abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32819337
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:59 schreef Tup het volgende:
Als mensen het haten kunnen leren, kunnen ze ook leren liefhebben, want liefde bereikt het hart van de mens veel vanzelfsprekender dan haat. (Mandela) Laten we weer leren liefhebben...
Het is dan weliswaar Mandela's uitspraak, maar hoe zou je zoiets in praktijk willen brengen?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_32875057
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Het is dan weliswaar Mandela's uitspraak, maar hoe zou je zoiets in praktijk willen brengen?
Een cliché maar o zo waar;

Een betere wereld begint bij jezelf, overheden en organisaties kunnen het hoogstens ondersteunen/in goede banen geleiden.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:28:18 #28
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32875397
Iemand dehumaniseren, wil nog niet zeggen dat je iets met die gedachte zou moeten doen. Volgens mij kan je die term "moord" beter koppelen aan onderlinge competitie.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32875479
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:48 schreef Floripas het volgende:
..........
'kotslims', ..
Hee, die kende ik nog niet
pi_32875791
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Kende je deze al dan: Haatheisten.
pi_32876052
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Kende je deze al dan: Haatheisten.
We zien ze dagelijks, theisten die haten.

Ik ga trouwens even opzoek naar de cijfertjes in hoeverre de mens verwand is met de worm en chimpansee. Volgens mij in beide gevallen ver in de 90% overenkomende genen.
pi_32876706
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:44 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ga trouwens even opzoek naar de cijfertjes in hoeverre de mens verwand is met de worm en chimpansee. Volgens mij in beide gevallen ver in de 90% overenkomende genen.
Volgens mij met de chimp 97% zelfs...
Maar dat is heel offtopic uiteraard
pi_32877048
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Volgens mij met de chimp 97% zelfs...
Maar dat is heel offtopic uiteraard
Nou, ik reageerde hierop:
quote:
Floripas:
........
Het is een groot probleem bij het beschouwen van de Condition Humaine: we zijn allemaal mensen, of we hoog of laag springen. Eichmann? Die heeft voor 99,9% jouw genetische opmaak. Pol Pot? Die heeft dezelfde ratio, dezelfde emotie aangeboren gekregen. C'est nous, c'est tout.......
Heb wel een grafiekje van de onderlinge verwantschap van mensen:

Genetic Distance Between Autochthonous Human Populations

"Genetic drift" is the phenomenon by which small mutations in DNA (or RNA, and the proteins that are coded by them) add random variations over time to genetic material, resulting in differences between isolated groups of animals, whether of different species or of the same species that are not inter-breeding. Thus there is about a 5% difference in DNA between humans and our closest Primate relations, Chimpanzees. Between human populations, there is always much less than 0.1% difference. What these differences are and how much they vary can be used to construct a tree showing the relationships between human populations. The following tree is the result of such research, reported by Luigi Luca Cavalli-Sforza. The numbers across the top show the percentage difference in DNA, which is thus no more than 0.03% for all human beings. The most dramatic characteristic of the tree is the division between populations in sub-Saharan Africa and the rest of humanity. This is usually interpreted to mean that modern humans originated in Africa and that the population from which the rest of humanity descended left Africa somewhat less than 300,000 years ago, ultimately replacing earlier humans, like the Pithecanthropines (Homo erectus, like Peking Man, etc.), who had also evolved in Africa but left many thousands of years earlier.

(van rechts naar links)
pi_32887205
pi_32887705
Wat een mooie openingspost.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 02:24:01 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34952069
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:27 schreef Argento het volgende:
Wat een mooie openingspost.
Goede poes, ouwe!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:40:56 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34953085
respect voor dit topic.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34953184
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:
respect voor dit topic.
Woord!
pi_35173706
Een ongenuanceerde houding tegenover datgene wat je tegenstaat is natuurlijk nooit goed.

Toch geloof ik niet in de stelling dat ieder mens een even grote barriere over moet om aan het moorden te slaan. Ik zou het niet kunnen, in ieder geval niet direct en zelfs indirect kan ik me niet voorstellen dat ik het snel zou doen. Niet iedereen heeft even lange tenen en is even impulsief. Ook meen ik, dat een hogere intelligentie kan bijdragen aan het eerder zien van nuances in de motivaties van mensen. Of dehumaniseer ik nu de dommen?
quote:
Hoorden de aboriginals niet tot het negroide ras? Dat is me althans een keer verteld/wijsgemaakt.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:25:55 #41
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35182176
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:30 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dan kom je echt op de verkeerde (of juiste) sites.
Geen Gunzilla-man?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')