Start van de nieuwe KLOON-FAQ
Hoe voorkom ik dat mijn kloon alszodanig herkend wordt?Gebruik altijd verschillende IP-adressen voor je kloon en je eigen account. Wijk hier NOOIT vanaf. Als je vanaf 1 pc werkt, schoon dan eerst je cookies, idvt.
Geef je kloon een eigen schrijfsteil-, taalfouten- en karakterprofiel. Op deze wijze wordt het lastiger een duidelijke link te leggen. Een echte beginnersfout is een KLOON-nick aannemen die erg doet denken aan de gebruiker zijn vaste account; niet doen dus. Neem een geloofwaardige username; namen als "Ik_neuk_met_schapen" e.d. zijn natuurlijk bij voorbaat herkenbaar als klonen.
Zorg voor een geloofwaardige post-geschiedenis van uw kloon. Dit betekent dat je naast het doel waarvoor je de kloon gebruikt, ook in andere TOPICS post. Laat je KLOON leven - binnen het forum. Als dit niet gebeurt, is de kloon met 1 view op haar postgeschiedenis te ontmaskeren.
Meer voor de hand liggende zaken zijn natuurlijk niet vertellen dat je een kloon bent, en ook ver weg blijven van TOPICS als "
Ik ben geen kloon"
Wat zijn de mogelijkheden van een kloon?Met een kloon kun je dingen posten die je niet zo snel doet onder je eigen account. De impact van een perm-ban op je kloon is immers minder dan die op je vaste account. Daarbij is het imago-technisch gezien soms handiger bepaalde posts niet met je eigen account te plaatsen.
Zolang subtiel kan je eigen kloon je vaste account omhoogwerken binnen de FOK-hierarchie. Kritiek op de stelling van je vaste account kan je kloon verwerpen, hij kan als zogenaamde onpartijdige derde achter jou gaan staan. Heel handig soms.
Risicomomenten voor een KLOONRisicomomenten zijn vooral wanneer er een KLOON-check wordt uitgevoerd. Als je een BAN ontvangt heb je hier een verhoogd risico op. Dit soort trigger-momenten kun je het beste omzichtig benaderen. Ga niet opeens veel meer posten met je niet-gebande accounts, en al helemaal niet binnen wat voor TOPIC dan ook over die BAN discusieren. Als het een PERM-ban is bouw dan langzaam je kloon uit, of regel een nieuw account vanaf een ander IP-adres.
aanvullingen gewenst
[ Bericht 1% gewijzigd door Classics op 02-12-2005 13:41:04 ]