abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67873244
Als dit plan erdoor komt, ben ik flink genaaid of ik moet mijn diplomaaanvraag van mijn ene bachelor net zo lang uitstellen totdat ik de 2e ook binnenheb
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 9 april 2009 @ 21:28:12 #202
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67877452
rare wet weer jah, gaat ook weer helemaal nergens over... net alsof ze hier zoveel mee gaan besparen? ik zie het voordeel echt niet, eigenlijk alleen maar nadelen....
  donderdag 9 april 2009 @ 21:49:30 #203
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_67878095
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier een duidelijk stuk van de LsVb. Let ook op het vetgedrukte deel, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht... En niemand doet iets
[..]

http://www.lsvb.nl/nieuws/090401-whw-tweede-studie.html
Da's ongeveer hetzelfde als mijn probleem. Alleen heb ik het met een master en gaat het daar (meestal) om een bachelor.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:23 schreef Grumpey het volgende:
Heb ook twee studies afgerond, alhoewel, 1,5 eerder. Heb met 1 Bachelor uiteindelijk 2 masters (1 onderzoeksmaster van 2 jaar, en 1 klinische master van 1 jaar) afgerond. Voor die klinische master moest ik aanvullend nog driekwart-jaar uit de bachelor volgen om die ook af te ronden, dus zo kom ik op 1,5 studie
Welke masters als ik vragen mag? En valt het een beetje te combineren, een research master met een tweede master (en dan niet kantje boord, maar met goede cijfers)? Ik heb echt het beeld van een research master dat je zowat fulltime met je studie bezig bent en er dus niks meer bij kunt doen....
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:28 schreef ASroma het volgende:
rare wet weer jah, gaat ook weer helemaal nergens over... net alsof ze hier zoveel mee gaan besparen? ik zie het voordeel echt niet, eigenlijk alleen maar nadelen....
Zal wel weer een lobby zijn van de universiteiten, die al langere tijd niet blij zijn met het feit dat je gratis extra vakken/minoren/studies kunt doen. Volgende stap is dus wellicht dat je moet betalen om bv. een minor te mogen doen.
  donderdag 9 april 2009 @ 22:00:29 #204
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67878460
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:49 schreef Horloge het volgende:
Zal wel weer een lobby zijn van de universiteiten, die al langere tijd niet blij zijn met het feit dat je gratis extra vakken/minoren/studies kunt doen. Volgende stap is dus wellicht dat je moet betalen om bv. een minor te mogen doen.
Komt door dat fucking economisch denken. Efficiëntie, geld besparen, 'valorisatie' (=geld verdienen met onderzoek)
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheďst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 9 april 2009 @ 22:08:59 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_67878747
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:49 schreef Horloge het volgende:
Welke masters als ik vragen mag? En valt het een beetje te combineren, een research master met een tweede master (en dan niet kantje boord, maar met goede cijfers)? Ik heb echt het beeld van een research master dat je zowat fulltime met je studie bezig bent en er dus niks meer bij kunt doen....
Master Neuroscience, en daarnaast Master Klinische Neuropsychologie. Neuroscience is de researchmaster van 2 jaar, waarbij ik tweemaal een half jaar onderzoeksstage heb gelopen waarvan 1x in het buitenland. Klinische neuro is echt een patientgerichte master waarvoor ik ook een half jaar stage heb gelopen in het ziekenhuis.

Het was goed te doen, mits je de mastercoordinator van je 2e master gelijk inlicht over je situatie en daar afspraken mee maakt. Het hielp dat deze man enorm enthousiast was om het voornemen tot een succes af te ronden ....oh, en wat ook wel hielp was dat ik, toen ik in Cambridge zat voor buitenland stage, op en neer mocht vliegen voor alleen het maken van tentamens op zelfstudie ipv hele vak volgen. Wel heb ik in de avonduren een scriptie bijelkaar geschreven, maar goed, met wat discipline was dat ook maar een maandje werk.

Had daarnaast trouwens wel wat vrijstellingen (2 vakken) en heb er een 2,5 jaar over gedaan. Mijn cijfers waren goed genoeg om gelijk aio te worden na afloop.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grumpey op 09-04-2009 22:18:07 ]
pi_68315332
Ik zit dus een beetje in dubio, dus advies is welkom!

Ik ga volgend jaar politicologie aan de UvA doen, nu wil ik daar echter ook de studie economie & bedrijfskunde bijdoen. De interesse voor beide studies is zeker aanwezig, het is dus niet uit pure carrieregeilerij. Weet iemand of dit mogelijk/te doen is? Ik begrijp natuurlijk dat het aardig wat werk zal worden en dat ik veel zal moeten vergen van mijn discipline, maar ik ben toch wel erg benieuwd of het daadwerkelijk te doen is zonder in een compleet sociaal isolement te belanden.

Als alternatief heb ik ook nog gehoord over de combinatie politicologie en rechten, die schijnt aan de uva goed te doen zijn omdat je bij rechten kunt kiezen tussen intensief en extensief onderwijs. Zou dit anders een mooi compromis kunnen zijn?

Wat zeggen jullie?
pi_68823892
Ik heb een dergeljk probleem (sorry dat ik je niet verder kan helpen Walzer)

Het verschil is dat ik niet twee universitaire studies wil combineren. Ik ben namelijk afgelopen jaar begonnen met een hbo studie communicatiemanagement. In Utrecht wass er de mogelijkheid om een verkorte route te doen(eerste 2 theorie jaren in het eerste jaar verwerken). Ik heb HBO gekozen omdat ik practisch ben ingesteld, maar wel de uitdaging wilde hebben, en was daarom erg blij met de verkorte versie. Toch geeft dit nog steeds weinig voldoening. In de praktijk 3 dagen in de week zo goed als vrij.

Daarom loop ik afgelopen maanden te dubben een tweede studie erbij te doen. Universiteit leek mij een goede afwisseling.(Ook omdat ik niet zeker weet verder te wilen gaan in de communicatiewereld) Probleem: aankomend jaar stap ik het derde jaar in(met minors) en dat jaar daarop stage met heeele volle dagen. (lees: 4 of 5 dagen in de week van 9-5). Heeft iemand ENIG idee hoe ik beide studies kan combineren? Iemand ervaring??

Ik ben door docenten, decanen en begeleiders al tig keer van het kastje naar de muur gestuurd, dus hoop dat jullie studenten er wel antwoord op weten!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:45:47 #208
180385 Horloge
pi_68824852
Als je stage verplicht is (niet te vervangen door vakken of iets dergelijks) dan wordt het heel erg lastig lijkt mij. Na een 9-5 dag is het moeilijk om de tijd+energie die je dan nog over hebt, te besteden aan een studie. En dat is nog even los van (verplichte) werkcolleges, tentamens, 'gewoon' college volgen, et cetera.

Maar tegelijkertijd minoren volgen en een extra studie doen moet het volgens mij wel kunnen (ik weet niet precies wat een HBO minor inhoudt, als het vergelijkbaar is met die op de Uni is het zeer goed mogelijk).
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:07:00 #209
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_68835930
Je kunt als je stage loopt je 2e studie gewoon tijdelijk stopzetten hoor. Als je minoren moet doen, is dat alleen maar een voordeel --> vakkenoverlap. Je kunt je 2e studie dan als minor opvoeren bij je 1e studie en omgekeerd.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_68837358
Hmm ik doe HLO, maar ik zou daarnaast geen andere studie kunnen volgen (want het klinkt wel interessant en ik ben eager to learn) wegens tijdgebrek door werk.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:57:06 #211
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68846635
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:25 schreef Walzer het volgende:
Wouter Bos ging je voor, en studeerde in beide studies cum laude af. Blijkbaar is het best mogelijk.
Oh really?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:22:35 #212
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68847352
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:57 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Wouter Bos ging je voor, en studeerde in beide studies cum laude af. Blijkbaar is het best mogelijk.
Deed ie wel 7 jaar over
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_68859997
Wouter Bos studeerde economie en politicologie. Zelf ben ik trouwens ook zo gek geweest om mij voor twee studies in te schrijven; rechten en economie. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik volgend jaar een leuke studie doe; of rechten, of economie, of allebei. Heb alleen nog geen idee hoe ik dat Bindend Studie Advies dan moet gaan oplossen, want ik weet niet of het haalbaar is om in één jaar twee propedeuses te halen. Maar daar kom ik volgend jaar dan wel weer achter
pi_68867682
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:05 schreef Banaan10 het volgende:
Wouter Bos studeerde economie en politicologie. Zelf ben ik trouwens ook zo gek geweest om mij voor twee studies in te schrijven; rechten en economie. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik volgend jaar een leuke studie doe; of rechten, of economie, of allebei. Heb alleen nog geen idee hoe ik dat Bindend Studie Advies dan moet gaan oplossen, want ik weet niet of het haalbaar is om in één jaar twee propedeuses te halen. Maar daar kom ik volgend jaar dan wel weer achter
Je kan beter ná de propedeuse beginnen met 2 studies.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:40:16 #215
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_68867717
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je kan beter ná de propedeuse beginnen met 2 studies.
Oneens, hoe eerder je begint, hoe eerder je klaarbent.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 10 mei 2009 @ 12:48:11 #216
124676 RobertoCarlos
pi_68867883
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:05 schreef Banaan10 het volgende:
Heb alleen nog geen idee hoe ik dat Bindend Studie Advies dan moet gaan oplossen, want ik weet niet of het haalbaar is om in één jaar twee propedeuses te halen.
Een BSA voor 1 studie hoef je niet in 1 jaar te halen, maar daar kun je (bij UL rechten iig) 2 jaar over doen. Wel moet je in 3 jaar je P hebben. Moet lukken lijkt me.
pi_68868049
Kheb eigenlijk nog een vraag. Wat is de waarde van een master als je de bachelor niet hebt? Op dit moment doe ik econometrie naast mijn studie BWI (bedrijfswiskunde en informatica), maar ik heb gelezen dat het met BWI mogelijk is 'om met enige aanvulling een master Wiskunde, Informatica of Econometrie te volgen'. In mijn geval zou het dus veel efficienter zijn om niet twee hele studies te volgen, als ik gewoon aanvullende vakken kan doen.

Op die manier kan ik dus sneller naar de master Wiskunde, Informatica en/of Econometrie gaan, zonder de gehele bachelor te volgen. Dan heb ik de bachelor van Econometrie dus niet, maar in hoeverre maakt dat uit als je de master hebt? Zijn de mogelijkheden op de arbeidsmarkt qua econometrie beperkt zonder bachelor maar met master, vergeleken met anderen die wel een bachelor hebben?

Bonusvraag: Is het aannemen van dat wetvoorstel dat een tweede na je eerste bachelor/master ongeveer 5x zo duur wordt al officieel of niet? Op google vind ik er nog niet zoveel officieels over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irving op 10-05-2009 13:05:05 ]
  zondag 10 mei 2009 @ 13:17:05 #218
124676 RobertoCarlos
pi_68868619
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:55 schreef Irving het volgende:
Kheb eigenlijk nog een vraag. Wat is de waarde van een master als je de bachelor niet hebt? Op dit moment doe ik econometrie naast mijn studie BWI (bedrijfswiskunde en informatica), maar ik heb gelezen dat het met BWI mogelijk is 'om met enige aanvulling een master Wiskunde, Informatica of Econometrie te volgen'. In mijn geval zou het dus veel efficienter zijn om niet twee hele studies te volgen, als ik gewoon aanvullende vakken kan doen.

Op die manier kan ik dus sneller naar de master Wiskunde, Informatica en/of Econometrie gaan, zonder de gehele bachelor te volgen. Dan heb ik de bachelor van Econometrie dus niet, maar in hoeverre maakt dat uit als je de master hebt? Zijn de mogelijkheden op de arbeidsmarkt qua econometrie beperkt zonder bachelor maar met master, vergeleken met anderen die wel een bachelor hebben?

Bonusvraag: Is het aannemen van dat wetvoorstel dat een tweede na je eerste bachelor/master ongeveer 5x zo duur wordt al officieel of niet? Op google vind ik er nog niet zoveel officieels over.
@vraag 1: weet niemand hier natuurlijk, maar als je gewoon op je cv zet wanneer je die master gehaald hebt, heeft niemand het verder door

@bonus: het is in maart 2009 door de Kamercommissie geloodst en dat betekent dat het binnenkort in de 2e kamer behandeld zal worden.
http://ikregeer.nl/zoek/dossier/31821
  zondag 10 mei 2009 @ 20:05:57 #219
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68881884
Ik heb al een diploma bedrijfsmanagement, en probeer nu een master te halen in de handelswetenschappen, maar het vlot er niet echt goed (tamelijk veel vakken omdat ik schakel ben).
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_68891419
tvp
GO LANCE !!!
pi_68892153
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:40 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Oneens, hoe eerder je begint, hoe eerder je klaarbent.
Bij de UvA wordt de propedeuse voor je ingedeeld. In jaar 2 kan je zelf vakken kiezen. Dan kan je het dus zo plannen dat dingen niet overlappen.
  maandag 11 mei 2009 @ 01:02:22 #222
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_68892175
quote:
Op maandag 11 mei 2009 01:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Bij de UvA wordt de propedeuse voor je ingedeeld. In jaar 2 kan je zelf vakken kiezen. Dan kan je het dus zo plannen dat dingen niet overlappen.
Thuisstudie of ergens anders zitten dan waar je bent ingedeeld
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_68927879
Na een jaar geluierd/gereisd te hebben ga ik volgend jaar Spaans en Economie doen. Ben benieuwd, lukken gaat het gewoon, want mijn motivatie is nooit zo goed geweest
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:21:11 #224
80407 glimworm
'The Shining'
pi_68931217
Ik studeer werktuigbouwkunde (MSc) in aan de TUDelft (gelukkig bijna klaar) en heb daarnaast een Master sociologie in Rotterdam gedaan. Deze opleiding was in de avond en dat was uitzonderlijk goed te combineren. als je twee studies wil doen waar in ieder geval 1 bijna zo goed als full time is, is dit een goede aanrader. Nadeel is alleen dat niet alle studies in de avond worden aangeboden.
Glimmen is een keuze
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:58:44 #225
180385 Horloge
pi_68932349
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:21 schreef glimworm het volgende:
Ik studeer werktuigbouwkunde (MSc) in aan de TUDelft (gelukkig bijna klaar) en heb daarnaast een Master sociologie in Rotterdam gedaan. Deze opleiding was in de avond en dat was uitzonderlijk goed te combineren. als je twee studies wil doen waar in ieder geval 1 bijna zo goed als full time is, is dit een goede aanrader. Nadeel is alleen dat niet alle studies in de avond worden aangeboden.
Welke vooropleiding (bachelor) had je? Met een speciaal minortraject of iets dergelijks? Want het lijken me nogal uiteenlopende zaken.

Maar wel zeer interessante combinatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')