abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:41:43 #76
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36545345
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:44 schreef Snarf het volgende:
De Frontpage is inderdaad niet de juiste plaats voor dit bericht. Ik heb het in de FP-crew gegooid, maar het bericht wordt vooralsnog niet geplaatst.
Jammer...
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:45:35 #77
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36545402
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:22 schreef Eveli het volgende:
@ TechXP even een vraagje, weet jij of er toevallig foto's gemaakt zullen worden morgen, of dat er filmploegen aanwezig zullen zijn (voor jullie actie, of de optocht)?
Ik maak zelf iig wat foto's

Maar er komt zeker pers.. of ze ons gaan interviewen is de vraag

Wel heb ik contact gehad met een persbureau, utrechts nieuwsblad/ad, en radioprogramma llinke soep (LLiNK). Ik weet niet of er nederlandse tv komt.. Ik hoop het wel. Hoewel ik wel eng vind om nationaal in beeld te komen, maar het moet maar Voor de dieren!

Ik denk dat sowieso Hart van NL aanwezig is in de buurt. Die zijn altijd aanwezig bij grote dingen van Herman Renz. Maar ik hoop dat die ook ons wil filmen. Of andere media..
pi_36546154
Ok en jouw foto's komen dan op de Circusleed-website?
Ik zal vanavond ook eens naar Hart van Nederland kijken.
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:18:57 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36562409
En terug Was een geslaagde actie. We waren met een hoop activisten. Tegen de 20 personen aan. De jongste actievoerdster was 3 jaar en deed goed mee met haar moeder.
We waren bemand met dierenmaskers, protestborden en spandoeken. En zeker niet te vergeten de megafoons

We stonden als eerst bij de wittevrouwenbrug. Daar hadden we een mooie plek, met veel ruimte. Hier konden we naast elkaar staan. De circusparade kwam vanaf de wittevrouwensingel en keerde de voorstraat in. Daar kwamen ze langs ons.
We lieten ons goed horen 'Dieren uit het circus! Dieren uit het circus!' en 'hand-en af, handen af van dier-en' etc. En we gaven veel informatie over de toestanden van de dieren. Mensen reageerde positief en aantal (circusmensen) negatief.

Ook kregen we positieve reacties van mensen van circusgroepen/kindercircussen omdat we riepen dat diervrije circussen gesteund moesten worden en dat kindercircussen ook erg leuk vermaak zijn voor de andere kinderen.
Dus dat er veel mogelijkheden zijn voor circussen zonder dieren.

Ook leuk was dat er voorafgaand een persbericht was, waarin men zei geen dieren te laten meelopen. Er waren natuurlijk wel dieren in de parade. En niet alleen de politiepaarden, maar circuspaarden.

Na de parade gingen we voor een toegift naar griftpark, waar we een goede plek hadden uitgekozen. Er kwam daar ook nog een man met trompet die ging provoceren door te toeteren in ons gezicht. De politie zorgde dat de man verdween.. En die was duidelijk gefrustreerd erover. Wilde eerst niet weggaan.

En nog leuke discussies gehad met wat mensen.

Dit was het zo een beetje. De actie was geslaagd. En we hopen dat er veel mensen bewust zijn gemaakt.

pi_36564298
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:18 schreef TechXP het volgende:
En we hopen dat er veel mensen bewust zijn gemaakt.

We zaten in de auto en hoorden op het nieuws dat een dierenrechtenorganisatie ervoor had gezorgd dat er geen dieren in de optocht door de stad mochten lopen, en dat er een demonstratie aan de gang was

Dus ik zo van : Yess Tech, goed gedaan
En wat goed om met kinderen te demonstreren trouwens, om ze zo klein als ze zijn al bewust te maken van de alternatieven.

wij waren te laat om er bij te zijn helaas maar ben in gedachten wel bij de demonstratie geweest
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:56:52 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36564836
Oh.. dat is weer te veel eer denk ik Want de gemeente utrecht heeft uit zichzelf verboden wilde dieren mee te laten lopen.
Maar grappig was dat de organisatoren van te voren in de media berichten dat er geen enkel dier, behalve 2 politiepaarden mee zouden lopen. Echter was er toch gewoon paarden te zien in de parade.

Daarnaast heeft de coalitie 'wilde dieren de tent uit' ook veel gedaan afgelopen in teken van het jaar van het circus. Erg goed.
Ik ben ontroerd dat ik nu veel beweging zie komen en dat er opeens overal acties ontstaan tegen circussen. Erg geweldig.

Ja dat kind is echt geweldig. Zo jong al 'actief' en bewust van het dierenleed. Erg mooi. Komt ook wel door haar moeder die het haar goed leert
pi_36571293
Hey ziet er goed uit!
Gelukkig niet al te agressieve circuslui tegen gekomen? Alleen die toeteraar lijkt me irritant. Stond die echt keihard midden in je gezicht te toeteren? Daar kun je best gehoorbeschadiging van krijgen.
Leuk van dat 3-jarig meisje. Hopelijk blijft ze dit nog een hele tijd volhouden.
Goed werk verricht!
  zondag 2 april 2006 @ 12:20:06 #83
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36572972
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:03 schreef Eveli het volgende:
Hey ziet er goed uit!
Gelukkig niet al te agressieve circuslui tegen gekomen? Alleen die toeteraar lijkt me irritant. Stond die echt keihard midden in je gezicht te toeteren? Daar kun je best gehoorbeschadiging van krijgen.
Leuk van dat 3-jarig meisje. Hopelijk blijft ze dit nog een hele tijd volhouden.
Goed werk verricht!
Ja, best wel dichtbij, maar de politie haalde hem snel weg. Toen werd die erg boos.
Maar als wij zoiets doen worden wij meteen opgepakt, maar als hun doen, dan mogen ze lekker lopen.
dubbelzijdig beleid van de politie dus...

Overigens gisteren nog dit persbericht verstuurd:
quote:
Assen, zaterdag 1 april – Afgelopen zaterdag 1 april heeft actiegroep CircusLeed actie gevoerd in Utrecht tijdens het Nationaal Circus Festival. Deze werd georganiseerd door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en diverse circussen.

Het festival werd geopend met een circusparade door de binnenstad van Utrecht. De actiegroep verzamelde zich op diverse plekken langs de route om het publiek te informeren over het dierenleed wat achter het circus schuil gaat. De actiegroep protesteerde tegen het dierencircus, maar was er ook om de circussen zonder dieren aan te moedigen.

Tijdens het protest merkten de actievoerders op dat er ook steun voor hen was vanuit de parade. De actiegroep kreeg applaus toen deze diervrije circussen, waaronder diverse kindercircussen, aanraadde aan het publiek.

Het is dus niet alleen de Nederlandse bevolking die steeds bewuster wordt van het leed, maar ook in de circuswereld zelf zijn ze niet allemaal akkoord met het gebruik van dieren. Met het steeds bewuster worden van het volk zal er straks uiteindelijk verboden ingesteld worden voor circussen met dieren. Dit zal betekenen dat wanneer circussen niet stoppen met het gebruik van dieren, dat ze uiteindelijk failliet gaan. Actiegroep CircusLeed zou graag zien dat circussen zelf voor zelfbehoud kiezen en gaan moderniseren, waardoor de traditie van het circus zonder dierenleed kan doorgaan.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:29:15 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36693821
Nijmegen - Vandaag vond een vreedzaam protest plaats in Nijmegen tegen circus Belly-Wien wat zich manifesteerd op de Goffertheide. Tenminste een vreedzame activist werd (meerdere malen) geslagen. Twee medewerkers van Circus Belly-Wien zijn door de politie opgepakt.
Verdere nieuws zal vanavond of morgen via circusleed.nl bekend worden gemaakt.
pi_36693913
Het is toch niet te geloven he, zo aggressief zijn die gasten
Zegt ook meer over hen dan over de activiste Hoe is het met haar weet je dat Tech?
  woensdag 5 april 2006 @ 23:35:01 #86
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36694003
Of het een haar is weet ik niet Maar geloof dat alles wel verder ok was. Ik heb nog niet veel info er over. Ik was er zelf niet bij namelijk. Het mooie is is dat het gefilmd is. Morgen weet ik meer denk ik.
Vrijdag ga ik zelf naar Belly Wien. En in mei ook nog aantal keer een protest bij hun.
pi_36694048
Oh ik las activistE

Goed van je
  woensdag 5 april 2006 @ 23:39:44 #88
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36694137
Krijg net bericht. Dat er bij het geweld zelfs pers aanwezig was. Perfect
De video wordt nu ook gemonteerd. Ben erg benieuwd.
pi_36694322
En dan het voor elkaar krijgen om het niet alleen in de lokale media te krijgen maar ook meer landelijk?
  woensdag 5 april 2006 @ 23:54:45 #90
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36694585
Ja idd. Er wordt een persbericht verstuurd begreep ik. Dus dan zal het landelijke persbureaus ook wel bereiken. Denk dat morgen pas bericht te vinden is in mijn mailbox. Dan submit ik hem ook wel op fok
  donderdag 6 april 2006 @ 10:17:06 #91
24399 TechXP
www.biteback.be
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:49:19 #93
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36753529
Wederom zijn de circusmensen agressief geworden. Dit keer was ik er bij dus kon alles zien gebeuren. Een vrouw van het circus slaat een activist die staat te flyeren.Later kreeg nog een andere klappen. Gewelddadige gasten zeg..
  zondag 9 april 2006 @ 23:49:06 #94
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36809684
Eindelijk fok die wat op de frontpage zet over de agressieve cirucslui

Medewerkers circus mishandelen activisten

pi_36822885
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:49 schreef TechXP het volgende:
Eindelijk fok die wat op de frontpage zet over de agressieve cirucslui

Medewerkers circus mishandelen activisten

Sommige reacties zijn echt sneu.

@ Tech mag ik je misschien eens toevoegen op msn?

[ Bericht 6% gewijzigd door Eveli op 10-04-2006 15:26:57 ]
  maandag 10 april 2006 @ 19:15:09 #96
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36831581
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:55 schreef Eveli het volgende:
@ Tech mag ik je misschien eens toevoegen op msn?
Tuurlijk
  maandag 10 april 2006 @ 19:47:22 #97
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36832731
OMG als ik die reacties lees op de frontpage word ik gewoon akelig. Dat mensen zo imbeciel kunnen zijn, and I quote vooral deze reactie:
quote:
Op maandag 10 april 2006 00:05 schreef Shelbourne het volgende:
Ik heb een dochtertje van 4 en ben vorig jaar voor het eerst met haar naar het circus geweest.... weken later sprak ze er nog over. Met name de foto die van haar gemaakt werd op de rug van een olifant... Kinderdromen zijn soms zo mooi in al hun eenvoud.

Maar daar lullen deze actievoerders niet over. Nee... bij hun is elk vertoon van dieren buiten hun normale leefpatroon meteen dierenmishandeling.
Ik geloof best wel dat er geregeld over de schreef wordt gegaan... maar niet op de schaal waarop deze lui je dat willen doen geloven.

Daarbij staat er weinig bij over de vorm van de demonstratie en eerlijk gezegd, als ik soms zie hoe ver bepaalde actievoerders bereid zijn te gaan om kinderdromen te vernietigen, dan snap ik plotseling heel veel... o.a. hoe de wereld zo heeft kunnen veranderen over de afgelopen 20 jaar.
Dierenleed, een kinderdroom? Als deze persoon even de tijd had genomen om haar kind uit te leggen hoe de olifant daar was beland, en hoe hij de kunstjes had geleerd, en hoe hij had kunnen leven in zijn thuisland.... Dan had het meisje gegild, geschreeuwd en gehuild om maar niet op de rug van die arme Dombo te hoeven.

Bijna elk wild dier in een dierentuin heeft een gebroken ziel. Anders doen ze de kunstjes niet. Waarom sluiten dan zelfs de ouders hun ogen? Waarom nemen ze niet even de tijd hun kinderen iets waardevols bij te leren?

TechXP ik vind dat je er netjes op hebt gereageerd. Zoals je meestal doet, geduldig, duidelijk en zonder persoonlijke aanvallen ook al wordt je zelf aan alle kanten gebashed en krijg je de meest imbeciele pro-dierenleed-statements naar je hoofd. Thumbs up, ik kan het niet hoor, ik heb het geduld niet en zou het veel te persoonlijk oppakken. . Jij bent geen dierenrechtenterrorist maar een echte dierenvriend. ! denk je ook weleens aan jezelf?
power to the people
  maandag 10 april 2006 @ 20:11:26 #98
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36833641
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:47 schreef beestjuh het volgende:
TechXP ik vind dat je er netjes op hebt gereageerd. Zoals je meestal doet, geduldig, duidelijk en zonder persoonlijke aanvallen ook al wordt je zelf aan alle kanten gebashed en krijg je de meest imbeciele pro-dierenleed-statements naar je hoofd. Thumbs up, ik kan het niet hoor, ik heb het geduld niet en zou het veel te persoonlijk oppakken. . Jij bent geen dierenrechtenterrorist maar een echte dierenvriend. !
quote:
denk je ook weleens aan jezelf?
uh.. ik heb besloten dat ik mijn school snel ga af maken Dat liep een beetje achter door al dat geactievoer (nog laatste maandjes doorzetten ) En in juli ga ik naar Pamplona, Spanje.. wel om actie te voeren.. maar stiekem ook beetje vakantie
Dat is wel genoeg gedacht aan mijzelf

Ik heb soms wel even dat ik er wel doorheen zit, maar als ik niets zou doen, dan zou ik geen fut meer hebben om te leven. Ik moet toch wel bepaalde doelen voor ogen hebben en iets kunnen doen. Ik ga gewoon mijn hele leven inzetten voor mens, dier en milieu
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:51:48 #99
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37750525
27 mei :: Groot Protest tegen het Circus met dieren

Circus Belly Wien staat in Assen en dit circus is gelijk aan veel dieren/mensenleed:

- in 1990 slaat directeur op agenten in, ook medewerkers belagen agenten en dreigen dieren op ze los te laten
- 1998 (? doe het even uit mijn hoofd;)) gaat er een verwaarloosde olifant dood
- smokkel van olifanten de grens over om te voorkomen dat ze in beslag genomen worden
- slaan van activisten die vreedzaam protesteren bij het circus (incidenten in Oostenrijk en Duitsland)
- Begin april ook in Nijmegen het geval
- Circus beschuldig activisten van maken van wonden bij dieren. Echter doen dierenactivisten dat niet. En als je de littekens bekijkt bij de dieren, dan weet je beter.
- dieren vertonen stereotype gedrag, van honden, paarden tot tijgers en giraf.
- giraf word alleen gehouden, is een sociaal dier van nature. Giraf is drie jaar oud en heet Kenay
- dieren in kleine hokken en langdurig in de hokken of stal.

Nou ja dit is wel duidelijk genoeg.

Welke fokkers komen?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:01:44 #100
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37786889
Senj de 28ste gemeente in Kroatie die dierencircussen bant

Op 26 april werd Senj de 28ste kroatische stad die circussen met dierenacts verbannen heeft en volgt hiermee een grote hoeveelheid van ethisch bewuste gemeenten die al eerder circussen met dieren in hun gemeente hebben verboden: Mursko Sredisce, Varazdin, Donji Miholjac, Velika Gorica, Rovinj, Split, Delnice, Gospic, Cakovec, Kraljevica, Prelog, Ploce, Bjelovar, Ozalj, Klanjec, Zabok, Pozega, Novi Marof, Nin, Varazdinske Toplice, Dugo Selo, Krizevci, Lepoglava, Vukovar, Sisak, Karlovac, and Novigrad.

bron: Animal Friends Croatia

Malia (Kreta) bant dierencircussen als eerste in Griekenland

Malia, op het griekste eiland Kreta, bant als eerste griekse gemeente dierencircussen na de start van vorige maand van een van de grootste dierenbeschermings campagne ooit in Griekenland, gelanceerd door Animal Defenders International (ADI) in samenwerking met 50 Griekse dierenwelzijnsorganisaties.

De griekse circus campagne materialen zijn gesponsord door het Griekse Dierenwelzijns fonds (Greek Animal Welfare Fund) en 50 griekse dierenbeschermingsorganisaties die zich aansloten bij de campagne.

Felicitaties aan alle groepen welke geholpen hebben om dit voor elkaar te krijgen en die de campagne hebben gesteund.

bron: ADI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')