zeg ik dat dan?quote:Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
en jij denkt dat de partnerlanden al vliegtuigen krijgen uit de initial production fase? Als Nederland al besluit de JSF aan te schaffen, dan zal de eerste er zeker niet voor 2014 zijn.
Wat denk je van UAV's die van grote hoogte een bombardemt uitvoeren? Want dat is toch grotendeels waar oorlogen op gewonnen worden, je hoort niet meer zoveel over dogfights maar genoeg over bombardementen. Dit scheelt dan ook weer minder piloten en dus minder levens.quote:Op maandag 5 december 2005 20:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
yadayada bladiebla
en als UAV's ooit meer worden dan veredelde verkenners dan zal dat niet in de komende 20/30 jaar gebeuren
je ze kunnen 2 hellfires meebrengen ... zolang je er niet meerdere 2000 pond bommen en luchtdoelraketten aan kan hangen en er een snelvuurkanon in kan verwerken ben ik nog niet onder de indruk.quote:Op maandag 5 december 2005 20:45 schreef TremorChrist het volgende:
[..]
Wat denk je van UAV's die van grote hoogte een bombardemt uitvoeren? Want dat is toch grotendeels waar oorlogen op gewonnen worden, je hoort niet meer zoveel over dogfights maar genoeg over bombardementen. Dit scheelt dan ook weer minder piloten en dus minder levens.
yeah right ... daarom vliegt F22 al sinds begin jaren 90quote:Op maandag 5 december 2005 20:51 schreef TremorChrist het volgende:
Ooit al eens gehoord van ontwikkeling, technische vooruitgang. Als Amerika zo'n toestelletje wil wat grotere ladingen kan vervoeren hebben ze die binnen een jaar de lucht in.
ja maar jouw voorspellingen komen niet zo heel vaak uitquote:Op maandag 5 december 2005 20:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn voorspelling is dat Nederland de beslissing tot aanschaf, die volgend jaar genomen zou worden, uitstelt naar 2009.
Amerika heeft eigenlijk geen alternatief voor de F-35, de F-22 is veel te duur, en minder geschikt als multi-role fighter, de Typhoon en Rafale ed. voldoen niet aan de eisen (en Amerika koopt natuurlijk liever hun eigen bak) en de F-16 is toch ECHT aan vervanging toe.quote:Op maandag 5 december 2005 20:26 schreef TremorChrist het volgende:
[..]
Dat deed de comanche (stealth heli, opvolger apache) ook al wel volgens mij. Maar dat proces is al een tijdje helemaal stopgezet vanwege inmiddels alweer veroudering van de heli ofzo. Dus dat die JSF al heeft gevlogen zegt niks. En met de opkomende UAV's zou het me eerlijk gezegd niks verbazen als Amerika de stekker uit het project trekt. En dan gaat het geheid op zijn plaat. Maar goed, de tijd zal het ons leren....
Amerikanen ...quote:Op maandag 5 december 2005 20:59 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Probleem met de comanche was trouwens dat ze er steeds meer eisen aan gingen stellen (het zou eerst een lichte verkenningsheli worden, maar later kwamen er steeds meer computersystemen, sensoren, wapens, een magnetron en een koelkast, en een bubbelbad bij en dat was iets teveel..
F-22 is een karig pauperproject, ze hollen eeuwig achter de feiten aan met dat ding, hij had 5 jaar geleden al moeten vliegen, nu zijn ze continu het ontwerp aan het aanpassen om niet over een paar jaar met een al verouderde kist aan te komen zakken.quote:Op maandag 5 december 2005 20:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
yeah right ... daarom vliegt F22 al sinds begin jaren 90
Is het geen idee om een senseo en een beertender in die JSF te bouwen?quote:Op maandag 5 december 2005 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerikanen ...
Nederlanders zouden een koffiezetautomaat eisen
Wat lul jij nou? dat ding vliegt al een tijdje hoor..quote:Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat lijkt me vrij moeilijk als er geen vliegtuigen zijn.. Waar haal je dat vandaan?
dat gebeurt met elk project ... onze F16's werden bij aankomst ook gelijk door gestuurd naar de fabriek voor de OCUquote:Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef RuL0R het volgende:
[..]
F-22 is een karig pauperproject, ze hollen eeuwig achter de feiten aan met dat ding, hij had 5 jaar geleden al moeten vliegen, nu zijn ze continu het ontwerp aan het aanpassen om niet over een paar jaar met een al verouderde kist aan te komen zakken.
biertenderquote:Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Is het geen idee om een senseo en een beertender in die JSF te bouwen?![]()
Succes verzekerd, en Nederland wordt het rijkste land ter wereld![]()
Het probleem van de F-22 is dat de klant iedere keer dat de fabrikant het ontwerp heeft aangepast weer met nieuwe eisen komt. Eerst moest het ding boven de Sovjet-Unie kunnen opereren. Toen die wegviel moest hij Amerika kunnen verdedigen. Toen dat nogal duur bleek moest hij ook als bomb-truck ingezet kunnen worden. Toen moest hij zonder steun van Tankvliegtuigen naar Europa kunnen vliegen, etc, etc. Dat is de reden dat dat ding zo duur wordt (en het zelfde euvel speelt tot op zekere hoogte ook bij de JSF): iedere keer komen er vanuit de klant nieuwe eisen, en als uiteindelijk aan alle eisen is voldaan, dan is hij te zwaar geworden.quote:Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef RuL0R het volgende:
[..]
F-22 is een karig pauperproject, ze hollen eeuwig achter de feiten aan met dat ding, hij had 5 jaar geleden al moeten vliegen, nu zijn ze continu het ontwerp aan het aanpassen om niet over een paar jaar met een al verouderde kist aan te komen zakken.
En waarom niet? Nederland zat ook bij de eerste 10 afgeleverde F-16s. Een Nederlandse F-16A (J-212) zat bij de evaluatie eenheid bij de USAF op Hill AFB destijds, toen nog met zwarte radarneus.quote:Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
en jij denkt dat de partnerlanden al vliegtuigen krijgen uit de initial production fase? Als Nederland al besluit de JSF aan te schaffen, dan zal de eerste er zeker niet voor 2014 zijn.
Volgens mij valt het bij de JSF nog wel mee, de F-35A moet gewoon de taken van de F-16 overnemen, misschien is er nog wat gerommel met de B en C versie, maar in principe voldoet het ding nu aan alle eisen die we er aan kunnen stellen.quote:Op maandag 5 december 2005 21:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het probleem van de F-22 is dat de klant iedere keer dat de fabrikant het ontwerp heeft aangepast weer met nieuwe eisen komt. Eerst moest het ding boven de Sovjet-Unie kunnen opereren. Toen die wegviel moest hij Amerika kunnen verdedigen. Toen dat nogal duur bleek moest hij ook als bomb-truck ingezet kunnen worden. Toen moest hij zonder steun van Tankvliegtuigen naar Europa kunnen vliegen, etc, etc. Dat is de reden dat dat ding zo duur wordt (en het zelfde euvel speelt tot op zekere hoogte ook bij de JSF): iedere keer komen er vanuit de klant nieuwe eisen, en als uiteindelijk aan alle eisen is voldaan, dan is hij te zwaar geworden.
Verschil is dat ze dan in ieder geval geproduceerd worden in en dienst zijn.quote:Op maandag 5 december 2005 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gebeurt met elk project ... onze F16's werden bij aankomst ook gelijk door gestuurd naar de fabriek voor de OCU
vliegtuigen ontwikkelen doe je nu eenmaal niet in een kwartier, dat geld ook (in grotere mate zelfs) voor UAV's
het zelfde geld ook voor de europese projectenquote:Op maandag 5 december 2005 21:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het probleem van de F-22 is dat de klant iedere keer dat de fabrikant het ontwerp heeft aangepast weer met nieuwe eisen komt. Eerst moest het ding boven de Sovjet-Unie kunnen opereren. Toen die wegviel moest hij Amerika kunnen verdedigen. Toen dat nogal duur bleek moest hij ook als bomb-truck ingezet kunnen worden. Toen moest hij zonder steun van Tankvliegtuigen naar Europa kunnen vliegen, etc, etc. Dat is de reden dat dat ding zo duur wordt (en het zelfde euvel speelt tot op zekere hoogte ook bij de JSF): iedere keer komen er vanuit de klant nieuwe eisen, en als uiteindelijk aan alle eisen is voldaan, dan is hij te zwaar geworden.
de stealth supercruise zwaardere bommen betere radar etc etc.quote:Op maandag 5 december 2005 21:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
toch raar dat de jsf een next generation fighter genoemd wordt door de lobbyisten, terwijl je het in feite je het nauwlijks een vooruitgang mag noemen tov de f16.
F22 ookquote:Op maandag 5 december 2005 21:41 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Verschil is dat ze dan in ieder geval geproduceerd worden in en dienst zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |