Het gemiddelde inkomen van de laatste 3 jaar wordt als inkomen genomen inderdaad. Dit wordt nog weleens gebruikt bij free lancers en uitzendkrachten.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:51 schreef TinToR het volgende:
De bank zal zich in eerste instantie richten op jou inkomsten (en dus de inkomstenaangifte) van de laatste 3 jaar. Of die inkomsten uit werk of eigen bedrijf komen is van minder belang denk ik. De bank zal eerder bereidwillig zijn om een hypotheek te verstrekken als je continuiteit in je inkomsten (eender uit wat voor soort 'aktiviteit') aan kunt tonen.
75% EW is qua rente altijd gunstiger dan 100% EW of 125%EW bij diezelfde bank.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:29 schreef dop het volgende:
tegen een zeer gunstig tarief waarschijnlijk
denkt dat het dan toch snel interesant is om maar wel een paar centen in te steken
Die tarieven zijn ook niet de meest intressante zeg. 3 jaar vast, 75% EW, 4,67%.quote:Op zondag 4 december 2005 03:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Op de site van ELQ staat een tariefkaart, wellicht interessant voor de topicstarter. Men gaat uit van een bepaalde basisrente en je betaalt opslag voor factoren die een risico vormen voor de bank. Daarbij kun je denken aan bepaalde inkomensvormen en BKR-noteringen.
Ik vind dat niet zo raar, aangezien dit hypotheken zijn voor mensen die elders niet of nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen.quote:Op zondag 4 december 2005 10:34 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Die tarieven zijn ook niet de meest intressante zeg. 3 jaar vast, 75% EW, 4,67%.
Rechtstreekse url: http://www.elqhypotheken.nl/media/m117.pdf
Eens. Echter als die mensen elders niet een hypotheek kunnen krijgen tegen een 'normaler' tarief, dan zal men, doorgaans kijkende naar het verleden, volgens mij best veel moeite (kunnen) hebben met het voldoen van een dergelijk hoog rente percentage (ook lettende op het feit dat mensen met BKR noteringen uit het verleden ook hier terrecht kunnen).quote:Op zondag 4 december 2005 10:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo raar, aangezien dit hypotheken zijn voor mensen die elders niet of nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen.
Yep, het basistarief is niet het meest aantrekkelijke, daarnaast betaal je opslag voor factoren die het risico van de bank vergroten (zoals zelfstandigen , BKR-noteringen). Dit is puur om het risico te dekken, want het trekt inderdaad 'probleemgevallen' aan. Dit bedrijf loopt als een trein.quote:Op zondag 4 december 2005 10:38 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Eens. Echter als die mensen elders niet een hypotheek kunnen krijgen tegen een 'normaler' tarief, dan zal men, doorgaans kijkende naar het verleden, volgens mij best veel moeite (kunnen) hebben met het voldoen van een dergelijk hoog rente percentage (ook lettende op het feit dat mensen met BKR noteringen uit het verleden ook hier terrecht kunnen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |