Het is dan weliswaar Mandela's uitspraak, maar hoe zou je zoiets in praktijk willen brengen?quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:59 schreef Tup het volgende:
Als mensen het haten kunnen leren, kunnen ze ook leren liefhebben, want liefde bereikt het hart van de mens veel vanzelfsprekender dan haat. (Mandela) Laten we weer leren liefhebben...
Een cliché maar o zo waar;quote:Op zondag 4 december 2005 21:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Het is dan weliswaar Mandela's uitspraak, maar hoe zou je zoiets in praktijk willen brengen?
We zien ze dagelijks, theisten die haten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Kende je deze al dan: Haatheisten.![]()
Volgens mij met de chimp 97% zelfs...quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:44 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ga trouwens even opzoek naar de cijfertjes in hoeverre de mens verwand is met de worm en chimpansee. Volgens mij in beide gevallen ver in de 90% overenkomende genen.
Nou, ik reageerde hierop:quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Volgens mij met de chimp 97% zelfs...![]()
Maar dat is heel offtopic uiteraard
Heb wel een grafiekje van de onderlinge verwantschap van mensen:quote:Floripas:
........
Het is een groot probleem bij het beschouwen van de Condition Humaine: we zijn allemaal mensen, of we hoog of laag springen. Eichmann? Die heeft voor 99,9% jouw genetische opmaak. Pol Pot? Die heeft dezelfde ratio, dezelfde emotie aangeboren gekregen. C'est nous, c'est tout.......
Dank je!quote:Op woensdag 7 december 2005 12:27 schreef Argento het volgende:
Wat een mooie openingspost.
Goede poes, ouwe!quote:Op woensdag 7 december 2005 12:27 schreef Argento het volgende:
Wat een mooie openingspost.
Woord!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:
respect voor dit topic.
Hoorden de aboriginals niet tot het negroide ras? Dat is me althans een keer verteld/wijsgemaakt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |