Klopt, maar sommige verzekeringen dekken het wel al. En anders kan je een reisverzeking afsluiten bij de NKBV voor 20,50. Je hebt dan meteen geen andere reisverzekering meer nodig, en ski ongevallen en andere buitensport dingen worden ook gedekt.quote:Op maandag 5 december 2005 10:38 schreef Bruce117 het volgende:
Volgens mij heb je ook nog een aparte verzekering nodig.
Een redding met een heli in de alpen is geen goedkoop geintje.
Klopt, maar als je niet goed verzekerd bent, dan ben je als er iets gebeurd nog verder van huis.quote:Op maandag 5 december 2005 13:04 schreef Roel_spaarndam het volgende:
maar echt goedkoper wordt het er niet op![]()
Nee, nog niet echt. Zelf ben ik veelal naar de franse alpen geweest, vaak in het nationale park de la Vanoise en de ecrin. Ook ben ik wel in zwitserland geweest. In de omgeving van Lenk hebben we een keer gezeten, en verder kan ik er niet echt op komen.quote:Heb je al een idee naar welk gebied je wil ?
Heb je hiervoor ook eerst een cursus gevolgd, of heb je het zelf op een andere manier geleerd ?quote:Heb er al menige tour gemaakt.
Ik was een student jaquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:47 schreef Lortnoc het volgende:
Ik weet niet of je student bent maar anders is het misschien een idee om je aan te sluiten bij de SAC in jouw buurt.
Klopt, maar met een groep is het leuker, dan dat je in je eentje tussen allemaal oudere mensen zit. Of dat jij als enige bij een andere "groep" wordt gezet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:24 schreef Bramvanlith het volgende:
Je kan je toch ook gewoon zelf inschrijven op die cursus, je hoeft niet percee als groep in te schrijven toch..
Klinkt me onbekend in de oren.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:31 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ik heb welleens gehoord dat als je een groep hebt die groot genoeg is, de NKBV nog wel eens een cursus voor die groep appart wil organiseren. Helemaal zeker weet ik dat alleen niet.
Maar mij lijkt het gewoon leuk om het met een groep jongeren te doen.
* Bruce117 hoeft hem niet aan te vragen, krijgt hem als lid vanzelf wel thuisgestuurdquote:Op donderdag 8 december 2005 19:17 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Voor degene die enige interesse hebben, is het mogelijk om de gids met de activiteiten van 2006 alvast aan te vragen.Hierin staan alle cursussen en touren die in 2006 gehouden gaan worden. Er word nu nog wel aan gewerkt nu, maar dan heb je um iig op tijd binnen
http://www.nkbv.nl/reisprogramma/gidsaanvraag
Had ik idd ook al aan zitten denken, maar toch lijkt het me leuk als er nog een paar andere mensen met me mee zouden gaan, die ik van te voren al zou kunnen leren kennen. Anders ben ik zo alleenquote:Op donderdag 8 december 2005 22:44 schreef Lortnoc het volgende:
Volgens mij heb je ook speciale 18-25 cursussen oid, staat iig in de gids. Ook een optie misschien.
Klopt,quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:09 schreef Lortnoc het volgende:
Solo? Pas op met wat je zegt he, solo klimmen/soleren is ongezekerd klimmen. Of doe je dat ook
Als je je daar zorgen om maakt zou je samen met een klimmaat in kunnen schrijven. Ik weet niet of je een vaste klimmaat hebt, en of je ook rots klimt? (zag dat je ook weleens aan het beton in spaarnwoude hangt) Een vaste klimmaat, in wie je grenzeloos vertrouwt is zo'n beetje het belangrijkste bij het alpine klimmen. Ik heb zelf met mijn klimmaat afgelopen zomer weer wat bijgeleerd, en met die jongen klom ik al 3 jaar in de rots en in de hal. Het vertrouwen is er bij ons dus alvastquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:31 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Klopt, maar met een groep is het leuker, dan dat je in je eentje tussen allemaal oudere mensen zit. Of dat jij als enige bij een andere "groep" wordt gezet.
bedankt voor je uitgebreide reactie Gripper,quote:
Ik zou voor de hal optie gaan. De mensen van het forum wonen verspreid over het land, dus daar kun je niet meerdere keren per week mee klimmen. In de hal klimmen bouwt ook al contacten op met mogelijke alpine maatjes. Kun je ook alvast inschatten hoe serieus iemand is... Dus, ga eens naar een hal, plaats eventueel een oproepje op een prikbord in de hal zelf, of zoek naar klimmaten op het prikbord van climbing.nl of van de nkbv. Daar kun je nog iets doelgroep-specifieker zoeken dan hierquote:Op dinsdag 13 december 2005 22:46 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Een klim-maat vinden is daardoor nog een hele opgave, aangezien ik ook niet in de hal klim. (in de toekomst misschien nog) Mijn oplossing voor dit probleem was dus om te kijken, of het met een aantal mensen van het forum niet mogelijk zou zijn om een cursus te gaan volgen, en zo een aantal klim-maten te vinden.
Zal best.. maar als je een half jaar met een vast maatje klimt kun je dat beter inschatten dan na 1 of 2 fokklimmeets (die ik trouwens best eens wil organiseren, eens de gezichten achter de avatars bekijken??)quote:Het voordeel van het forum is dat je al enig zins kan zien of iemand gemotiveerd is, en zo voorkom je dat je met allemaal mensen komt te zitten die het eigenlijk toch maar niks vinden in de bergen.
Ja hoor, gidsen maken je wel bang met spookverhalen, maar als je met 2 man een gletscher op gaat kan het best relatief veilig. 15 meter uit elkaar, 5 remknopen in het touw, en bij alles wat ook maar een spleet zou kúnnen zijn is de achterste alert en houdt het touw strak. Echter, het is nooit zo veilig als met 3 of meer man. Ik ben tot nu toe nog niet met z'n tweeën een sneeuwbedekte gletscher over geweest: mijn klimmaat ziet dat niet zitten. Apere gletschers doen we vaak zonder touw: als er een valt kan de ander op het harde ijs toch amper remmen, dus je kunt net zo goed niet inbinden. Als je valt is dat je eigen schuld en blijft de schade beperkt tot 1 persoon.quote:Ik zou het het liefste na afronding van de cursus ook nog enkele tochten maken, en zo nog wat meer ervaring opdoen. Nu hoor je vaak dat een touwgroep bestaande uit 2 personen niet veilig zou zijn, maar als ik de verhalen zo hoor, is het best te doen allemaal.
Die gids van ons was nederlander, en daar hebben we ook bewust op geselecteerd: mijn talen zijn goed genoeg, maar nooit zo goed als m'n nederlands. Ik wil tijdens zo'n cursus liever geen moeite verdoen met proberen een moeilijk verstaanbare ratelende fransman proberen te verstaan.quote:Waar ik de cursus volg maakt mijzelf niet zoveel uit, hoewel een eigen gids wel voordelen heeft. Je hoeft bv. geen rekening te houden met andere, wat soms wel erg handig is. Alleen tegen het regelen van dit alles zie ik dan een beetje op, mede doordat ik niet echt goed in Frans of Duits ben (meestal gesproken).
is het ook goedkoper bij de NSAC? Mij lijkt me deze cursus ook wel erg leuk, heb zelf meerdere cursussen buiten klimmen gedaan (incl. reddingstechnieken, meerdere touwlengtes, etc), maar dit lijkt me ook wel gaaf. Alleen is het zo duurquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:47 schreef Lortnoc het volgende:
Mooie OP, heb zelf C1 via de NKBV gedaan en C2 via de NSAC. Moet zeggen dat de kwaliteit bij de NSAC toch een stuk hoger is.
Korting? komkom... de cursussen worden door gidsen van de NSAC zelf gegeven en zijn dus al fiks goedkoper dan dew NKBV. Zo'n studenten alpine club is geen liefdadigheidsinstelling die zichzelf in de schulden gaat steken om jou te leren klimmen he...quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:29 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Krijg je ook nog korting bij de NSAC? Mij lijkt me deze cursus ook wel erg leuk, heb zelf meerdere cursussen buiten klimmen gedaan (incl. reddingstechnieken, meerdere touwlengtes, etc), maar dit lijkt me ook wel gaaf. Alleen is het zo duur, dus dat wordt dan misschien in de zomer van 2007. Vrienden van me hebben C1 en C2 gedaan.
Sorry ik was niet duidelijk, ik bedoelde of het goedkoper was dan die van de NKBV. Maar je hebt dus al antwoord gegeven.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Korting? komkom... de cursussen worden door gidsen van de NSAC zelf gegeven en zijn dus al fiks goedkoper dan dew NKBV. Zo'n studenten alpine club is geen liefdadigheidsinstelling die zichzelf in de schulden gaat steken om jou te leren klimmen he...Als je echt gratis wilt, zul je moeten zien dat je met een groepje ervaren lui meekan, maar de cursussen van de SACs zijn echt al heel concurrerend geprijsd.
Dat zijn volgens mij geen gediplomeerde berggidsen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Korting? komkom... de cursussen worden door gidsen van de NSAC zelf gegeven en zijn dus al fiks goedkoper dan dew NKBV. Zo'n studenten alpine club is geen liefdadigheidsinstelling die zichzelf in de schulden gaat steken om jou te leren klimmen he...Als je echt gratis wilt, zul je moeten zien dat je met een groepje ervaren lui meekan, maar de cursussen van de SACs zijn echt al heel concurrerend geprijsd.
Persoonlijk zal het mij aan m'n anus corroderen of degene die mij wat bijleert wel of geen hippe UIAA-gidsenbadge op z'n jas heeft. Ik heb ook niet alpien leren klimmen van een gediplomeerd berggids, maar die man heeft wél 20 jaar ervaring in de bergen. Dat is ook wat waardquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:07 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij geen gediplomeerde berggidsen.
Die hebben we er in nederland maar een handvol van en die zijn naar mijn weten geen actief lid meer van de NSAC.
Ga ze dan maar eens tellen, het zijn er erg weinig, die officieel gediplomeerd berggids zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:10 schreef Sport_Life het volgende:
Nou nou het zijn er echt wel meer dan een handjevol hoor...
Volgens mij valt die toelatingstest goed te doen, beetje knopen leggen (prusik, halve mastworp) etc moet geen probleem zijn en ook de condititietest stelt niet zoveel voor (6 KM binnen een half uurtje). Heb je al iemand gevonden om mee te nemen of ga je alleen? Ik ga waarschijnlijk begin augustus naar Les Ecrins, maar dan voornamelijk om te sportklimmen en een beetje canyonning/kayakken etc.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:56 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Tsjongejonge wat een drukte opeens
Aangezien ik toch nog lid ben kunnen worden heb ik me ingeschreven voor een zomercursus C1 bij de NSAC. Het zijn inderdaad geen erkende gidsen, maar ze zullen heus niet iemand neerzetten die er niks van baktWat ik ook wel handig vind, is dat je eerst door een soort selectie-ronde heen moet. Ze testen dan je conditie, en kijken of de de touwtechnieken voor de cursus al onder de knie hebt. (prussikknoop, (halve)mastworp, seilrolle etc.)
Ik hoop dat ik de cursus voor 15 juli afgerond kan hebben, want daarna heb ik mijn eigen vakantie gepland. Dit jaar ga ik naar de Ecrin, en tot mijn verbazing zit er precies op dezelfde datum ook het bergsportkamp van de NKBV op die camping (la courounba in Les Vigneuax)Mssn zitten er dus ook nog paar alpiene tochten in.
Maja, eerst maar eens door de selectie-ronde heen zien te komen, en nog een rugzak en een lakenzak aanschaffen. En als dat allemaal gelukt is dan zijn we alweer een heel stuk verder.
Zal ook wel goed te doen zijn denk ik, en ik ga waarschijnlijk ook alleenquote:Op zondag 5 maart 2006 00:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Volgens mij valt die toelatingstest goed te doen, beetje knopen leggen (prusik, halve mastworp) etc moet geen probleem zijn en ook de condititietest stelt niet zoveel voor (6 KM binnen een half uurtje). Heb je al iemand gevonden om mee te nemen of ga je alleen? Ik ga waarschijnlijk begin augustus naar Les Ecrins, maar dan voornamelijk om te sportklimmen en een beetje canyonning/kayakken etc.
De enige takel die je moet kunnen is de seilrolle, en die is wel te doen (denk ik, want ik heb hem nog nooit gemaaktquote:Op zondag 5 maart 2006 12:06 schreef Lortnoc het volgende:
Je moet wel allerlei takels kennen hoor, niet alleen de knopen. En er zakken echt mensen op die dag dus je moet het niet onderschatten. Maar als je er idd goed voorbereid naartoe gaat is het zeker te doen.
We kunnen natuurlijk best een keer een dagje aan de muur in Spaarnwoude gaan hangen om de zaken op te frissen. Vandaag zou mooi zijn, dan is het tenminste échte Alpinkletterei!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:40 schreef Roel_spaarndam het volgende:
De enige takel die je moet kunnen is de seilrolle, en die is wel te doen (denk ik, want ik heb hem nog nooit gemaakt). En aangezien ik ook de flachenzuch en de seilrolle-flachenzuch ken van het sportklimmen, verwacht ik niet al te veel problemen.
Nou voor Klettersteige zit je iig goed in Les Ecrins, echt hele mooie heb je daar!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:40 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Zal ook wel goed te doen zijn denk ik, en ik ga waarschijnlijk ook alleen.
Alleen moet ik nog ff kijken wanneer de cursus gehouden gaat worden, want ik wil graag voor 13 juli weer terug zijn voor mijn eigen vakantie. Maja, ik kan altijd nog naar de NKBV als het nodig is
Ik ben van plan om ook enkele via ferrata's te gaan doen, en als het kan wil ik ook best nog wel ff een paar daagjes sportklimmen. Maar als het goed is dan gaat het alpiene klimmen de boventoon voeren.![]()
Heb je nog een paar tips ? In Les Vigneaux zit ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou voor Klettersteige zit je iig goed in Les Ecrins, echt hele mooie heb je daar!.
Als je nog eens wat foto's van aillefroide wilt bekijken... Moet je maar even roepen!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:16 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Wel ga ik sowieso naar de ASAC week, die van 29 juli tot 5 augustus in Ailefoide gehouden wordt. Dan kan ik daar mooi een beetje de geleerde cursus technieken in de praktijk brengen, en misschien zelfs wel mijn eerste 4000er beklimmen, de Dome de Neige : Facile (4015m).En anders is er altijd de Roche Faurio nog met 3730m. De kaarten van het gebied heb ik iig al op me pc staan zodat ik al lekker ideeën op kan doen. (die meestal toch (nog) niet te doen zijn
).
Hieronder heb ik een linkje geplaatst met alles wat ik nu bezit, misschien zouden jullie hier eens naar willen kijken, en zeggen wat jullie er van denken, wat ik nog moet kopen, etc. Iig staat een bivakzak nog op het programma en misschien een slaapzak maar dat moet ik nog even bekijken.
Klimgerief
Een 120 cm slinge kun je altijd dubbel nemen, en dan is het ook 60 cm. Ik zou gaan voor 1 korte (standplaats of zelfzekering) en 2 lange, kun je mooi om rotspuntjes gooien, en je kunt er ook een standplaats mee bouwen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:38 schreef Roel_spaarndam het volgende:
@ gripper
Welke maat slinge raad je aan60 of 120 cm. of gewoon van alles een paar?
Onderkleding is wel handig jaquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:40 schreef Roel_spaarndam het volgende:
<bestellijst>
neem je dat verhaaltje van mij dan uitgeprint mee?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:32 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Owke, ik zal er dan maar is op uit trekken vandaag en kijken waar ik mee thuis kom. iig bedankt voor de heldere uitleg.
Ik zag trouwens dat je dezelfde camera als mij hebt S5600perfect ding, en ik neem hem ook zeker mee op cursus.
Mooi zo, prima spul! Van craft krijg je geen spijt, ik bespeurde pas het eerste gaatje in mijn korte mouwen shirtje. Daar wordt al 4 jaar lang elke week minstens 1 keer in gemountainbiked, en in de vakanties in gelopen en geklommen...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:07 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Zo, weer terug van weggeweest met als resultaat:2x Craft thermoshirt lange mouwen 2x Craft thermoshirt kort mouwen 2x Bridgedale trekking sokken 2x Boxers micro (Hema) 2x Mammut slinge 120cm 1x Nikwax
Ben toch wel weer tevreden met mijn aankopen. Alleen nog een gletscherbril, maar ik vind 115 euro voor de Oakley, die het beste zat, toch wel aardig aan de prijs.![]()
Als de zon goed fel is, dan heb je aan een cat 3 bril niet genoeg, er komt dan nog steeds zoveel licht binnen via de sneeuw dat je er alsnog hoofdpijn van krijgt. Je hebt die bril echt de hele dag op hè...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:28 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ik zal is gaan kijken bij de decathlon dan, het probleem bij mij is alleen dat ik een vrij groot hooifd heb, en daarom heb ik vaak dat de pootjes niet goed passen. Heb je trouwens echt cat. 4 nodigbij bever zeiden ze dat cat.3 zeker wel voldoende is.
Als je een local huurt, ben je niet heel veel minder kwijt hoor.. Zeker UIAGM gecertificeerde gidsen moeten toch hun bammetjes ermee verdienen, en vragen dan ook behoorlijke bedragen. Ik denk dat als je alles zelf zou regelen (vanuit Nederland, en zonder de juiste contacten: veel rompslomp) je misschien 150 euro zou kunnen besparen op alles, en redelijk wat meer als je niet op de hut slaapt, maar zelf de tent meesjouwt, en zelf kookt inplaats van huttenvoer eet. Dat samen eten en samen slapen is tijdens een C-1 cursus trouwens erg goed voor de groepscohesie.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:50 schreef -LadyJane- het volgende:
tering wat een bedragen
tip: huur een local voor een paar dagen als gids, betaal je overnachtingskosten zelf en je bespaart zo een paar honderd euries
zo heb ik alpiene geleerd en goed ook!
(zit nu op niveau c2 ijs)
Goedkoopste vervoer zal liften zijn.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:01 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Vandaag mijn vliegticket geboektIk vlieg op zondag 9 juli om 8.40 vanaf schiphol, met Easyjet, naar Geneve. Vanaf daar zal ik dan verder moeten met de bus of de trein, weet een van jullie mssn wat het handigste (goedkoopste
) is?
Ook vraag ik me af hoe het zit met het vervoer van me pickel en stijgijzers. Moet ik deze nog apart verpakken of kan het gewoon in de rugzak?
In me rugzak mag ik maximaal 20 kilo meenemen en dan nog de handbagage erbij, maar aangezien ik een tent, slaapzak, matje, klimspullen, en kleding mee moet nemen zal dit waarschijnlijk nogal krapjes worden. Maar met alles een beetje strak aansnoeren moet ik toch wel een heel eind gaan komen denk ik.![]()
Liften zal idd het goedkoopste zijn, maar aangezien ik alleen ben, en niet echt een lift-fan ben pak ik toch liever even de bus/trein.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:26 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Goedkoopste vervoer zal liften zijn.
pickel, stijgijzers en eventuele ijsboren mogen uiteraard niet in de handbagage en misschien moet je gewoon even van te voren bellen en vragen wat je moet doen.
Ik zou het zeker aangeven bij het inchecken dat je dat soort materiaal bij je hebt.
Koop een stijgijzerzak voor je ijzers, niet al te duur, ook te krijgen bij decathlon. Ik ben zelf erg tevreden met m'n Petzl Fakir, even googelen. Dat scheelt schade aan je andere spullen. Hardware in je handbagage zal wel lukken als je uitlegt waar het voor is, en de scherpe dingen er niet in stopt. Geen nutkey, ijsboor o.i.d, maar een bos setjes zal wel oke zijn. Touw als handbagage is ook een goeie!quote:Op zondag 2 juli 2006 22:54 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Liften zal idd het goedkoopste zijn, maar aangezien ik alleen ben, en niet echt een lift-fan ben pak ik toch liever even de bus/trein.
Wat betreft me bagage: ik ga gewoon vroeg heen, en vraag dan wat waar wel en niet mag, en dan moet het toch wel goed komen. Denk niet dat ik de enige klimmer ben die ooit naar Geneve is gevlogen, dus er zullen wel wat regeltjes voor zijn. Het zou mooi zijn als ik me touw als handbagage zou kunnen hebben, want dat scheelt vrij veel ruimte en gewicht. En anders al me ijzerwaar, maar ik heb het vermoeden dat dat wel niet zal mogen![]()
quote:Op zondag 2 juli 2006 23:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Koop een stijgijzerzak voor je ijzers, niet al te duur, ook te krijgen bij decathlon. Ik ben zelf erg tevreden met m'n Petzl Fakir, even googelen. Dat scheelt schade aan je andere spullen. Hardware in je handbagage zal wel lukken als je uitlegt waar het voor is, en de scherpe dingen er niet in stopt. Geen nutkey, ijsboor o.i.d, maar een bos setjes zal wel oke zijn. Touw als handbagage is ook een goeie!
Bedankt, en jij ook succes en veel plezier met je plannen hequote:Enne, veel plezier en bergheil he!!![]()
Ik kan je veel over de Mt blanc vertellen waardoor je er helemaal geen zin meer in hebt... Pas een beetje op met het stellen van zo'n doel, ook al is het begrijpelijk dat je zo'n uitdaging wel eens wilt proberen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:10 schreef avw1982 het volgende:
En hoe is het afgelopen?
Na mijn laatste vakantie ben ik ook erg geinteresseerd in een cursus om er toch wat meer van af te weten. Ik heb ook reizen gezien waarbij je eerst een paar dagen op cursus gaat en vervolgens de Mont Blanc ga beklimmen. Dit lijkt me iets te snel maar het is nu wel een soort van doel voor me geworden ben ik bang.
Geinteresseerd ben ik zeker nu in alpinisme. Het zit er denk ik niet in dat ik mn hoogterecord ooit nog ga verbreken, maar een paar leuke alpentoppen meepakken lijkt me ook erg gaaf. Ik zal eens gaan kijken naar de cursussen van de NKBV. Het zal nog wel even duren voor ik zoiets ga doen, eerst weer sparen.quote:
Ik heb deze cursus ook gewoon met zo'n decathlon ding gelopen. Doet waar die voor gemaakt is, en daar gaat het me om.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:30 schreef Yay het volgende:
Over brillen:
Ik heb een Julbo Reflex. Het is geen fashionable bril, maar wel lekker functioneel: 4 verwisselbare glazen. Inclusief een setje cat 4 glazen.
Verder koop je er inderdaad wel 3 Decathlon brillen voor.
Maar goed ook, anders krijg je zo'n lullig brilafdrukje om je ogenquote:Op vrijdag 15 september 2006 14:54 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Als het ook maar ff niet hoeft, dan zie je mij ook niet met een bril lopen.
Au vieux campeur is ook een goeie, en decathlon heeft een ruime sortering klimspul. Toch wel handig he, om frans te kunnen als je naar Frankrijk gaat ;-)quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:59 schreef DucatiOwner het volgende:
Hi,
volgens mij een redelijke topickick, maar het zij zo...
Weet iemand of je in Parijs en/of omgeving (Fontainebleau?) goedkoper klimmateriaal kan kopen? Verder dan de Decathlon ben ik niet gekomen, want ik kan nauwelijks Frans...:-(.
Ik ga sowieso naar Parijs, dus die kosten/baten kunnen achterwege blijven.
Het gaat om een nieuwe gordel, wat setjes, nuts en schoentjes.
Dank!
Haha, okay, dank! De Decathlon in Frankrijk heeft dezelfde prijzen als die in Nederland, maar die andere ga ik proberen!quote:Au vieux campeur is ook een goeie, en decathlon heeft een ruime sortering klimspul. Toch wel handig he, om frans te kunnen als je naar Frankrijk gaat ;-)
Trouwens, je gaat naar FB, en hebt setjes, nutjes en een gordel nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |