Ik heb zelf "medestudenten" van 29 - 42.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:50 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in dat iemand ouder dan 30, die (meestal) midden in zijn arbeidsleven zit, nog even een studie gaat doen. Bijscholing en cursussen ok, maar een complete studie? Je zult dan krijgen dat mensen van die MBA-achtige opleidingen gaan doen die leuk staan op je CV, maar die de Nederlandse samenleving als geheel (de 'kenniseconomie') vrij weinig oplevert.
Dat heb ik ook al eerder aangegeven, dat dat zal gaan gebeuren. Maar dan kun je nog niet met de master beginnen, zeker niet wanneer ze de harde knip gaan invoeren.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:07 schreef zquing het volgende:
[..]
dan stel je je scriptie toch een jaartje uit?
Waarom zou je niet met je master kunnen beginnen?quote:Op zondag 21 juni 2009 15:02 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eerder aangegeven, dat dat zal gaan gebeuren. Maar dan kun je nog niet met de master beginnen, zeker niet wanneer ze de harde knip gaan invoeren.
Dat lijkt me evident: als je je scriptie niet hebt afgerond, dan kom je de master (meestal) niet in, tenzij onder voorwaarden van een examencommissie. Als de harde knip is ingevoerd, is dat compleet onmogelijk.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou je niet met je master kunnen beginnen?
Natuurlijk niet als deze studies door NL betaald worden....quote:Op zondag 21 juni 2009 23:52 schreef Horloge het volgende:
[..]
Heb ik het goed wanneer ik zeg dat dit alles geen betrekking heeft op studies in het buitenland? In dat geval overweeg ik heel erg om de laatste vier jaar van (na mijn BSc, da's inclusief lening van 3 jaar) mijn stufi op te gaan maken in het buitenland.
He bedankt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:43 schreef Finitio het volgende:
[..]
Ja, op dit moment wel. Een vriend van mij studeert bijvoorbeeld Geneeskunde in Rotterdam en Civiele Techniek in Delft.
(En betaalt maar 1x collegegeld)
Misschien cookies verwijderen? En dan via de site van Utrecht naar Studielink.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:08 schreef Susi het volgende:
Hebben jullie je kunnen inschrijven via Studielink ?
Voor volgend jaar wil ik eigenlijk mijn studie aan de RUG af gaan maken (scriptie moet ik alleen nog), maar een minor aan de Universiteit van Utrecht gaan doen en een hbo-opleiding, ook in Utrecht.
Zojuist heb ik mij ingeschreven voor de opleiding in Groningen, maar nu kan ik dus met geen mogelijkheid op de site van Studielink komen om mij voor een opleiding in te schrijven die niet in Groningen is. Heb al een mail gestuurd, maar 't is niet echt praktisch.
[en tvp]
Voor volgend jaar heb ik me voor 3 verschillende studies moeten inschrijven (1 vak is meteen een hele studie), geen problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:08 schreef Susi het volgende:
Hebben jullie je kunnen inschrijven via Studielink ?
Voor volgend jaar wil ik eigenlijk mijn studie aan de RUG af gaan maken (scriptie moet ik alleen nog), maar een minor aan de Universiteit van Utrecht gaan doen en een hbo-opleiding, ook in Utrecht.
Zojuist heb ik mij ingeschreven voor de opleiding in Groningen, maar nu kan ik dus met geen mogelijkheid op de site van Studielink komen om mij voor een opleiding in te schrijven die niet in Groningen is. Heb al een mail gestuurd, maar 't is niet echt praktisch.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:09 schreef .txt het volgende:
[..]
Misschien cookies verwijderen? En dan via de site van Utrecht naar Studielink.
Heb even gebeld, en mij werd inderdaad aangeraden m'n cookies te verwijderen en helemaal overnieuw te beginnen. Ik heb ingelogd via de site van een van de instellingen, dus zodoende dat het niet kon.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:22 schreef Horloge het volgende:
[..]
Voor volgend jaar heb ik me voor 3 verschillende studies moeten inschrijven (1 vak is meteen een hele studie), geen problemen mee gehad.
Heb ook ondertekend maar ik snap het helaas niet zo goed eigenlijk. In het artikel wordt gesproken ook over een tweede studie naar je HBO opleiding dat de overheid dan ook nog wat voor je betekend nu, maar dat Plasterk dat dus wil veranderen...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 05:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
http://www.stopplasterk.nl
CDJA start petitie tegen Plasterk
Zover ik het begrijp, betaalt de staat 4 jaar voor jou een studie. Of dat nu 1 of 2 studies zijn, dat maakt niet zoveel uit, maar daarna moet je het instellingsgeld betalen (zo'n 10.000 euro). Dus ook na het HBO moet je dan instellingsgeld gaan betalen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:45 schreef iBolt het volgende:
[..]
Heb ook ondertekend maar ik snap het helaas niet zo goed eigenlijk. In het artikel wordt gesproken ook over een tweede studie naar je HBO opleiding dat de overheid dan ook nog wat voor je betekend nu, maar dat Plasterk dat dus wil veranderen...
Maar wat doet de overheid dan voor de HBO-er die na z'n HBO nog een universitaire studie wil gaan volgen??? Ik wil namelijk nog dus een universitaire studie gaan doen, over een jaar, en dan wel 2 tegelijk. Dat een tweede studie dan (nu) nog gratis is begrijp ik. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ik wel alles gewoon zelf moest betalen, alleen dan dus voor maar 1 studie wanneer ik er 2 tegelijk ga doen.
Het klopt volgens mij niet wat je zegt, je betaalt namelijk instellingsgeld voor een 2e bachelor of 2e master, dus als je na het hbo een master doet betaal je gewoon het wettelijk collegegeld.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:58 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Zover ik het begrijp, betaalt de staat 4 jaar voor jou een studie. Of dat nu 1 of 2 studies zijn, dat maakt niet zoveel uit, maar daarna moet je het instellingsgeld betalen (zo'n 10.000 euro). Dus ook na het HBO moet je dan instellingsgeld gaan betalen.
Ik ken twee uitslovers die sterrenkunde en filosofie, resp. natuurkunde en filosofie combineren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:12 schreef TheDutchHero het volgende:
Ik zit te denken om wiskunde en filosofie te combineren, heeft iemand hier ervaring mee?
Nicequote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:12 schreef TheDutchHero het volgende:
Ik zit te denken om wiskunde en filosofie te combineren, heeft iemand hier ervaring mee?
Da's lullig voor die studenten die wel gedemonstreerd hebben.... hep trouwens in de media niets over de demo gehoord, maar het was allemaal wat laat georganiseerd lijkt het....quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:15 schreef Horloge het volgende:
Over het beruchte Kamerdossier met betrekking tot de 2 studies: daar zou gisteren over gestemd zijn, maar dat is door de voorzitter uitgesteld tot morgenmiddag omdat er iemand last-minute kwam aanzetten met een amendement. Wordt vervolgd dus.
Kut.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:02 schreef alors het volgende:
Nou het is erdoor. Hoera voor de Nederlandse kenniseconomie!
Wat een mongoolquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:20 schreef alors het volgende:
Het is pas bekend. De meeste nieuwsberichten gaan nog over het voorstel niet over de uitwerking.
http://news.google.nl/news?um=1&ned=nl_nl&hl=nl&q=collegegeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |