abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 20:45:16 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845313
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

en jij denkt dat de partnerlanden al vliegtuigen krijgen uit de initial production fase? Als Nederland al besluit de JSF aan te schaffen, dan zal de eerste er zeker niet voor 2014 zijn.
zeg ik dat dan?
nee ... als je me woorden in de mond gaat leggen ben ik heel snel klaar met een discussie met jouw want als ik ergens een schijthekel aan heb dan is dat het wel

ik zeg enkel dat het eerste toestel al in ontwikkeling is en dat het dan ook onwaarschijnlijk is dat het project nog heel erg veel vertragingen of prijsstijgingen zal kennen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32845330
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

yadayada bladiebla

en als UAV's ooit meer worden dan veredelde verkenners dan zal dat niet in de komende 20/30 jaar gebeuren
Wat denk je van UAV's die van grote hoogte een bombardemt uitvoeren? Want dat is toch grotendeels waar oorlogen op gewonnen worden, je hoort niet meer zoveel over dogfights maar genoeg over bombardementen. Dit scheelt dan ook weer minder piloten en dus minder levens.
Ik ben cool
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 20:49:11 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845426
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:45 schreef TremorChrist het volgende:

[..]

Wat denk je van UAV's die van grote hoogte een bombardemt uitvoeren? Want dat is toch grotendeels waar oorlogen op gewonnen worden, je hoort niet meer zoveel over dogfights maar genoeg over bombardementen. Dit scheelt dan ook weer minder piloten en dus minder levens.
je ze kunnen 2 hellfires meebrengen ... zolang je er niet meerdere 2000 pond bommen en luchtdoelraketten aan kan hangen en er een snelvuurkanon in kan verwerken ben ik nog niet onder de indruk.

bovendien heeft een bemand vliegtuig situational awareness en initiatief ... een UAV niet
pi_32845491
Ooit al eens gehoord van ontwikkeling, technische vooruitgang. Als Amerika zo'n toestelletje wil wat grotere ladingen kan vervoeren hebben ze die binnen een jaar de lucht in.
Ik ben cool
  maandag 5 december 2005 @ 20:53:24 #230
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32845563
mijn voorspelling is dat Nederland de beslissing tot aanschaf, die volgend jaar genomen zou worden, uitstelt naar 2009.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 20:55:37 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845636
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:51 schreef TremorChrist het volgende:
Ooit al eens gehoord van ontwikkeling, technische vooruitgang. Als Amerika zo'n toestelletje wil wat grotere ladingen kan vervoeren hebben ze die binnen een jaar de lucht in.
yeah right ... daarom vliegt F22 al sinds begin jaren 90
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 20:58:30 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845711
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn voorspelling is dat Nederland de beslissing tot aanschaf, die volgend jaar genomen zou worden, uitstelt naar 2009.
ja maar jouw voorspellingen komen niet zo heel vaak uit

ik voorspel dat de eerste bestelling van 40 tot 60 toestellen volgend jaar op zijn laatst en volgende week op zijn vroegst word gedaan
pi_32845749
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:26 schreef TremorChrist het volgende:

[..]

Dat deed de comanche (stealth heli, opvolger apache) ook al wel volgens mij. Maar dat proces is al een tijdje helemaal stopgezet vanwege inmiddels alweer veroudering van de heli ofzo. Dus dat die JSF al heeft gevlogen zegt niks. En met de opkomende UAV's zou het me eerlijk gezegd niks verbazen als Amerika de stekker uit het project trekt. En dan gaat het geheid op zijn plaat. Maar goed, de tijd zal het ons leren....
Amerika heeft eigenlijk geen alternatief voor de F-35, de F-22 is veel te duur, en minder geschikt als multi-role fighter, de Typhoon en Rafale ed. voldoen niet aan de eisen (en Amerika koopt natuurlijk liever hun eigen bak) en de F-16 is toch ECHT aan vervanging toe.

CUAV's is nog net iets te ver weg om het gat op te vullen.

Probleem met de comanche was trouwens dat ze er steeds meer eisen aan gingen stellen (het zou eerst een lichte verkenningsheli worden, maar later kwamen er steeds meer computersystemen, sensoren, wapens, een magnetron en een koelkast, en een bubbelbad bij en dat was iets teveel..
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:00:57 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845782
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:59 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Probleem met de comanche was trouwens dat ze er steeds meer eisen aan gingen stellen (het zou eerst een lichte verkenningsheli worden, maar later kwamen er steeds meer computersystemen, sensoren, wapens, een magnetron en een koelkast, en een bubbelbad bij en dat was iets teveel..
Amerikanen ...

Nederlanders zouden een koffiezetautomaat eisen
pi_32845811
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

yeah right ... daarom vliegt F22 al sinds begin jaren 90
F-22 is een karig pauperproject, ze hollen eeuwig achter de feiten aan met dat ding, hij had 5 jaar geleden al moeten vliegen, nu zijn ze continu het ontwerp aan het aanpassen om niet over een paar jaar met een al verouderde kist aan te komen zakken.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32845848
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

Amerikanen ...

Nederlanders zouden een koffiezetautomaat eisen
Is het geen idee om een senseo en een beertender in die JSF te bouwen?
Succes verzekerd, en Nederland wordt het rijkste land ter wereld
pi_32845892
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat lijkt me vrij moeilijk als er geen vliegtuigen zijn.. Waar haal je dat vandaan?
Wat lul jij nou? dat ding vliegt al een tijdje hoor..
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:04:19 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845903
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef RuL0R het volgende:

[..]

F-22 is een karig pauperproject, ze hollen eeuwig achter de feiten aan met dat ding, hij had 5 jaar geleden al moeten vliegen, nu zijn ze continu het ontwerp aan het aanpassen om niet over een paar jaar met een al verouderde kist aan te komen zakken.
dat gebeurt met elk project ... onze F16's werden bij aankomst ook gelijk door gestuurd naar de fabriek voor de OCU

vliegtuigen ontwikkelen doe je nu eenmaal niet in een kwartier, dat geld ook (in grotere mate zelfs) voor UAV's
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:05:17 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32845927
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Is het geen idee om een senseo en een beertender in die JSF te bouwen?
Succes verzekerd, en Nederland wordt het rijkste land ter wereld
biertender
  maandag 5 december 2005 @ 21:22:04 #240
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32846429
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Het probleem van de F-22 is dat de klant iedere keer dat de fabrikant het ontwerp heeft aangepast weer met nieuwe eisen komt. Eerst moest het ding boven de Sovjet-Unie kunnen opereren. Toen die wegviel moest hij Amerika kunnen verdedigen. Toen dat nogal duur bleek moest hij ook als bomb-truck ingezet kunnen worden. Toen moest hij zonder steun van Tankvliegtuigen naar Europa kunnen vliegen, etc, etc. Dat is de reden dat dat ding zo duur wordt (en het zelfde euvel speelt tot op zekere hoogte ook bij de JSF): iedere keer komen er vanuit de klant nieuwe eisen, en als uiteindelijk aan alle eisen is voldaan, dan is hij te zwaar geworden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 5 december 2005 @ 21:26:17 #241
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32846538
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

en jij denkt dat de partnerlanden al vliegtuigen krijgen uit de initial production fase? Als Nederland al besluit de JSF aan te schaffen, dan zal de eerste er zeker niet voor 2014 zijn.
En waarom niet? Nederland zat ook bij de eerste 10 afgeleverde F-16s. Een Nederlandse F-16A (J-212) zat bij de evaluatie eenheid bij de USAF op Hill AFB destijds, toen nog met zwarte radarneus.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 5 december 2005 @ 21:34:34 #242
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32846751
Nederland heeft nog niet eens beslist of dat ding uberhaupt wel gekocht gaat worden, laten we dat eerst eens even afwachten. Verder spreken alle artikelen over 2014 als jaar waarin de eerste jsf's aan Nederland geleverd zou gaan worden, mocht men tot aanschaf overgaan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:37:08 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32846820
mjah speculeren kan altijd, anders moet jij ook niet beginnen te roepen dat Nederland zijn 16 toestellenv an 100 miljoen+ dollar per stuk pas in 2017 binnen gaat krijgen natuurlijk
pi_32846895
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het probleem van de F-22 is dat de klant iedere keer dat de fabrikant het ontwerp heeft aangepast weer met nieuwe eisen komt. Eerst moest het ding boven de Sovjet-Unie kunnen opereren. Toen die wegviel moest hij Amerika kunnen verdedigen. Toen dat nogal duur bleek moest hij ook als bomb-truck ingezet kunnen worden. Toen moest hij zonder steun van Tankvliegtuigen naar Europa kunnen vliegen, etc, etc. Dat is de reden dat dat ding zo duur wordt (en het zelfde euvel speelt tot op zekere hoogte ook bij de JSF): iedere keer komen er vanuit de klant nieuwe eisen, en als uiteindelijk aan alle eisen is voldaan, dan is hij te zwaar geworden.
Volgens mij valt het bij de JSF nog wel mee, de F-35A moet gewoon de taken van de F-16 overnemen, misschien is er nog wat gerommel met de B en C versie, maar in principe voldoet het ding nu aan alle eisen die we er aan kunnen stellen.
pi_32846952
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat gebeurt met elk project ... onze F16's werden bij aankomst ook gelijk door gestuurd naar de fabriek voor de OCU

vliegtuigen ontwikkelen doe je nu eenmaal niet in een kwartier, dat geld ook (in grotere mate zelfs) voor UAV's
Verschil is dat ze dan in ieder geval geproduceerd worden in en dienst zijn.
pi_32846976
Eist dat er ook een cappucino maker in komt
  maandag 5 december 2005 @ 21:45:09 #247
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32847057
toch raar dat de jsf een next generation fighter genoemd wordt door de lobbyisten, terwijl je het in feite je het nauwlijks een vooruitgang mag noemen tov de f16.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32847091
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

het zelfde geld ook voor de europese projecten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32847129
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
toch raar dat de jsf een next generation fighter genoemd wordt door de lobbyisten, terwijl je het in feite je het nauwlijks een vooruitgang mag noemen tov de f16.
de stealth supercruise zwaardere bommen betere radar etc etc.

de echte limiet ligt bij de piloot
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:51:28 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32847232
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:41 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Verschil is dat ze dan in ieder geval geproduceerd worden in en dienst zijn.
F22 ook

maar neem anders V22 Osprey als voorbeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')