Gangsta, MTV, Consoles...quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:02 schreef Lone_Gunman het volgende:
Leipo's in Monrovia, Liberia.
Die gasten hebben volgens mij ook te veel 'gangsta-clips' op MTV gekeken en te veel gegamed op consoles die ze via internet hebben 'gekocht'![]()
ja i know, het was ook cynisch bedoeld, ondanks het feit dat er eigenlijk geen grapjes om gemaakt zouden moeten worden. Voor deze gasten is het letterlijk 'do or die'. Wel bizar allemaal.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Gangsta, MTV, Consoles...
We hebben het over Liberia. Oorlog, nauwelijks stroom, nauwelijks bedrijven die nog functioneren. De kans dat ze een TV kennen is vrij groot. Dat ze er een week geleden één werkend hebben gezien al een stuk minder. MTV kennen ze naar alle waarschijnlijkheid niet. Consoles en internet? Ik betwijfel het.
Dit zijn gewoon jongeren die door lokale druglords zijn gedrogeerd en bewapend. Ze vechten omdat ze daarmee zijn verzekerd van iets te eten en van hun dope. Ze hebben iig niets te maken met iets wat ook maar in de verte op een "leger" lijkt.
Het vervelende is dat deze gastjes bijna allemaal minderjarig zijn. Geen westers leger wil er dus tegen vechten uit angst "kindermoordenaars" te worden genoemd. En dat terwijl de westerse legers deenigen zijn die deze club afdoende kan aanpakken
als al ziet hoe ze hun geweer vasthouden zijn ze idd erg kansloosquote:Op zondag 11 december 2005 14:13 schreef Wuder het volgende:
Als je deze foto's ziet, dan weet je waarom er bv in Somalie zoveel slachtoffers aan Somalische kant vielen..
Het gaat nog een hele truc worden. De VS beheersen het luchtruim boven Irak, dus daar hoeven ze niet aan te komen. Met Jordanië hebben ze eindelijk vrede, dus daar gaan ze ook niet overheen. De kortste weg is dus afgesloten.quote:Op zondag 11 december 2005 23:42 schreef SHERMAN het volgende:
Ik was dit topic kwijt.
Ik ga morgen die OP maar is een update geven.
Wat denken jullie trouwens van Israel en Iran?
Hoe gaat Israel de centrale vernietigen? Wie kiest voor welke kant?
Waarom zouden ze niet over Irak heen mogen denk je? VS steunt over het algemeen Israel dus dat lijkt me geen probleem.quote:Op zondag 11 december 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het gaat nog een hele truc worden. De VS beheersen het luchtruim boven Irak, dus daar hoeven ze niet aan te komen. Met Jordanië hebben ze eindelijk vrede, dus daar gaan ze ook niet overheen. De kortste weg is dus afgesloten.
Goeie optie.quote:De iets langere weg loopt over Saoedi-Arabië, maar die zijn de laatste jaren vrij mild over Israel, dus ik betwijfel of ze daar overheen willen vliegen. Bovendien hebben de Saoedi's tegenwoordig meer en betere spullen dan ten tijde van de raid in de jaren 80, dus het zou nog risicovol zijn ook.
De nog langere weg gaat over Syrie, of zelfs de Middellandse Zee. In beide gevallen moet je over Turkije om Irak te mijden. Maar Turkije is een bondgenoot van de Israelis. Als ze die route nemen dan zijn de Turken het er (in ieder geval op regeringsniveau) mee eens. Het is zelfs mogelijk dat de aanval dan vanaf Turkse bodem wordt uitgevoerd.
Israel heeft eerder onwaarschijnlijke dingen kunnen uitvoeren...quote:Dan is er tenslotte nog één optie over, maar daarbij is het risico van ontdekking enorm. De Israeli's moeten dan de Rode Zee helemaal uitvliegen naar Jemen, en van daar oveer Jemen of de Indische Oceaan naar Iran. Logistiek is dat een enorme ondernemeing, en ik denk eerlijk gezegd dat ze dat niet voor elkaar gaan krijgen, simpelweg omdat ze daar de tanker-capaciteit voor ontberen. En dan heb ik het nog niet eens over het risico van ontdekking door Saoedische AWACS en/of de Amerikaanse Vloot in de de Indische Oceaan.
quote:Een scenario waarbij de Israelis even snel een vliegveld in Iran bezetten voor een paar dagen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, blijft dus een actie van de Mossad over.
Dan zou Amerika openlijk steun betuigen aan de actie van Israel en het is maar de vraag of ze zich daar aan willlen branden.quote:Op maandag 12 december 2005 00:04 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet over Irak heen mogen denk je? VS steunt over het algemeen Israel dus dat lijkt me geen probleem.
nu daar maken ze geen geheim van lijkl mijquote:Op maandag 12 december 2005 13:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan zou Amerika openlijk steun betuigen aan de actie van Israel en het is maar de vraag of ze zich daar aan willlen branden.
Er is een verschil tussen het steunen van de verdediging van Israel, en het openlijk steunen van een (lucht-)aanval door Israel op een Islamitische staat. De aanval van de VS op Irak was al geen populaire maatregel, maar veel landen wilden af van Saddam, dus dat konden de Islamitische overheden thuis nog wel uitleggen. Een door de VS-met raad en daad gesteunde aanval door Joden op een Islamitisch land gaan ze niet recht kunnen praten, tenzij ze onwrikbaar in het zadel zitten. En zoveel regeringen in het midden-oosten zitten er niet onwrikbaar in het zadel. Zelfs in Turkije zal het problemen opleveren.quote:Op maandag 12 december 2005 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu daar maken ze geen geheim van lijkl mij
Op dit moment maken ze er geen geheim van dat ze een sterke band hebben met Israel, maar ik kan me goed voorstellen dat ze een aanval van Israel op Iran niet openlijk zullen steunen als ze niet zelf ook direct een oorlog met Iran verzeild willen raken.quote:Op maandag 12 december 2005 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu daar maken ze geen geheim van lijkl mij
Uiteraard klinkt dit zeer onwaarschijnlijk, maar ik ze hadden de verlichting in een (of 3/4) ruit onder het toestel en waren opvallend stil voor straaljagers.quote:Op maandag 12 december 2005 22:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik dacht ook F117A's herkend te hebben, in formatie vliegende. Maar uiteraard weet ik dat niet zeker.
Buitengewoon veel activiteit daar en allemaal niet-Nederlandse toestellen.
Ik wil het eigenlijk wel heel graag weten.quote:Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef SHERMAN het volgende:
Hmm als iemand het weet hier is het RonaldV denk ik wel.
En die heeft geen idee. Ik ben heel druk met het echte leven, en dat speelt zich al enige tijd niet meer binnen defensie-kringen af.quote:Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef SHERMAN het volgende:
Hmm als iemand het weet hier is het RonaldV denk ik wel.
Heb je geen connecties die ons iets kunnen vertellen? Stond niks over in de Leeuwarder Courant ook.quote:Op maandag 12 december 2005 23:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En die heeft geen idee. Ik ben heel druk met het echte leven, en dat speelt zich al enige tijd niet meer binnen defensie-kringen af.
Als je dit toestel omschrijft vanuit het donker dan zou het best een F.60U geweest kunnen zijn. Of was ie kleiner?quote:Op maandag 12 december 2005 23:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat is een lang zwart, rank toestel met (hoogstwaarschijnlijk) een prop onder elke vleugel? Het klonk in ieder geval als een prop. En er hing iets langwerpigs onder die lange, smalle vleugels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |