Trouw.nlquote:De Nederlandse terreurverdachte Samir A. kreeg vanuit België vrouwelijke ’kamikazes’ aangeboden om aanslagen te plegen.
Dat heeft de Belgische Marokkaan Mohamed R. verklaard in een verhoor door de Marokkaanse politie. Hij en zestien anderen werden vorige maand in Marokko opgepakt onder verdenking van het plannen van terroristische aanslagen.
R. werd in juni van dit jaar uitgezet door Syrië, waar hij studeerde aan een koranschool. Terug in België maakte hij al snel aan zijn omgeving duidelijk dat hij bereid was om het moslimterrorisme te ondersteunen. Om die reden werd hij in Brussel benaderd door de vrouw van de terrorist Rachid I., die in België een gevangenisstraf uitzit wegens betrokkenheid bij terrorisme. De vrouw meldde hem dat zij en een groot aantal andere echtgenotes van gevangen terroristen bereid waren te sterven voor de djihad.
R. beloofde zijn medewerking en lichtte een zekere Khalid A.B. in, volgens hem de leider van Al-Kaida in Europa. Kort daarop had R. in Nederland een ontmoeting met Samir A., die vertelde dat hij aanslagen aan het voorbereiden was en R. om hulp vroeg. Het aanbod van de vrouwelijke Belgische kamikazes sloeg hij echter af. Samir A. gaf de voorkeur aan mannen, zo zou hij tegen R. hebben gezegd. R. beweert dat er ook in Marokko vrouwen van gedetineerde terroristen klaarstaan om zelfmoordaanslagen te plegen.
In z'n eigen post hierboven ook.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:01 schreef HiZ het volgende:
In de Elsevier staat juist dat hij ze niet wilde hebben.
Marokko is een fascistische land die herhaadelijk de mensenrechten aan zn laars lapt. De feiten over de onderdrukking en martelingen van Imazighen (berbers) in Marokko zijn algemeen bekendquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Trouw.nl
Marokko pakt ze keihard aan. de laaste jaren zijn er in Marokko geen aanslage geweest behalve een keer in Casablanca
Europa moet de voorbeeld nemen van Marokko
... stukjes vrouw op de muur.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:11 schreef Disorder het volgende:
Ik heb vast een slogan verzonnen voor de eerste autobomaanslag met een vrouw.
Vrouw achter het stuur..
Totdat jouw familielid als terreurverdachte word gezienquote:Op vrijdag 2 december 2005 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het beleid tegen extremisme in marokko idd beter dan nederland nu voert. gewoon keihard aanpakken en met de poepert op een kapotte fles zetten.
ik was cynisch over de fles, ter uwer informatie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:23 schreef Reporter het volgende:
[..]
Totdat jouw familielid als terreurverdachte word gezien![]()
ja, moeten we zeker hier gaan doen. Laten we lekker teruggaan naar de Middeleeuwen en een fijn achterlijk land gaan worden. Bovendien, als we moslims op deze manier gaan aanpakken zullen ze zeker niet bozer worden hoor. Nee, ik denk zelfs dat ze het heel fijn zullen vinden als we ze zo gaan behandelen. Zo fijn, dat ze geen redenen meer zien om aanslagen te plegen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het beleid tegen extremisme in marokko idd beter dan nederland nu voert. gewoon keihard aanpakken en met de poepert op een kapotte fles zetten.
Rare vorm van cynisme ken jij. Een mislukte vorm mag ik haast wel zeggen, want ik en anderen hadden niet door het het cynisme was.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik was cynisch over de fles, ter uwer informatie.
goh. ik zal voortaan beter mijn best doen. mocht je ooit nog een lijfstrafopmerking van mij zien in de toekomst, dan verzeker je dat ik daar geen voorstander van ben.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rare vorm van cynisme ken jij. Een mislukte vorm mag ik haast wel zeggen, want ik en anderen hadden niet door het het cynisme was.
Ja je kan ze beter geheel de zin geven en alles toelaten. Dat werkt goed hoor.. ow u wil hier de extreme islam invoeren doe maar want anders pleegt u aanslagen. Handig gelijk opgeven.. erg laf.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, moeten we zeker hier gaan doen. Laten we lekker teruggaan naar de Middeleeuwen en een fijn achterlijk land gaan worden. Bovendien, als we moslims op deze manier gaan aanpakken zullen ze zeker niet bozer worden hoor. Nee, ik denk zelfs dat ze het heel fijn zullen vinden als we ze zo gaan behandelen. Zo fijn, dat ze geen redenen meer zien om aanslagen te plegen.
klopt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:07 schreef Reporter het volgende:
[..]
Marokko is een fascistische land die herhaadelijk de mensenrechten aan zn laars lapt. De feiten over de onderdrukking en martelingen van Imazighen (berbers) in Marokko zijn algemeen bekend
neen. juist niet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa moet de voorbeeld nemen van Marokko
dat is misschien wel zo.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:44 schreef zoalshetis het volgende:
marokko ziet tenminste in dat extremisme de grootste vijand van de islam is. en zo zijn er nog wel wat landen in die regio waar men beter weet om te gaan met radicale haatzaaiers.
ik denk dat we de meeste kans van slagen hebben als mensen (lees niet-moslims) wat meer gaan inzien dat de islam multiinterpretabel is en dat er een gevaarlijke kant en een ongevaarlijke kant bestaat. gelukkig is de ongevaarlijke kant groter. daarnaast is het slim om met de grootste kant te gaan samenwerken, aangezien zij de beste kijk hebben op radicaliserend of ronduit extremistisch gedrag.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:46 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dat is misschien wel zo.
maar hoe pak je extremisme aan hier in de westerse wereld?
Zeg ik dat we dat moeten doen? Nee, dus klep houden.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:42 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ja je kan ze beter geheel de zin geven en alles toelaten. Dat werkt goed hoor.. ow u wil hier de extreme islam invoeren doe maar want anders pleegt u aanslagen. Handig gelijk opgeven.. erg laf.
Juist, dat is een begin. Alleen is het inderdaad te hopen dat 'de grootste kant' een goede kijk hebben op radicaliserend gedrag. In de geschiedenis zijn vele voorbeelden te noemen van gevallen waar mensen radicaliseerden terwijl het grootste gedeelte van de mensen die ermee te maken zouden krijgen niks door hadden tot het te laat was (o.a. de tweede WO). En als deze 'grootste kant' het al doorheeft, dan moeten we ook druk gaan uitoefenen op deze 'grootste kant' dat ze er iets aan gaan doen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat we de meeste kans van slagen hebben als mensen (lees niet-moslims) wat meer gaan inzien dat de islam multiinterpretabel is en dat er een gevaarlijke kant en een ongevaarlijke kant bestaat. gelukkig is de ongevaarlijke kant groter. daarnaast is het slim om met de grootste kant te gaan samenwerken, aangezien zij de beste kijk hebben op radicaliserend of ronduit extremistisch gedrag.
Je zei dat we vooral niets moesten doen om ze bozer te maken. Ik trek alleen even door wat je zegt dus niets klep houden. Je moet niet toegeven aan tereur.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg ik dat we dat moeten doen? Nee, dus klep houden.
Nee, ik zei dat wanneer we achterlijke straffen als lijfstraffen en martelen in zouden voeren, moslims (en niet alleen moslims, maar ook niet-moslims) boos zouden worden. Ik heb nooit gezegd dat ik niet tegen straffen ben, maar dan wel volgens de straffen van ons land. Deze straffen mogen wat mij betreft door de wetgevende macht best een stuk strenger worden gemaakt, maar zeker niet vervormd worden tot martelingen (mag ook niet volgens het EVRM). Kortom, JIJ moet BETER lezen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Je zei dat we vooral niets moesten doen om ze bozer te maken. Ik trek alleen even door wat je zegt dus niets klep houden. Je moet niet toegeven aan tereur.
De enige manier om de strijd tegen de Mohammed B`s e.d. te winnen is door middel van een voortdurend theologisch debat te voeren; Mensen die eigenlijk geen affiniteit met welke religie dan ook hebben, maar wel zien dat het goed mis is en beseffen dat het de komende 10 jaar waarschijnlijk alleen maar erger gaat worden en daarom bereid zijn om hun steentje bij te dragen, die zouden zich de komende jaren moeten verdiepen in de islam zodat ze na verloop van tijd mee kunnen doen aan het debat. Verlichting moet eigenlijk vanuit de islamitische gemeenschap zelf komen maar het is goed om dat process op gang te helpen of te versnellen. Dus lezen lezen lezen en nog eens lezen, en uiteindelijk met de pen ten strijde trekken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:46 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dat is misschien wel zo.
maar hoe pak je extremisme aan hier in de westerse wereld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |