abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32951662
* heeft vandaag z'n PO gehaalt (wat er aan te halen valt ) voor officier techniek bij de KLu. nu nog GO en voor 'n commissie verschijnen.
V10
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:53:13 #27
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32957733
Hier stond een linkje naar een filmpje.

[ Bericht 91% gewijzigd door RonaldV op 10-12-2005 17:19:52 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:02:09 #28
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_32976916
Leipo's in Monrovia, Liberia.

Die gasten hebben volgens mij ook te veel 'gangsta-clips' op MTV gekeken en te veel gegamed op consoles die ze via internet hebben 'gekocht'

AA-gun unit :

Naval unit :

SF :

"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:09:29 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32977124
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:02 schreef Lone_Gunman het volgende:
Leipo's in Monrovia, Liberia.

Die gasten hebben volgens mij ook te veel 'gangsta-clips' op MTV gekeken en te veel gegamed op consoles die ze via internet hebben 'gekocht'
Gangsta, MTV, Consoles...

We hebben het over Liberia. Oorlog, nauwelijks stroom, nauwelijks bedrijven die nog functioneren. De kans dat ze een TV kennen is vrij groot. Dat ze er een week geleden één werkend hebben gezien al een stuk minder. MTV kennen ze naar alle waarschijnlijkheid niet. Consoles en internet? Ik betwijfel het.

Dit zijn gewoon jongeren die door lokale druglords zijn gedrogeerd en bewapend. Ze vechten omdat ze daarmee zijn verzekerd van iets te eten en van hun dope. Ze hebben iig niets te maken met iets wat ook maar in de verte op een "leger" lijkt.

Het vervelende is dat deze gastjes bijna allemaal minderjarig zijn. Geen westers leger wil er dus tegen vechten uit angst "kindermoordenaars" te worden genoemd. En dat terwijl de westerse legers deenigen zijn die deze club afdoende kan aanpakken
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 11 december 2005 @ 13:49:31 #30
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_32987152
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Gangsta, MTV, Consoles...

We hebben het over Liberia. Oorlog, nauwelijks stroom, nauwelijks bedrijven die nog functioneren. De kans dat ze een TV kennen is vrij groot. Dat ze er een week geleden één werkend hebben gezien al een stuk minder. MTV kennen ze naar alle waarschijnlijkheid niet. Consoles en internet? Ik betwijfel het.

Dit zijn gewoon jongeren die door lokale druglords zijn gedrogeerd en bewapend. Ze vechten omdat ze daarmee zijn verzekerd van iets te eten en van hun dope. Ze hebben iig niets te maken met iets wat ook maar in de verte op een "leger" lijkt.

Het vervelende is dat deze gastjes bijna allemaal minderjarig zijn. Geen westers leger wil er dus tegen vechten uit angst "kindermoordenaars" te worden genoemd. En dat terwijl de westerse legers deenigen zijn die deze club afdoende kan aanpakken
ja i know, het was ook cynisch bedoeld, ondanks het feit dat er eigenlijk geen grapjes om gemaakt zouden moeten worden. Voor deze gasten is het letterlijk 'do or die'. Wel bizar allemaal.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 11 december 2005 @ 14:13:46 #31
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32987697
Als je deze foto's ziet, dan weet je waarom er bv in Somalie zoveel slachtoffers aan Somalische kant vielen..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_32989826
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:13 schreef Wuder het volgende:
Als je deze foto's ziet, dan weet je waarom er bv in Somalie zoveel slachtoffers aan Somalische kant vielen..
als al ziet hoe ze hun geweer vasthouden zijn ze idd erg kansloos
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_33003283
Ik was dit topic kwijt.
Ik ga morgen die OP maar is een update geven.

Wat denken jullie trouwens van Israel en Iran?
Hoe gaat Israel de centrale vernietigen? Wie kiest voor welke kant?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 11 december 2005 @ 23:55:43 #34
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33003640
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:42 schreef SHERMAN het volgende:
Ik was dit topic kwijt.
Ik ga morgen die OP maar is een update geven.

Wat denken jullie trouwens van Israel en Iran?
Hoe gaat Israel de centrale vernietigen? Wie kiest voor welke kant?
Het gaat nog een hele truc worden. De VS beheersen het luchtruim boven Irak, dus daar hoeven ze niet aan te komen. Met Jordanië hebben ze eindelijk vrede, dus daar gaan ze ook niet overheen. De kortste weg is dus afgesloten.
De iets langere weg loopt over Saoedi-Arabië, maar die zijn de laatste jaren vrij mild over Israel, dus ik betwijfel of ze daar overheen willen vliegen. Bovendien hebben de Saoedi's tegenwoordig meer en betere spullen dan ten tijde van de raid in de jaren 80, dus het zou nog risicovol zijn ook.
De nog langere weg gaat over Syrie, of zelfs de Middellandse Zee. In beide gevallen moet je over Turkije om Irak te mijden. Maar Turkije is een bondgenoot van de Israelis. Als ze die route nemen dan zijn de Turken het er (in ieder geval op regeringsniveau) mee eens. Het is zelfs mogelijk dat de aanval dan vanaf Turkse bodem wordt uitgevoerd.
Dan is er tenslotte nog één optie over, maar daarbij is het risico van ontdekking enorm. De Israeli's moeten dan de Rode Zee helemaal uitvliegen naar Jemen, en van daar oveer Jemen of de Indische Oceaan naar Iran. Logistiek is dat een enorme ondernemeing, en ik denk eerlijk gezegd dat ze dat niet voor elkaar gaan krijgen, simpelweg omdat ze daar de tanker-capaciteit voor ontberen. En dan heb ik het nog niet eens over het risico van ontdekking door Saoedische AWACS en/of de Amerikaanse Vloot in de de Indische Oceaan.

Een scenario waarbij de Israelis even snel een vliegveld in Iran bezetten voor een paar dagen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, blijft dus een actie van de Mossad over.
- Privacy Matters
pi_33003882
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het gaat nog een hele truc worden. De VS beheersen het luchtruim boven Irak, dus daar hoeven ze niet aan te komen. Met Jordanië hebben ze eindelijk vrede, dus daar gaan ze ook niet overheen. De kortste weg is dus afgesloten.
Waarom zouden ze niet over Irak heen mogen denk je? VS steunt over het algemeen Israel dus dat lijkt me geen probleem.
quote:
De iets langere weg loopt over Saoedi-Arabië, maar die zijn de laatste jaren vrij mild over Israel, dus ik betwijfel of ze daar overheen willen vliegen. Bovendien hebben de Saoedi's tegenwoordig meer en betere spullen dan ten tijde van de raid in de jaren 80, dus het zou nog risicovol zijn ook.
De nog langere weg gaat over Syrie, of zelfs de Middellandse Zee. In beide gevallen moet je over Turkije om Irak te mijden. Maar Turkije is een bondgenoot van de Israelis. Als ze die route nemen dan zijn de Turken het er (in ieder geval op regeringsniveau) mee eens. Het is zelfs mogelijk dat de aanval dan vanaf Turkse bodem wordt uitgevoerd.
Goeie optie.
quote:
Dan is er tenslotte nog één optie over, maar daarbij is het risico van ontdekking enorm. De Israeli's moeten dan de Rode Zee helemaal uitvliegen naar Jemen, en van daar oveer Jemen of de Indische Oceaan naar Iran. Logistiek is dat een enorme ondernemeing, en ik denk eerlijk gezegd dat ze dat niet voor elkaar gaan krijgen, simpelweg omdat ze daar de tanker-capaciteit voor ontberen. En dan heb ik het nog niet eens over het risico van ontdekking door Saoedische AWACS en/of de Amerikaanse Vloot in de de Indische Oceaan.
Israel heeft eerder onwaarschijnlijke dingen kunnen uitvoeren...
quote:
Een scenario waarbij de Israelis even snel een vliegveld in Iran bezetten voor een paar dagen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, blijft dus een actie van de Mossad over.
pi_33013472
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:04 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet over Irak heen mogen denk je? VS steunt over het algemeen Israel dus dat lijkt me geen probleem.
Dan zou Amerika openlijk steun betuigen aan de actie van Israel en het is maar de vraag of ze zich daar aan willlen branden.
A mind with a heart of it's own
pi_33021999
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:53 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dan zou Amerika openlijk steun betuigen aan de actie van Israel en het is maar de vraag of ze zich daar aan willlen branden.
nu daar maken ze geen geheim van lijkl mij
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 december 2005 @ 22:10:33 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33028759
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het steunen van de verdediging van Israel, en het openlijk steunen van een (lucht-)aanval door Israel op een Islamitische staat. De aanval van de VS op Irak was al geen populaire maatregel, maar veel landen wilden af van Saddam, dus dat konden de Islamitische overheden thuis nog wel uitleggen. Een door de VS-met raad en daad gesteunde aanval door Joden op een Islamitisch land gaan ze niet recht kunnen praten, tenzij ze onwrikbaar in het zadel zitten. En zoveel regeringen in het midden-oosten zitten er niet onwrikbaar in het zadel. Zelfs in Turkije zal het problemen opleveren.
- Privacy Matters
pi_33028839
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Op dit moment maken ze er geen geheim van dat ze een sterke band hebben met Israel, maar ik kan me goed voorstellen dat ze een aanval van Israel op Iran niet openlijk zullen steunen als ze niet zelf ook direct een oorlog met Iran verzeild willen raken.
A mind with a heart of it's own
pi_33029241
Weet iemand van de activiteiten rond vliegveld Leeuwarden?

Er zijn vanavond toch zeker >30 toestellen geland. Ik ben even naar Marssum gereden en kon het gitzwarte, ranke, met 2 props onder de vleugels aangedreven toestel zo snel niet identificeren.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33029426
Ik dacht ook F117A's herkend te hebben, in formatie vliegende. Maar uiteraard weet ik dat niet zeker.

Buitengewoon veel activiteit daar en allemaal niet-Nederlandse toestellen.
pi_33029681
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik dacht ook F117A's herkend te hebben, in formatie vliegende. Maar uiteraard weet ik dat niet zeker.

Buitengewoon veel activiteit daar en allemaal niet-Nederlandse toestellen.
Uiteraard klinkt dit zeer onwaarschijnlijk, maar ik ze hadden de verlichting in een (of 3/4) ruit onder het toestel en waren opvallend stil voor straaljagers.
pi_33030571
Ik snap er geen zak van. Vreemde acitiviteiten. Normaal herken ik de toestellen wel, F16's en F15's wel aan geluid zelfs.
De aanvliegroutes waren ook anders vreemd genoeg.
pi_33030730
Hmm als iemand het weet hier is het RonaldV denk ik wel.
pi_33030755
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef SHERMAN het volgende:
Ik wil het eigenlijk wel heel graag weten.
  maandag 12 december 2005 @ 23:11:07 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33030764
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef SHERMAN het volgende:
En die heeft geen idee. Ik ben heel druk met het echte leven, en dat speelt zich al enige tijd niet meer binnen defensie-kringen af.
- Privacy Matters
pi_33030787
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En die heeft geen idee. Ik ben heel druk met het echte leven, en dat speelt zich al enige tijd niet meer binnen defensie-kringen af.
Heb je geen connecties die ons iets kunnen vertellen? Stond niks over in de Leeuwarder Courant ook.
pi_33030822
Wat is een lang zwart, rank toestel met (hoogstwaarschijnlijk) een prop onder elke vleugel? Het klonk in ieder geval als een prop. En er hing iets langwerpigs onder die lange, smalle vleugels.
pi_33030830
Modern toestel. Aan de lichten te zien militair.
  maandag 12 december 2005 @ 23:16:21 #50
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33030918
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat is een lang zwart, rank toestel met (hoogstwaarschijnlijk) een prop onder elke vleugel? Het klonk in ieder geval als een prop. En er hing iets langwerpigs onder die lange, smalle vleugels.
Als je dit toestel omschrijft vanuit het donker dan zou het best een F.60U geweest kunnen zijn. Of was ie kleiner?
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')