abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:32:09 #51
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36433773
Celebrity Circus: Vraag Endemol geen dieren te gebruiken
quote:
Van onze collega's van Animal Defense International (ADI) kregen we bericht dat in Portugal productiemaatschappij Endemol plannen heeft voor een Celebrity Circus reality TV-show. Men heeft de handen hiervoor in een geslagen met het circus Victor Hugo Cardinali. Dit circus staat bekend als een circus waar dieren zowel geestelijk als fysiek mishandeld worden.

Endemol wil in de show bekende personen laten optreden met dieren. Hierdoor werkt men mee aan de verheerlijk van dierenleed door gebruik te maken van dieren, die gedwongen moeten optreden. Victor Hugo Cardinali is onlangs gefilmd terwijld die een dier mishandeld.

De videoclip is hier te zien:
http://www.ad-international.org/media_centre/videos.php?g=1&page=2

ADI en hun portugese collega organisatie ANIMAL hebben opgeroepen om internationaal protest aan te tekenen tegen het voornemen van Endemol om te samenwerken met dat circus en gebruik te maken van dieren in de show. Actiegroep CircusLeed zal in Nederland gehoor geven aan de oproep en verzend deze week een brief naar Endemol Nederland met de oproep om de show niet door te laten gaan of te kiezen voor een celebrity circus zonder dieren en zonder gebruik te maken van circus Victor Hugo Cardinali.

Actiegroep CircusLeed roept iedereen op om mee te doen met het internationale protest en een email te sturen naar info@endemol waarin je de samenwerking en gebruik van dieren afkeurt.

Actiegroep CircusLeed heeft een standaard brief beschikbaar gemaakt welke direct verstuurd kan worden van de website. Klik hiervoor op onderstaande link:
http://www.circusleed.nl/emailactieendemol.php

We hopen dat iedereen meedoet en dat Endemol inziet dat ze hier een belangrijk ethisch standpunt kunnen innemen en als voorbeeldfunctie te dienen.
Meer informatie te vinden op:

http://www.ad-international.org/media_centre/go.php?id=276&si=12
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:33:04 #52
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36433808
quote:
Vandaag kregen we berichten van bezorgde ouders in onze email over smarties en hun doosjes waarop circusdieren staan..

Daarom is er vandaag een email de deur uitgegaan naar Nestle. Zie hieronder de brief.

Geachte heer/mevrouw,

Tot onze schrik krijgen wij afgelopen dagen verontrustende e-mails van bezorgde ouders. Het betreft één van uw producten, namelijk de smarties.

Volgens onze informatie zijn er in de winkels mini-smarties te koop in kleine doosjes met afbeeldingen erop. Op de doosjes zijn echter afbeeldingen te vinden van dieren in gevangenschap. Volgens één van de ouders zou het gaan om een afbeelding waarop een leeuw in een kooi zit van een circustransportwagen.

Kinderen zijn erg beïnvloedbaar en deze afbeeldingen zorgen dat kinderen een verkeerd beeld krijgen van dieren in gevangenschap. Zoals u wellicht bekend is heeft een circusdier geen fijn leven. De dieren leven 90% van de dag in hun (vervoers)kooien, stallen of op een afgezet stukje terrein en moeten gedwongen optreden. Door de dwang, de beperkingen en de stress vertonen deze dieren stereotype gedrag. Dit gedrag is te herkennen aan monotone herhalende bewegingen, zoals bij leeuwen en tijgers vaak te zien is is het ijsberen. Dat is het heen en weer lopen. Bij onze observaties bij Nederlandse circussen hebben we nog geen circus gevonden waar de dieren niet dit afwijkende gedrag vertonen.
Dieren in het circus zijn eigenlijk altijd getraind via dwangmethoden. Dieren wordt voeding en water onthouden om ze dwingen hun kunstje te doen of men gebruikt geestelijk en fysiek geweld om de dieren zo ver te krijgen. Collega-organisaties over de hele wereld tonen elk jaar weer aan met undercoverbeelden hoe geweld in de circustraditie zit. Geen enkel dier is veilig voor de (gewelddadige) dwangmethoden die men gebruikt. Of het nou honden, paarden of katten zijn of wilde dieren als olifanten en tijgers.

Vele ex-circusmedewerkers, ex-dierentrainers, wetenschappers, biologen en experts op gebied van dieren roepen al lange tijd op om dieren uit het circus te halen, omdat het geen leven voor de dieren is.

Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: www.circusleed.nl
Daar ziet u ook hoe ongelukkig circusdieren zijn.

De kinderen die uw snoep eten krijgen nu een rooskleurig beeld van circussen en hun omgang met dieren. Kinderen leren op deze manier dat het juist is om dieren te houden in kooien en zullen niet nadenken over hoe dieren horen te leven. We stellen daarom voor dat u in de volgende productie van doosjes de dieren in gevangenschap vervangt door mooie en leuke plaatjes van hoe dieren in het wild leven. Hierdoor zien kinderen hoe gelukkig dieren zijn in het wild en waar ze juist horen te zijn in plaats van een circus.

Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Alex Romijn
Voorzitter

--
Actiegroep CircusLeed
Postbus 222
9400 AE Assen
info@circusleed.nl
www.circusleed.nl
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:34:38 #53
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36433865
Ook nog goed nieuws:

- al 26 steden in Kroatie hebben een ban op dierencircussen (meer zullen er volgen)
- England,schotland willen een landelijke ban op wilde dieren in het circus
- in griekenland is een grote campagne gestart tegen dierencircussen.
pi_36434406
Wat goed zeg, ik zag het al in de mail
Die smarties, jeetje zeg
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:55:02 #55
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36434526

Zaterdag 1 april (geen geintje) is er ook een protest in Utrecht
Nationaal Centrum voor volkscultuur en diverse circussen houden een Nationaal Circus Festival. En daarbij ook een circusparade. Een optocht door utrecht dus.
Daarom een protest op die dag. Een hoop ik groot protest. Mag jammer genoeg niet flyeren in Utrecht (stomme groenlinks). Maar gelukkig hebben we nog wel andere manieren om mensen te infomeren
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:57:12 #56
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36434602
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:51 schreef Bluezz het volgende:
Die smarties, jeetje zeg
Ja he..
Even een quote uit de brief die een verontruste moeder (die ons ook attendeerde er op) heeft gestuurd:
quote:
Ik ben een moeder van een dochterje van 3 jaar,Brechje.Deze week had ik een zak met doosjes mini- Smarties voor haar gekocht,omdat ze net als alle kleine kinderen,gek is op kleine doosjes snoepverpakking voor zichzelf.
Ik presenteerde haar de zak ,waar ze zelf een doosje mocht uitpakken. terwijl zij een doosje had gepakt,ik wegliep om de zak weer op te bergen,hoor ik haar ineens roepen: Dat is niet leuk! Dat is ZIELIG!!!
Ik loop naar haar toe en laat het aan me zien: op de verpakking van het doosje staat een gekooide leeuw in een circus transportwagen.
pi_36434856
Klein beginnen en de ouders opvoeden

Ik ben ook a.s. zaterdag in Utrecht, heb jij tijden of een route, of gaan jullie ergens speciaal staan? Als ik het kan inpassend die dag kan ik mss ook wel komen?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:12:04 #58
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36435004
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:06 schreef Bluezz het volgende:
Klein beginnen en de ouders opvoeden

Ik ben ook a.s. zaterdag in Utrecht, heb jij tijden of een route?
De route van circusparade, welke start om 13:00 (tot 15:00):
Griftpark, Wittevrouwensingel, Voorstraat, Neude, Nobelstraat, Lucasbol-werk, Wittevrouwen singel, Blauwkapelseweg, Griftpark

Ze eindigen weer bij Griftpark en daarna is er van 15:00 tot 19:00 een festival in het griftpark, met standjes, workshops e.d. Allemaal circusdingen

Wij staan er in principe van 13:00 tot 15:00 tijdens de parade. Ik heb aangemeld dat ik in de buurt van de parade mee wil lopen en dat ik op diverse plekken mensen wil duidelijk maken dat ze niet naar het circus met dieren moeten gaan. Men wilde eerst zelfs ook wilde dieren (olifanten) mee laten lopen, maar heeft gemeente utrecht geen toestemming voor gegeven
Na 15:00 wil ik nog een uur staan bij het griftpark om daar nog te protesteren. Hoe en wat is nog niet bevestigd. Ik heb morgen een afspraak met gemeente utrecht waarin er nog wat punten door besproken worden.
pi_36435068
Pfff, gelukkig hoeven die beesten ook nog es niet door de stad te lopen.
Nou wie weet rijden we wat eerder naar de stad en kom ik ff langs
Tnx voor de info!

TT wat algemener gemaakt
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:07:22 #60
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36472295
Actie tegen dierenleed in het circus in Utrecht

Op zaterdag 1 april zal er een protest gehouden worden in Utrecht tegen het gebruik van dieren in het circus. De actie zal gehouden worden door actiegroep CircusLeed (www.circusleed.nl).

Verzamelpunt: kruizing wittevrouwenstraat en lucasbolwerk (zie kaartje)
Verzameltijd: Om 12:30 op verzamelpunt (zie hierboven en kaartje)

Actie begint om: 13:00
Actie eindigt om: 17:00

De actie is aangemeld bij de gemeente en er is overeenstemming bereikt over het verloop van de actie en te zorgen dat we onze mening kunnen laten horen en de mensen (zowel publiek als circusmensen) te informeren over het dierenleed en wat wij vinden.
We zullen op paar plekken staan waar de parade langs komt. En ook een stuk waar we langs kunnen lopen om de mensen te informeren.

Plek 1 waar we staan zal zijn op de plek van de blauwe stip (zie kaart).
De parade komt vanaf het griftpark en is paar honderd meter lang. Als de parade grotendeels langs is gekomen bewegen we mee met de parade aan de zijkant richting de Boothstraat. Deze straat lopen we in naar een ander punt (vlakbij een school). Hier zullen we onze stem weer laten horen. Als de stoet daar ook weer zo goed als voorbij is lopen we terug naar begin punt (blauwe stip). Daar komt de stoet ook weer langs. Dus zullen we daar langs de kant staan. Als de stoet daarna voorbij is zullen we bij het griftpark staan. De exacte plek is nog niet duidelijk waar we kunnen staan. Dit zal van te voren bekend worden of op de dag zelf bekend gemaakt worden.

Bij het griftpark is het circus festival. Daar zullen we ons laten horen. Dit doen we ongeveer een uur (vanaf 15:00). Eventueel uitloop met nog een uur.

Hoe ziet de actie eruit?

- Aantal zullen verkleed als clown aanwezig zijn, als dier, of een masker ophebben.
- We hebben aantal dierenmaskers die men kan dragen
- Ook hebben we protestborden (posters), spandoeken en megafoons
- We zullen diverse leuzen roepen en informatie geven via de megafoons
- Helaas mag er in Utrecht geen flyers uitgedeeld worden

Gedragsregels

Omdat we het protest in goede banen willen laten leiden en het belangrijk is voor het doel om geweldloos te blijven hebben we een aantal gedragsregels opgesteld.

1. Men blijft geweldloos en vreedzaam
2. Men volgt de aangewezen aanwijzingen van de organisator(en) en zal elke instructie opvolgen van deze persoon
3. Bij onduidelijkheid vraagt men altijd voor de zekerheid wat er moet gebeuren aan de organisator(en).
4. Vernielingen van gemeenschappelijke eigendommen is niet toegestaan. Ook vernielingen aan persoonlijke bezittingen van circussen, circusfans e.d. is niet toegestaan. Zowel gewelddadigheden tegen mensen als tegen bezit is uit den boze. (zie punt 1)
5. Blijf kalm. Soms kan het gebeuren dat circusmensen agressief worden of gewelddadigheden proberen uit te lokken. Negeer deze personen. Reageer niet offensief (zie punt 1).
6. De organisatoren zal indien van ongeregeldheden direct politie bellen. Bij direct of indirect gevaar op escalatie zal de betoging direct afgeblazen worden.
7. Je zet je net als ons af tegen racisme, discriminatie, seksisme en speciecisme.
8. Indien men de regels niet onderschrijft zal men niet mee mogen deelnemen aan het protest en wordt men vriendelijk verzocht te vertrekken.

Mededeling

Politie zal hoogstwaarschijnlijk identiteitskaart of paspoort willen controleren. Dit wilden ze zelfs van mij al bij het gesprek met gemeente/politie over het protest. Het bij je hebben van ID is geheel voor jezelf, ook de mogelijke gevolgen van het niet bij je hebben.

Over de actiegroep CircusLeed

Onze groep heeft ten doelen om te zorgen dat dieren uit het circus verdwijnen. Onze groep staat voor vreedzaam en geweldloos. We zetten ons af tegen racisme, discriminatie, seksisme en speciecisme.

Waarom deze actie?

Actiegroep is tegen het gebruik van dieren in het circus, omdat:

- Men geen recht heeft om dieren te gebruiken ter vermaak
- De dieren lijden in het circus
- De circusdieren zitten veel tijd opgesloten in hun vervoersverblijven of staan op een klein afgezet stukje grond (achter schrikkeldraad), waar ze weinig ruimte hebben om zich goed te bewegen naar hun instinct.
- Dieren zijn beperkt in de mogelijkheden om hun instinct en hun soorteigen gedrag te uiten.
- Dieren moeten kunstjes doen die tegen hun natuurlijk gedrag in gaat.
- Dieren worden gedwongen om kunstjes te doen. Deze dwang gaat gepaard met geweld op fysiek en/of geestelijk vlak.
- Dieren in het circus krijgen te maken met veel wisselende omgevingen en stress, waardoor de dieren stereotype gedrag vertonen. Dit gedrag is te herkennen aan langdurige monotone bewegingen.

Meer informatie over het dierenleed in het circus is te lezen op www.circusleed.nl

Aanmelding

Wil je meedoen met de actie kom dan naar afgesproken verzamelpunt. Het liefst willen we van te voren een indicatie hebben van hoeveel mensen er komen, zodat we genoeg materiaal kunnen meenemen. Graag horen we van te voren dus of je komt. Laat het ons weten op: info@circusleed.nl
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door TechXP op 29-03-2006 20:24:32 ]
pi_36492320
Oh wat had ik daar graag willen zijn.... maar ik kan niet vanwege die verdraaide tentamens.
Hopelijk kan ik er een andere keer wel bij zijn.
In ieder geval alvast heel veel succes en echt goed dat dit gedaan wordt.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:37:02 #62
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36492550
Heb je op zaterdag dan tentamens?

Overigens heb ik maandag en dinsdag ook tentamens
pi_36492883
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:37 schreef TechXP het volgende:
Heb je op zaterdag dan tentamens?

Overigens heb ik maandag en dinsdag ook tentamens
Haha nee niet op zaterdag, maar ik moet wel leren voor mn tentamens op maandag en dinsdag.
pi_36498200
TechXP, ik gelofo dat het of prikkeldraad of schrikdraad is
Je hebt mijn support trouwens hoor
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:23:03 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499428
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:32 schreef ParanoidEv het volgende:
TechXP, ik gelofo dat het of prikkeldraad of schrikdraad is
oh Ik dacht al waarom geeft Word zo een rood lijntje

Maar ach.. het gaat erom dat de boodschap over komt In dit geval een actieoproep.
quote:
Je hebt mijn support trouwens hoor
Thanks

De pers weet me nu al te vinden en ik heb het persbericht nog niet eens de deur uitgedaan
Iemand zit blijkbaar te verspreiden dat het een 1 april grap is en een of ander persbureau dacht dat. Maar even rechtgezet.
pi_36499808
Wat zou er dan grappig aan zijn? Ik snap niet dat je het als 1 april-grap zou kunnen zien. Behalve die optocht zelf dan..
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:39:23 #67
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499950
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:35 schreef ParanoidEv het volgende:
Wat zou er dan grappig aan zijn? Ik snap niet dat je het als 1 april-grap zou kunnen zien. Behalve die optocht zelf dan..
Ik weet niet. Gewoon de datum iig. Maar misschien dacht men dat ze vanuit de circusorganisatie een grapje hadden rondgestuurd over activisten. Maar goed.. dat is niet zo he

En voor degene die 1 april daar zijn in die optocht.. zal duidelijk worden iig dat het geen grapje is
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:10:36 #68
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36511706
quote:
Assen, 31 maart 2006 – Op zaterdag 1 april zal Actiegroep CircusLeed een protest organiseren in Utrecht. In Utrecht zal op hetzelfde moment een Nationaal Circus Festival gehouden worden inclusief een circusparade. Actiegroep CircusLeed protesteert deze dag om aandacht te vragen voor het dierenleed in de circussen.

Wanneer: zaterdag 1 april 2006

Waar: In Utrecht. Hieronder een overzicht van de plekken waar wij ons zullen begeven:

- Wittevrouwenbrug (zijde Lucasbolwerk)
- Als parade daar gepasseerd is verplaatsen we ons naar Janskerkhof voor het pand van de Hogeschool van Kunsten
- Als parade daar gepasseerd is keren we weer terug naar de Wittevrouwenbrug
- Bij Circus Festival (na 15:00) bij kleine Singel/Grifthoek

Tijd: 13:00 Het protest begint bij de circusparade
15:00 Na de parade houden we nog een half uur een protest
bij het Griftpark op de hoek van kleine
Singel/Grifthoek

Tijdens de parade zal het circus met dieren volop gepromoot worden. Er doen diverse circussen aan de parade mee die in hun circus gebruik maken van (wilde) dieren. Ook in de parade zelf zullen dieren meelopen, namelijk paarden. In eerste instantie wilden de organisatoren van het festival ook olifanten laten meelopen, maar dit werd echter geweigerd door de gemeente Utrecht. Olifanten in circussen zijn niet voorspelbaar. Er zijn vele incidenten bekend, waarbij circusolifanten tijdens een voorstelling of parade wild worden en omstanders (waaronder kinderen) verwondden of doodden. De organisatie van het festival laat hiermee zien dat ze dat risico wel zouden hebben willen nemen. Gelukkig heeft de gemeente Utrecht de deelname van olifanten (en andere wilde dieren) uitgesloten.

Actiegroep CircusLeed zal er voor de circusdieren staan die elke dag weer moeten leven in slechte omstandigheden, waarin ze hun natuurlijke gedrag niet kunnen uiten. De dieren staan in circussen bijna de hele dag opgesloten in hun vervoersverblijven of stallen. Hierdoor krijgen ze weinig beweegruimte, wat niet ten voordele komt van hun geestelijke en fysieke gezondheid. Sommige dieren (zoals olifanten) worden vaak vastgeketend (met voor –en achterpoten), waardoor ze niet eens een poot kunnen verzetten.

Ook krijgen dieren in het circus te maken met veel stress door het vervoer en door de gedwongen optredens. Om dieren te trainen moet er gebruik gemaakt worden van dwang. Dieren doen de kunstjes (die dikwijls tegen hun natuurlijke instinct in gaan) niet uit zich zelf. Hiervoor gebruikt men diverse dwangmethoden, zoals gebruik van fysiek geweld of onthouding van voedsel en water totdat ze doen wat de trainer zegt.

Door de slechte leefomstandigheden en de stress krijgen de dieren last van afwijkend gedrag. Dit gedrag heet ook wel stereotype gedrag en is te herkennen aan dieren die herhalend monotone bewegingen doen of apathisch zijn. Een voorbeeld van stereotype gedrag is het ijsberen wat veel katachtige in gevangenschap doen. Dit gedrag gebeurd niet alleen bij wilde dieren, maar dit gedrag hebben we ook geconstateerd bij gedomesticeerde dieren als paarden.

Actiegroep CircusLeed hoopt met de acties te bereiken dat mensen niet zomaar afgaan op wat het circus verkondigt, maar dat de mensen zelf gemotiveerd worden om te gaan observeren bij circussen. Een paar minuten de dieren zien geeft namelijk niet een goed beeld van het dagelijkse leven van de dieren en daarom hopen we ook dat mensen dan langere perioden gaan kijken.

Ook willen we de discussie over het gebruik van dieren in het circus op gang brengen op lokaal en landelijk niveau. Vorig jaar kondigde Winschoten al aan dat ze het voornemen hadden om circussen met wilde dieren te verbannen uit hun gemeente. Ook Amsterdam wil paal en perk stellen aan het dierengebruik in circussen . In Groot-Brittannië wil men een landelijk verbod op wilde dieren. In België zijn er strengere regels gekomen voor de circussen. En in Kroatië zijn er al 25 steden die dierencircussen niet toelaten. Op diverse plekken in Europa is men dus bewuster gaan nadenken over het dierengebruik in circussen. Het is nu een kwestie van tijd tot ook de landelijke politiek in Nederland zich sterk gaat maken voor de circusdieren.

Voor meer informatie over de omstandigheden van de dieren in het circus verwijzen we naar onze website: www.circusleed.nl
En wie zijn kont moet ik kussen om dit bericht op de frontpage te krijgen?
pi_36518030
Zou het niet met een gewone submit lukken?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:28:35 #70
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36518522
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:12 schreef Eveli het volgende:
Zou het niet met een gewone submit lukken?
stuur persbericht altijd naar frontpage@fok.nl

Maar mijn submits worden amper geplaatst. Nieuws van activisten wordt hier nooit geplaatst.
pi_36518951
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef TechXP het volgende:

Maar mijn submits worden amper geplaatst. Nieuws van activisten wordt hier nooit geplaatst.
Ik neem het wel even mee naar "achteren"
pi_36518962
Mijne worden nog wel eens geplaats. Van de afgelopen 10 submits werden er 4 geplaats. Maar het zal wel aan het onderwerp liggen ja....
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:01:19 #73
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36519586
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:43 schreef Bluezz het volgende:
Ik neem het wel even mee naar "achteren"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:44:39 #74
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_36532539
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef TechXP het volgende:

[..]

De Frontpage is inderdaad niet de juiste plaats voor dit bericht. Ik heb het in de FP-crew gegooid, maar het bericht wordt vooralsnog niet geplaatst.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_36533601
@ TechXP even een vraagje, weet jij of er toevallig foto's gemaakt zullen worden morgen, of dat er filmploegen aanwezig zullen zijn (voor jullie actie, of de optocht)?
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:41:43 #76
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36545345
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:44 schreef Snarf het volgende:
De Frontpage is inderdaad niet de juiste plaats voor dit bericht. Ik heb het in de FP-crew gegooid, maar het bericht wordt vooralsnog niet geplaatst.
Jammer...
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:45:35 #77
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36545402
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:22 schreef Eveli het volgende:
@ TechXP even een vraagje, weet jij of er toevallig foto's gemaakt zullen worden morgen, of dat er filmploegen aanwezig zullen zijn (voor jullie actie, of de optocht)?
Ik maak zelf iig wat foto's

Maar er komt zeker pers.. of ze ons gaan interviewen is de vraag

Wel heb ik contact gehad met een persbureau, utrechts nieuwsblad/ad, en radioprogramma llinke soep (LLiNK). Ik weet niet of er nederlandse tv komt.. Ik hoop het wel. Hoewel ik wel eng vind om nationaal in beeld te komen, maar het moet maar Voor de dieren!

Ik denk dat sowieso Hart van NL aanwezig is in de buurt. Die zijn altijd aanwezig bij grote dingen van Herman Renz. Maar ik hoop dat die ook ons wil filmen. Of andere media..
pi_36546154
Ok en jouw foto's komen dan op de Circusleed-website?
Ik zal vanavond ook eens naar Hart van Nederland kijken.
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:18:57 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36562409
En terug Was een geslaagde actie. We waren met een hoop activisten. Tegen de 20 personen aan. De jongste actievoerdster was 3 jaar en deed goed mee met haar moeder.
We waren bemand met dierenmaskers, protestborden en spandoeken. En zeker niet te vergeten de megafoons

We stonden als eerst bij de wittevrouwenbrug. Daar hadden we een mooie plek, met veel ruimte. Hier konden we naast elkaar staan. De circusparade kwam vanaf de wittevrouwensingel en keerde de voorstraat in. Daar kwamen ze langs ons.
We lieten ons goed horen 'Dieren uit het circus! Dieren uit het circus!' en 'hand-en af, handen af van dier-en' etc. En we gaven veel informatie over de toestanden van de dieren. Mensen reageerde positief en aantal (circusmensen) negatief.

Ook kregen we positieve reacties van mensen van circusgroepen/kindercircussen omdat we riepen dat diervrije circussen gesteund moesten worden en dat kindercircussen ook erg leuk vermaak zijn voor de andere kinderen.
Dus dat er veel mogelijkheden zijn voor circussen zonder dieren.

Ook leuk was dat er voorafgaand een persbericht was, waarin men zei geen dieren te laten meelopen. Er waren natuurlijk wel dieren in de parade. En niet alleen de politiepaarden, maar circuspaarden.

Na de parade gingen we voor een toegift naar griftpark, waar we een goede plek hadden uitgekozen. Er kwam daar ook nog een man met trompet die ging provoceren door te toeteren in ons gezicht. De politie zorgde dat de man verdween.. En die was duidelijk gefrustreerd erover. Wilde eerst niet weggaan.

En nog leuke discussies gehad met wat mensen.

Dit was het zo een beetje. De actie was geslaagd. En we hopen dat er veel mensen bewust zijn gemaakt.

pi_36564298
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:18 schreef TechXP het volgende:
En we hopen dat er veel mensen bewust zijn gemaakt.

We zaten in de auto en hoorden op het nieuws dat een dierenrechtenorganisatie ervoor had gezorgd dat er geen dieren in de optocht door de stad mochten lopen, en dat er een demonstratie aan de gang was

Dus ik zo van : Yess Tech, goed gedaan
En wat goed om met kinderen te demonstreren trouwens, om ze zo klein als ze zijn al bewust te maken van de alternatieven.

wij waren te laat om er bij te zijn helaas maar ben in gedachten wel bij de demonstratie geweest
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:56:52 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36564836
Oh.. dat is weer te veel eer denk ik Want de gemeente utrecht heeft uit zichzelf verboden wilde dieren mee te laten lopen.
Maar grappig was dat de organisatoren van te voren in de media berichten dat er geen enkel dier, behalve 2 politiepaarden mee zouden lopen. Echter was er toch gewoon paarden te zien in de parade.

Daarnaast heeft de coalitie 'wilde dieren de tent uit' ook veel gedaan afgelopen in teken van het jaar van het circus. Erg goed.
Ik ben ontroerd dat ik nu veel beweging zie komen en dat er opeens overal acties ontstaan tegen circussen. Erg geweldig.

Ja dat kind is echt geweldig. Zo jong al 'actief' en bewust van het dierenleed. Erg mooi. Komt ook wel door haar moeder die het haar goed leert
pi_36571293
Hey ziet er goed uit!
Gelukkig niet al te agressieve circuslui tegen gekomen? Alleen die toeteraar lijkt me irritant. Stond die echt keihard midden in je gezicht te toeteren? Daar kun je best gehoorbeschadiging van krijgen.
Leuk van dat 3-jarig meisje. Hopelijk blijft ze dit nog een hele tijd volhouden.
Goed werk verricht!
  zondag 2 april 2006 @ 12:20:06 #83
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36572972
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:03 schreef Eveli het volgende:
Hey ziet er goed uit!
Gelukkig niet al te agressieve circuslui tegen gekomen? Alleen die toeteraar lijkt me irritant. Stond die echt keihard midden in je gezicht te toeteren? Daar kun je best gehoorbeschadiging van krijgen.
Leuk van dat 3-jarig meisje. Hopelijk blijft ze dit nog een hele tijd volhouden.
Goed werk verricht!
Ja, best wel dichtbij, maar de politie haalde hem snel weg. Toen werd die erg boos.
Maar als wij zoiets doen worden wij meteen opgepakt, maar als hun doen, dan mogen ze lekker lopen.
dubbelzijdig beleid van de politie dus...

Overigens gisteren nog dit persbericht verstuurd:
quote:
Assen, zaterdag 1 april – Afgelopen zaterdag 1 april heeft actiegroep CircusLeed actie gevoerd in Utrecht tijdens het Nationaal Circus Festival. Deze werd georganiseerd door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en diverse circussen.

Het festival werd geopend met een circusparade door de binnenstad van Utrecht. De actiegroep verzamelde zich op diverse plekken langs de route om het publiek te informeren over het dierenleed wat achter het circus schuil gaat. De actiegroep protesteerde tegen het dierencircus, maar was er ook om de circussen zonder dieren aan te moedigen.

Tijdens het protest merkten de actievoerders op dat er ook steun voor hen was vanuit de parade. De actiegroep kreeg applaus toen deze diervrije circussen, waaronder diverse kindercircussen, aanraadde aan het publiek.

Het is dus niet alleen de Nederlandse bevolking die steeds bewuster wordt van het leed, maar ook in de circuswereld zelf zijn ze niet allemaal akkoord met het gebruik van dieren. Met het steeds bewuster worden van het volk zal er straks uiteindelijk verboden ingesteld worden voor circussen met dieren. Dit zal betekenen dat wanneer circussen niet stoppen met het gebruik van dieren, dat ze uiteindelijk failliet gaan. Actiegroep CircusLeed zou graag zien dat circussen zelf voor zelfbehoud kiezen en gaan moderniseren, waardoor de traditie van het circus zonder dierenleed kan doorgaan.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:29:15 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36693821
Nijmegen - Vandaag vond een vreedzaam protest plaats in Nijmegen tegen circus Belly-Wien wat zich manifesteerd op de Goffertheide. Tenminste een vreedzame activist werd (meerdere malen) geslagen. Twee medewerkers van Circus Belly-Wien zijn door de politie opgepakt.
Verdere nieuws zal vanavond of morgen via circusleed.nl bekend worden gemaakt.
pi_36693913
Het is toch niet te geloven he, zo aggressief zijn die gasten
Zegt ook meer over hen dan over de activiste Hoe is het met haar weet je dat Tech?
  woensdag 5 april 2006 @ 23:35:01 #86
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36694003
Of het een haar is weet ik niet Maar geloof dat alles wel verder ok was. Ik heb nog niet veel info er over. Ik was er zelf niet bij namelijk. Het mooie is is dat het gefilmd is. Morgen weet ik meer denk ik.
Vrijdag ga ik zelf naar Belly Wien. En in mei ook nog aantal keer een protest bij hun.
pi_36694048
Oh ik las activistE

Goed van je
  woensdag 5 april 2006 @ 23:39:44 #88
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36694137
Krijg net bericht. Dat er bij het geweld zelfs pers aanwezig was. Perfect
De video wordt nu ook gemonteerd. Ben erg benieuwd.
pi_36694322
En dan het voor elkaar krijgen om het niet alleen in de lokale media te krijgen maar ook meer landelijk?
  woensdag 5 april 2006 @ 23:54:45 #90
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36694585
Ja idd. Er wordt een persbericht verstuurd begreep ik. Dus dan zal het landelijke persbureaus ook wel bereiken. Denk dat morgen pas bericht te vinden is in mijn mailbox. Dan submit ik hem ook wel op fok
  donderdag 6 april 2006 @ 10:17:06 #91
24399 TechXP
www.biteback.be
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:49:19 #93
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36753529
Wederom zijn de circusmensen agressief geworden. Dit keer was ik er bij dus kon alles zien gebeuren. Een vrouw van het circus slaat een activist die staat te flyeren.Later kreeg nog een andere klappen. Gewelddadige gasten zeg..
  zondag 9 april 2006 @ 23:49:06 #94
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36809684
Eindelijk fok die wat op de frontpage zet over de agressieve cirucslui

Medewerkers circus mishandelen activisten

pi_36822885
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:49 schreef TechXP het volgende:
Eindelijk fok die wat op de frontpage zet over de agressieve cirucslui

Medewerkers circus mishandelen activisten

Sommige reacties zijn echt sneu.

@ Tech mag ik je misschien eens toevoegen op msn?

[ Bericht 6% gewijzigd door Eveli op 10-04-2006 15:26:57 ]
  maandag 10 april 2006 @ 19:15:09 #96
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36831581
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:55 schreef Eveli het volgende:
@ Tech mag ik je misschien eens toevoegen op msn?
Tuurlijk
  maandag 10 april 2006 @ 19:47:22 #97
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36832731
OMG als ik die reacties lees op de frontpage word ik gewoon akelig. Dat mensen zo imbeciel kunnen zijn, and I quote vooral deze reactie:
quote:
Op maandag 10 april 2006 00:05 schreef Shelbourne het volgende:
Ik heb een dochtertje van 4 en ben vorig jaar voor het eerst met haar naar het circus geweest.... weken later sprak ze er nog over. Met name de foto die van haar gemaakt werd op de rug van een olifant... Kinderdromen zijn soms zo mooi in al hun eenvoud.

Maar daar lullen deze actievoerders niet over. Nee... bij hun is elk vertoon van dieren buiten hun normale leefpatroon meteen dierenmishandeling.
Ik geloof best wel dat er geregeld over de schreef wordt gegaan... maar niet op de schaal waarop deze lui je dat willen doen geloven.

Daarbij staat er weinig bij over de vorm van de demonstratie en eerlijk gezegd, als ik soms zie hoe ver bepaalde actievoerders bereid zijn te gaan om kinderdromen te vernietigen, dan snap ik plotseling heel veel... o.a. hoe de wereld zo heeft kunnen veranderen over de afgelopen 20 jaar.
Dierenleed, een kinderdroom? Als deze persoon even de tijd had genomen om haar kind uit te leggen hoe de olifant daar was beland, en hoe hij de kunstjes had geleerd, en hoe hij had kunnen leven in zijn thuisland.... Dan had het meisje gegild, geschreeuwd en gehuild om maar niet op de rug van die arme Dombo te hoeven.

Bijna elk wild dier in een dierentuin heeft een gebroken ziel. Anders doen ze de kunstjes niet. Waarom sluiten dan zelfs de ouders hun ogen? Waarom nemen ze niet even de tijd hun kinderen iets waardevols bij te leren?

TechXP ik vind dat je er netjes op hebt gereageerd. Zoals je meestal doet, geduldig, duidelijk en zonder persoonlijke aanvallen ook al wordt je zelf aan alle kanten gebashed en krijg je de meest imbeciele pro-dierenleed-statements naar je hoofd. Thumbs up, ik kan het niet hoor, ik heb het geduld niet en zou het veel te persoonlijk oppakken. . Jij bent geen dierenrechtenterrorist maar een echte dierenvriend. ! denk je ook weleens aan jezelf?
power to the people
  maandag 10 april 2006 @ 20:11:26 #98
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36833641
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:47 schreef beestjuh het volgende:
TechXP ik vind dat je er netjes op hebt gereageerd. Zoals je meestal doet, geduldig, duidelijk en zonder persoonlijke aanvallen ook al wordt je zelf aan alle kanten gebashed en krijg je de meest imbeciele pro-dierenleed-statements naar je hoofd. Thumbs up, ik kan het niet hoor, ik heb het geduld niet en zou het veel te persoonlijk oppakken. . Jij bent geen dierenrechtenterrorist maar een echte dierenvriend. !
quote:
denk je ook weleens aan jezelf?
uh.. ik heb besloten dat ik mijn school snel ga af maken Dat liep een beetje achter door al dat geactievoer (nog laatste maandjes doorzetten ) En in juli ga ik naar Pamplona, Spanje.. wel om actie te voeren.. maar stiekem ook beetje vakantie
Dat is wel genoeg gedacht aan mijzelf

Ik heb soms wel even dat ik er wel doorheen zit, maar als ik niets zou doen, dan zou ik geen fut meer hebben om te leven. Ik moet toch wel bepaalde doelen voor ogen hebben en iets kunnen doen. Ik ga gewoon mijn hele leven inzetten voor mens, dier en milieu
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:51:48 #99
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37750525
27 mei :: Groot Protest tegen het Circus met dieren

Circus Belly Wien staat in Assen en dit circus is gelijk aan veel dieren/mensenleed:

- in 1990 slaat directeur op agenten in, ook medewerkers belagen agenten en dreigen dieren op ze los te laten
- 1998 (? doe het even uit mijn hoofd;)) gaat er een verwaarloosde olifant dood
- smokkel van olifanten de grens over om te voorkomen dat ze in beslag genomen worden
- slaan van activisten die vreedzaam protesteren bij het circus (incidenten in Oostenrijk en Duitsland)
- Begin april ook in Nijmegen het geval
- Circus beschuldig activisten van maken van wonden bij dieren. Echter doen dierenactivisten dat niet. En als je de littekens bekijkt bij de dieren, dan weet je beter.
- dieren vertonen stereotype gedrag, van honden, paarden tot tijgers en giraf.
- giraf word alleen gehouden, is een sociaal dier van nature. Giraf is drie jaar oud en heet Kenay
- dieren in kleine hokken en langdurig in de hokken of stal.

Nou ja dit is wel duidelijk genoeg.

Welke fokkers komen?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:01:44 #100
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37786889
Senj de 28ste gemeente in Kroatie die dierencircussen bant

Op 26 april werd Senj de 28ste kroatische stad die circussen met dierenacts verbannen heeft en volgt hiermee een grote hoeveelheid van ethisch bewuste gemeenten die al eerder circussen met dieren in hun gemeente hebben verboden: Mursko Sredisce, Varazdin, Donji Miholjac, Velika Gorica, Rovinj, Split, Delnice, Gospic, Cakovec, Kraljevica, Prelog, Ploce, Bjelovar, Ozalj, Klanjec, Zabok, Pozega, Novi Marof, Nin, Varazdinske Toplice, Dugo Selo, Krizevci, Lepoglava, Vukovar, Sisak, Karlovac, and Novigrad.

bron: Animal Friends Croatia

Malia (Kreta) bant dierencircussen als eerste in Griekenland

Malia, op het griekste eiland Kreta, bant als eerste griekse gemeente dierencircussen na de start van vorige maand van een van de grootste dierenbeschermings campagne ooit in Griekenland, gelanceerd door Animal Defenders International (ADI) in samenwerking met 50 Griekse dierenwelzijnsorganisaties.

De griekse circus campagne materialen zijn gesponsord door het Griekse Dierenwelzijns fonds (Greek Animal Welfare Fund) en 50 griekse dierenbeschermingsorganisaties die zich aansloten bij de campagne.

Felicitaties aan alle groepen welke geholpen hebben om dit voor elkaar te krijgen en die de campagne hebben gesteund.

bron: ADI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')