quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:08 schreef Syb-Sosef het volgende:
Inderdaad, het valt onder het kopje non-concurrentie. Excuus.
Als ik het goed samenvat kan ik een eventuele claim van mn (dan ex-) werkgever bij de rechter met grote kans van tafel laten vegen mocht het daartoe komen. Puur omdat de factoren 2 jaar en 100km ietwat overdreven zijn.
quote:Echter is het wijs om er even over te babbelen voordat ik teken. (Om het te laten vervangen door bv relatiebeding?)
Zoals hier boven al ergens staat: je huidige werkgever kan je niet verbieden je werk te kunnen doen de komende 2 jaar binnen een straal van x-kilometer.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:06 schreef Syb-Sosef het volgende:
Ik ga er waarschijnlijk ook niet over beginnen. Vrienden van mij zijn nu aan t uitzoeken in hoeverre de tekst in mjin contract over die concurrentie dichtgetimmerd zit of niet.
Nop. Indien er niets over in staat, kunnen ze je daar ook niet aan houden. Ik zou het ook zeker niet voorstellen als vervanging van het concurrentiebeding.quote:Waar ik ook niet over ga beginnen is relatiebeding: staat het er niet in, kunnen ze je daarop ook niet naaien toch?
Kan 'ie wel, maar de kans is reëel dat de rechter zo'n beding zal matigen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:52 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Zoals hier boven al ergens staat: je huidige werkgever kan je niet verbieden je werk te kunnen doen de komende 2 jaar binnen een straal van x-kilometer.
Ook wanneer er geen relatiebeding is, kun je niet zondermeer relatie's meenemen wanneer je een werkgever verlaat. Een werkgever kan je zonder zo'n beding niet verbieden om in dienst te treden bij een relatie, maar wanneer je klanten meeneemt naar een nieuwe werkgever, of je als zelfstandige voor klanten van je (ex)werkgever gaat werken, dan is het goed mogelijk dat de rechter een verzoek om schadevergoeding toewijst.quote:Nop. Indien er niets over in staat, kunnen ze je daar ook niet aan houden. Ik zou het ook zeker niet voorstellen als vervanging van het concurrentiebeding.
In hoeverre kan dit gaan dan? als je dus voor jezelf begint en alle eventueel toekomstige klanten een Offerte stuurt, zonder dat je eventueel weet dat dit al klanten van je oude baas zijn?quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:38 schreef _-rally-_ het volgende:
Ook wanneer er geen relatiebeding is, kun je niet zondermeer relatie's meenemen wanneer je een werkgever verlaat. Een werkgever kan je zonder zo'n beding niet verbieden om in dienst te treden bij een relatie, maar wanneer je klanten meeneemt naar een nieuwe werkgever, of je als zelfstandige voor klanten van je (ex)werkgever gaat werken, dan is het goed mogelijk dat de rechter een verzoek om schadevergoeding toewijst.
Dus kan ie het niet in de zin zoals het omschreven is. Aangezien de rechter dat te algemeen zal achten en het dus zal matigen (zoals je zelf al zei). Mischien zal de rechter het concurrentiebeding wel omzetten in een relatiebeding.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:38 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kan 'ie wel, maar de kans is reëel dat de rechter zo'n beding zal matigen.
Ik had het dan puur over het gaan werken bij een relatie.quote:Ook wanneer er geen relatiebeding is, kun je niet zondermeer relatie's meenemen wanneer je een werkgever verlaat. Een werkgever kan je zonder zo'n beding niet verbieden om in dienst te treden bij een relatie, maar wanneer je klanten meeneemt naar een nieuwe werkgever, of je als zelfstandige voor klanten van je (ex)werkgever gaat werken, dan is het goed mogelijk dat de rechter een verzoek om schadevergoeding toewijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |