abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33421126
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:15 schreef SHERMAN het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen waar die dikke slang voor is?
http://img489.imageshack.us/img489/2815/e123ja.jpg

Wapen is een M2 gemonteerd in een helicopter, ik zie die slang ook alleen maar als ie gemonteerd is in een heli.

Koeling lijkt me niet nodig en voor het opvangen van hulzen enzo zit ie verkeerd...
plaatje werkt niet, krijg weer zo'n verdomde kikker.
pi_33421592

Zo beter?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 26 december 2005 @ 20:49:07 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33421628
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:47 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]

Zo beter?
Blijkbaar is koeling toch nodig
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_33421666
Weet je dat dat mij nou heel erg verbazend vind?
M2 word zo een beetje overal voor gebruik, op een enorme hoeveelheid pantserwagens en tanks, en uitgerekend op een helicopter, die rond vliegt en dus lucht tegen het wapen aan krijgt is er koeling nodig.
  maandag 26 december 2005 @ 20:57:13 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33421781
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:51 schreef SHERMAN het volgende:
Weet je dat dat mij nou heel erg verbazend vind?
M2 word zo een beetje overal voor gebruik, op een enorme hoeveelheid pantserwagens en tanks, en uitgerekend op een helicopter, die rond vliegt en dus lucht tegen het wapen aan krijgt is er koeling nodig.
Mij niet. Verschillende wapens hebben als je er lang mee doorvuurt een limiet op het aantal schoten die je kunt afgeven, daarna moet de loop -om kromtrekken door de hitte te voorkomen- gewisseld worden. Op pantserwagens, tanks, etc is dit wapen meestal niet het primaire wapen, en dus zal hij ook niet intensief gebruikt worden. Bovendien heb je altijd wel ergens de gelegenheid om de loopt te wisselen. In een heli is dat een ander verhaal, en daar zit je bovendien nog met de moeilijkheid dat losliggende onderdelen tijdens het monteren uit het toestel kunnen donderen. En een loopmoer die in zee dondert vind je niet makkelijk terug.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_33422860
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mij niet. Verschillende wapens hebben als je er lang mee doorvuurt een limiet op het aantal schoten die je kunt afgeven, daarna moet de loop -om kromtrekken door de hitte te voorkomen- gewisseld worden. Op pantserwagens, tanks, etc is dit wapen meestal niet het primaire wapen, en dus zal hij ook niet intensief gebruikt worden. Bovendien heb je altijd wel ergens de gelegenheid om de loopt te wisselen. In een heli is dat een ander verhaal, en daar zit je bovendien nog met de moeilijkheid dat losliggende onderdelen tijdens het monteren uit het toestel kunnen donderen.
Waarom denk ik nou nooit zover door?
quote:
En een loopmoer die in zee dondert vind je niet makkelijk terug.
pi_33423028
pi_33423061
Zou het een stofzuiger zijn voor de metalen stukjes van de munitieband zodat die niet de motor ingezogen worden ? De munitieaanvoer zit trouwens ook andersom gemonteerd dan normaal bij de .50.
pi_33423115
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:46 schreef CeeJee het volgende:
Zou het een stofzuiger zijn voor de metalen stukjes van de munitieband zodat die niet de motor ingezogen worden ? De munitieaanvoer zit trouwens ook andersom gemonteerd dan normaal bij de .50.
Lijkt me niet... De slang zit aan de onderkant aangelosten...
pi_33423160
Nog een foto...

pi_33423349
Dit is de 2Fast 2Furious .50 variant met NoS injectie.
pi_33423772
je ziet dat de slang nergens op aangesloten zit, dus opzich, zou het niet zijn om hulzen af te voeren naar beneden zodat ze niet in de kist overal gaan zitten? Je zei eerder dat de buis dan fout zit maar
pi_33423855
Laatste foto, als je vanaf deze kant kijkt.
Die linker zwarte band is voor de aanvoer van de patronnen, die kleine zilveren aan de rechter kant is afvoer.
De lsnagen zitten onder het wapen vast...
  maandag 26 december 2005 @ 22:22:01 #214
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33424055
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:16 schreef SHERMAN het volgende:
Die linker zwarte band is voor de aanvoer van de patronnen, die kleine zilveren aan de rechter kant is afvoer.
Ik ben er ook nog niet uit hoor
- Privacy Matters
pi_33424077
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog niet uit hoor
Ik kan haast niet geloven dat het voor de koeling is..
pi_33428218
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:16 schreef SHERMAN het volgende:
Die dikken slangen zijn inderdaad heel simpel om de hulzen af te voeren.
De hulzen worden namelijk onder het wapen uitgeworpen.
Die kleine zilverkleurige geleider is om de schakels van de patroonbanden weg te geleiden, de plastic slangen voor de hulzen.

Een M2 HB is van beide zijden te voeden. Om de loop te verwisselen hoef je geen moer o.i.d. los te halen. Dit gaat namelijk heel makkelijk d.m.v. een bajonetsluiting, net als bij de MAG.
Zoals je misschien al was opgevallen hebben de wapens die intensiever gebruikt worden, zoals dus in heli's, een zwaardere loop, ook is deze voorzien van een grotere koelmantel.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_33428675
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:38 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Die dikken slangen zijn inderdaad heel simpel om de hulzen af te voeren.
De hulzen worden namelijk onder het wapen uitgeworpen.
Die kleine zilverkleurige geleider is om de schakels van de patroonbanden weg te geleiden, de plastic slangen voor de hulzen.

Een M2 HB is van beide zijden te voeden. Om de loop te verwisselen hoef je geen moer o.i.d. los te halen. Dit gaat namelijk heel makkelijk d.m.v. een bajonetsluiting, net als bij de MAG.
Zoals je misschien al was opgevallen hebben de wapens die intensiever gebruikt worden, zoals dus in heli's, een zwaardere loop, ook is deze voorzien van een grotere koelmantel.
Afvoer hulzen dus.
Oke, weer wat geleerd.

Weet jij trouwens waarom het niet meer mogelijk is om je te registreren op MP.net?
pi_33429029
Je moet wel uitkijken dat je loop niet uit de heli pleurt als je hem verwisselt, iets te ruig en hij is er zo vandoor .

*zelf MAG-schutter is
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_33434498
MAG schutter?
Doet me denken aan die foto van volgens mij een Belg die hem staand aan het afvuren is.
pi_33435438
Hier is trouwens goed te zien dat de hulzen en de schakels apart worden afgevoerd.

pi_33440043
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:13 schreef ToXiCitY het volgende:
Je moet wel uitkijken dat je loop niet uit de heli pleurt als je hem verwisselt, iets te ruig en hij is er zo vandoor .

*zelf MAG-schutter is
Ervaring?
Save a mouse, eat a pussy.
pi_33476261
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:48 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Ervaring?
Ik schiet dan niet vanuit een heli maar vanaf een schip, daar hangt de loop ook boven water. Ik heb er zelf geen enkele overboord laten vallen, sommige collega`s kunnen datzelfde niet zeggen .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_33476905
Wel lullig.
pi_33476937
Matroos!!! Waar is je loop verdomme?!
- euhm uuh.. in het water luitenant...
in het water?! Op duiken zul je, jij waardeloze zeepuber!
Plons.

pi_33505068
Wat ik me afvraag, wat gebeurt er eigenlijk als ik sterf? Krijg ik een militaire begrafenis/crematie of is dat alleen tijdens uitzending? Ben wel overal goed tegen verzekerd enzo .
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')