Mijn god zeg, die hebben echt het iq van een pindarotsquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:47 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik doe het altijd netjes. Gewoon aanmelden enzo. Dat is in principe goed. Nu ook gedaan, wel wat later dan normaal, maar ze wilden niets afgeven. Ze waren bang voor orde verstoring.. ja hallo.. dat doen wij niet.. wij doen gewoon ons burgerrecht gebruiken. Het circus verstoort de openbare orde.
Volgens de APV (plaatselijke verordening) moet je wel aanmelden als je flyeractie doet.
In principe moeten ze dat altijd toelaten. Tenzij er hele goede redenen zijn. Dat hebben ze dus niet.
Overigens ook interessant om eens te lezen wat voor mails we binnenkrijgen op circusleed.nl:
Mail 1:
he hou godverdomme op met renz en andre circus borden de besmeuren vieze kanker honden die beesten hebben het goed kon ik julie maar dood steken kut activisten ik ben julie zo zozo zozozozozo zat met julie tering verhalen die niet kloppen ik maak julie echt nog een keer af ik ben circus fanaat laat circus met rust anders zullen julie rusten in je graf stelletje kanker homos ga iemand anders lastig vallen beetje circus mensen lastig vallen he kanker gekken julie zyn ziek laat die mensen met rust ik hoop dat belly wien julie goede klappen heeft gegeven met messen of zo weet je wat ze hadden tygers los moeten laten op julie kloote homos kanker gekken dropp deade
Mail 2:
vieze vuile kanker koppen laat renz met rust julie moeten dood ik ga godverdomme echt slaan als ik julie een keer zie sla ik julie echt kapot vuile kut lyers zeggen dat die beesten het slecht hebben en zo vieze vuile kanker activisten lalalalal julie tyd tikt ik ga een club op richten tegen julie en ik maak een manetje dood van julie als ik hem in de buurt van renz of belly of ander circus zie ik maak julie af julie moeten naar de hel is beter voor julie daar horen julie thuis klerelyers kanker koppen
Dat soort mailtjes.
wat een stomme burgemeesterquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:48 schreef Eveli het volgende:
In onze krant vandaag stond ook een stukje over de toenemende discussie over het gebruik van exotische dieren in circussen. Een gemeenteraadslid van de PvdA wil dat ook hier verbieden, maar de burgemeester vind tot nog toe dat alle circussen hier nog welkom zijn als ze zich melden.
Mja, maar verder issie wel tof.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:49 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
wat een stomme burgemeestertijd voor een ander, die het wel snapt
![]()
Schrijf gerust naar de politieke partijen in je gemeente. En vraag wat ze van circussen met dieren vinden enzo. Misschien dat er in je gemeente wel meerderen zijn die wel graag circussen met wilde dieren weg willen hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:11 schreef Eveli het volgende:
Mja, maar verder issie wel tof.Ik ga denk ik een brief naar de krant schrijven in de hoop dat die gepubliceerd wordt en er een discussie komt of hier circussen met wilde dieren afgeschaft moeten worden.
Ja kan ook nog.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:00 schreef TechXP het volgende:
[..]
Schrijf gerust naar de politieke partijen in je gemeente. En vraag wat ze van circussen met dieren vinden enzo. Misschien dat er in je gemeente wel meerderen zijn die wel graag circussen met wilde dieren weg willen hebben.
Hey, dat is een dorp verder van hierquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:28 schreef TechXP het volgende:
CUIJK - Als eerste gemeente in Nederland stelde Winschoten enige tijd geleden een definitief verbod in op circussen met exotische dieren, zoals tijgers, beren en olifanten. Deze circussen zijn voortaan niet meer welkom in de gemeente. Jan van den Braak, raadslid voor GroenLinks Cuijk, is ingenomen met het besluit van de Winschoter gemeenteraad.
"Dit is goed nieuws als je beseft dat circusdieren doorgaans een groot deel van het jaar moeten leven in te krappe transportkooien, waarin ze van hot naar her worden gesleept. Die huisvesting kan nooit gegemoet komen aan het natuurlijke gedrag van de dieren die door deze onnatuurlijke omstandigheden gestoord gedrag gaan vertonen als gevolgf van stress en verveling. Vanwege de beperkte ruimte moeten circusdieren op een plek eten, slapen en hun ontlasting doen. Soorteigen gedrag is nauwelijks mogelijk. De training gaat vaak gepaard met het nodige geweld en er worden zelfs tijdens de voorstellingen prikstokken, zwepen en haken gebruikt. Het publiek zou zich meer kunnen afvragen , hoe het achter de schermen aan toegaat met de dieren. Als je om dieren geeft, begrijpt ieder mens dat het voor de dieren geen echt gezonde situatie is. "
Gemeentelijke regelgeving om circussen met wilde dieren tegen te gaan is al gemeengoed in sommige Europese landen en ook verschillende Nederlandse gemeenten overwegen om geen circussen met exotische dieren meer toe te laten. Van den Braak heeft in samenwerking met de Dierenbescherming en de landelijke GroenLinks-werkgroep DierenrechtenNu een dierenwelzijnsnota voor de gemeente Cuijk opgesteld met een aantal concrete actiepunten. Zo mogen er straks geheel in de lijn met het raadsbesluit van Winschoten geen vergunningen meer verleend worden voor circussen met wilde dieren en wordt onder meer ook andere dieronvriendelijk vermaak aan banden gelegd.
In het collegeprogramma is afgesproken om de dierenwelzijnsnota deze raadsperiode te bespreken. Als het aan Van den Braak ligt gaat dat snel gebeuren en gaan wilde dieren in Cuijk de tent uit.
bron: diverse
Zojuist gedaan, nu maar hopen dat het gepubliceerd wordt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:11 schreef Eveli het volgende:
[..]
Mja, maar verder issie wel tof.Ik ga denk ik een brief naar de krant schrijven in de hoop dat die gepubliceerd wordt en er een discussie komt of hier circussen met wilde dieren afgeschaft moeten worden.
11 t/m 15 oktober.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:08 schreef TechXP het volgende:
Wanneer staan ze bij jou daar? Welke dagen?
Net binnen :quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:28 schreef Bluezz het volgende:
Ah gaat daar ook de goede kant op.
Ik heb nog steeds geen antwoord van de SP op mijn vragen
quote:Beste Trudie,
Jan Marijnissen heeft me gevraagd je email te beantwoorden. De SP is
tegen het gebruik van wilde dieren in het circus, maar dat staat
inderdaad niet op onze site. Laatst was er overigens een groot politiek
dierendebat in Paradiso. Daar was in ieder geval een kamermeerderheid
van VVD, PvdA, D66, GroenLinks en SP die stemden voor wilde dieren uit
het circus. Dat zou dus kunnen betekenen dat het tij gaat keren na 22
november!
Met vriendelijke groet,
Nicole van Gemert
Beleidsmedewerker dierwelzijn
Ja denk het welquote:Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Trouwens, kan ik die flyers die ik besteld had nog ergens deze maand verwachten?
Ok, thanks. Zolang ik ze voor december maar heb, is alles goed hoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja denk het wel
Ik loop wat achter door de drukte. Ik zal ze volgende week versturen.. en anders moet je volgende week maar even mailen en roepen dat ik ze moet versturen
Zodat ik het niet vergeet
Vanavond een aktiegroep tegen dierenleed te zien (figuranten, maar toch). Ze plakten over de affiches heenquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:20 schreef TechXP het volgende:
IN Waltz zaten geen wilde dieren meen ik toch? Maar idd.. die dieren die ze gebruiken.. zijn gewoon getrainde dieren.. en die zullen zeker niet in de watten worden gelegd naast de opnamens..
Ik heb het nog niet gezien. Heb er een lange tijd geleden wel een mail over gestuurd toen de plannen bekend waren geworden.
LOL, vroeger ook een keer gedaan. kwam toen net met vegetarisme in aanraking en vond dat ik de wereld moest overtuigen. Samen met een vriend alle poster van een komend circus beplakt, in de supermarkt op vlees-produkten een fel-oranje reclame sticker met daarop: "Voor dit product hebben dieren geleden".quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:00 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Binnenkort bestel ik een stuk of 50 van die Circusleedflyers, om hier en daar neer te leggen op school en op 't werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |