abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2185474
Ik weet écht niet meer hoe ik het aan moet pakken. Mijn ex en ik zijn nu al 2,5 jaar uit elkaar en NOG STEEDS gaat er geld van hem van mijn rekening af, een of andere verzekering ofzow

We hebben geen ruzie en dat wil ik zow houden, maar ik blijf m maar bellen en zeuren dat ie het nou eens moet regelen. En dan zegt-ie voor de triljoenste keer, "Ja, ik zal ze een briefje schrijven"

Ik heb echt ALLES al geprobeerd, boos geworden, lief gevraagd, gewoon gevraagd, bellen, sms-en, etc.. Ik weet niet meer hoe ik het op moet lossen dat ik van dat laatste stukje DOMME VERBINDTENIS af...!!!

Dem
Tips?

prrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_2185496
Terug laten vorderen dat geld door de bank?
En is er iets mis met je eigen printer/pen? Kun je zelf geen briefje schrijven?
pi_2185504
Yep! Bank bellen en storneren. Kan tot 30 dagen na de afschrijving en dan krijg je je centjes terug.
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
  woensdag 14 november 2001 @ 21:37:16 #4
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_2185505
Mijn ex is ook zo. Uiteindelijk heb ik zelf een briefje gemaakt, heb hem zijn handtekening eronder laten zetten, en heb dat zelf naar dat bedrijf opgestuurd.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_2185523
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:36 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
Terug laten vorderen dat geld door de bank?
Heb ik nagevraagd, maar dat kon niet volgens de postbank

prrr

pi_2185527
Money talks, bullshit walks.

Als het om een machtiging gaat:
'rode kaart' halen bij het postkantoor en per ommegaande de machtiging intrekken. Dan gaan er vanzelf wel mensen (de verzekeringsmaatschappij) bellen.

pi_2185539
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:37 schreef defender het volgende:
Mijn ex is ook zo. Uiteindelijk heb ik zelf een briefje gemaakt, heb hem zijn handtekening eronder laten zetten, en heb dat zelf naar dat bedrijf opgestuurd.
Misschien moet dat dan maar een keer

Maar ik vind het ZO gaaaaaar en kinderachtig

prr

woensdag 14 november 2001 @ 21:42:06 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2185548
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:41 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

prr

Zo gaar & kinderachtig issie blijkbaar, het kan niet anders als je al 2,5 jaar (!!!) van alles geprobeerd hebt.
  woensdag 14 november 2001 @ 21:42:23 #9
5096 defender
pi_2185557
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:41 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

prr

Het is t een of t ander dit was bij hem ook de enige manier. Hij vond t overigens natuurlijk prima, kostte hem zo min mogelijk moeite op deze manier.
Maarja, ik was weer van een hoop irritatie af.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_2185607
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:42 schreef defender het volgende:

[..]

Het is t een of t ander dit was bij hem ook de enige manier. Hij vond t overigens natuurlijk prima, kostte hem zo min mogelijk moeite op deze manier.
Maarja, ik was weer van een hoop irritatie af.

En weet je? Het gaat me nog meer om het klote-gevoel erbij, dan de moeite van zelf ff een briefje schrijven. Dem, heb IK daarmee samengewoond?

Prrrrr

woensdag 14 november 2001 @ 21:48:33 #11
5096 defender
pi_2185628
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:46 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

En weet je? Het gaat me nog meer om het klote-gevoel erbij, dan de moeite van zelf ff een briefje schrijven. Dem, heb IK daarmee samengewoond?

Prrrrr

ik was zelfs getrouwd met zo een lamzak

En nu elke maand met hem geconfronteerd worden geeft ook een klote gevoel. Na zo een briefje verdwijnt dat snel hoor !

pi_2185786
Als het een automatische afschrijving is moet je die gewoon kunnen stopzetten. En wat die postbank-mafkees ook zegt: een onterechte afschrijving kun je dus echt wel terug laten draaien.

Mocht je het rigoreus aan willen pakken dan neem je een nieuwe rekening bij een andere bank en hef je deze gewoon op. Maar dat gaat je zelf weer veel werk kosten, om al je eigen incassos's, overschrijvingen e.d. (vergeet je salaris of stufi niet!) om te laten zetten.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 14 november 2001 @ 22:51:09 #13
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_2186324
Gewoon je geld terug laten boeken nadat het afgeschreven is lijkt mij de beste oplossing en krijg je vragen omtrent dit geval, stuur de deurwaarder maar naar je ex.
FourX Bitter
pi_2187482
Okehj,
ik heb m gebeld.
Met de mededeling dat ik langs wou komen om m een briefje te laten ondertekenen.

"uhh ik ga slapen", zegtie

Nog maar ff onder zn neus geschoven dat ik het heel treurig vind dat ik graag onze relatie met een glimlach had beëindigd en niet met geklooj over een stel kutcenten.

"Jah, ik doe mn best morgen"

Ws ben ik gewoon te zwak ofzo. Maarja, 'dwangmatig' dingen onder zn neus schuiven werkt niet bij hem. Dat verscheurt ie terplekke, zeker weten....

Prrrrr

pi_2188396
quote:
Op donderdag 15 november 2001 01:09 schreef Pridemeid het volgende:
Okehj,
ik heb m gebeld.
Met de mededeling dat ik langs wou komen om m een briefje te laten ondertekenen.

"uhh ik ga slapen", zegtie

Nog maar ff onder zn neus geschoven dat ik het heel treurig vind dat ik graag onze relatie met een glimlach had beëindigd en niet met geklooj over een stel kutcenten.

"Jah, ik doe mn best morgen"

Ws ben ik gewoon te zwak ofzo. Maarja, 'dwangmatig' dingen onder zn neus schuiven werkt niet bij hem. Dat verscheurt ie terplekke, zeker weten....

Prrrrr

misschien wel erg vervelend, maar ga morgen toch maar eens rond etenstijd bij hem langs. Waarom moet je voor zijn verzekering betalen?? Of iets wat allang niet meer nodig is??

Heeft tie het lef om het te verscheuren, ga dan eens bij een rechtsinstantie vragen wat je kan doen. Echt, het is even doorbijten, maar uiteindelijk ben je dan echt los en vrij.

succes meid

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_2188607
even een rechtsbijstand bureautje bellen die schrijven hem wel een leuke brief
  donderdag 15 november 2001 @ 10:04:33 #17
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_2188654
En jij betaald al 2,5 jaar lang? Damn, en je bent 20 lees ik net (jong samengewoond dus) maar dat je dit slikt.

Neem gewoon paar reservekopietjes mee, dan kan die scheuren wat ie wil. Als ie scheurt zeg je, ok, bel ik nu ff de politie om het te regelen (evt. rekeningafschriften mee enzo). Beetje bluffen doet vaak wonderen.

En anders word het weer tijd om de Fok!Knokploeg in te zetten?

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  donderdag 15 november 2001 @ 11:09:47 #18
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2189346
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:39 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

Heb ik nagevraagd, maar dat kon niet volgens de postbank

prrr

Echt wel!
Ik heb dat vaak genoeg gedaan bij bedrijven die nadat ik ze duidelijk had gemaakt geen gebruik meer te willen maken van hun diensten nog steeds geld bleven afschrijven.

Werkt perfect. Na een paar keer stopten ze ook vanzelf met afschrijven

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_2189415
Dem, wat is dat met exen en geld.
Ben 5 jaar geleden gescheiden en ik betaal nog zijn teringzooi omdat meneer in Ierland is gaan wonen.

"Sorry, maar dat valt buiten de landsgrenzen. Daar kunnen wij niets ondernemen."

Maar goed, bel eens met die verzekeringsmaatschappij om of die verzekering stop te zetten of het rekeningnummer te veranderen...
Dat je geen ruzie wilt, okay, maar zo'n ex ben je toch liever kwijt als rijk???

pi_2191838
Heel simpel. je gaat naar een andere bank neemt nieuwe nummers en je bent overal van af
Vooral van dat geouwehoer met die exen, snap ook niet waarom je getrouwd bent,
was dan bij mij gebleven.*)
it`s nice to be important , but it`more important to be nice
  donderdag 15 november 2001 @ 14:21:43 #21
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2191877
Kan je de rekening niet opzeggen en een nieuwe openen, of lopen er teveel automatische transacties via die rekening?
The Internets, I needs it..
pi_2194385
quote:
Op donderdag 15 november 2001 14:21 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kan je de rekening niet opzeggen en een nieuwe openen, of lopen er teveel automatische transacties via die rekening?
Yah, wel een flink aantal, ja

Maargoed. Ik heb ff mezelf een por gegeven en gezegd: "Die jongen krijgt nu nog een week de tijd om het te regelen. Je belt m over (nu dan) precies 6 dagen en vraagt of ie het geregeld heeft. Zoniet -> dan een andere rekening, of een officiële instantie als ie heel moeilijk doet, klaar"
Vond ik wel ok van mezelf

Ben benieuwd....

prrr

pi_2194395
quote:
Op donderdag 15 november 2001 14:19 schreef romata het volgende:
[...]
was dan bij mij gebleven.
  donderdag 15 november 2001 @ 18:20:44 #24
5096 defender
pi_2194409
quote:
Op donderdag 15 november 2001 18:18 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

Yah, wel een flink aantal, ja

Maargoed. Ik heb ff mezelf een por gegeven en gezegd: "Die jongen krijgt nu nog een week de tijd om het te regelen. Je belt m over (nu dan) precies 6 dagen en vraagt of ie het geregeld heeft. Zoniet -> dan een andere rekening, of een officiële instantie als ie heel moeilijk doet, klaar"
Vond ik wel ok van mezelf

Ben benieuwd....

prrr

We houden je er aan hoor Over een weekje schoppen we dit topic weer omhoog
  donderdag 15 november 2001 @ 18:23:15 #25
5096 defender
pi_2194426
quote:
Op donderdag 15 november 2001 11:15 schreef superrat het volgende:
Dem, wat is dat met exen en geld.
Ben 5 jaar geleden gescheiden en ik betaal nog zijn teringzooi omdat meneer in Ierland is gaan wonen.

"Sorry, maar dat valt buiten de landsgrenzen. Daar kunnen wij niets ondernemen."

Tijdens ons huwelijk heeft mijn ex ook heel veel leningen gesloten. Daar blijf ik blijkbaar ondanks alle officiele scheidingspapieren (waar in staat dat hij alle schuld op zich neemt) mede verantwoordelijk voor. Elke keer als hij zijn aflossingen niet op tijd doet, staan ze bij mij voor de deur
pi_2194642
quote:
Op donderdag 15 november 2001 18:20 schreef defender het volgende:

[..]

We houden je er aan hoor Over een weekje schoppen we dit topic weer omhoog

Doe dat maar - want meestal ben ik te lief en denk ik 'aaahh, hij had het zo druk enzow'....

prrr

pi_2196206
quote:
Op woensdag 14 november 2001 21:35 schreef Pridemeid het volgende:
Ik weet écht niet meer hoe ik het aan moet pakken. Mijn ex en ik zijn nu al 2,5 jaar uit elkaar en NOG STEEDS gaat er geld van hem van mijn rekening af, een of andere verzekering ofzow

We hebben geen ruzie en dat wil ik zow houden, maar ik blijf m maar bellen en zeuren dat ie het nou eens moet regelen. En dan zegt-ie voor de triljoenste keer, "Ja, ik zal ze een briefje schrijven"

Ik heb echt ALLES al geprobeerd, boos geworden, lief gevraagd, gewoon gevraagd, bellen, sms-en, etc.. Ik weet niet meer hoe ik het op moet lossen dat ik van dat laatste stukje DOMME VERBINDTENIS af...!!!

Dem
Tips?

prrrr

Waarschijnlijk heb je een en/of rekening (hij staat dan als mederekeninghouder erbij). Zo'n rekening kan je niet opheffen zonder zijn toestemming (meestal in persoon op kantoor) omdat een mederekeninghouder even veel rechten heeft als een rekeninghouder, wel kan je de rekening inactief laten worden. Haal al jouw geld eraf, geef aan geen passen meer te willen ontvangen (en dus ook niet meer betalen daarvoor) en laat een 'post-retour' blokkade op de rekening plaatsen; er zal geen post meer worden verstuurd naar jou. Als hij enkel als gemachtigde op de rekening staat, is alleen jouw toestemming vereist voor het opheffen. Maar opheffen is wel radicaal, je moet aan zeer veel instanties je nwe rekening doorgeven (denk aan belasting/uitzendbureau's/werkgever/familie etc.).

Wat betreft die overschrijving, het kan zijn:
1) een periodieke overboeking (opdracht van rek.houder aan de bank), welke door jou zelf te stoppen is door contact op te nemen met de bank.
2) een automatische incasso (machtiging aan instantie van rek. houder), hier heb je 3 verschillende soorten van: 0 dagen incasso, 5 dagen incasso (bedrijfsincasso) en 30 dagen incasso. De eerste is kut, die kan je nooit terugboeken. Voor de 2e heb je 5 dagen de tijd, voor de 3de 30 dagen. Om deze incasso GEHEEL te laten stoppen, kan je een rode kaart (intrekking-machtiging) naar het bedrijf sturen. Dit werkt waarschijnlijk niet, omdat de machtiging door jouw vriend is afgegeven, zijn handtekening is dan ook nodig. Wat wel ALTIJD werkt, is dat jij als (mede)rekeninghouder de bank opdracht geeft tot het plaatsen van een selectieve incassoblokkade. Dit houdt in dat de bank een block zet op alleen die incasso die jij niet meer wilt laten plaats vinden. Banken gaan daar over het algemeen niet zomaar mee akkoord (is meer werk, dus kost meer geld), maar als jij zegt dat jouw vriend spoorloos verdwenen is en hij de enige is die die incasso kan laten stoppen, zullen ze wel moeten.

Anders is de zaak als jouw exvriend de rekeninghouder is en jij geen rekeninghouder maar gemachtigde bent. Je bent enkel bevoegd om geld op te nemen en te storten en informatie over de rekening te verkrijgen, maar NIET om wijzigingen in de rekening aan te brengen. In dat geval is de enige optie dus de rekening inactief te laten worden (zie boven).

Succes! (en ja, ik werk bij een bank)

pi_2197894
quote:
Op donderdag 15 november 2001 20:56 schreef Sound_of_Silence het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je een en/of rekening (hij staat dan als mederekeninghouder erbij).

[..]

Succes! (en ja, ik werk bij een bank)

Eh, nee. We hadden geen gezamenlijke rekening. Het is puur en alleen mijn rekening, waar gewoon toevallig het geld van onze verzekering af ging. Zoals wel meer dingen (zijn KPN is ook pas net 2 mnd niet meer van mijn rekening ).

Maar om het via de verzekeringsinstantie te regelen is idd zijn handtekening nodig, om het op een nieuwe rekening te kunnen zetten.

Zo zit ie, ongeveer

prrrr

woensdag 5 december 2001 @ 07:59:35 #29
5096 defender
pi_2381555
*SCHOP*

Nou je ex heeft nu alle tijd gehad om t te regelen !

En ??????????

pi_2387230
Ja, vertel vertel!

*weten wil wat je gedaan hebt..

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_2387439
Ik ben ook wel benieuwd of je een 'sinterklaaskadotje' hebt gekregen....
Het leven is mooi!
pi_2397926
Nou,

het lijkt er alleszins op dat het gelukt is... althans... dat zegtie
Hij heeft zeg maar een briefje gestuurd naar de niet nader te vermelden instantie en geregeld dat het op een ander rekeningnummer afgeschreven moet worden. Soms... soms is heel erg kwaad worden en aanzetten tot zelf maatregelen nemen genoeg...

Mannen

prrrrr

donderdag 6 december 2001 @ 21:25:45 #33
1121 G.J.J.
hoe ouwer, hoe infantieler
pi_2399547
quote:
Op donderdag 15 november 2001 23:05 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

Eh, nee. We hadden geen gezamenlijke rekening. Het is puur en alleen mijn rekening, waar gewoon toevallig het geld van onze verzekering af ging. Zoals wel meer dingen (zijn KPN is ook pas net 2 mnd niet meer van mijn rekening ).

prrrr

Da's niet lief, da's gewoon slap in mijn woordenboek. Als je zo doorgaat met van die luie, egoïstische eikels te ontzien krijg je nog veel meer shit over je heen. Geloof me, ik weet waar ik het over heb. Je moet meer en sneller voor jezelf opkomen meid. Dat is in het begin wat moeilijk als je het niet gewend bent maar het wordt vanzelf makkelijker naargelang je het vaker doet.

Succes

"Buck dich, befehl ich dir, wende dein Antlitz ab von mir, dein Gesicht ist mir egal, buck dich, noch einmal"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')