abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32774342
quote:
DEN HAAG Nederland neemt circa dertig
vluchtelingen over van Malta.Het eiland
in de Middellandse Zee wordt overspoeld
door immigranten uit Afrika en kan hen
niet allemaal huisvesten.

Velen zijn illegaal,maar zo'n duizend
zijn erkend als vluchteling.Dat geldt
ook voor de dertig die naar Nederland
komen.Ze hebben de afgelopen dagen een
gesprek gehad met medewerkers van de
Immigratie- en Naturalisatiedienst.

Nederland nodigt vaker vluchtelingen
uit:elk jaar zo'n 500.Dat gebeurt in
overleg met de Verenigde Naties.Het
zijn meestal vluchtelingen die in een
levensbedreigende situatie verkeren.
Bron: TT

Goed bezig, Nederland. Geef die figuren die met een bootje illegaal Europa proberen te bereiken maar het idee dat wij ze hier wel uitnodigen. Nu zullen er vast veel minder vluchtelingen met hun lekke bootjes naar Malta proberen te roeien.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32774350
het zou ook eens zo zijn dat ze weten waar ze mee bezig zijn
pi_32774351
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Goed bezig, Nederland. Geef die figuren die met een bootje illegaal Europa proberen te bereiken maar het idee dat wij ze hier wel uitnodigen. Nu zullen er vast veel minder vluchtelingen met hun lekke bootjes naar Malta proberen te roeien.
Ze willen juist dat ze het blijven proberen met lekke bootjes.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_32774356
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:32 schreef Calella het volgende:

[..]

o.o wat zijn we stout zo vroeg in de morgen
pi_32774363
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:32 schreef Calella het volgende:

[..]

Malta wordt overspoeld en Nederland gaat mensen uitnodigen. Dat is erg krom en leidt er alleen maar toe dat Malta nog meer wordt overspoeld.

Je zou bijna gaan denken dat als het zo moet het idee van die Italiaanse minister de enige oplossing is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 december 2005 @ 09:48:45 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32775047
Malta zou al die illegalen gewoon terug moeten duwen... Wat is nou het probleem? Illegaal ==> opzouten!
censuur :O
pi_32775060
quote:
maar zo'n duizend
zijn erkend als vluchteling
Deze mensen zijn dus niet illegaal, ze zijn legaal aangenomen als vluchteling vanwege hun achtergrond. Dat ze overigens met de boot komen zegt niets over hun status of achtergrond, bij aankomst moeten ze toch asiel aanvragen, want je kunt niet zonder documenten de grens over. Ik vind het in dit geval netjes van de staat dat we Malta helpen.
  zaterdag 3 december 2005 @ 09:52:14 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32775071
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Malta wordt overspoeld en Nederland gaat mensen uitnodigen. Dat is erg krom en leidt er alleen maar toe dat Malta nog meer wordt overspoeld.

Je zou bijna gaan denken dat als het zo moet het idee van die Italiaanse minister de enige oplossing is.
ohhh dus het was een poging cynisch te doen....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32775076
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Laten we een hek om nederland bouwen zodat niemand meer erin komt.
pi_32776814
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 09:51 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Deze mensen zijn dus niet illegaal, ze zijn legaal aangenomen als vluchteling vanwege hun achtergrond. Dat ze overigens met de boot komen zegt niets over hun status of achtergrond, bij aankomst moeten ze toch asiel aanvragen, want je kunt niet zonder documenten de grens over. Ik vind het in dit geval netjes van de staat dat we Malta helpen.
Het geeft een totaal verkeerd signaal. Nu zal Malta nog meer overspoeld worden met "vluchtelingen".
pi_32777370
Dertig erkende vluchtelingen, die in een levensbedreigende situatie verkeren. Ik snap niet hoe we zulke mensen toe kunnen laten.
pi_32777564
De meer zielen, de meer vreugd.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_32778777
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:16 schreef kLowJow het volgende:
Dertig erkende vluchtelingen, die in een levensbedreigende situatie verkeren. Ik snap niet hoe we zulke mensen toe kunnen laten.
Nee inderdaad, Malta staat er om bekend zeer gevaarlijk te zijn.
pi_32778796
Elk land in Afrika is ook echt levensgevaarlijk inderdaad.
pi_32779046
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Elk land in Afrika is ook echt levensgevaarlijk inderdaad.
Nee, daarom zijn er ook maar zo'n 1000 erkend vluchteling, waaronder deze dertig.
pi_32779061
Mensen die in een levensbedreigende situatie verkeren vluchten naar een buurland.
Als je de oversteek naar Europa maakt, ben je gewoon een gelukszoeker.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_32779070
Wat Lionsguy 18 zegt.
pi_32779098
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat Lionsguy 18 zegt.
Uiteraard, als mijn leven (en eventueel dat van de rest van mijn gezien) er vanaf zou hangen zou ik ook eerder naar een buurland gaan dan een Europees land. In het buurland zal ik waarschijnlijk veel beter opgevangen worden, en is de kans dat ik simpelweg de grens weer overgeschopt wordt veel kleiner.
pi_32779111
Een oversteek in een wankel bootje is nog levensbedreigender.
Dat bewijst mijn gelijk
pi_32779125
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uiteraard, als mijn leven (en eventueel dat van de rest van mijn gezien) er vanaf zou hangen zou ik ook eerder naar een buurland gaan dan een Europees land. In het buurland zal ik waarschijnlijk veel beter opgevangen worden, en is de kans dat ik simpelweg de grens weer overgeschopt wordt veel kleiner.
Met opvang in de regio is niets mis. Een land als Marokko is gewoon veilig, net zoals Tunesië, Egypte, Libië en nog een hoop andere Afrikaanse landen veilig zijn.

De redenen dat men naar Europa wil zijn puur economisch.
pi_32779164
Eerst een verblijfsvergunning binnen halen en vervolgens op vakantie naar het land van herkomst.
Daar zijn talloze voorbeelden van.
Dan schijnt het opeens safe te zijn, ja ja alleen vluchtelingenwerk gelooft die zielige verhalen omdat het hun werk is.
pi_32779199
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Met opvang in de regio is niets mis. Een land als Marokko is gewoon veilig, net zoals Tunesië, Egypte, Libië en nog een hoop andere Afrikaanse landen veilig zijn.

De redenen dat men naar Europa wil zijn puur economisch.
Het lijkt me logisch dat men het op economische gronden niet zal nalaten naar Europa te komen. Het risico dat je zondermeer de grens weer wordt overgetrapt, of zelfs aan de autoriteiten wordt overhandigd lijkt me echter veel groter wanneer je naar een buurland vlucht.

Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd... Het is gewoon een afspraak die we (net als vele landen) met de VN hebben. Erkende vluchtelingen worden opgevangen waar mogelijk, en van landen als Nederland wordt verwacht hier een bijdrage aan te leveren.
pi_32779221
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat men het op economische gronden niet zal nalaten naar Europa te komen. Het risico dat je zondermeer de grens weer wordt overgetrapt, of zelfs aan de autoriteiten wordt overhandigd lijkt me echter veel groter wanneer je naar een buurland vlucht.

Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd... Het is gewoon een afspraak die we (net als vele landen) met de VN hebben. Erkende vluchtelingen worden opgevangen waar mogelijk, en van landen als Nederland wordt verwacht hier een bijdrage aan te leveren.
Begrijpelijk is het zeker, alleen zou Europa er harder tegen moeten optreden en niet dit soort signalen af moeten geven. Als Malta wordt overspoeld met bootvluchtelingen dan moeten ze die gewoon weer terugsturen naar Afrika. Op die manier dringt het daar ooit daar dat men zal moeten proberen er daar iets van te maken.

De Westerse Wereld pompt miljarden in Afrika, daar mag best wat tegenover staan. Een oplossing voor het vluchtelingenprobleem bijvoorbeeld.
pi_32779231
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Noem eens concrete voorbeelden alvorens je met verzinsels komt.
Waarom zouden buurlanden geen gelukszoekers terug sturen zoals dat in Europa ook wordt gedaan?
pi_32779241
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als Malta wordt overspoeld met bootvluchtelingen dan moeten ze die gewoon weer terugsturen naar Afrika. Op die manier dringt het daar ooit daar dat men zal moeten proberen er daar iets van te maken.
Daar heb je nu eenmaal internationale verdragen over. De overgrote meerderheid wordt ook gewoon weer teruggestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')