorzitter), Michel Preud'homme en Dominique D'Onofrio daar handig op inspelen door de scheidsrechters zodanig te bekritiseren dat die niet anders durven dan de volgende keer vóór hen te fluiten.
Ach het is eens wat anders dan dat ze altijd voor Club en Anderlecht fluiten.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:24:53 #278
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35035984
KVM is op weg terug naar 3de klasse. Zaterdag gaat een heet avondje worden Achter de Kazerne, en vooral bij puntverlies...
Planning:
-
pi_35036024
quote:
Ach het is eens wat anders dan dat ze altijd voor Club en Anderlecht fluiten.
Dat is zo'n verschrikkelijk cliché natuurlijk, in de hand gewerkt door de steeds grotere mediabelangstelling.

Als een treffer van Balaban tegen Lierse afgekeurd wordt vanwege vermeend buitenspel, is er geen haan die daar naar kraait. Als Portillo een week later de bal met de hand meeneemt en zo Ishiaku laat scoren, is het kot te klein en staan alle kranten vol. Logisch dat het grote publiek steeds meer de indruk krijgt dat de grote clubs bevoordeeld worden.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:29:43 #280
pi_35036153
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:26 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dat is zo'n verschrikkelijk cliché natuurlijk, in de hand gewerkt door de steeds grotere mediabelangstelling.

Als een treffer van Balaban tegen Lierse afgekeurd wordt vanwege vermeend buitenspel, is er geen haan die daar naar kraait. Als Portillo een week later de bal met de hand meeneemt en zo Ishiaku laat scoren, is het kot te klein en staan alle kranten vol. Logisch dat het grote publiek steeds meer de indruk krijgt dat de grote clubs bevoordeeld worden.
Ze worden ook meer bevoordeeld, dat is gewoon een feit. Je moet eens de gemiddelde (en ik zeg gemiddelde, natuurlijk niet alle) wedstrijd van een kleiner team tegen club of Anderlecht zien (en neem er misschien Genk ook nog maar bij) , soms is het schandalig hoe bv elk twijfelgeval in het voordeel van de grote club wordt gefloten. De arbitrage in België is gewoon ronduit incompetent ...
pi_35036390
Ik neem Sint-Truiden - Club Brugge en ik zie hoe Sint-Truiden scoort uit een onterecht toegekende vrijschop leidt tot de gelijkmaker van Sint-Truiden én hoe Bosko Balaban bij 1-1 een penalty werd onthouden.

Ik neem Club Brugge - Lierse en ik zie hoe een doelpunt van Bosko Balaban bij 1-0 werd afgekeurd wegens "buitenspel".

Ik neem Standard - Club Brugge en ik zie hoe Standard scoort uit twee onterecht toegekende vrijschoppen.

Zo kan ik wel een tijdje doorgaan, net als ik een tijdje kan doorbomen over de fases waar Club Brugge het voordeel kreeg (Balaban tegen Cercle en Westerlo bijvoorbeeld).
  maandag 13 februari 2006 @ 14:41:51 #282
pi_35036588
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:37 schreef Heero87 het volgende:
Ik neem Sint-Truiden - Club Brugge en ik zie hoe Sint-Truiden scoort uit een onterecht toegekende vrijschop leidt tot de gelijkmaker van Sint-Truiden én hoe Bosko Balaban bij 1-1 een penalty werd onthouden.

Ik neem Club Brugge - Lierse en ik zie hoe een doelpunt van Bosko Balaban bij 1-0 werd afgekeurd wegens "buitenspel".

Ik neem Standard - Club Brugge en ik zie hoe Standard scoort uit twee onterecht toegekende vrijschoppen.

Zo kan ik wel een tijdje doorgaan, net als ik een tijdje kan doorbomen over de fases waar Club Brugge het voordeel kreeg (Balaban tegen Cercle en Westerlo bijvoorbeeld).
De enige die daarin een penalty zag moet toch wel ofwel trainer ofwel een supporter van klup zijn hoor. Ceulemans staat daar weer luid te roepen "Pinanti is Pinanti" , maar op de vraag van de journalist "Heeft u de beelden van die duik eigenlijk wel gezien?" moet hij zelf al antwoordne "Ik heb geen beelden nodig"
Dat soort dingen doet Balaban zichzelf ook aan hé, als je bijnaam "Valaban" aan het worden is en je in het seizoen al een niet meer te tellen aantal dingen kreeg die héél licht waren of zelfs gewoon een duik of een volledig onterechte goal , dan zal een scheidsrechter uiteindelijk niet meer fluiten voor dergelijke héél lichte fouten inderdaad. én dat is maar terecht ook ...
pi_35036651
Ik vond het wel penalty.

Ik kan me wel vinden in het feit dat hij die naam deels zelf ontwikkeld heeft, maar anderzijds: blijkbaar mogen andere voetballers (Wilhelmsson! En ook Conceiçao) het wel wekelijks blijven doen.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:46:34 #284
pi_35036749
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:43 schreef Heero87 het volgende:
Ik vond het wel penalty.

Ik kan me wel vinden in het feit dat hij die naam deels zelf ontwikkeld heeft, maar anderzijds: blijkbaar mogen andere voetballers (Wilhelmsson! En ook Conceiçao) het wel wekelijks blijven doen.
Weet ik nog zo niet, Concecao kreeg dit weekend toch ook weeral geel omwille van zijn gebruikelijke "klagen" , en tja, WIlhelmsson ... daar fluit men onderhando ok wel minder en minder voor, denk ik , maar de invloed van de Vandenstocks is ook nog altijd niet te onderschatten hé ...
pi_35036914
Onderhand minder en minder voor Willhelmsson? Vorige week nog, tegen Genk, had hij de scheidsrechter tot tweemaal toe flink te grazen (bij de penalty én bij een vrijschop).

Conceiçao heeft al langer de reputatie van irritant ventje én shwalbe-specialist. Als je ziet wat die kerel soms mag op het veld... Die doet zelfs dingen op het veld waarvoor een normaal mens in het dagelijkse leven gearresteerd wordt (met enige zin voor overdrijving).
  maandag 13 februari 2006 @ 14:55:55 #286
pi_35037084
Tegen Genk moest Anderlecht dan ook winnen natuurlijk , anders stond Vercauteren ter discussie. Dat scenario zag je eerder dit seizoen ook al in Brugge toen Club opeens de derby "moest" winnen om te blijven meedraaien en opeens alles toegelaten was. Veelal zie je ook de heilige drievuldigheid bij de scheidsrechters (De Bleeckere, Allaerts of Vermeirsch) voor dergelijke matchen opduiken ...
pi_35047937
Thomas Caers trainer geworden bij een Belgische club, was het nou Sint-Truiden? Wel geinig, oud-speler van MVV.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 13 februari 2006 @ 19:55:02 #288
pi_35049616
Jah, Sint-Truiden inderdaad, waar hij ook jaren speler geweest is en nu al actief was in de scouting
  maandag 13 februari 2006 @ 19:58:22 #289
67640 SaintOfKillers
pi_35049788
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Jah, Sint-Truiden inderdaad, waar hij ook jaren speler geweest is en nu al actief was in de scouting
Van zijn hele carriere herinner ik me maar één moment. Bij een bekermatch (weet niet meer tegen wie) zat hij op nogal kinderachtige wijze het publiek uit te dagen. Dus als ik de naam Caers hoor, denk ik meteen "lul". Verder weet ik niets meer van de goede man.
pi_35049925
Ik vind het op zich toch een erg opmerkelijke keuze, gezien zijn jonge leeftijd en het feit dat hij toch "maar" twee jaar bij de club gespeeld heeft...
  maandag 13 februari 2006 @ 20:03:14 #291
pi_35050044
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:01 schreef Heero87 het volgende:
Ik vind het op zich toch een erg opmerkelijke keuze, gezien zijn jonge leeftijd en het feit dat hij toch "maar" twee jaar bij de club gespeeld heeft...
3 jaar feitelijk, 2 volle en 2 halve seizoenen ,
maar het blijft een opmerkelijke keuze inderdaad. Al vermoed ik dat het vooral wel Mangelschots zal zijn die de "taktische" lijn enzo gaat bepalen daar.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:02:24 #292
pi_35152975
Lierse heeft geen keepers meer

Lierse komt door de omkoopzaak in het Belgisch voetbal nu ook sportief in de problemen. De club zag zich vandaag genoodzaakt om haar tweede (Cliff Mardulier) en vierde doelman (Patrick Deman, tevens hulpcoach) op non-actief te zetten.
Doordat de nummer één (Yves Van der Straeten) en de nummer drie (Wouter Goris) geblesseerd zijn, zit de club zonder doelmannen.

Voor de uitwedstrijd van zaterdag tegen Charleroi moet de club daardoor een beroep doen op de 18-jarige Jochem Tanghe. De doelman van de reserven is echter op studiereis in Italië. Lierse doet er alles aan om hem tijdig terug naar België te halen.

Als bankzitter denkt Lierse aan Natan Goris. Omdat die pas 15 is, moet daarvoor wel eerst nog een uitzonderingsregel aangevraagd worden bij het Uitvoerend Comité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). Mogelijk moet hij dus zelfs als eerste doelman opdraven.
pi_35153434
Nemen jullie Belgen de competities nog serieus trouwens? Ik zou het niet meer kunnen denk ik...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:22:20 #294
pi_35153635
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Nemen jullie Belgen de competities nog serieus trouwens? Ik zou het niet meer kunnen denk ik...
Ach, we hebben hier ook nog de tijd van de Waterschei-Standard schandalen meegemaakt , en de tijd waarin na de helft van de matchen van Anderlecht bij de tegenstander en de scheidsrechters de vaten Kriek en Geuze Grand Cru met kamions werden aangevoerd ...
pi_35158624
Je neemt het voor lief wil je zeggen, het hoort er bij?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:45:09 #296
pi_35158952
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Je neemt het voor lief wil je zeggen, het hoort er bij?
In België zit corruptie in alle lagen van de samenleving ...
Ik bedoel , dat zoiets nu opduikt op zo'n grote schaal in 1ste klasse is "vrij nieuw" natuurlijk , maar er wordt al véél langer véél "geregeld" in het Belgische voetbal. Hier gaat geen promotie of degradatie voorbij zonder dat er wel "vreemde resultaten" opduiken hoor. In lagere klasses al helemaal, in provinciale is omkoping een "vrij normale zaak" geworden.

Maar wat wél nieuw is , is dat de omkoping hier nu opeens van "buitenaf" komt, van een zekere soort maffia ...
pi_35159051
Volgens mij is het vrij duidelijk dat dit niet enkel in België voorkomt. Ook in Griekenland en Finland zijn er duidelijke signalen van omkoping en volgens kenners zal de etterbuil straks ok in Portugal, Oostenrijk en Zwitserland losbarsten. In Frankrijk zijn er ook al signalen (Metz-Lyon), in Duitsland hadden we vorig jaar de Kroatische gokmaffia. Vrij duidelijk dat het zich over heel Europa uitstrekt, en niet enkel in België.
pi_35159632
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:48 schreef Heero87 het volgende:
Volgens mij is het vrij duidelijk dat dit niet enkel in België voorkomt. Ook in Griekenland en Finland zijn er duidelijke signalen van omkoping en volgens kenners zal de etterbuil straks ok in Portugal, Oostenrijk en Zwitserland losbarsten. In Frankrijk zijn er ook al signalen (Metz-Lyon), in Duitsland hadden we vorig jaar de Kroatische gokmaffia. Vrij duidelijk dat het zich over heel Europa uitstrekt, en niet enkel in België.
Dat klopt, de beerput is nu gewoon in België open getrokken. Het is vrij naief om te denken dat het nergens anders gebeurt.

Ik vind het verhaal van die keeper van Charleroi wel amusant.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:43:29 #299
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35168370
quote:
KBHZ vraagt schrapping aan

Beringen Heusden-Zolder speelt volgend seizoen niet meer in tweede klasse. De West-Limburgse club gaat zich immers laten schrappen en start daarom volgend seizoen in het beste geval in derde klasse. Wel stortte KBHZ de drie maanden achterstallig loon op de rekening van de spelers. Het geld is nu echter wel helemaal op bij groen-wit.

Over de toekomst van de club is het tasten in het duister. Niemand van het bestuur is bereid om ook maar één verklaring af te leggen. In een interview met TV Limburg liet sterspeler Kalulika zelfs weten dat hij niet wist wie er nu voorzitter of secretaris was.

Bron: Voetbalkrant
Planning:
-
pi_35168441
Tering, het gaat wel lekker daar he .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')