quote:Trouwens, ik heb er weinig op tegen wanneer Kalou vanaf 2008 na z'n normale procedure alsnog met een Nederlands paspoort voor Nederland uit wil komen, na zijn lesjes Nederlands succesvol te hebben gevolgd.
Als hij dan met paspoort vanuit Spanje, Italie of Engeland elke twee maanden terug wil komen naar Nederland voor Oranje, pas dan heeft hij mij overtuigd dat hij ook echt hart voor Nederland heeft.
Niet nu hij 3 woordjes uit de introductiepagina van de inburgeringscursus voor allochtonen kan uitspreken.
quote:Voor voetballiefde heb ik het clubvoetbal en dus Ajax.
En waarom zou ik niet van een Kalou kunnen genieten als hij voor Ivoorkust een prachtige goal maakt? En nee, dan moet je niet weer met dat kul-zinnetje "wat als dat in de kwartfinale tegen Nederland is?" aankomen.
Tuurlijk kan ik daar ook van genieten maar ik wil hem in een Oranjeshirt omdat ik hem een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal vind, en omdat de situatie het nou gewoon toelaat. Niks meer niks minder.... ik heb geen Nationalistische gevoelens (dont mind de woordkeuze, je weet wat ik bedoelquote:En waarom zou ik niet van een Kalou kunnen genieten als hij voor Ivoorkust een prachtige goal maakt?
Nee, zoals ik al eerder aangaf moet een uitzonderlijk geval dat verbonden is aan uitzonderlijke kwaliteiten kunnen, geen gewoonte van maken dus.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:26 schreef zjroentje het volgende:
Waar trek jij dan de grens?
Zou jij er geen problemen mee hebben mochten er 11 'Kaloutjes' op het veld staan?
eensquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:25 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik daar ook van genieten maar ik wil hem in een Oranjeshirt omdat ik hem een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal vind, en omdat de situatie het nou gewoon toelaat. Niks meer niks minder.... ik heb geen Nationalistische gevoelens (dont mind de woordkeuze, je weet wat ik bedoel)die mij op dat gebied in de weg staan dus why not...?
Klopt alleen voor de een wat meer dan voor de ander blijkbaar... met een keer een uitzondering heb ik geen problemen. Ik wil gewoon die wereldtitel en met Kalou komen we een stap dichterbij.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:27 schreef twi het volgende:
Als jij daar geen nationale gevoelens voor hebt, prima. Alleen is het hele interlandvoetbal opgebouwd op een hele dikke fundering van nationale gevoelens.
Kalou heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten, of is in elk geval niet een unieke voetballer voor Oranje. Hij kan toevallig op rechtsbuiten spelen (wat hij overigens bij Feyenoord zeldzaam doet, en al zeker niet op de manier hoe een vleugelspeler dat doorgaans invult). Een goede toevoeging voor de breedte, maar mocht hij bij de selectie gevoegd worden is hij bij lange na niet de beste speler.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al eerder aangaf moet een uitzonderlijk geval dat verbonden is aan uitzonderlijke kwaliteiten kunnen, geen gewoonte van maken dus.
Ik vind van wel en ik ben niet eens een feijenoorder... hij heeft snelheid, een geweldige techniek, is doelgericht en kan zowel op rechts en links ingezet worden, daarom zou hij een zeer nuttige toevoeging zijn in de selectie. Buiten dat om zijn de Bondscoach en Cruijff het met me eens betreft z'n kwaliteiten.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:30 schreef twi het volgende:
[..]
Kalou heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten, of is in elk geval niet een unieke voetballer voor Oranje. Hij kan toevallig op rechtsbuiten spelen. Een goede toevoeging voor de breedte, maar mocht hij bij de selectie gevoegd worden is hij bij lange na niet de beste speler.
In de eredivisie idd. Daarbuiten heeft hij nog niks (kunnen) laten zien.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik vind van wel en ik ben niet eens een feijenoorder... hij heeft snelheid, een geweldige techniek, is doelgericht en kan zowel op rechts en links ingezet worden, daarom zou hij een zeer nuttige toevoeging zijn in de selectie. Buiten dat om zijn de Bondscoach en Cruijff het met me eens betreft z'n kwaliteiten.
Dat is niet echt een argument IMHO... dat hebben velen in de selectie niet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In de eredivisie idd. Daarbuiten heeft hij nog niks (kunnen) laten zien.
Dat zijn Nederlanders. Spelers die ook geen paspoort hadden gekregen als ze een versnelde procedure hadden aangevraagd.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:41 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is niet echt een argument IMHO... dat hebben velen in de selectie niet.
Robben is een stuk beter (puur op de flanken) en verder maar oh zo blessuregevoelig, ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden hij gaat spelen dit WK. Castelen is wel oke maar te grillig om als betrouwbare waarde te zien en van der Meyde vind ik waardeloos... die komt nog niet in de buurt van een Kalou IMHO, dat hebben we in portugal nog gezien.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:37 schreef twi het volgende:
Robben is een stuk beter en verder. Castelen en van der Meyde kunnen op de rechtsbuiten prima uit de voeten, de laatste zelfs ook op links.
Ik zeg niet dat hij geen kwaliteiten heeft, maar lang niet de kwaliteiten die in mijn ogen nodig zijn om hem versneld een paspoort te doen toekomen.
Hij is (nog) geen wereldvoetballer die onmisbaar is of garantie geeft op een wereldtitel.
Op basis van wat hij laat zien in onze eigen competitie heeft hij naar mijn (en andere niet onbelangrijke personen binnen het voetbal op dit moment) mening zeker een plaats in de selectie verdient.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:43 schreef twi het volgende:
[..]
Dat zijn Nederlanders. Spelers die ook geen paspoort hadden gekregen als ze een versnelde procedure hadden aangevraagd.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:37 schreef twi het volgende:
Castelen en van der Meyde kunnen op de rechtsbuiten prima uit de voeten, de laatste zelfs ook op links.
Ik zie een Kalou/v.d Meyde/Castelen niet een (goede en waardige) linksachter passeren en daarna een goede voorzet afleveren. Nederland zit niet zo in de superieure flankspelers, Robben uitgezonderd.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:53 schreef twi het volgende:
100% serieus bedoeld. Ik zeg overigens nergens dat ze beter zijn dan Kalou, maar wel dat ze zeker goed genoeg zijn voor een selectieplaats in Oranje.
Van der Meyde schat ik nog hoger in dan Castelen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:37 schreef twi het volgende:
Robben is een stuk beter en verder. Castelen en van der Meyde kunnen op de rechtsbuiten prima uit de voeten, de laatste zelfs ook op links.
Ik zeg niet dat hij geen kwaliteiten heeft, maar lang niet de kwaliteiten die in mijn ogen nodig zijn om hem versneld een paspoort te doen toekomen.
Hij is (nog) geen wereldvoetballer die onmisbaar is of garantie geeft op een wereldtitel.
Oranje zoekt een vleugelspeler. Kalou is geen vleugelspeler. De eerste goede voorzet van hem vanaf de achterlijn moet ik nog tegenkomen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:25 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Van der Meyde schat ik nog hoger in dan Castelen.
Maar Kalou is gewoon een klasse apart.
Die kan iets wat een Kuyt of van der Meyde niet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |