2 of 3 dagen geleden waren er 3 vrouwen op tv die zich ook bekeerd hadden.
Die ene was getrouwd geweest met een moslim, maar inmiddels wel gescheiden. Bij haar had ik vooral het idee dat ze de kleding zo leuk vond. Een beetje gaan zitten tutten met een hoofddoek. Ze gebruikte overigens wel make-up, wat eigenlijk ook niet mocht.
Een andere vrouw was nog radicaler. Die droeg ook een gezichtssluier (wat haar familie niet mocht weten), waardoor je niet meer zag dan de ogen. Terwijl ze toch helemaal niet lelijk was of zo. Die zat ook te bidden met haar 'zusters' en was nogal dominant naar de andere vrouwen toe. Zij had MS en drie kleine kinderen.
Nummer drie was getrouwd met een Egyptenaar, bekeerd en meeverhuisd naar Caďro. Ik vind dat zo stom. Al regelmatig heb ik verhalen gehoord over Westerse vrouwen die meeverhuizen naar het land van hun partner en niet meer terug kunnen, omdat manlief het paspoort wel bewaard. Ik had ook niet de indruk dat ze zelf zo gelukkig was in Egypte.
Drie bekeerde vrouwen en twee van de drie vrij radicaal. Die eerste stelde gewoon dat haar man moest snappen dat zij een niet moslim familie aan haar had hangen, waar rekening mee gehouden moest worden. Hierop is dat huwelijk gestrand. Want als haar zus op bezoek kwam, moest de vriend van die zus naar een aparte kamer. Zij wilde wat dat betreft gewoon de westerse gewoonten aanhouden. Vond ik wel goed van haar, dat ze voor zichzelf opkwam.
Was best een interessant programma.
Had ik nog niet gezien, maar de link staat één posting hoger.