quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:30 schreef BobRooney het volgende:
Ach, ik vind het vooral zielig voor zijn zwangere vrouw, en dochtertje...daar heb ik toch wel even bij stilgestaan.
Ik dacht gister precies het zelfde toen ik het zag!quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:40 schreef LennyKravitz het volgende:
Laat ik vooropstellen, dat ik het heel erg vindt als een 26-jarige persoon zomaar plots overlijdt. Het zet je aan het denken... zo jong...
Familie, vrienden en collega's van Di Tommaso wens ik dan ook veel sterkte.
Dat het om een voetballer gaat die bij velen bekend is, geeft nieuwswaarde aan het overlijden... ook dat vind ik logisch. Dat een groot aantal bekenden en fans 'm graag willen herdenken, kan er bij mij ook nog wel in...
Maar waar ligt toch de grens?!?!
Vanavond zag ik een Utrecht-supporter op tv die een aantal dagen niet gewerkt had, omdat hij het niet aankon. Was deze persoon een familielid of een goede bekende van de overledene? Ik vermoed van niet...
Ik kan het werkelijk niet snappen, dat je zoveel verdriet kunt hebben, over iemand die voor jouw voetbalclub speelt, dat je niet eens meer kunt werken... Ik vraag mij toch af wat er dan in hemelsnaam met je mis is...
Mensen die tranen met tuiten huilen over iemand die ze persoonlijk niet eens gekend hebben... het kreeg André Hazes achtige trekjes vanavond... ik kan er met mijn hoofd niet bij... soms denk ik dat we in Nederland psychisch niet helemaal in orde zijn...
Ik durf te beweren dat er vaker mensen op zeer jonge leeftijd overlijden (op welke wijze dan ook, plots in de slaap of door een ongeluk)... Het overlijden van een jonge (lokaal enigszins bekende) voetballer drukt Nederland even op de feiten dat dit gebeurt... maar maak van die voor 90% van Nederland tot het overlijden nog onbekende voetballer geen "heilig persoon"...
Nogmaals, ik vind het erg, héél erg,... voor de nabestaanden... ; ikzelf denk er eens over na... maar daar blijft het bij...
quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:36 schreef MrTorture het volgende:
Iedereen gaat anders met die emoties om... Dat je iemand niet persoonlijk kent, wil nog niet zeggen dat je er "niets mee hebt" (om het even zo te zeggen). Ik moet zeggen dat toen Dime (ex-gitarist Pantera) werd vermoord, ik die dag ook wel even met de gedachten ergens anders was. En ik ben over et algemeen vrij nuchter. Waarom die "massa" hysterie? Omdat veel mensen een vergelijkbare binding met de club en de speler hebben. Op tv zie je natuurlijk vooral de huilende tienermeisjes, maar dat is alleen om zn populariteit een beetje te "verkopen". Ik denk dat de gemiddelde FC Utrecht supporter er heel anders mee omgaat.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:06 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik heb net een SOny TV gekocht... Nu hoorde ik net dat iemand van de productielijn daar ook is overleden... 32, veel te jong!
Ik denk dat ik ook maar een weekje vrij neem. Ik kan dit niet aan...
Een half jaar na de dood van Pim Fortuyn zag ik een interview op tv met een vrouw die nog elke dag naar het graf (later gedenkteken) van de man toeging om de hele dag te turven hoevel mensen er kwamen. Toen had ik ongeveer dezelfde gedachte als jij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:40 schreef LennyKravitz het volgende:
Laat ik vooropstellen, dat ik het heel erg vindt als een 26-jarige persoon zomaar plots overlijdt. Het zet je aan het denken... zo jong...
Familie, vrienden en collega's van Di Tommaso wens ik dan ook veel sterkte.
Dat het om een voetballer gaat die bij velen bekend is, geeft nieuwswaarde aan het overlijden... ook dat vind ik logisch. Dat een groot aantal bekenden en fans 'm graag willen herdenken, kan er bij mij ook nog wel in...
Maar waar ligt toch de grens?!?!
Vanavond zag ik een Utrecht-supporter op tv die een aantal dagen niet gewerkt had, omdat hij het niet aankon. Was deze persoon een familielid of een goede bekende van de overledene? Ik vermoed van niet...
Ik kan het werkelijk niet snappen, dat je zoveel verdriet kunt hebben, over iemand die voor jouw voetbalclub speelt, dat je niet eens meer kunt werken... Ik vraag mij toch af wat er dan in hemelsnaam met je mis is...
Mensen die tranen met tuiten huilen over iemand die ze persoonlijk niet eens gekend hebben... het kreeg André Hazes achtige trekjes vanavond... ik kan er met mijn hoofd niet bij... soms denk ik dat we in Nederland psychisch niet helemaal in orde zijn...
Ik durf te beweren dat er vaker mensen op zeer jonge leeftijd overlijden (op welke wijze dan ook, plots in de slaap of door een ongeluk)... Het overlijden van een jonge (lokaal enigszins bekende) voetballer drukt Nederland even op de feiten dat dit gebeurt... maar maak van die voor 90% van Nederland tot het overlijden nog onbekende voetballer geen "heilig persoon"...
Nogmaals, ik vind het erg, héél erg,... voor de nabestaanden... ; ikzelf denk er eens over na... maar daar blijft het bij...
Amen. Ben het er nog mee eens ook...quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:08 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Iedereen doet alsof god hemzelf is overleden. Tis vreselijk voor hem en zn familie maar dat mensen gewoon een week vrij gaan nemen.![]()
Ja zoiets, dat iemand van 26 jaar zomaar doodgaat, dat drukt je even op de kwetsbaarheid van het menselijk leven. Maar daar houdt het wel een beetje op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:40 schreef LennyKravitz het volgende:
<knipperdeknip>
quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:06 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik heb net een SOny TV gekocht... Nu hoorde ik net dat iemand van de productielijn daar ook is overleden... 32, veel te jong!
Er is welgeteld één supporter op tv geweest die heeft verklaard dat hij niet is gaan werken, denk dat merendeel van de supporters gewoon de hele week gewerkt heeft hoor! En alsof God zelf is overleden..quote:Iedereen doet alsof god hemzelf is overleden. Tis vreselijk voor hem en zn familie maar dat mensen gewoon een week vrij gaan nemen.![]()
Gelukkig heeft Foeke Booy meerdere malen duidelijk gemaakt hoe triest het vooral is voor zijn vrouw, zijn zoontje en zijn familie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:40 schreef WaStEd het volgende:
Ik heb ook het idee dat de media het erger voor FC Utrecht vind als voor de nabestaanden.
Ok.quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:40 schreef LennyKravitz het volgende:
ikzelf denk er eens over na... maar daar blijft het bij...
Ik vind de rouw rond Tomasso echt heel anders dan bij de andere 3. Het ging hier vooral om fans van de club, zekomen een bloemetje leggen, een kaarsje aansteken, ze zoekenelkaar op en gaan uiteindelijk naar een herdenkingsdienst.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:38 schreef robh het volgende:
Pim Fortuy, Hazes, Van Gogh, Di Tomasso...
Allemaal hetzelfde beeld.
Ik vind het een onzin criterium dat je omdat je iemand niet gekend hebt niet daarom verdrietig zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:40 schreef LennyKravitz het volgende:
Mensen die tranen met tuiten huilen over iemand die ze persoonlijk niet eens gekend hebben...
"Tranen met tuiten huilen" is toch wel een graadje erger dan "gewoon" verdrietig zijn...quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:00 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik vind het een onzin criterium dat je omdat je iemand niet gekend hebt niet daarom verdrietig zou kunnen zijn.
Amen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:06 schreef Triangeljosti het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat je als Utrecht supporter hierom rouwt is prima, dat je dat met alle supporters doet ook, dat supporters van andere clubs hun medeleven tonen vind ik heel mooi. Maar ja wat mij betreft had die media aandacht wel wat minder gemogen. Sterker nog die media had wat mij betreft best weg mogen blijven. Liever doe ik dat met de supporters zelf. Nu krijg je dus dit soort discussies, en meelopers die een voetbal ahcter hun MSN naam plakken terwijl een groot deel nooit Dito heeft zien spelen. Goed hij is nu gecremeerd, er zijn nieuwe wedstrijden gesppelt. Het hele jaar zal het Utrecht publiek nog spanddoeken voor hem hebben, maar in feite is het nu min of meer voorbij.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:15 schreef Gelderland het volgende:
...
Ik vond het wel meevallen qua media aandacht. Ik wilde graag iets zien van de herdenking, maar het was 'niet eens' het eerste onderwerp bij Studio Sport, maar het laatste. Ik vind het fijn dat je er iets van op televisie kunt zien, niet iedereen kan of wil bij zo'n herdenking zelf aanwezig zijn.quote:Op zondag 4 december 2005 15:24 schreef zatoichi het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat je als Utrecht supporter hierom rouwt is prima, dat je dat met alle supporters doet ook, dat supporters van andere clubs hun medeleven tonen vind ik heel mooi. Maar ja wat mij betreft had die media aandacht wel wat minder gemogen. Sterker nog die media had wat mij betreft best weg mogen blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |