abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42419863
In onze krant vandaag stond ook een stukje over de toenemende discussie over het gebruik van exotische dieren in circussen. Een gemeenteraadslid van de PvdA wil dat ook hier verbieden, maar de burgemeester vind tot nog toe dat alle circussen hier nog welkom zijn als ze zich melden.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:46:56 #227
61288 Duna
Still Going Strong
pi_42422978
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:47 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik doe het altijd netjes. Gewoon aanmelden enzo. Dat is in principe goed. Nu ook gedaan, wel wat later dan normaal, maar ze wilden niets afgeven. Ze waren bang voor orde verstoring.. ja hallo.. dat doen wij niet.. wij doen gewoon ons burgerrecht gebruiken. Het circus verstoort de openbare orde.
Volgens de APV (plaatselijke verordening) moet je wel aanmelden als je flyeractie doet.
In principe moeten ze dat altijd toelaten. Tenzij er hele goede redenen zijn. Dat hebben ze dus niet.

Overigens ook interessant om eens te lezen wat voor mails we binnenkrijgen op circusleed.nl:
Mail 1:
he hou godverdomme op met renz en andre circus borden de besmeuren vieze kanker honden die beesten hebben het goed kon ik julie maar dood steken kut activisten ik ben julie zo zozo zozozozozo zat met julie tering verhalen die niet kloppen ik maak julie echt nog een keer af ik ben circus fanaat laat circus met rust anders zullen julie rusten in je graf stelletje kanker homos ga iemand anders lastig vallen beetje circus mensen lastig vallen he kanker gekken julie zyn ziek laat die mensen met rust ik hoop dat belly wien julie goede klappen heeft gegeven met messen of zo weet je wat ze hadden tygers los moeten laten op julie kloote homos kanker gekken dropp deade

Mail 2:
vieze vuile kanker koppen laat renz met rust julie moeten dood ik ga godverdomme echt slaan als ik julie een keer zie sla ik julie echt kapot vuile kut lyers zeggen dat die beesten het slecht hebben en zo vieze vuile kanker activisten lalalalal julie tyd tikt ik ga een club op richten tegen julie en ik maak een manetje dood van julie als ik hem in de buurt van renz of belly of ander circus zie ik maak julie af julie moeten naar de hel is beter voor julie daar horen julie thuis klerelyers kanker koppen

Dat soort mailtjes.
Mijn god zeg, die hebben echt het iq van een pindarots
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:49:13 #228
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42423037
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:48 schreef Eveli het volgende:
In onze krant vandaag stond ook een stukje over de toenemende discussie over het gebruik van exotische dieren in circussen. Een gemeenteraadslid van de PvdA wil dat ook hier verbieden, maar de burgemeester vind tot nog toe dat alle circussen hier nog welkom zijn als ze zich melden.
wat een stomme burgemeester tijd voor een ander, die het wel snapt
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:28:06 #229
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42450296
CUIJK - Als eerste gemeente in Nederland stelde Winschoten enige tijd geleden een definitief verbod in op circussen met exotische dieren, zoals tijgers, beren en olifanten. Deze circussen zijn voortaan niet meer welkom in de gemeente. Jan van den Braak, raadslid voor GroenLinks Cuijk, is ingenomen met het besluit van de Winschoter gemeenteraad.

"Dit is goed nieuws als je beseft dat circusdieren doorgaans een groot deel van het jaar moeten leven in te krappe transportkooien, waarin ze van hot naar her worden gesleept. Die huisvesting kan nooit gegemoet komen aan het natuurlijke gedrag van de dieren die door deze onnatuurlijke omstandigheden gestoord gedrag gaan vertonen als gevolgf van stress en verveling. Vanwege de beperkte ruimte moeten circusdieren op een plek eten, slapen en hun ontlasting doen. Soorteigen gedrag is nauwelijks mogelijk. De training gaat vaak gepaard met het nodige geweld en er worden zelfs tijdens de voorstellingen prikstokken, zwepen en haken gebruikt. Het publiek zou zich meer kunnen afvragen , hoe het achter de schermen aan toegaat met de dieren. Als je om dieren geeft, begrijpt ieder mens dat het voor de dieren geen echt gezonde situatie is. "

Gemeentelijke regelgeving om circussen met wilde dieren tegen te gaan is al gemeengoed in sommige Europese landen en ook verschillende Nederlandse gemeenten overwegen om geen circussen met exotische dieren meer toe te laten. Van den Braak heeft in samenwerking met de Dierenbescherming en de landelijke GroenLinks-werkgroep DierenrechtenNu een dierenwelzijnsnota voor de gemeente Cuijk opgesteld met een aantal concrete actiepunten. Zo mogen er straks geheel in de lijn met het raadsbesluit van Winschoten geen vergunningen meer verleend worden voor circussen met wilde dieren en wordt onder meer ook andere dieronvriendelijk vermaak aan banden gelegd.

In het collegeprogramma is afgesproken om de dierenwelzijnsnota deze raadsperiode te bespreken. Als het aan Van den Braak ligt gaat dat snel gebeuren en gaan wilde dieren in Cuijk de tent uit.

bron: diverse
pi_42451272
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:49 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

wat een stomme burgemeester tijd voor een ander, die het wel snapt
Mja, maar verder issie wel tof. Ik ga denk ik een brief naar de krant schrijven in de hoop dat die gepubliceerd wordt en er een discussie komt of hier circussen met wilde dieren afgeschaft moeten worden.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:00:54 #231
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42453888
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:11 schreef Eveli het volgende:

Mja, maar verder issie wel tof. Ik ga denk ik een brief naar de krant schrijven in de hoop dat die gepubliceerd wordt en er een discussie komt of hier circussen met wilde dieren afgeschaft moeten worden.
Schrijf gerust naar de politieke partijen in je gemeente. En vraag wat ze van circussen met dieren vinden enzo. Misschien dat er in je gemeente wel meerderen zijn die wel graag circussen met wilde dieren weg willen hebben.
pi_42465178
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:00 schreef TechXP het volgende:

[..]

Schrijf gerust naar de politieke partijen in je gemeente. En vraag wat ze van circussen met dieren vinden enzo. Misschien dat er in je gemeente wel meerderen zijn die wel graag circussen met wilde dieren weg willen hebben.
Ja kan ook nog. Laat ik nou net vorig jaar op school een lijst hebben gekregen met de adressen van BN'ers, fractieleiders van de nationale en regionale politieke partijen en andere belangrijke mensen in het land en woonplaats.
pi_42474293
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:28 schreef TechXP het volgende:
CUIJK - Als eerste gemeente in Nederland stelde Winschoten enige tijd geleden een definitief verbod in op circussen met exotische dieren, zoals tijgers, beren en olifanten. Deze circussen zijn voortaan niet meer welkom in de gemeente. Jan van den Braak, raadslid voor GroenLinks Cuijk, is ingenomen met het besluit van de Winschoter gemeenteraad.

"Dit is goed nieuws als je beseft dat circusdieren doorgaans een groot deel van het jaar moeten leven in te krappe transportkooien, waarin ze van hot naar her worden gesleept. Die huisvesting kan nooit gegemoet komen aan het natuurlijke gedrag van de dieren die door deze onnatuurlijke omstandigheden gestoord gedrag gaan vertonen als gevolgf van stress en verveling. Vanwege de beperkte ruimte moeten circusdieren op een plek eten, slapen en hun ontlasting doen. Soorteigen gedrag is nauwelijks mogelijk. De training gaat vaak gepaard met het nodige geweld en er worden zelfs tijdens de voorstellingen prikstokken, zwepen en haken gebruikt. Het publiek zou zich meer kunnen afvragen , hoe het achter de schermen aan toegaat met de dieren. Als je om dieren geeft, begrijpt ieder mens dat het voor de dieren geen echt gezonde situatie is. "

Gemeentelijke regelgeving om circussen met wilde dieren tegen te gaan is al gemeengoed in sommige Europese landen en ook verschillende Nederlandse gemeenten overwegen om geen circussen met exotische dieren meer toe te laten. Van den Braak heeft in samenwerking met de Dierenbescherming en de landelijke GroenLinks-werkgroep DierenrechtenNu een dierenwelzijnsnota voor de gemeente Cuijk opgesteld met een aantal concrete actiepunten. Zo mogen er straks geheel in de lijn met het raadsbesluit van Winschoten geen vergunningen meer verleend worden voor circussen met wilde dieren en wordt onder meer ook andere dieronvriendelijk vermaak aan banden gelegd.

In het collegeprogramma is afgesproken om de dierenwelzijnsnota deze raadsperiode te bespreken. Als het aan Van den Braak ligt gaat dat snel gebeuren en gaan wilde dieren in Cuijk de tent uit.

bron: diverse
Hey, dat is een dorp verder van hier . Mooi.

Ik had trouwens dat linkje van aap.nl doorgestuurd. En ik zie gewoon heeel veel bekenden mensen die mijn vader ook weer kent . Mooi dus om te zien dat diegene aan wie ik het verstuurde het ook weer door versturen.
pi_42593207
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:11 schreef Eveli het volgende:

[..]

Zojuist gedaan, nu maar hopen dat het gepubliceerd wordt.

Ondertussen zie ik wel echt óveral advertenties voor Belly Wien.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:08:40 #235
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42595266
Wanneer staan ze bij jou daar? Welke dagen?
pi_42612345
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:08 schreef TechXP het volgende:
Wanneer staan ze bij jou daar? Welke dagen?
11 t/m 15 oktober.

En ik las dat er binnenkort een ander, Nederlands circus hierheen komt. De naam weet ik zo even niet meer.
pi_43619761
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:28 schreef Bluezz het volgende:
Ah gaat daar ook de goede kant op.
Ik heb nog steeds geen antwoord van de SP op mijn vragen
Net binnen :
quote:
Beste Trudie,

Jan Marijnissen heeft me gevraagd je email te beantwoorden. De SP is
tegen het gebruik van wilde dieren in het circus, maar dat staat
inderdaad niet op onze site. Laatst was er overigens een groot politiek
dierendebat in Paradiso. Daar was in ieder geval een kamermeerderheid
van VVD, PvdA, D66, GroenLinks en SP die stemden voor wilde dieren uit
het circus. Dat zou dus kunnen betekenen dat het tij gaat keren na 22
november!

Met vriendelijke groet,

Nicole van Gemert

Beleidsmedewerker dierwelzijn
  donderdag 16 november 2006 @ 21:04:06 #238
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43620745
Toevallig krijg ik net (vandaag) ook een bericht van GL binnen.

Maar van de SP heb ik nog geen bericht gehad.

Ik hoop dat PvdA toch nog de winst pakt.. een kleine kans, maar wie weet.. pvda, gl, sp, pvdd, christenunie zou wel mooi zijn. Wellicht nog d66 erbij.. dat zou enorm veel verbeteringen te weeg kunnen brengen.
  donderdag 16 november 2006 @ 21:06:54 #239
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43620840
Overigens komen de acties tegen circussen er weer aan.. paar maandjes even 'pauze' vanwege drukte in persoonlijke sfeer van diverse personen, waaronder voor mezelf. Na de 22ste ben ik weer beschikbaar
Kortom.. december komt een eindejaarsoffensief.. veel acties, veel plaatsen...
  donderdag 16 november 2006 @ 21:08:13 #240
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43620873
Oja.. goed nieuws:

SBS6: geen wilde dieren in 'Sterren in het Circus'

Naar aanleiding van de protesten van de Dierenbescherming en actiegroep 'Wilde dieren de tent uit' heeft SBS6 vorige week besloten af te zien van het gebruik van wilde dieren in haar nieuwe programma 'Sterren in het Circus'. De Dierenbescherming is verheugd over dit resultaat.

Op 25 september jl. hebben wij een brief geschreven aan SBS 6, waarin wij aangeven geen moeite te hebben met een showprogramma waarin spel en show samengaan, maar wel grote moeite te hebben met het voornemen ook wilde dieren te gaan gebruiken. Een citaat: 'Circusacts met dieren vormen doorgaans een grove aantasting van het dierenwelzijn en de eigen waarde van het dier wordt genegeerd. Het vertonen van dieren die kunstjes doen is niet meer van deze tijd. Het is vernederend en respectloos naar deze dieren. De training van ‘circusdieren’ betekent eveneens een aantasting van hun welzijn. Er zijn tot nu toe geen eisen gesteld aan de trainingsmethoden. De conditionering gaat soms gepaard met veel verbaal en lichamelijk geweld. De Dierenbescherming blijft de verdere gang van zaken wel goed in de gaten houden en zal in actie komen zodra daar alsnog aanleiding toe is.'

SBS6 heeft vervolgens laten weten: 'Wij kunnen bevestigen dat, indien het programma 'Sterren in het circus' er komt, hier geen dieren voor ingezet zullen worden. Het programma zal zich beperken tot acrobatiek en entertainment door mensen'. Goed zo!

Verder: D66 heeft in diverse gemeenten motie ingedient voor verbod op wilde dieren in het circus. Erg goed. Nu zijn er al tientallen gemeenten die van circussen met wilde dieren af willen
pi_43621332
Hey goedzo
pi_43623258
Geweldig nieuws !

Trouwens, kan ik die flyers die ik besteld had nog ergens deze maand verwachten?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  donderdag 16 november 2006 @ 23:06:07 #243
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43624348
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Trouwens, kan ik die flyers die ik besteld had nog ergens deze maand verwachten?
Ja denk het wel

Ik loop wat achter door de drukte. Ik zal ze volgende week versturen.. en anders moet je volgende week maar even mailen en roepen dat ik ze moet versturen
Zodat ik het niet vergeet
pi_43624433
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:06 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja denk het wel

Ik loop wat achter door de drukte. Ik zal ze volgende week versturen.. en anders moet je volgende week maar even mailen en roepen dat ik ze moet versturen
Zodat ik het niet vergeet
Ok, thanks. Zolang ik ze voor december maar heb, is alles goed hoor. !
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_43644362
Net weer de 2e aflevering van de serie Circus Waltz bekeken.
Goed acteerwerk, daar niet van, met leuke acteurs, maar toch zit ik met een dubbel gevoel te kijken.

Zie ik net bij de aftiteling toch iets over de dieren staan.

Het ging iets te snel, maar het was zoiets als : De dieren in deze serie ondervinden geen enkel onnodig leed.
Een varkentje wat aangekleed in een wandelwagen gepropt wordt, of hetzelfde beestje in de kofferbak van een auto, een paar poedels die trillend in rokjes op een krukje zat Mwaoh..
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:20:24 #246
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43645023
IN Waltz zaten geen wilde dieren meen ik toch? Maar idd.. die dieren die ze gebruiken.. zijn gewoon getrainde dieren.. en die zullen zeker niet in de watten worden gelegd naast de opnamens..

Ik heb het nog niet gezien. Heb er een lange tijd geleden wel een mail over gestuurd toen de plannen bekend waren geworden.
pi_43645904
Nee geen wilde dieren idd. (Je ziet in de 1e afl. wel een tijger in een kooi, maar dat zal wel op lokatie ergens gefilmd zijn)
Duiven, poedels, een dooie ezel en een big heb ik tot nu toe gezien.
pi_43761424
Ik kreeg vandaag 2 mails van de SP, ze dachten dat ik nog geen antwoord had gekregen

Met deze link :
http://www.sp.nl/standpun(...)r_dierenwelzijn.html
pi_43864329
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:20 schreef TechXP het volgende:
IN Waltz zaten geen wilde dieren meen ik toch? Maar idd.. die dieren die ze gebruiken.. zijn gewoon getrainde dieren.. en die zullen zeker niet in de watten worden gelegd naast de opnamens..

Ik heb het nog niet gezien. Heb er een lange tijd geleden wel een mail over gestuurd toen de plannen bekend waren geworden.
Vanavond een aktiegroep tegen dierenleed te zien (figuranten, maar toch). Ze plakten over de affiches heen
Goed dat ze het erin hebben zitten.
Er werd - zogenaamd - een olifant vrijgelaten... beest stond er rustigjes bij verder...
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:57:24 #250
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43864460
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:00 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Binnenkort bestel ik een stuk of 50 van die Circusleedflyers, om hier en daar neer te leggen op school en op 't werk.
LOL, vroeger ook een keer gedaan. kwam toen net met vegetarisme in aanraking en vond dat ik de wereld moest overtuigen. Samen met een vriend alle poster van een komend circus beplakt, in de supermarkt op vlees-produkten een fel-oranje reclame sticker met daarop: "Voor dit product hebben dieren geleden".

DIY-acties blijven
Wat je vindt, ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')