Jammer...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:44 schreef Snarf het volgende:
De Frontpage is inderdaad niet de juiste plaats voor dit bericht. Ik heb het in de FP-crew gegooid, maar het bericht wordt vooralsnog niet geplaatst.
Ik maak zelf iig wat foto'squote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:22 schreef Eveli het volgende:
@ TechXP even een vraagje, weet jij of er toevallig foto's gemaakt zullen worden morgen, of dat er filmploegen aanwezig zullen zijn (voor jullie actie, of de optocht)?
quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:18 schreef TechXP het volgende:
En we hopen dat er veel mensen bewust zijn gemaakt.
Ja, best wel dichtbij, maar de politie haalde hem snel weg. Toen werd die erg boos.quote:Op zondag 2 april 2006 11:03 schreef Eveli het volgende:
Hey ziet er goed uit!
Gelukkig niet al te agressieve circuslui tegen gekomen? Alleen die toeteraar lijkt me irritant. Stond die echt keihard midden in je gezicht te toeteren?Daar kun je best gehoorbeschadiging van krijgen.
Leuk van dat 3-jarig meisje. Hopelijk blijft ze dit nog een hele tijd volhouden.
Goed werk verricht!
quote:Assen, zaterdag 1 april – Afgelopen zaterdag 1 april heeft actiegroep CircusLeed actie gevoerd in Utrecht tijdens het Nationaal Circus Festival. Deze werd georganiseerd door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en diverse circussen.
Het festival werd geopend met een circusparade door de binnenstad van Utrecht. De actiegroep verzamelde zich op diverse plekken langs de route om het publiek te informeren over het dierenleed wat achter het circus schuil gaat. De actiegroep protesteerde tegen het dierencircus, maar was er ook om de circussen zonder dieren aan te moedigen.
Tijdens het protest merkten de actievoerders op dat er ook steun voor hen was vanuit de parade. De actiegroep kreeg applaus toen deze diervrije circussen, waaronder diverse kindercircussen, aanraadde aan het publiek.
Het is dus niet alleen de Nederlandse bevolking die steeds bewuster wordt van het leed, maar ook in de circuswereld zelf zijn ze niet allemaal akkoord met het gebruik van dieren. Met het steeds bewuster worden van het volk zal er straks uiteindelijk verboden ingesteld worden voor circussen met dieren. Dit zal betekenen dat wanneer circussen niet stoppen met het gebruik van dieren, dat ze uiteindelijk failliet gaan. Actiegroep CircusLeed zou graag zien dat circussen zelf voor zelfbehoud kiezen en gaan moderniseren, waardoor de traditie van het circus zonder dierenleed kan doorgaan.
Gereageerd.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef TechXP het volgende:
http://www.gelderlander.nl/nijmegen/article232845.ece
Sommige reacties zijn echt sneu.quote:Op zondag 9 april 2006 23:49 schreef TechXP het volgende:
Eindelijk fok die wat op de frontpage zet over de agressieve cirucslui
Medewerkers circus mishandelen activisten
Tuurlijkquote:Op maandag 10 april 2006 14:55 schreef Eveli het volgende:
@ Tech mag ik je misschien eens toevoegen op msn?
Dierenleed, een kinderdroom? Als deze persoon even de tijd had genomen om haar kind uit te leggen hoe de olifant daar was beland, en hoe hij de kunstjes had geleerd, en hoe hij had kunnen leven in zijn thuisland.... Dan had het meisje gegild, geschreeuwd en gehuild om maar niet op de rug van die arme Dombo te hoeven.quote:Op maandag 10 april 2006 00:05 schreef Shelbourne het volgende:
Ik heb een dochtertje van 4 en ben vorig jaar voor het eerst met haar naar het circus geweest.... weken later sprak ze er nog over. Met name de foto die van haar gemaakt werd op de rug van een olifant... Kinderdromen zijn soms zo mooi in al hun eenvoud.
Maar daar lullen deze actievoerders niet over. Nee... bij hun is elk vertoon van dieren buiten hun normale leefpatroon meteen dierenmishandeling.
Ik geloof best wel dat er geregeld over de schreef wordt gegaan... maar niet op de schaal waarop deze lui je dat willen doen geloven.
Daarbij staat er weinig bij over de vorm van de demonstratie en eerlijk gezegd, als ik soms zie hoe ver bepaalde actievoerders bereid zijn te gaan om kinderdromen te vernietigen, dan snap ik plotseling heel veel... o.a. hoe de wereld zo heeft kunnen veranderen over de afgelopen 20 jaar.
quote:Op maandag 10 april 2006 19:47 schreef beestjuh het volgende:
TechXP ik vind dat je er netjes op hebt gereageerd. Zoals je meestal doet, geduldig, duidelijk en zonder persoonlijke aanvallen ook al wordt je zelf aan alle kanten gebashed en krijg je de meest imbeciele pro-dierenleed-statements naar je hoofd. Thumbs up, ik kan het niet hoor, ik heb het geduld niet en zou het veel te persoonlijk oppakken.. Jij bent geen dierenrechtenterrorist maar een echte dierenvriend.
!
uh.. ik heb besloten dat ik mijn school snel ga af makenquote:denk je ook weleens aan jezelf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |