Dat klopt inderdaad, ben ik vergeten. Maar dan nog, dat scheelt maar 5 reguliere vakantiedagen, het gaat meer om die extra dagen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:43 schreef Rekkie het volgende:
Volgens mij vergeet je dat je bij een 32 urige werkweek ook minder vakantiedagen hebt.
Ja, inderdaad. Ik denk gewoon dat als je een redelijk salaris hebt, vrije tijd al snel waardevoller wordt dan meer geld.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:46 schreef Vitalogy het volgende:
Ik neem aan dat je dan wel verwacht voor 32 uur per week uitbetaalt te worden?
Ga er ongeveer vanuit dat je 3 uur extra per week mag werken boven je contract zonder gelijk problemen te krijgen. Dat wil zeggen dat je ongeveer 1,5 dagen vakantie per maand kan opsparen als extraatje, dus per jaar 3 extra weken vakantie.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:00 schreef dax het volgende:
In het onderwijs heb je alleen altijd lange zomervakanties. Ik zou juist liever in de wintermaanden een maand of 2 naar warmere oorden vertrekken, de zomer vind ik in NL wel ok
Yeah right. Dan zou iedereen daar dus 4x9 werken?quote:Op zondag 4 december 2005 13:47 schreef Botje96 het volgende:
De overheid heeft volgens mij 42 vakantiedagen + 1 dag in de week collectief vrij, bij een 36 uriger werkweek.
Waarom zou je dat niet doenquote:Op zondag 4 december 2005 19:56 schreef Charmian het volgende:
(laat ik dus echt niet uitbetalen tegen 100%)
omdat dat een stuk onvoordeliger is omdat je het belast krijgt uitbetaald. Ik moet mezelf gewoon de discipline opleggen om wat vaker een dag op te nemen en wat minder langer te blijven of thuis te werken.quote:
Het maakt qua geld niet uit of je het uitbetaalt of dat je die dag vrij neemt en gewoon krijgt doorbetaald.quote:Op zondag 4 december 2005 20:04 schreef Charmian het volgende:
[..]
omdat dat een stuk onvoordeliger is omdat je het belast krijgt uitbetaald. Ik moet mezelf gewoon de discipline opleggen om wat vaker een dag op te nemen en wat minder langer te blijven of thuis te werken.
Eh, dat is een beetje min of meer een urban legend. Uitbetaalde dagen worden net zo belast als regulier loon. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je vrije dagen je meer waard zijn dan wat je netto krijgt voor een dag werkenquote:Op zondag 4 december 2005 20:04 schreef Charmian het volgende:
[..]
omdat dat een stuk onvoordeliger is omdat je het belast krijgt uitbetaald. Ik moet mezelf gewoon de discipline opleggen om wat vaker een dag op te nemen en wat minder langer te blijven of thuis te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |