De MLRS en Howitzer leggen het toch af tegen de Tomahawksquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:09 schreef sp3c het volgende:
of zoiets als die nieuwe schepen die de Duitsers aan het bouwen zijn voor peacekeeping enzo, die hebben een handvol militairen aan boord kleine gevechtsbootjes, een helikopter een mlrs en een 155 mm howitzer
dat zijn wel leuke scheepjes ja.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:54 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ben wel voor de korvetten, bijvoorbeeld voor de drugsbestrijding in de Caribische Zee heb je veel meer aan een korvet dan aan een LCF. De korvetten kan je in de Cariben stationeren of mee laten draaien met de NAVO-eskaders, de M-fregatten en LC-fregatten maak je zo vrij voor grote internationale operaties als CTF150.
Ze zullen ook niet zo klein worden al bijvoorbeeld de cutters die nu ook in de Cariben gestationeerd zijn, je moet meer denken aan kleine fregatten van ongeveer 90 meter lang (ter vergelijking, een MF is 122 meter en een LCF is 144 meter lang), doordat de nadruk gelegd word op het ondersteunen van amfibische operaties kan je de ASW-capaciteit weglaten bij de korvetten (dus geen sonar en geen torpedo`s). Duitsland is pas geleden ook begonnen met de bouw van zulke korvetten, de Nederlandse Marine is dus zeker niet de enige waarvan het takenpakket verschuift.
Ik ben zelf erg fan van de Deense Flyvefisken-klasse, verschillende systemen die deze schepen aan boord hebben zijn omruilbaar in zeer korte tijd, waardoor je zo`n schip in 1 dag opnieuw kan inrichten waardoor ze perfect toegespitst is op haar taak. Kanonnen, raketten, dieptebommen of extra sterke hijskranen
Een impression van de nieuwe Duitse korvetten:
[afbeelding]
Een Deense Flyvefisken-klasse:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is het wel de bedoeling dat de korvetten die gebouwd gaan worden als vervanging van de M-fregatten bij de Kon. Schelde Groep vandaan komen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:39 schreef AgLarrr het volgende:
Ik neem aan de we het ontwerpen en bouwen van die korvetten aan 's lands eigen werven uitbesteden? Wat moeten wij nou met Deens of Duits materiaal als we het zelf beter kunnen? Om over wat extra investeringen in de eigen economie maar te zwijgen.
da's wel een mooi ding. hoop ik wel dat er 'n nh-90 op dat heli-dekje kanquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:50 schreef sp3c het volgende:
volgens mij ging het om deze?
[afbeelding]
http://www.scheldeshipbuilding.com/Sigma.htm
quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ach.. de belastingbetaler... die gaat toch ook al de JSF betalen.. kan jouw rijbewijs er ook nog wel bij
geVEELiciteerd en graag gedaanquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:35 schreef Heatseeker het volgende:Heb me rijbewijs
, dank u lieve belastingbetalers
![]()
Ja, via de website van de luchtmacht kan het ook.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:16 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ik kan via de TU mee doen aan een naamswedstrijd voor de JSF, iemand nog toffe ideeen?![]()
Er is ooit eerder een kist geweest waarbij ze deze naam wilde geven, maar uiteindelijk hebben ze voor iets anders gekozen. Kut geheugen, iemand?quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, via de website van de luchtmacht kan het ook.Ik heb overigens de originele naam van de P-38 genomen, ook een prachtig Lockheed product.
F-35A Lightning-II zou het dan worden
De F-22 Raptor zou eerst zo heten. Persoonlijk vind ik Raptor (roofvogel) een kutnaam, Lightning-II is veel mooierquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Er is ooit eerder een kist geweest waarbij ze deze naam wilde geven, maar uiteindelijk hebben ze voor iets anders gekozen. Kut geheugen, iemand?
Mwah, raptor is een soort valk, dus blijft wel in de lijn van vogelnamen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De F-22 Raptor zou eerst zo heten. Persoonlijk vind ik Raptor (roofvogel) een kutnaam, Lightning-II is veel mooier
Een Raptor is geen soortnaam, maar een algemene aanduiding, letterlijk vertaald als "roofvogel"quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:07 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Mwah, raptor is een soort valk, dus blijft wel in de lijn van vogelnamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |