abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32809189
Voor al uw vragen, discussies en opmerkingen omtrent De Pil.
pi_32809212
-Edit-
pi_32809218
CrazyWitch, mijn post ging eigenlijk alleen maar over dat woord. Ik vind 'ongi' een vreselijke term.
pi_32809254
Een zwangerschapstest lijkt me sowieso verstandig als je ineens niet ongesteld wordt.
  zondag 4 december 2005 @ 15:52:39 #5
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32809292
whahah dat kan he
zal het voortaan wel noemen
  zondag 4 december 2005 @ 15:59:46 #6
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32809507
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een zwangerschapstest lijkt me sowieso verstandig als je ineens niet ongesteld wordt.
mij ook maar je hoort ook van andere mensen dat het wel vaker gebeurt dat als je niet ongesteld word in de stopweek en dat je dan gewoon de pil door moet slikken na de stopweek

en normaal zou ik dat denk ook hebben gedaan
maar aangezien ik dus echt goed mislijk ben en pijn in me borsten heb ga ik toch een beetje twijfelen
pi_32809585
Ik persoonlijk zou gewoon doorgaan met de pil als ik niet ongesteld was geworden, maar dat is omdat ik een eventuele vrucht toch zou laten weghalen. Maar ik weet verder niet of doorslikken gevaarlijk kan zijn voor een foetus ofzo.
  zondag 4 december 2005 @ 16:15:52 #8
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32809985
of het echt kwaad kan weet ik ook niet
heb wel ergens gelezen dat het ook niet echt goed is

en tja zou ik zwanger zijn dan is het gewoon welkom alleen een heeeeeeeeeeeeel stuk eerder dan we zelf eigelijk zouden willen

maar jah wacht nog maar geduldig af en zie het voor de rest wel
pi_32813108
Doorslikken terwijl je zwanger bent/denkt te zijn moet je absoluut niet doen, staat ook in de bijsluiter..
pi_32813141
In mijn bijsluiter wordt het aangeraden om gewoon door te gaan, en als je voor de tweede keer weer niet ongesteld wordt (maand erop) moet je naar je dokter. De kans is al bij de eerste groot dat je zwanger bent trouwens. Verminderde betrouwbaarheid kan komen door vergeten, braken, andere geneesmiddelen, enz. Het lijkt me sowieso goed om een zwangerschapstest te doen. Het kan ook dat je menstruatie vertraagd is/uitblijft door ziekte, stress... Daar heb ik wel eens last van.
  zondag 4 december 2005 @ 19:22:54 #11
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32814896
ik ben hem nooit vergeten maar ben wel ziek geweest in de eerste 2 weken van de vorige strip en heb de pil toen door geslikt omdat het niet uit kwam dat ik op dat moment ongestelt zou worden

maar jah wacht wel af

maar iedergeval bedankt voor de antwoorden
pi_32815836
Je bent ziek geweest, heb je toen ook overgegeven? Bij overgeven/diarree binnen 4 uur nadat je je pil hebt geslikt is ie nog niet in je lichaam opgenomen en dus niet meer veilig, daar moet je dus goed mee uitkijken..
  zondag 4 december 2005 @ 20:12:36 #13
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32816557
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:51 schreef ZwarteMagika het volgende:
Je bent ziek geweest, heb je toen ook overgegeven? Bij overgeven/diarree binnen 4 uur nadat je je pil hebt geslikt is ie nog niet in je lichaam opgenomen en dus niet meer veilig, daar moet je dus goed mee uitkijken..
jah heb toen ook overgegeven hield er nix in
maar dat van binnen die vier uur wist ik dus niet
ut is nu dus ook echt een wir war ana gedachtes in me kop
ik voel me gewoon echt belabbert en ben dus ook erg aan het tweifelen want hoe groot is de kans nu dat ik zwanger zou kunnen zijn
en ik moet nu dus nog 5 dagen met de pil door voor dat me stop week er is
maar zou ik dan ook nu de stop week kunnen doen en als ik toch gwoon ongesteld wordt gewoon verder gaan met de volgende strip of moet ik deze strip afmaken ?
pi_32816832
Ik zou als ik jou was de dokter maar eens bellen.. In mijn bijsluiter staat dat als je bij de tweede stopweek niet ongesteld wordt je zwanger kan zijn, dus je kan nu je strip afmaken en in de zenuwen zitten of morgen meteen de dokter bellen en uitleggen wat er aan de hand is, zelf zou ik het voor geen meter vertrouwen als ik niet ongesteld zou worden
  zondag 4 december 2005 @ 20:29:24 #15
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32817122
ik zou niet weten of ik vlede maand na de vorige strip ongesteld had geworden want heb de pil door geslikt
maar vertrouwen doe ik het ook niet echt hoor
voel me namlijk net zo belabbert als bij me eerste zwangerschap ( en tja dat was me eigen schuld toen was toen niet echt netjes met de pil in nemen ) maar jah van fouten leert men dus heb hem nu wel elke dag netjes ingenomen alleen wist dus niet dat ie als je binnen vier uur overgeeft niet meer veilig zou zijn
maar jah dan nu maar stoppen en kijken of ik binne 3 dagen ongesteld wordt en of de mislijkheid gewoon stug door blijf gaan net zo als me pijnlke borsten dan maar een testje doen

nou maar hopen dat ik ongesteld wordt al zegt me gevoel aan de ene kant dat ik het niet wordt
ben nu dus echt in een baal bui
niet dat dit kindje als het zo zou zijn niet welkom is
pi_32817937
Ohja je had 'm doorgeslikt, effe vergeten.. ook niet echt een goed teken dat je je weer zo voelt als bij je eerste zwangerschap. Ik snap alleen niet hoe het kan dat je niet weet dat die pil er weer uit kan komen als je ziek bent, dat staat duidelijk in de bijsluiter, lees je die nooit? "Als u binnen 3-4 uur na het innemen van een tablet moet overgeven is er een kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen. De situatie is daardoor vergelijkbaar met die na het vergeten van een tablet" staat er in. Nogal link dus! De pil is niet echt iets waar je zo makkelijk mee om kan springen.. Welke gebruik je trouwens?
  zondag 4 december 2005 @ 22:20:21 #17
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32820709
ik gebruik microgynon 30
bijsluiter heb ik wel gelezen maar schijnbaar niet goed genoeg
en is best eigelijk verwarrend want de dokter zegt altijd tegen mij ma die onwijs veel medicijne slikt
dat als je binnen een uur moet spugen dat of weer een nieuwe moet nemen in het geval van haar
dus dacht ik dus dat het met de pil het zelfde was dom maar ok

en neej idd niet erg gerustelend om precies het zelfde te voelen
maar nu gewoon ff kijken of ik ongesteld wordt

heb ook nog niks tegen me vriend gezegt omdat ik niet wil dat hij zich ook druk gaat lopen maken
en wil het eerst helemaal zeker weten want hij woont ook nog niet bepaald om de hoek
pi_32821372
Ik heb een beetje een stomme vraag Ik ben nu zo'n 3 maanden geleden overgestapt van de mycrogynon 30 naar de Minerva, ik ben alleen niet begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie maar ong 2 weken hierna. Ik heb verder die hele eerste strip geen sex gehad omdat de strip dan geheel onveilig is (toch?) ik vroeg me nu af of de strip nu gewoon wel veilig is omdat ik pas na 2 weken van mn eerste menstruatie ben begonnen?

ik ben bang dat ik het hele systeem door de war heb gemaakt of iets dergelijks
pi_32821773
Toch verbazend hoe weinig sommige vrouwen weten over de werking van de pil...
pi_32821813
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:39 schreef Moja het volgende:
Ik heb een beetje een stomme vraag Ik ben nu zo'n 3 maanden geleden overgestapt van de mycrogynon 30 naar de Minerva, ik ben alleen niet begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie maar ong 2 weken hierna. Ik heb verder die hele eerste strip geen sex gehad omdat de strip dan geheel onveilig is (toch?) ik vroeg me nu af of de strip nu gewoon wel veilig is omdat ik pas na 2 weken van mn eerste menstruatie ben begonnen?

ik ben bang dat ik het hele systeem door de war heb gemaakt of iets dergelijks
Als je na die eerste strip gewoon een normale stopweek hebt gedaan en daarna verder bent gegaan met de volgende strip, dan ben je gewoon beschermd.
  Vis een optie? zondag 4 december 2005 @ 23:11:08 #21
70532 loveli
N
pi_32822327
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik persoonlijk zou gewoon doorgaan met de pil als ik niet ongesteld was geworden, maar dat is omdat ik een eventuele vrucht toch zou laten weghalen. Maar ik weet verder niet of doorslikken gevaarlijk kan zijn voor een foetus ofzo.
Dat ligt er een beetje aan welke pil het is. In Diane zitten naast hormonen ook anti-androgenen (tegen de puistjes). Deze hebben invloed op de ontwikkeling van de vrucht. Bij een mannelijke vrucht zouden dan de geslachtskenmerken niet ontwikkelen, lees: penis ontwikkelt niet.
De Diane-pil is een medicijn met ingebouwde anti-conceptie om dit soort dingen te voorkomen, hoewel het vaak andersom wordt voorgeschreven.
De ontwikkeling van de geslachtsdelen is in (volgens mij) week 6 van de zwangerschap, dus voor die tijd stoppen is handig.
crap in = crap out
pi_32822501
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:11 schreef loveli het volgende:
Dat ligt er een beetje aan welke pil het is. In Diane zitten naast hormonen ook anti-androgenen (tegen de puistjes). Deze hebben invloed op de ontwikkeling van de vrucht. Bij een mannelijke vrucht zouden dan de geslachtskenmerken niet ontwikkelen, lees: penis ontwikkelt niet.
De Diane-pil is een medicijn met ingebouwde anti-conceptie om dit soort dingen te voorkomen, hoewel het vaak andersom wordt voorgeschreven.
De ontwikkeling van de geslachtsdelen is in (volgens mij) week 6 van de zwangerschap, dus voor die tijd stoppen is handig.
Ik slik Diane. Extra reden om kindertjes tijdig te laten verwijderen.
  maandag 5 december 2005 @ 15:18:01 #23
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32836341
na hoe veel dagen na je laaste pil moet je eigelijk ongesteld worden ?
ik ben de bijsluiter kwijt dus ik kan het daar niet in opzoeken
pi_32836991
Dat verschilt per persoon volgens mij. Ik word meestal twee of drie dagen na de laatste pil ongesteld.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 15:47:33 #25
5428 crew  miss_sly
pi_32837156
als ik de pil ga slikken, kom ik altijd een aantal kilo aan. Zijn er ook pillen waarbij dat doorgaans niet/veel minder is? Ik weet wel dat er geen garantie is, maar gemiddeld genomen zou een bepaald merk/bepaalde samenstelling wellicht kunnen zorgen voor minder/geen gewichtstoename als je er mee begint.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')