abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32786042
Vraagje: Ik zie net bij het internetbankieren dat mijn salarisbetaling een par honderd euro hoger is. Dus ik kijk m'n loonstrook even na en er staat bij "voordeelregel toegepast". Kan iemand mij (in simpele taal ) uitleggen wat daarmee bedoeld wordt?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_32786236
quote:
De voordeelregel wordt alleen toegepast als het daadwerkelijk voordeliger voor de werknemer is.
programma maakt 3 berekeningen
1. loonberekening over vast- of eenmalig loon
2.loonberekening over bijzonderloon
3. loonberekening waarbij bedrag in kolom van vast- of eenmaligloon + bijzonderloon bij elkaar is opgeteld.

alleen als loonbelasting uit berekening 3 lager is dan loonbelasting uit berekening 1 + 2 wordt de voordeelregel toegepast. Op de loonstrook wordt aangegeven dat de voordeelregel is toegepast.

Vaak worden er door de werkgever over "bijzonder loon" een apart tarief berekend.(bijv. vakantiegeld). Nu hebben ze in jouw geval deze drie berekeningen gedaan en gekeken wat voor jou het voordeligst was. In dit geval dus optie 3. (overigens is bovenstaande uit een loonberekeningsprogramma)

Men heeft dus het reguliere tarief (42% bijv)toegepast (zoals over je gewone loon) in plaats van het "bijzondere tarief"(50% bijv.) Normaal gesproken had je het teveel ingehouden loon wel teruggekregen via de aangifte in april, maar nu heb je het nu al ontvangen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32786351
Da's hartstikke mooi dan want ik doe nooit aangifte

Waarschijnlijk hééééle domme vraag maar is dat verplicht? Ik heb een paar jaar geleden eens zo'n elektronische aanvraag ingevuld en daar kwam aan het einde 0 uit en dan hoefde je niks te doen. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer naar omgekeken
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_32786431
als je geen geld bij hoeft te betalen hoef je natuurlijk geen aangifte te doen, maar dat is eigenlijk alleen als je onder de loonheffingsdrempel blijft of geen enkele aftrekpost hebt en je werkgever exact alles goed ingehouden heeft. Mijn advies, vul het altijd in, vaak kan je geld terug krijgen of je moet heel weinig werken, bv als student
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')