FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Nieuwe Audi TT met 330 pk!!!
yupzondag 4 december 2005 @ 02:23


quote:
Motoren: drei Vierzylinder-Turbo mit 170 PS, 200 PS, 240 PS und ein 3,2-l-FSI-Sechszylinder mit 250 PS. Als Topmodell ist ein 2,0-l-Biturbo mit 330 PS geplant.
http://www.bild.t-online.(...)=renderKomplett.html

330 pk. 2 liter Bi turbo. Modderfok DAT IS PAS indrukwekkend

Need to say more?

Dan klinkt 330 pk uit een 3 liter bi-turbo (335i) van BMW knap waardeloos, LOL.
Nashjezondag 4 december 2005 @ 02:24
Godnondeju! Ik ga 'm meteen halen!
Skvzondag 4 december 2005 @ 02:43
Super vet ding.
Ik wil er 3.
most_wantedzondag 4 december 2005 @ 02:49
quote:
Op zondag 4 december 2005 02:43 schreef Skv het volgende:
Super vet ding.
Ik wil er 3.
War moet je met 3?
Skvzondag 4 december 2005 @ 02:50
2 verkopen, 1 houden.
Van de opbrengst kan ik dan weer een huis kopen ofzo.
uberpooierzondag 4 december 2005 @ 03:31
de waardelooste investering is een auto

maar hijs wel vet!
Dr_Frickin_Evilzondag 4 december 2005 @ 03:38
Leuk autootje ook. Stuk beter als die wijven-TT die ze eerst hadden...
Bigszondag 4 december 2005 @ 03:39
Nice.. hij is zier er een stuk stoerder uit dan de vorige TT dat vond ik toch meer een vrouwenauto
BuBbliNzondag 4 december 2005 @ 03:52
grappig... is op dit moment te zien op bcc world bij topgear
Pladeaozondag 4 december 2005 @ 04:09
ik heb hem.
Beachzondag 4 december 2005 @ 04:09
Ik vind de achterkant niet zo mooi.
Moet toch echt een spoilertje op.
StefanPzondag 4 december 2005 @ 05:58
Best leuk

Dat vorige model was maar spuuglelijk, alleen iets voor homo's of vrouwen. En bij TT denk ik meteen aan turbo's, dat dat ding zo traag was kon echt niet...
pAinzondag 4 december 2005 @ 10:16
wordt nog eens een keertje echt mooi .

Die achterkant . Die 2 liter BiTurbo is ook niet mis, alhoewel ze al een leuke hadden aan de 1.8T .
osmozondag 4 december 2005 @ 10:43
WOW, zo wil ik er wel eentje
Kreatorzondag 4 december 2005 @ 10:45
quote:
Op zondag 4 december 2005 02:23 schreef yup het volgende:
Dan klinkt 330 pk uit een 3 liter bi-turbo (335i) van BMW knap waardeloos, LOL.
Hoe groter de motor, hoe soepeler de rit. Met een 2 liter moet je continue in de toeren rijden en dat is niet altijd even fijn. Zo raar is het dus niet...
BaraCudazondag 4 december 2005 @ 10:48
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoe groter de motor, hoe soepeler de rit. Met een 2 liter moet je continue in de toeren rijden en dat is niet altijd even fijn. Zo raar is het dus niet...
+ die BMW zal makkelijk 5 ton rijden en die TT niet.
yupzondag 4 december 2005 @ 11:00
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:48 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

+ die BMW zal makkelijk 5 ton rijden en die TT niet.
Dat weet je dus mooi niet

Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.





280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005

Is een Maserati Racing dus.
timmeeehzondag 4 december 2005 @ 11:04
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:

[..]

Dat weet je dus mooi niet

Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.

[afbeelding]

[afbeelding]

280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005

Is een Maserati Racing dus.
wat een jofele bak zeg! is die van jou?
Kreatorzondag 4 december 2005 @ 11:08
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:
Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.
Tuurlijk. Maar beide blokken zijn degelijk (audi + bmw). En die audi zal véél meer toeren moeten draaien om hetzelfde vermogen te leveren, dus nee die audi motor zal niet zo lang meegaan als die bmw motor.
(een f1 motor heeft ook een 3 liter, maar maakt 18000 toeren en gaat dus maar ffkes mee.)
Heeft uiteraard met meer te maken, maar in de regel kun je dit toch wel stellen.
yupzondag 4 december 2005 @ 11:09
Was dat maar zo, ik heb die plaatjes van google opgevist.
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar beide blokken zijn degelijk (audi + bmw). En die audi zal véél meer toeren moeten draaien om hetzelfde vermogen te leveren, dus nee die audi motor zal niet zo lang meegaan als die bmw motor.
(een f1 motor heeft ook een 3 liter, maar maakt 18000 toeren en gaat dus maar ffkes mee.)
Heeft uiteraard met meer te maken, maar in de regel kun je dit toch wel stellen.
Zonder meer toeren te maken kan je toch ook de turbo druk verhogen? Uiteraard moet je dan nog sterkere internals hebben enzo.

Verder begrijp ik wel wat je bedoelt.
Kreatorzondag 4 december 2005 @ 11:09
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:04 schreef timmeeeh het volgende:

wat een jofele bak zeg!
Ja, op die koplampkapjes na is het wel een vette bak.
Hyperdudezondag 4 december 2005 @ 12:11
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:

[..]

Dat weet je dus mooi niet

Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.

[afbeelding]

[afbeelding]

280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005

Is een Maserati Racing dus.
In een discussie over levensduur een plaatje van een Maserati laten zien is wel heel toepasselijk

Als die Audi 10 % van de problemen van een Maserati heeft zie je ze nog retevaak op de vluchtstrook staan
MikeyManzondag 4 december 2005 @ 12:12
Nice!

Vond die vorige TT helemaal niks... Homobak...

Maar zou dit geen compressor/turbo combo zijn, zoals in de golf TSI?
tupolev141zondag 4 december 2005 @ 12:12
Hij is heel mooi. Maar door de snuit lijkt hij nu wel eerder een Audi A3 coupé ipv een apart model wat de Audi TT toch was.

Oh en de huidige TT was ook eerst ontworpen zonder spoilertje tot mensen zich gingen te pletter rijden
Steve-Ozondag 4 december 2005 @ 13:26
330 pk

nu nog hopen op een beter design als het huidige model ?
rockstahzondag 4 december 2005 @ 13:30
Ik vind hem echt spuuglelijk geworden, maar ik zal wel een afwijkende smaak hebben.
vossszondag 4 december 2005 @ 13:31
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:

[..]

Dat weet je dus mooi niet

Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.

[afbeelding]

[afbeelding]

280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005

Is een Maserati Racing dus.
Ooit als ik eens echt veel en veel te veel geld heb koop ik er zo een.
Wat een geile bakken zijn dat zeg!
Youpzondag 4 december 2005 @ 13:36
veeeel beter dan de vorige TT maar hoeveel koppel heeft dat ding dan? ik neem aan dat een 335i veel meer gaat krijgen daarvan

overigens heb ik dan toch liever de concurrent van de nieuwe TT... de Z4 coupe
Steve-Ozondag 4 december 2005 @ 13:37
Die maserati

En de foto's in eerste post zijn dus lelijke shops niet het uiteindelijke ontwerp
M5zondag 4 december 2005 @ 14:38
misleidend topic.. denk je de nieuwe TT te zien. krijg je een paar vage impressies.

en die 2.0 Turbo met 330 pk. . dat denk ik niet...
MikeyManzondag 4 december 2005 @ 14:45
Nou... Als ze 170pk uit een 1.4 krijgen...
M5zondag 4 december 2005 @ 14:50
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:45 schreef MikeyMan het volgende:
Nou... Als ze 170pk uit een 1.4 krijgen...
met de zelfde PK/l verhoudingen krijg je dan 243 Pk voor een 2.0l blok. 330 Pk is wel erg overdreven. 250 tot 280 pk zou ik nog kunnen geloven. 330 Pk komt in de buurt van de zware FQ versies van de Mits. Evo. Dat kan wel, maar niet voor een grote serie productie als een Audi TT. die wordt dan gewoon veel te duur.
stefimkezondag 4 december 2005 @ 15:00
Nice... zal wel lekker zuipen, en op 98octaan lopen, want dat moeten de 2.0FSI's al. Is er al iets bekend over de prijs?

En het design is er gelukkig ook op vooruit gegaan, iets minder kappers-achtig.
JohnnyKnoxvillezondag 4 december 2005 @ 15:01
Is het niet gewoon een typfout en moet er eigenlijk staan een 3 liter BiTurbo?
Youpzondag 4 december 2005 @ 15:04
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:50 schreef M5 het volgende:

[..]

met de zelfde PK/l verhoudingen krijg je dan 243 Pk voor een 2.0l blok. 330 Pk is wel erg overdreven. 250 tot 280 pk zou ik nog kunnen geloven. 330 Pk komt in de buurt van de zware FQ versies van de Mits. Evo. Dat kan wel, maar niet voor een grote serie productie als een Audi TT. die wordt dan gewoon veel te duur.
dat is waar... ze zullen de 330pk wel halen als het echt moet maar niet voor 300.000km
Youpzondag 4 december 2005 @ 15:05
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:00 schreef stefimke het volgende:
Nice... zal wel lekker zuipen, en op 98octaan lopen, want dat moeten de 2.0FSI's al. Is er al iets bekend over de prijs?

En het design is er gelukkig ook op vooruit gegaan, iets minder kappers-achtig.
dat spul loopt ook prima op eurp 95 in nederland.... je moet alleen geen euro tanken in duitsland (92 octaan ofzo ) maar dat geldt ook voor zo'n beetje alle BMW's en nog wel veel meer auto's...
Mikkiezondag 4 december 2005 @ 15:14
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:20:16 ]
MegAzondag 4 december 2005 @ 16:39
Wat een slechte photoshop..de nieuwe TT gaat veel anders uitzien. Dit is gewoon de oude TT met een andere achterkant
Als je even googled op de Audi Shooting brake heb je enig idee hoe hij gaat uitzien

yupzondag 4 december 2005 @ 17:34
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:38 schreef M5 het volgende:
misleidend topic.. denk je de nieuwe TT te zien. krijg je een paar vage impressies.

en die 2.0 Turbo met 330 pk. . dat denk ik niet...
Als Maserati al in de steentijd 286 pk uit een 2 liter twin turbo kan krijgen dan kan Audi het in 2005 met alle gemak van de wereld :/
Furiouszondag 4 december 2005 @ 17:36
De achterkant doet me hier aan denken;



Niet positief nee.
M5zondag 4 december 2005 @ 17:45
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:34 schreef yup het volgende:

[..]

Als Maserati al in de steentijd 286 pk uit een 2 liter twin turbo kan krijgen dan kan Audi het in 2005 met alle gemak van de wereld :/
Gaat niet alleen om het uiteindelijke vermogen, maar ook (o.a.) wat het voor effect heeft op de uiteindelijke verkoop prijs. niemand zit te wachten op een auto die net zoveel kost als een 911 en het vermogen heeft van een boxster S ofzo.
KeessieXdinsdag 6 december 2005 @ 09:51
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:36 schreef Furious het volgende:
De achterkant doet me hier aan denken;

[afbeelding]

Niet positief nee.
Srry maar zie de vergelijking niet
Vd rest issie motorisch wel indrukwekkend maar kvin et eigenlijk nogsteeds een vrouwen/homo balk
Googolplexiandinsdag 6 december 2005 @ 10:33
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:39 schreef MegA het volgende:
Wat een slechte photoshop..de nieuwe TT gaat veel anders uitzien. Dit is gewoon de oude TT met een andere achterkant
Als je even googled op de Audi Shooting brake heb je enig idee hoe hij gaat uitzien

[afbeelding]
Wat heeft de shooting break concept met de nieuwe TT te maken?

Steve-Odinsdag 6 december 2005 @ 10:45
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wat heeft de shooting break concept met de nieuwe TT te maken?

[afbeelding]
tot de middenstijl is het een nieuwe tt /
Googolplexiandinsdag 6 december 2005 @ 10:48
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:45 schreef Steve-O het volgende:

[..]

tot de middenstijl is het een nieuwe tt /
Dat zie ik toch heel anders. Alleen de koplampen en de wielkasten laten een gelijkenis zien.
johnwoodinsdag 6 december 2005 @ 10:49
Hihi, de koplampen van een Focus en de achterlichten van een 407 in de plaatjes in de OP
FunnyNamedinsdag 6 december 2005 @ 12:47
Ik denk eerder dat ze een Bi-turbo op de 3.2 plakken, 2l bi-turbo geloof ik niets van.
Tenzij ze gebruik maken van variabele geometri, maar volgens mij is dat voorlopig voorbehouden aan Porsche ..
kikoooooodinsdag 6 december 2005 @ 18:35
geil ding
Catch22-dinsdag 6 december 2005 @ 18:36
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:

[..]

Dat weet je dus mooi niet

Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.

[afbeelding]

[afbeelding]

280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005

Is een Maserati Racing dus.
Er zijn tegenwoordig iets andere emissie-eisen he
Salvad0Rdinsdag 6 december 2005 @ 18:39
ah een 1serie kloon mèt horsepower. 14.gif
Kogandodinsdag 6 december 2005 @ 18:40
Ach, met turbo's haal je wel 600pk uit een 2L blok als het moet.. het komt de levensduur alleen niet ten goede.
Steve-Odinsdag 6 december 2005 @ 18:41
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:39 schreef Salvad0R het volgende:
ah een 1serie kloon mèt horsepower. 14.gif
zie 130i
MegAdinsdag 6 december 2005 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zie ik toch heel anders. Alleen de koplampen en de wielkasten laten een gelijkenis zien.
volgens de autoweek wilde audi met de shooting brake laten zien welke richting ze uit wilden gaan met de nieuwe tt.. de photoshops in de start post lijken er totaal niet op..
ThaFreakmaandag 23 januari 2006 @ 18:07
spypics
http://www.germancarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6060123.001
kikoooooomaandag 23 januari 2006 @ 18:21
Ganz geil
M5maandag 23 januari 2006 @ 18:21
Dat lijkt nog wel veel op de oude, alleen dan met een single-frame-grill en een wat andere achterkant. wel mooi
MikeyManmaandag 23 januari 2006 @ 18:24
Om het topic nog wat op te leuken:






Jammergenoeg lijkt ie mij niet genoeg op de eerder gepostte foto's... Vind het niet veel... Vooral de achterlichten niet

Tis nogsteeds een platgeslagen new-beetle...

[ Bericht 13% gewijzigd door MikeyMan op 23-01-2006 18:30:23 ]
M5maandag 23 januari 2006 @ 18:26
Op de achterlichten zit nog wat camoflage, net als de hele voorkant.
ChRoNiCmaandag 23 januari 2006 @ 18:29
Ik vind hem lelijk! Lijkt op een faceliftje van de oude..
MikeyManmaandag 23 januari 2006 @ 18:29
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:26 schreef M5 het volgende:
Op de achterlichten zit nog wat camoflage, net als de hele voorkant.
Volgens mij valt dat heel erg mee... Ik kan iig zogauw geen camouflage ontdekken... Of ze moeten de camouflagetape tegenwoordig meespuiten...
M5maandag 23 januari 2006 @ 18:31
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:29 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat heel erg mee... Ik kan iig zogauw geen camouflage ontdekken... Of ze moeten de camouflagetape tegenwoordig meespuiten...
Idd, zie ook de voorkant, en de spypics van de RS4 toen die nog in camo over de Ring reed.
MegAdonderdag 26 januari 2006 @ 11:28
Vind het net een ford focus
FunnyNamedonderdag 26 januari 2006 @ 13:11
Ik vind uhm wel mooi, die lijn over de flanken doet me aan de 911 denken
Steve-Odonderdag 26 januari 2006 @ 16:50
Overhang voor is te groot
Voor de rest moet ik het uiteindelijk ontwerp maar is zien .
Oosthoekdonderdag 26 januari 2006 @ 17:25
Het lijkt wel een mislukte SLK. De vorige TT was tenminste nog een écht uniek design.