abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32778371
100% mee eens
Houd van een lijntje.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:15:14 #52
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32778637
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:57 schreef Royal_Flush het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat ik als Feyenoord supporter hier wel effe van schrok,maar ik vond 't wel 'n mooi gebaar.Ik begin 'n beetje doodziek van AZ te worden en dan met name van Scheringa.Laten we nou eerlijk zijn,6/7 jaar geleden zaten er maar zo'n 3000 man in dat stadion.Ze zullen NOOIT deel uitmaken vd top 3,ze hebben èn geen historie èn geen grote,trouwe achterban......
Ze zijn wel de laatste ploeg die kampioen zijn geworden buiten de traditionele top3.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32778756
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:15 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ze zijn wel de laatste ploeg die kampioen zijn geworden buiten de traditionele top3.
Één kampioenschap maakt je nog geen traditional!Utreg,NAC,Twente hebben zelfs 'n véél grotere impact!Waar waren al die supporters al die jaren dan?Waren ze hun autosleuteltjes kwijt of zo......
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32778772
Toen zaten ze nog in de Arena, bij de club die ze nu zo haten...
Houd van een lijntje.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:25:39 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32778840
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:20 schreef Royal_Flush het volgende:

[..]

Één kampioenschap maakt je nog geen traditional!Utreg,NAC,Twente hebben zelfs 'n véél grotere impact!Waar waren al die supporters al die jaren dan?Waren ze hun autosleuteltjes kwijt of zo......
Ze hebben wel de meest recente landstitel buiten de top 3 om dus wel historie IMHO.... qua supportersschare ben ik het wel met je eens.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32778880
Laten we eerlijk zijn,als Scheringa ooit besluit te kappen dan is 't gedaan met AZ.......
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32778952
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:28 schreef Royal_Flush het volgende:
Laten we eerlijk zijn,als Scheringa ooit besluit te kappen dan is 't gedaan met AZ.......
Hij zit er juist nu om er voor te zorgen dat AZ straks onafhankelijk door kan gaan door een goede organisatie neer te zetten, en natuurlijk om andere clubs te pesten
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:34:30 #58
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32778992
quote:
Marcel Brands is ook echt een hele goede hoor... die is in z'n eentje verantwoordelijk geweest voor de transformatie van RKC als degradatiekanidaat naar stabiele middenmotor, die kan daar nog wat moois neerzetten.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32779042
quote:
Hoeft niet per se lijkt mij. In het AZ-topic staat een stuk van Van Gaal en de doelstellingen die hij heeft met AZ. Straks heeft AZ een nieuw stadion waar meer bezoekers in kunnen (en volgens mij waren die seizoenskaarten voor het nieuwe stadion ook zo goed als allemaal verkocht) en de prestaties die AZ nu neerzet, dat valt wel op. En iets wat opvalt is wellicht interessant voor investeerders.
Het is voor een club als AZ dan ook belangrijk om te groeien, maar niet in de vorm van een piek, want even pieken en dan weer dalen heb je niets aan. Het is de bedoeling om te groeien en groot te blijven. Echter moet AZ daarvoor wel:
- goed blijven presteren, dit is financieel gunstig en geeft naamsbekendheid, en je hebt zo meer kans op "grotere" spelers die voor AZ kiezen.
- met het nieuwe stadion meer bezoekers trekken en proberen elke thuiswedstrijd het stadion te vullen
- zichzelf profileren als topclub, met alle reclame en bepaalde houding van dien.

Dat laatste zie je al een beetje met de geruchten van de laatste tijd. AZ (of Scheringa) wil niet onderdoen voor de standaard top 3, en bijt van zich af. En qua prestaties kan hij dit ook.

Ben het wel met alle anderen hier eens, dat AZ desalniettemin nog een lange weg te gaan heeft om zich te vestigen bij de top in Nederland. Het begin is er, de ambitie ook, maar er spelen nog veel factoren mee waarin AZ moet groeien. AZ kan wel zonder Scheringa, maar dat kan pas nadat AZ als club veelal hoog in de ranglijst staat en Europees ook goed scoort. Pas dan is het voor andere investeerders ook aantrekkelijk om geld in AZ te gaan steken.
pi_32779113
De meeste spelers van AZ(Vlaar,Perez,Landzaat,Mathijssen) spelen liever bij één vd top 3,maar mogen dat niet.Dat kun je niet altijd blijven tegenhouden......
pi_32779119
F'noord praat verder met Huntelaar

Feyenoord gaat serieuze pogingen ondernemen om Klaas-Jan Huntelaar binnen te halen, zo meldt De Telegraaf. De Rotterdamse club nam het besluit na eeen positief gesprek met Huntelaar's zaakwaarnemer Arnold Oosterveer.

Trainer Erwin Koeman is positief over Feyenoord's kansen om de aanvaller vast te leggen. ,,Wij hebben gezegd hoe wij over Huntelaar bij Feyenoord denken en Klaas Jan heeft zijn ideeën neergelegd. Volgens ons is er grond om door te gaan om te proberen Huntelaar naar Feyenoord te halen.''

Naar verwachting kan Feyenoord komende zomer, na de eventuele verkoop van Dirk Kuyt, pas serieus onderhandelen over de komst van Huntelaar. Momenteel ontberen de Rotterdammers de financiele middelen om de aanvaller vast te leggen.

In de strijd om Huntelaar heeft Feyenoord flinke concurrentie te dulden. Ook Ajax, AZ, Fiorentina en HSV willen de spits van SC Heerenveen graag contracteren. De Frieze club zou 6 miljoen euro vragen voor de jeugdinternational.
pi_32779139
-> AZ topic.
quote:
De Boer herhaalt dat hij best wil luisteren
Zaterdag 3 december, door SV, Amsterdam, 11.37u GMT+01.00, NHD

Frank de Boer heeft in een interview met het Noord-Hollands Dagblad (GPD) herhaald dat hij best bereid is om te luisteren als Ajax hem een aanbieding wil doen om weer in dienst te nemen.

'Ik ben fit en als Ajax wil, ben ik bereid om te luisteren', aldus De Boer, die ook wel jeugdtrainer zou willen worden bij Ajax. Hij heeft Blind eerder dit jaar aan de lijn gehad en volgens De Boer heeft de oefenmeester er spijt van dat het toen niet is doorgegaan.

De Boer zond overigens samen met zijn tweelingbroer een bloemetje naar de vertrokken algemeen directeur Arie van Eijden.
quote:
Van Eijden verrast door gebaar Feyenoord 3 december 2005

Arie van Eijden is verrast door een gebaar van Feyenoord, zo meldt AD Sportwereld. De Ajax-directeur, die vrijdag afscheid nam van de Amsterdamse club tijdens een receptie in het Amstel Hotel, werd woensdag door zijn chauffeur weggebracht naar een voor hem nog onbekende locatie. Het bleek het Rotterdamse restaurant Engels te zijn. Daar wachtte de Feyenoord-directie hem op voor een lunch.

"Dit was hartverwarmend", reageert Van Eijden op de geste in AD Sportwereld. "Hier zouden onze supporters een voorbeeld aan moeten nemen."
pi_32779144
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
F'noord praat verder met Huntelaar

Feyenoord gaat serieuze pogingen ondernemen om Klaas-Jan Huntelaar binnen te halen, zo meldt De Telegraaf. De Rotterdamse club nam het besluit na eeen positief gesprek met Huntelaar's zaakwaarnemer Arnold Oosterveer.

Trainer Erwin Koeman is positief over Feyenoord's kansen om de aanvaller vast te leggen. ,,Wij hebben gezegd hoe wij over Huntelaar bij Feyenoord denken en Klaas Jan heeft zijn ideeën neergelegd. Volgens ons is er grond om door te gaan om te proberen Huntelaar naar Feyenoord te halen.''

Naar verwachting kan Feyenoord komende zomer, na de eventuele verkoop van Dirk Kuyt, pas serieus onderhandelen over de komst van Huntelaar. Momenteel ontberen de Rotterdammers de financiele middelen om de aanvaller vast te leggen.

In de strijd om Huntelaar heeft Feyenoord flinke concurrentie te dulden. Ook Ajax, AZ, Fiorentina en HSV willen de spits van SC Heerenveen graag contracteren. De Frieze club zou 6 miljoen euro vragen voor de jeugdinternational.
Dit was al bekend
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:43:37 #64
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32779167
Ik vond het zo schattig om te lezen dat Rosenberg en die andere Griek niet bang waren om de concurrentie aan te gaan met Huntelaar in de spits
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32779172
quote:
3/12/2005 - De Boer roept Ajax op anders met vertrekkende spelers om te gaan

De Gelderlander komt vandaag met een uitgebreid interview met Frank de Boer. De oud-international is daarbij niet al te positief voor Ajax. Tien jaar na het winnen van de Champions League hoorde hij niets van Ajax. Volgens De Boer geeft dat een beetje aan hoe de relatie is van spelers met Ajax. Terwijl bij PSV een speler als Van Bommel in goede harmonie transfervrij vertrekt en afgesproken wordt dat hij aan het einde van zijn carriere terugkeert, wordt een transfervrij vertrek door Ajax niet in dank afgenomen. Volgens De Boer had Ajax door al die spelers een heel uitgebreid netwerk kunnen hebben in Europa van spelers die Ajax kunnen tippen als spelers wegwillen.

"Ajax is de club van de branie, de bluf en de arrogantie. Het is de kracht en de zwakte tegelijk, want het stoot ook mensen af. En het slaat over naar het publiek, dat hard en cynisch kan zijn. Er is een tijd geweest, en misschien is dat nog wel zo, dat spelers liever niet naar Ajax kwamen. Dat zal de club toch zelf in de hand hebben gewerkt en als 'ze' er iets aan willen veranderen, zullen 'ze' zelf de eerste stap moeten zetten."
pi_32779202
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:42 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dit was al bekend
Niet dat er een 2de gesprek volgde toch? Het eerste gesprek is eergister geweest, dit was idd al bekent.
pi_32779223
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niet dat er een 2de gesprek volgde toch? Het eerste gesprek is eergister geweest, dit was idd al bekent.
Ik had het al wel gelezen, maar ik weet inderdaad niet of het al op het forum gezet is.
pi_32779251
In de zomerstop zullen ze te laat zijn, dan speelt hij al een half jaar bij Ajax

maar toch leuk geprobeert
Houd van een lijntje.
pi_32779293
Net of Ajax daar geld voor heeft, die moeten van de zomer 7 posities opnieuw inkopen.
pi_32779317
voorspelling : 0-2
Punk !
pi_32779518
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Net of Ajax daar geld voor heeft, die moeten van de zomer 7 posities opnieuw inkopen.
Hoeft niet perse ingekocht te worden hoor. Gelukkig hebben wij een goede jeugdopleiding.
pi_32779586
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:01 schreef Nashje het volgende:

[..]

Hoeft niet perse ingekocht te worden hoor. Gelukkig hebben wij een goede jeugdopleiding.
Gelijk heb je!Geef de jeugd maar 'ns 'n kans dan weer met miljoenen lopen strooien.Slechter kenne ze 't toch niet doen......
pi_32779719
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:01 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dus jullie gaan het weer proberen zonder ervaring?

Ik vind de goede jeugdopleiding wel mee vallen:

1 AZ 2
2 FC Utrecht 2
3 Feyenoord 2
4 Willem II 2
5 SC Heerenveen 2
6 Vitesse 2
7 NEC 2
8 RKC Waalwijk 2
9 Heracles Almelo 2
10 PSV 2 10
11 FC Volendam 2
12 FC Twente 2
13 Ajax 2
14 NAC 2

1. Feyenoord NV A1
2. AFC Ajax A1
3. Stichting sc Heerenveen A1
4. Stichting Sparta Rotterdam A1
5. PSV A1
6. AZ A1
7. HFC ADO Den Haag A1
8. FC Groningen BV A1
9. Twente/Heracles Combinatie A1
10. Excelsior R. A1
11. Stichting FC Utrecht A1
12. Vitesse/AGOVV A1
13. FC Volendam A1
14. RKC Waalwijk A1

1. Feyenoord NV B1
2. AFC Ajax B1
3. Stichting sc Heerenveen B1
4. AZ B1
5. Vitesse/AGOVV B1
6. Stichting FC Utrecht B1
7. PSV B1
8. Twente/Heracles Combinatie B1
9. HFC ADO Den Haag B1
10. Willem II B1
11. FC Groningen BV B1
12. NAC B1
pi_32779743
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef Royal_Flush het volgende:

[..]

Gelijk heb je!Geef de jeugd maar 'ns 'n kans dan weer met miljoenen lopen strooien.Slechter kenne ze 't toch niet doen......
Ajax geeft de jeugd altijd al kanzen. Niks op aan te merken.
pi_32780031
Leuk Artikel van Frank in de Gelderlander. Kan iemand dit misschien naar Martin van Geel of een ander bestuurslid sturen

---------------------

‘ Ajax is branie, bluf en arrogantie’

Frank de Boer won tien jaar terug met Ajax de Champions League. De voetballer die in Qatar speelt, ziet zijn oude liefde vervallen. „ Charisteas? Ik had ze ook wel kunnen vertellen dat dat geen topper is.”

Hij droeg wel duizend keer het Ajax- shirt. Was aanvoerder van het eerste elftal, won de Champions League en de wereldbeker. Maar op de vraag wie op dit moment voorzitter is van ‘ zijn’ club antwoordt hij vragend: „ Jakke?” Het zegt misschien iets over Frank de Boer ( 35) dat hij de naam van de huidige preses niet kent, maar het zegt ook veel over Ajax en de relatie die de club onderhoudt met zijn beeldbepalende oud- spelers. Uit het oog, uit het hart. Het is dit jaar tien jaar geleden dat Ajax de Champions League en de wereldbeker won.

Een mooi moment om de selectie van toen weer eens bijeen te halen. Een reünie? Een diner? „ De meeste jongens voetballen nog”, zegt De Boer, die zelf in Qatar speelt, „ dus het is moeilijk om zoiets te verwezenlijken. Maar de club zou wel het initiatief kunnen nemen.” En? „ Ik heb niks gehoord.” Een kaartje, een mooie brief, een aandenken? „ Nee.”

De manier waarop het Ajax- elftal van 1995 bijna letterlijk uiteen viel, is schrijnend. De Boer: „ Een groot deel van die jongens is niet lekker weggegaan: Kluivert, Seedorf, Reiziger, Davids, Kanu, Finidi, Bogarde. Ronald en ik ook niet, maar wij hadden een meningsverschil met Ajax, dan ga je niet als vrienden uit elkaar. Maar de rest?” De overgang van de gebroeders De Boer naar Barcelona leverde Ajax nog veertig miljoen gulden op. Veel van hun ex- ploeggenoten maakten aan het eind van hun contract gebruik van een transfervrije status. Het werd ze door Ajax niet in dank afgenomen. „ Maar Mark van Bommel ging deze zomer toch ook voor niets weg bij PSV?”, countert De Boer. „ Kreeg hij een sneer? Nee, iedereen feliciteerde hem met de mooie stap die hij maakte naar Barcelona en vervolgens werd de afspraak gemaakt dat hij de laatste jaren van zijn carrière in Eindhoven afsluit. Ik denk dat Ajax daar wat van kan leren.”

Bij Ajax is de relatie club- speler verworden tot een relatie werkgever- werknemer. „ Zonde”, meent De Boer, „ want je komt elkaar altijd weer tegen. Spelers die na hun tijd in Amsterdam uitwaaien over de rest van de wereld blijven een visitekaartje van Ajax. En als je die lijntjes hebt, is het een geweldig scoutingsnetwerk. Zou Dennis Bergkamp niet af en toe een tip kunnen geven over een goeie speler die ergens buiten de boot valt en die een versterking kan zijn voor Ajax?” Een voorbeeld: Marc Overmars ziet een talent lopen bij Go Ahead Eagles. Hij belt met zijn voormalige trainer Louis van Gaal en nu speelt Demy de Zeeuw bij AZ.

De Boer: „ Ajax is de club van de branie, de bluf en de arrogantie. Het is de kracht en de zwakte tegelijk, want het stoot ook mensen af. En het slaat over naar het publiek, dat hard en cynisch kan zijn. Er is een tijd geweest, en misschien is dat nog wel zo, dat spelers liever niet naar Ajax kwamen. Dat zal de club toch zelf in de hand hebben gewerkt en als ‘ ze’ er iets aan willen veranderen, zullen ‘ ze’ zelf de eerste stap moeten zetten.” Hij was de afgelopen jaren zelf twee keer dichtbij een rentree. „ Ik heb met Ronald Koeman gesproken. Julien Escudé was zijn eerste keus. Er was voor mij alleen plaats als Andy van der Meyde ook nog verkocht zou worden.Ik moest dus wachten, terwijl ik al een goede aanbieding van Galatasaray op zak had. Toen was het niet moeilijk kiezen.” Het verhaal van Ajax was, dat De Boer voor het geld koos. „ Dat wordt dan gezegd. Ik maak me er niet druk om.” Later sprak hij ook nog een keer met Blind over een terugkeer.„ Maar het kwam er niet van. Ik heb Danny daarna nog aan de telefoon gehad. Volgens mij heeft hij er wel een beetje spijt van dat het niet is doorgegaan.”

Is Ajax nog wel zijn club? „ Ja, meer dan welke andere club ook. Ik was veertien toen ik bij Ajax begon en ik heb er zoveel meegemaakt. Ajax is voor mij dat jeugdteam dat hier in Qatar deelnam aan een toernooi. Ze waren klein van stuk, maar speelden verreweg het beste voetbal van alle teams. Dan hoop je dat er een of twee van die jongetjes doorbreken. Daar leeft Ajax van. Dàt is Ajax. Waarom Charisteas halen? Ik had ze ook wel kunnen vertellen dat dat geen topper is. Hij heeft één keer een maand goed gevoetbald. En hij komt niet voor niks, hè? Het is zo zonde allemaal.”
Haleloeja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')