abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2005 @ 19:58:42 #1
130659 YoYootje
Look and you'll see
pi_32788250
Hey,

Ik werk al een tijdje bij me pa en nu krijg ik telkens uit betaald. Maar nu vroeg ik mij af hoe het zit met belastingteruggave voor de gewerkte uren en hoe deze worden berekend.

Heeft iemand hier notie van? Hoe deze belastingen worden berekend over je verdiende inkomen?

Als iemand mij hiermee kan helpen, graag.
pi_32788444
Lijkt me meer iets voor WGR?
  zaterdag 3 december 2005 @ 20:09:04 #3
130659 YoYootje
Look and you'll see
pi_32788524
Ja je hebt gelijk, sorry mensen. IK zat te zoeken naar een passend forum.
  Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 20:17:30 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32788715
Een schopje dan maar, we zien wel wat het daar word
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32788811
waarom zou dat verschillend zijn als bij een "normaal" bedrijf, lijkt me eerder de vraag of je zwart wordt betaald of niet...
pi_32788835
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heb je een takke-grote avatar van meer dan 210 kB
Feedback, dickface
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_32788867
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:21 schreef Stretto het volgende:

[..]

Feedback, dickface
ik was al aan het zoeken
pi_32788967
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:58 schreef YoYootje het volgende:
Hey,

Ik werk al een tijdje bij me pa en nu krijg ik telkens uit betaald. Maar nu vroeg ik mij af hoe het zit met belastingteruggave voor de gewerkte uren en hoe deze worden berekend.

Heeft iemand hier notie van? Hoe deze belastingen worden berekend over je verdiende inkomen?

Als iemand mij hiermee kan helpen, graag.
Krijg je een loonstrook ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 3 december 2005 @ 20:39:58 #10
130659 YoYootje
Look and you'll see
pi_32789385
Nou het is in ieder geval anders dan bij enig ander bedrijf dat weet ik al. En de uren worden gewoon wit uitbetaald.
pi_32789526
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heb je een takke-grote avatar van meer dan 210 kB
jankzak
pi_32790215
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:39 schreef YoYootje het volgende:
Nou het is in ieder geval anders dan bij enig ander bedrijf dat weet ik al. En de uren worden gewoon wit uitbetaald.
Hoewel ik niet in zie wat er, wat fiscale wetgeving betreft enzo, anders zou moeten zijn, ben ik ook wel benieuwd waarom je als je dat toch al weet, je dit topic nog opent ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32797759
Waarom zou het anders zijn dan bij ander bedrijven? Je bent toch in loondienst? Alleen als je DGA bent kan het misschien anders zijn, maar in jouw situatie niet lijkt mij....
  maandag 5 december 2005 @ 13:30:21 #14
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_32833487
Ik gok dat je niet gewoon in loondienst bent, maar dat je meewerkt op basis van familieverhouding (anders geldt gewoon precies hetzelfde als voor iedere andere werknemer.
quote:
Familieverhouding

Uw kind werkt mee op basis van de familieverhouding. Als beloning voor het meewerken krijgt uw kind bijvoorbeeld kost en inwoning, kleding, zakgeld en een klein gedeelte van de winst. Als u geen arbeidsovereenkomst heeft gesloten met uw kind, moet u toch loonheffing inhouden en afdragen. U kunt het inhouden van loonheffing achterwege laten als uw kind 14 jaar of jonger is, of samen met u ondernemer is. U kunt ook gebruikmaken van een vereenvoudigde regeling voor de loonheffing. Voor die regeling gelden de volgende voorwaarden:

* Uw kind woont bij u thuis.
* Uw kind is ten minste 15 jaar.
* Voor de eerste uitbetaling van het loon zijn de naam, het adres en het sofi-nummer van uw meewerkende kind in de administratie opgenomen.
* Uw kind is niet verzekerd voor een andere sociale verzekering dan een volksverzekering.
* Uw kind is geen medeondernemer.

Als u voldoet aan deze voorwaarden, kunt u de vereenvoudigde regeling voor de loonheffing toepassen. Deze regeling houdt het volgende in:

* U hoeft geen loonbelastingverklaringen en loonstaten in te vullen.
* U past altijd de loonheffingskorting toe.
* Inhouding en afdracht van loonheffing vindt 1 keer per jaar plaats (na afloop van het kalenderjaar).

Voor het toepassen van de vereenvoudigde regeling moet u eerst toestemming vragen bij de Belastingdienst. Als u niet aan alle voorwaarden voldoet, geldt de normale regeling voor de loonheffing.

Meer informatie kunt u krijgen bij de BelastingTelefoon: 0800 - 0543.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')