Belangrijk punt, ik heb dus een "nutcase" in de schoonfamilie die het grappig vind dat haar kinderen mama zeggen tegen de gastouder.quote:Op zondag 4 december 2005 15:06 schreef Belana het volgende:
Liam gaat 3 dagen naar een gastouder, zo'n 12 uur op een dag, meestal minder. 3 dagen is voor mij max, omdat ik niet wil dat hij zijn gastouder vaker ziet dan zijn vader en moeder.
Vergeet alleen niet dat je geen vergoeding krijgt voor een peuterspeelzaal.quote:Op zondag 4 december 2005 15:51 schreef poemojn het volgende:
Rekkie, misschien kun je een peutercursus/speelochtend in speelotheek/peuterspeelzaal (aanvangsleeftijd verschilt per psz, vroegste is 18mnd) etc overwegen voor de contacten met andere kinderen?
tja, ik zou dat dus niet leuk vinden. Hij heeft een schat van een gastouder, hij noemt haar oma hanna en dat vind ik net goed. We zijn niet voor niks aan kinderen begonnen.quote:Op zondag 4 december 2005 15:21 schreef hollander172 het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen kinderen noch ambities in die richting.
Dit topic ben ik enkel gestart om het wat beter te begrijpen, zowel mijn vriendin als ik hebben nogal "ouderwetse" ideeen hierover.
[..]
Belangrijk punt, ik heb dus een "nutcase" in de schoonfamilie die het grappig vind dat haar kinderen mama zeggen tegen de gastouder.![]()
Deze kinderen zijn al vanaf heel jonge leeftijd vaker elders ondergebracht dan dat ze bij hun eigen moeder waren.![]()
Soms wel maar vaak ook niet.quote:Op zondag 4 december 2005 17:20 schreef Belana het volgende:
helaas is het soms voor mensen onmogelijk om het te doen zoals je wilt, door omstandigheden.
Onze dochter is nog maar 4 maand, dus zal in dat geval nog een tijdje moeten wachten!quote:Op zondag 4 december 2005 15:51 schreef poemojn het volgende:
Geen kdv/gastouder hier, maar traditionele taakverdeling.
Rekkie, misschien kun je een peutercursus/speelochtend in speelotheek/peuterspeelzaal (aanvangsleeftijd verschilt per psz, vroegste is 18mnd) etc overwegen voor de contacten met andere kinderen?
Maar dan ziet je kind haar beide ouders dus alleen in het weekend overdag?quote:Op zondag 4 december 2005 22:20 schreef Hork het volgende:
Onze dochter (18mnd.) gaat 3 dagen per week naar het KDV. We werken allebei 40 uur p/w. De overige twee dagen is (schoon) ouders of zelf een dagje vrij (zelf veel verlofdagen)
Dat is belachelijk, dan moet je niet proberen kinderen te krijgen!quote:Op maandag 5 december 2005 11:54 schreef MeNicole het volgende:
Tijdens mijn stage op een KDV had ik een meisje in de groep die er elke dag van 8 tot half 6 was.
Zei die moeder ook nog: Het is niet dat ik elke dag werk maar vind het wel lekker als ik een dagje voor mezelf heb![]()
Dat lijkt me zo zielig, als je je kindje elke dag wegbrengt. Ik weet wel dat ze, als ze ouder zijn, ook elke dag naar school gaan maar toch...quote:Op maandag 5 december 2005 11:54 schreef MeNicole het volgende:
Tijdens mijn stage op een KDV had ik een meisje in de groep die er elke dag van 8 tot half 6 was.
Zei die moeder ook nog: Het is niet dat ik elke dag werk maar vind het wel lekker als ik een dagje voor mezelf heb![]()
En na school is ook niet zo lang.quote:Op maandag 5 december 2005 11:58 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo zielig, als je je kindje elke dag wegbrengt. Ik weet wel dat ze, als ze ouder zijn, ook elke dag naar school gaan maar toch...
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Is ook inderdaad niet erg leuk; gelukkig is het maar tijdelijk. Vanaf januari gaan we beide minder werken, iets wat we ons tot op dit moment niet konden veroorloven.quote:Op maandag 5 december 2005 11:45 schreef Sugar het volgende:
[..]
Maar dan ziet je kind haar beide ouders dus alleen in het weekend overdag?
Doordeweeks: om half zes 's avonds ziet ze jullie weer? En dan eten, spelen, kletsen, bad, bed?
Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.Dat is toch niet léuk?
![]()
Oh ja. Maria is 15 maanden en gaat de ene week 1 dag naar het kdv en de andere week 2 dagen. Mijn man is eens in de twee weken 1 dag vrij en ik werk 2 dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |