abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33421126
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:15 schreef SHERMAN het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen waar die dikke slang voor is?
http://img489.imageshack.us/img489/2815/e123ja.jpg

Wapen is een M2 gemonteerd in een helicopter, ik zie die slang ook alleen maar als ie gemonteerd is in een heli.

Koeling lijkt me niet nodig en voor het opvangen van hulzen enzo zit ie verkeerd...
plaatje werkt niet, krijg weer zo'n verdomde kikker.
pi_33421592

Zo beter?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 26 december 2005 @ 20:49:07 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33421628
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:47 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]

Zo beter?
Blijkbaar is koeling toch nodig
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_33421666
Weet je dat dat mij nou heel erg verbazend vind?
M2 word zo een beetje overal voor gebruik, op een enorme hoeveelheid pantserwagens en tanks, en uitgerekend op een helicopter, die rond vliegt en dus lucht tegen het wapen aan krijgt is er koeling nodig.
  maandag 26 december 2005 @ 20:57:13 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33421781
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:51 schreef SHERMAN het volgende:
Weet je dat dat mij nou heel erg verbazend vind?
M2 word zo een beetje overal voor gebruik, op een enorme hoeveelheid pantserwagens en tanks, en uitgerekend op een helicopter, die rond vliegt en dus lucht tegen het wapen aan krijgt is er koeling nodig.
Mij niet. Verschillende wapens hebben als je er lang mee doorvuurt een limiet op het aantal schoten die je kunt afgeven, daarna moet de loop -om kromtrekken door de hitte te voorkomen- gewisseld worden. Op pantserwagens, tanks, etc is dit wapen meestal niet het primaire wapen, en dus zal hij ook niet intensief gebruikt worden. Bovendien heb je altijd wel ergens de gelegenheid om de loopt te wisselen. In een heli is dat een ander verhaal, en daar zit je bovendien nog met de moeilijkheid dat losliggende onderdelen tijdens het monteren uit het toestel kunnen donderen. En een loopmoer die in zee dondert vind je niet makkelijk terug.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_33422860
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mij niet. Verschillende wapens hebben als je er lang mee doorvuurt een limiet op het aantal schoten die je kunt afgeven, daarna moet de loop -om kromtrekken door de hitte te voorkomen- gewisseld worden. Op pantserwagens, tanks, etc is dit wapen meestal niet het primaire wapen, en dus zal hij ook niet intensief gebruikt worden. Bovendien heb je altijd wel ergens de gelegenheid om de loopt te wisselen. In een heli is dat een ander verhaal, en daar zit je bovendien nog met de moeilijkheid dat losliggende onderdelen tijdens het monteren uit het toestel kunnen donderen.
Waarom denk ik nou nooit zover door?
quote:
En een loopmoer die in zee dondert vind je niet makkelijk terug.
pi_33423028
pi_33423061
Zou het een stofzuiger zijn voor de metalen stukjes van de munitieband zodat die niet de motor ingezogen worden ? De munitieaanvoer zit trouwens ook andersom gemonteerd dan normaal bij de .50.
pi_33423115
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:46 schreef CeeJee het volgende:
Zou het een stofzuiger zijn voor de metalen stukjes van de munitieband zodat die niet de motor ingezogen worden ? De munitieaanvoer zit trouwens ook andersom gemonteerd dan normaal bij de .50.
Lijkt me niet... De slang zit aan de onderkant aangelosten...
pi_33423160
Nog een foto...

pi_33423349
Dit is de 2Fast 2Furious .50 variant met NoS injectie.
pi_33423772
je ziet dat de slang nergens op aangesloten zit, dus opzich, zou het niet zijn om hulzen af te voeren naar beneden zodat ze niet in de kist overal gaan zitten? Je zei eerder dat de buis dan fout zit maar
pi_33423855
Laatste foto, als je vanaf deze kant kijkt.
Die linker zwarte band is voor de aanvoer van de patronnen, die kleine zilveren aan de rechter kant is afvoer.
De lsnagen zitten onder het wapen vast...
  maandag 26 december 2005 @ 22:22:01 #214
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33424055
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:16 schreef SHERMAN het volgende:
Die linker zwarte band is voor de aanvoer van de patronnen, die kleine zilveren aan de rechter kant is afvoer.
Ik ben er ook nog niet uit hoor
- Privacy Matters
pi_33424077
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog niet uit hoor
Ik kan haast niet geloven dat het voor de koeling is..
pi_33428218
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:16 schreef SHERMAN het volgende:
Die dikken slangen zijn inderdaad heel simpel om de hulzen af te voeren.
De hulzen worden namelijk onder het wapen uitgeworpen.
Die kleine zilverkleurige geleider is om de schakels van de patroonbanden weg te geleiden, de plastic slangen voor de hulzen.

Een M2 HB is van beide zijden te voeden. Om de loop te verwisselen hoef je geen moer o.i.d. los te halen. Dit gaat namelijk heel makkelijk d.m.v. een bajonetsluiting, net als bij de MAG.
Zoals je misschien al was opgevallen hebben de wapens die intensiever gebruikt worden, zoals dus in heli's, een zwaardere loop, ook is deze voorzien van een grotere koelmantel.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_33428675
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:38 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Die dikken slangen zijn inderdaad heel simpel om de hulzen af te voeren.
De hulzen worden namelijk onder het wapen uitgeworpen.
Die kleine zilverkleurige geleider is om de schakels van de patroonbanden weg te geleiden, de plastic slangen voor de hulzen.

Een M2 HB is van beide zijden te voeden. Om de loop te verwisselen hoef je geen moer o.i.d. los te halen. Dit gaat namelijk heel makkelijk d.m.v. een bajonetsluiting, net als bij de MAG.
Zoals je misschien al was opgevallen hebben de wapens die intensiever gebruikt worden, zoals dus in heli's, een zwaardere loop, ook is deze voorzien van een grotere koelmantel.
Afvoer hulzen dus.
Oke, weer wat geleerd.

Weet jij trouwens waarom het niet meer mogelijk is om je te registreren op MP.net?
pi_33429029
Je moet wel uitkijken dat je loop niet uit de heli pleurt als je hem verwisselt, iets te ruig en hij is er zo vandoor .

*zelf MAG-schutter is
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_33434498
MAG schutter?
Doet me denken aan die foto van volgens mij een Belg die hem staand aan het afvuren is.
pi_33435438
Hier is trouwens goed te zien dat de hulzen en de schakels apart worden afgevoerd.

pi_33440043
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:13 schreef ToXiCitY het volgende:
Je moet wel uitkijken dat je loop niet uit de heli pleurt als je hem verwisselt, iets te ruig en hij is er zo vandoor .

*zelf MAG-schutter is
Ervaring?
pi_33476261
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:48 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Ervaring?
Ik schiet dan niet vanuit een heli maar vanaf een schip, daar hangt de loop ook boven water. Ik heb er zelf geen enkele overboord laten vallen, sommige collega`s kunnen datzelfde niet zeggen .
pi_33476905
Wel lullig.
pi_33476937
Matroos!!! Waar is je loop verdomme?!
- euhm uuh.. in het water luitenant...
in het water?! Op duiken zul je, jij waardeloze zeepuber!
Plons.

pi_33505068
Wat ik me afvraag, wat gebeurt er eigenlijk als ik sterf? Krijg ik een militaire begrafenis/crematie of is dat alleen tijdens uitzending? Ben wel overal goed tegen verzekerd enzo .
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_33512292
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:32 schreef Heatseeker het volgende:
Wat ik me afvraag, wat gebeurt er eigenlijk als ik sterf? Krijg ik een militaire begrafenis/crematie of is dat alleen tijdens uitzending? Ben wel overal goed tegen verzekerd enzo .
Vraag ff je personeelsfunctionaris bij je onderdeel. Die weet dat wel.
V10
pi_33512403
Lekker onderwerp.
pi_33512552
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:15 schreef SHERMAN het volgende:
Lekker onderwerp.
ja joh.. je merk ook echt of je een militaire begrafenis krijgt als je het loodje hebt gelegt.
V10
  donderdag 29 december 2005 @ 18:34:32 #229
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33512927
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:32 schreef Heatseeker het volgende:
Je kunt bij je personeelsboer aangeven wat je wilt. Je kunt gewoon privé begraven/gecremeerd worden, of met volledig ceremonieel, en een tussenvorm is in overleg met de familie ook mogelijk. Ik heb begrafenissen op alle 3 manieren bijgewoond, het is niet strict noodzakelijk dat je tijdens de uitoefening van de dienst komt te overlijden.

Ik weet het niet meer zeker, maar ik had destijds iets opgegeven als: als ik door de uitoefening van de dienst om het leven kom dan is het allemaal voor rekening van de staat, en anders is militair vertoon wel togestaan, maar komt de uitvoering voor de nabestaanden. Wij moesten daar ergens in de jaren 90 nog een formulier voor invullen, heb jij nooit zoiets langs zien komen?
- Privacy Matters
  donderdag 29 december 2005 @ 18:36:58 #230
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33513024
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:20 schreef M5 het volgende:

[..]

ja joh.. je merk ook echt of je een militaire begrafenis krijgt als je het loodje hebt gelegt.
Het klinkt misschien erg triviaal, maar ik heb destijds bewust de keuze gemaakt om wel een militaire begrafenis te krijgen als ik door de uitoefening van mijn werk om het leven zou zijn gekomen. Een soort van laatste statement aan het adres van het Rijk: "Dit is het gevolg van jullie beslissingen, denk goed na voor je iets dergelijks besluit."
- Privacy Matters
pi_33513711
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:36 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het klinkt misschien erg triviaal, maar ik heb destijds bewust de keuze gemaakt om wel een militaire begrafenis te krijgen als ik door de uitoefening van mijn werk om het leven zou zijn gekomen. Een soort van laatste statement aan het adres van het Rijk: "Dit is het gevolg van jullie beslissingen, denk goed na voor je iets dergelijks besluit."
kan ik me wel wat bij voorstellen. maar ik denk dat het publiek zich er meer van aan trekt dan de overheid.
V10
  donderdag 29 december 2005 @ 19:05:17 #232
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33513834
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:00 schreef M5 het volgende:

[..]

kan ik me wel wat bij voorstellen. maar ik denk dat het publiek zich er meer van aan trekt dan de overheid.
Het publiek levert stemmen. Onze overheid bestaat bij de gratie van die stemmen.
Om het over het van geile jankplaatjes smullende journaille maar niet te hebben.
- Privacy Matters
pi_33592429
pi_33621494
Tijdje geleden stonden hier wat links naar laag vliegende Fransozen in Mirage 2000's, Mirage F1's en Jaguars. Had ik nog een link gevonden naar een 19 min. durend filmpje van de Mirage F1's in Tsjaad. is wel 654 MB, maar dan wel bijna DVD kwaliteit. hier
Misschien is al oud, maar bij deze. Zitten best wel spectaculaire stukjes tussen, en nog wat C-160 Transall's tankers en Puma Heli's.
V10
pi_33623331
Download hem nu.
  maandag 2 januari 2006 @ 18:39:31 #237
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_33633142
Nu op onze kazerne (´t Harde) ook internet pc´s .
Dus vanaf vandaag ook doordeweeks posten.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:18:06 #238
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_33834518
Ik las net dat de KL 'maar' 257 Boxer voertuigen wil aanschaffen.
Krijgen we op deze manier niet een ontzettent tekort aan pantser voertuigen?

Er worden ook maar 180 CV90's aangeschaft en 410 Fennek's dat zijn 847 voertuigen bij elkaar. dan hebben we ook nog 90 Patria's wat dus een totaal geeft van 937 pantservoertuigen voor Manoeuvre taken. Momenteel zijn er ongeveer 1600 YPR voeruigen ingebruik...
Op deze manier zijn er straks een heel hoop infanteristen die moeten lopen...

Het M109 bestand van 125 stuks wordt ook terug gebracht naar 50? PzH2000's en van de 445 Leopard's 2 hebben we er ook nog maar 120 over. En de PRTL en de MLRS zijn nou helemaal verdwenen.
pi_33834847
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:18 schreef -calimero- het volgende:
Ik las net dat de KL 'maar' 257 Boxer voertuigen wil aanschaffen.
Krijgen we op deze manier niet een ontzettent tekort aan pantser voertuigen?

Er worden ook maar 180 CV90's aangeschaft en 410 Fennek's dat zijn 847 voertuigen bij elkaar. dan hebben we ook nog 90 Patria's wat dus een totaal geeft van 937 pantservoertuigen voor Manoeuvre taken. Momenteel zijn er ongeveer 1600 YPR voeruigen ingebruik...
Op deze manier zijn er straks een heel hoop infanteristen die moeten lopen...

Het M109 bestand van 125 stuks wordt ook terug gebracht naar 50? PzH2000's en van de 445 Leopard's 2 hebben we er ook nog maar 120 over. En de PRTL en de MLRS zijn nou helemaal verdwenen.
Je moet het ook niet gaan uitrekenen... is erg deprimerend..
  zondag 8 januari 2006 @ 16:47:31 #240
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33835486
Laat diezelfde sommetjes eens los op de KLu en de KM. Er blijft geen reet over van defensie, want het is daar nu eenmaal makkelijk bezuinigen. Niemand wil voor een geweldsmachine betalen. Punten scoor je alleen maar door er te bezuinigen. Jammer dat je een oorlog nodig hebt om aan te tonen dat een oorlog duurder is dan investeren in defensie.
- Privacy Matters
pi_33836005
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:47 schreef RonaldV het volgende:
Laat diezelfde sommetjes eens los op de KLu en de KM. Er blijft geen reet over van defensie, want het is daar nu eenmaal makkelijk bezuinigen. Niemand wil voor een geweldsmachine betalen. Punten scoor je alleen maar door er te bezuinigen. Jammer dat je een oorlog nodig hebt om aan te tonen dat een oorlog duurder is dan investeren in defensie.
Het is niet de krjigsmacht die wil inkrimpen, maar ze moeten inkrimpen van de politiek
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 8 januari 2006 @ 17:21:08 #242
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33836627
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:03 schreef cheukert het volgende:

[..]

Het is niet de krjigsmacht die wil inkrimpen, maar ze moeten inkrimpen van de politiek
Ik beweer toch niks anders?
- Privacy Matters
pi_33837479
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik beweer toch niks anders?
Sorry, verkeerd begrepen dan
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 8 januari 2006 @ 17:52:13 #244
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_33837814
Over inkrimpen gesproken.

Ook zo iets geks. In 2003 of 2004 moesten er 9000 mensen weg bij defensie, tewijl er in 2005 5100 nieuwe militairen zijn bijgekomen bij de KL.

Lekker zonde van al die kennis en ervaring die er toen is uitgeknikkert. Om maar niet te spreken over wat het kost om 5100 militairen opnieuw op te leiden, te trainen en voorzien van nieuw matrieel.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:29:46 #245
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33838989
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:52 schreef -calimero- het volgende:
Over inkrimpen gesproken.

Ook zo iets geks. In 2003 of 2004 moesten er 9000 mensen weg bij defensie, tewijl er in 2005 5100 nieuwe militairen zijn bijgekomen bij de KL.

Lekker zonde van al die kennis en ervaring die er toen is uitgeknikkert. Om maar niet te spreken over wat het kost om 5100 militairen opnieuw op te leiden, te trainen en voorzien van nieuw matrieel.
Ow, da's simpel:
Als je 9000 man hoger middenkader en officieren te veel op je loonlijst hebt staan door het wegvallen van onderdelen, dan moet je die ontslaan. Maar onder in de organisatie (de manschappen) moet wel altijd vernieuwing plaatsvinden. De 9000 ontslagen militairen kun je rechtspositioneel niet degraderen, anders was dat echt wel gbeurd, Defensie laat haar personeel, waar veel geld en moeite in gestoken is niet graag gaan.
- Privacy Matters
pi_33877230
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow, da's simpel:
Als je 9000 man hoger middenkader en officieren te veel op je loonlijst hebt staan door het wegvallen van onderdelen, dan moet je die ontslaan. Maar onder in de organisatie (de manschappen) moet wel altijd vernieuwing plaatsvinden. De 9000 ontslagen militairen kun je rechtspositioneel niet degraderen, anders was dat echt wel gbeurd, Defensie laat haar personeel, waar veel geld en moeite in gestoken is niet graag gaan.

Komt nog bij bijv. dat er officieren uit de staf weg moeten, en wel mariniers bij voor een extra bataljon. Stel dat je zou kunnen schuiven met presoneel van de ene functie naar de andere, bij Defensie is dat gewoon lastig. Vandaar dat er nieuw wordt aangenomen terwijl de anderen er nog niet eens of nauwelijks uit zijn.
V10
pi_33976691
Kilo's cocaïne op Nederlands fregat marine.

Ik heb 3 jaar op dat schip gezeten . Ik ben ook nog de eerste 3 maanden van die reis meegeweest .

En ik had het nog zo goed verstopt .
pi_33977631
Is niet de eerste keer.
pi_33980762
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:16 schreef SHERMAN het volgende:
Is niet de eerste keer.
Inderdaad, vind ik toch zwak van dat soort jongens. Maar goed, als je hoort wat er bij de politie af en toe verdwijnt.
pi_33992202
uhm,... laat maar. misschien toch niet handig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')