Da's ongeveer hetzelfde als mijn probleem. Alleen heb ik het met een master en gaat het daar (meestal) om een bachelor.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier een duidelijk stuk van de LsVb. Let ook op het vetgedrukte deel, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht... En niemand doet iets![]()
[..]
http://www.lsvb.nl/nieuws/090401-whw-tweede-studie.html
Welke masters als ik vragen mag? En valt het een beetje te combineren, een research master met een tweede master (en dan niet kantje boord, maar met goede cijfers)? Ik heb echt het beeld van een research master dat je zowat fulltime met je studie bezig bent en er dus niks meer bij kunt doen....quote:Op donderdag 9 april 2009 15:23 schreef Grumpey het volgende:
Heb ook twee studies afgerond, alhoewel, 1,5 eerder. Heb met 1 Bachelor uiteindelijk 2 masters (1 onderzoeksmaster van 2 jaar, en 1 klinische master van 1 jaar) afgerond. Voor die klinische master moest ik aanvullend nog driekwart-jaar uit de bachelor volgen om die ook af te ronden, dus zo kom ik op 1,5 studie
Zal wel weer een lobby zijn van de universiteiten, die al langere tijd niet blij zijn met het feit dat je gratis extra vakken/minoren/studies kunt doen. Volgende stap is dus wellicht dat je moet betalen om bv. een minor te mogen doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:28 schreef ASroma het volgende:
rare wet weer jah, gaat ook weer helemaal nergens over... net alsof ze hier zoveel mee gaan besparen? ik zie het voordeel echt niet, eigenlijk alleen maar nadelen....
Komt door dat fucking economisch denken. Efficiëntie, geld besparen, 'valorisatie' (=geld verdienen met onderzoek)quote:Op donderdag 9 april 2009 21:49 schreef Horloge het volgende:
Zal wel weer een lobby zijn van de universiteiten, die al langere tijd niet blij zijn met het feit dat je gratis extra vakken/minoren/studies kunt doen. Volgende stap is dus wellicht dat je moet betalen om bv. een minor te mogen doen.![]()
Master Neuroscience, en daarnaast Master Klinische Neuropsychologie. Neuroscience is de researchmaster van 2 jaar, waarbij ik tweemaal een half jaar onderzoeksstage heb gelopen waarvan 1x in het buitenland. Klinische neuro is echt een patientgerichte master waarvoor ik ook een half jaar stage heb gelopen in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:49 schreef Horloge het volgende:
Welke masters als ik vragen mag? En valt het een beetje te combineren, een research master met een tweede master (en dan niet kantje boord, maar met goede cijfers)? Ik heb echt het beeld van een research master dat je zowat fulltime met je studie bezig bent en er dus niks meer bij kunt doen....
Wouter Bos ging je voor, en studeerde in beide studies cum laude af. Blijkbaar is het best mogelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:25 schreef Walzer het volgende:
Deed ie wel 7 jaar overquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:57 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Wouter Bos ging je voor, en studeerde in beide studies cum laude af. Blijkbaar is het best mogelijk.
Je kan beter ná de propedeuse beginnen met 2 studies.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:05 schreef Banaan10 het volgende:
Wouter Bos studeerde economie en politicologie. Zelf ben ik trouwens ook zo gek geweest om mij voor twee studies in te schrijven; rechten en economie. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik volgend jaar een leuke studie doe; of rechten, of economie, of allebei.Heb alleen nog geen idee hoe ik dat Bindend Studie Advies dan moet gaan oplossen, want ik weet niet of het haalbaar is om in één jaar twee propedeuses te halen. Maar daar kom ik volgend jaar dan wel weer achter
![]()
Oneens, hoe eerder je begint, hoe eerder je klaarbent.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je kan beter ná de propedeuse beginnen met 2 studies.
Een BSA voor 1 studie hoef je niet in 1 jaar te halen, maar daar kun je (bij UL rechten iig) 2 jaar over doen. Wel moet je in 3 jaar je P hebben. Moet lukken lijkt me.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:05 schreef Banaan10 het volgende:
Heb alleen nog geen idee hoe ik dat Bindend Studie Advies dan moet gaan oplossen, want ik weet niet of het haalbaar is om in één jaar twee propedeuses te halen.
@vraag 1: weet niemand hier natuurlijk, maar als je gewoon op je cv zet wanneer je die master gehaald hebt, heeft niemand het verder doorquote:Op zondag 10 mei 2009 12:55 schreef Irving het volgende:
Kheb eigenlijk nog een vraag. Wat is de waarde van een master als je de bachelor niet hebt? Op dit moment doe ik econometrie naast mijn studie BWI (bedrijfswiskunde en informatica), maar ik heb gelezen dat het met BWI mogelijk is 'om met enige aanvulling een master Wiskunde, Informatica of Econometrie te volgen'. In mijn geval zou het dus veel efficienter zijn om niet twee hele studies te volgen, als ik gewoon aanvullende vakken kan doen.
Op die manier kan ik dus sneller naar de master Wiskunde, Informatica en/of Econometrie gaan, zonder de gehele bachelor te volgen. Dan heb ik de bachelor van Econometrie dus niet, maar in hoeverre maakt dat uit als je de master hebt? Zijn de mogelijkheden op de arbeidsmarkt qua econometrie beperkt zonder bachelor maar met master, vergeleken met anderen die wel een bachelor hebben?
Bonusvraag: Is het aannemen van dat wetvoorstel dat een tweede na je eerste bachelor/master ongeveer 5x zo duur wordt al officieel of niet?Op google vind ik er nog niet zoveel officieels over.
Bij de UvA wordt de propedeuse voor je ingedeeld. In jaar 2 kan je zelf vakken kiezen. Dan kan je het dus zo plannen dat dingen niet overlappen.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Oneens, hoe eerder je begint, hoe eerder je klaarbent.
Thuisstudie of ergens anders zitten dan waar je bent ingedeeldquote:Op maandag 11 mei 2009 01:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Bij de UvA wordt de propedeuse voor je ingedeeld. In jaar 2 kan je zelf vakken kiezen. Dan kan je het dus zo plannen dat dingen niet overlappen.
Welke vooropleiding (bachelor) had je? Met een speciaal minortraject of iets dergelijks? Want het lijken me nogal uiteenlopende zaken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:21 schreef glimworm het volgende:
Ik studeer werktuigbouwkunde (MSc) in aan de TUDelft (gelukkig bijna klaar) en heb daarnaast een Master sociologie in Rotterdam gedaan. Deze opleiding was in de avond en dat was uitzonderlijk goed te combineren. als je twee studies wil doen waar in ieder geval 1 bijna zo goed als full time is, is dit een goede aanrader. Nadeel is alleen dat niet alle studies in de avond worden aangeboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |