abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32746216
Laat ik vooropstellen, dat ik het heel erg vindt als een 26-jarige persoon zomaar plots overlijdt. Het zet je aan het denken... zo jong...
Familie, vrienden en collega's van Di Tommaso wens ik dan ook veel sterkte.

Dat het om een voetballer gaat die bij velen bekend is, geeft nieuwswaarde aan het overlijden... ook dat vind ik logisch. Dat een groot aantal bekenden en fans 'm graag willen herdenken, kan er bij mij ook nog wel in...

Maar waar ligt toch de grens?!?!

Vanavond zag ik een Utrecht-supporter op tv die een aantal dagen niet gewerkt had, omdat hij het niet aankon. Was deze persoon een familielid of een goede bekende van de overledene? Ik vermoed van niet...
Ik kan het werkelijk niet snappen, dat je zoveel verdriet kunt hebben, over iemand die voor jouw voetbalclub speelt, dat je niet eens meer kunt werken... Ik vraag mij toch af wat er dan in hemelsnaam met je mis is...

Mensen die tranen met tuiten huilen over iemand die ze persoonlijk niet eens gekend hebben... het kreeg André Hazes achtige trekjes vanavond... ik kan er met mijn hoofd niet bij... soms denk ik dat we in Nederland psychisch niet helemaal in orde zijn...

Ik durf te beweren dat er vaker mensen op zeer jonge leeftijd overlijden (op welke wijze dan ook, plots in de slaap of door een ongeluk)... Het overlijden van een jonge (lokaal enigszins bekende) voetballer drukt Nederland even op de feiten dat dit gebeurt... maar maak van die voor 90% van Nederland tot het overlijden nog onbekende voetballer geen "heilig persoon"...

Nogmaals, ik vind het erg, héél erg,... voor de nabestaanden... ; ikzelf denk er eens over na... maar daar blijft het bij...
pi_32746915
Ach je moet het die mensen niet kwalijk nemen want ze hebben geen leven. Het is net zoiets als van die mensen die hun video 3 weken programmeren om hun favoriete soap op nemen als ze op vakantie zijn.
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:01:05 #3
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_32747181
Het is inderdaad behoorlijk triest, die massahysterie. Laat ik voorop stellen dat ik het hartstikke erg vind, echter ik kan me gewoon niet voorstellen dat je er helemaal kapot van bent omdat je toevallig supporter bent.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_32747205
daardoor niet werken? werkweigering!!!
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:06:07 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_32747210
Massahysterie. En over de doden niets dan goed.
pi_32747211
Ik heb net een SOny TV gekocht... Nu hoorde ik net dat iemand van de productielijn daar ook is overleden... 32, veel te jong!

Ik denk dat ik ook maar een weekje vrij neem. Ik kan dit niet aan...
pi_32747275
Ik hoorde vanochtend op de radio weer over een eerbetoon, huilende supporters etc. Het is inderdaad een ongeloofelijk mooi voorbeeld van massahysterie. Maar goed, voetbalfans hebben doorgaans niet de meest scherpe geesten.
pi_32747363
Ach, ik vind het vooral zielig voor zijn zwangere vrouw, en dochtertje...daar heb ik toch wel even bij stilgestaan. Maar dat was het ook wel.
pi_32747376
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:30 schreef BobRooney het volgende:
Ach, ik vind het vooral zielig voor zijn zwangere vrouw, en dochtertje...daar heb ik toch wel even bij stilgestaan.
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:35:14 #10
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32747397
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 02:40 schreef LennyKravitz het volgende:
Laat ik vooropstellen, dat ik het heel erg vindt als een 26-jarige persoon zomaar plots overlijdt. Het zet je aan het denken... zo jong...

Dat het om een voetballer gaat die bij velen bekend is, geeft nieuwswaarde aan het overlijden... ook dat vind ik logisch. Dat een groot aantal bekenden en fans 'm graag willen herdenken, kan er bij mij ook nog wel in...

Vanavond zag ik een Utrecht-supporter op tv die een aantal dagen niet gewerkt had, omdat hij het niet aankon. Was deze persoon een familielid of een goede bekende van de overledene? Ik vermoed van niet...
Ik kan het werkelijk niet snappen, dat je zoveel verdriet kunt hebben, over iemand die voor jouw voetbalclub speelt, dat je niet eens meer kunt werken... Ik vraag mij toch af wat er dan in hemelsnaam met je mis is...

Mensen die tranen met tuiten huilen over iemand die ze persoonlijk niet eens gekend hebben... het kreeg André Hazes achtige trekjes vanavond... ik kan er met mijn hoofd niet bij... soms denk ik dat we in Nederland psychisch niet helemaal in orde zijn...

Ik durf te beweren dat er vaker mensen op zeer jonge leeftijd overlijden (op welke wijze dan ook, plots in de slaap of door een ongeluk)... Het overlijden van een jonge (lokaal enigszins bekende) voetballer drukt Nederland even op de feiten dat dit gebeurt... maar maak van die voor 90% van Nederland tot het overlijden nog onbekende voetballer geen "heilig persoon"...

Nogmaals, ik vind het erg, héél erg,... voor de nabestaanden... ; ikzelf denk er eens over na... maar daar blijft het bij...
Ik dacht gister precies het zelfde toen ik het zag!
Hoi
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:36:32 #11
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32747412
Iedereen gaat anders met die emoties om... Dat je iemand niet persoonlijk kent, wil nog niet zeggen dat je er "niets mee hebt" (om het even zo te zeggen). Ik moet zeggen dat toen Dime (ex-gitarist Pantera) werd vermoord, ik die dag ook wel even met de gedachten ergens anders was. En ik ben over et algemeen vrij nuchter. Waarom die "massa" hysterie? Omdat veel mensen een vergelijkbare binding met de club en de speler hebben. Op tv zie je natuurlijk vooral de huilende tienermeisjes, maar dat is alleen om zn populariteit een beetje te "verkopen". Ik denk dat de gemiddelde FC Utrecht supporter er heel anders mee omgaat.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_32747452
Ach laat ons, je kunt er weinig aan doen hoe je je voelt. Persoonlijk zou ik er niet mijn werk voor gaan weigeren, je mag denken wat je wilt over dat soort dingen. Al met al denk ik dat gevoelens voor iedereen anders is. Ik was erg verbaast dat ik zelf er emotioneel op reageerde. Tien meter is de afstand dat ik ooit het dichtst bij Di Tommaso in de buurt heb gestaan, en toch lijkt het alsof je hem kent. Gevoelens zijn denk ik niet te verklaren. Het is vooral jammer dat je nu zo'n enthousiaste speler, want hij was misschien wel de meest enthousiaste, moet missen.

Ohja zelf heb ik niet gehuild, maar het was wel moeilijk toen Jean-Paul de Jong zijn toespraak hield, en zelf moeite had met spreken vanwege de emoties. Maar daardor werd ik vooral evrdrietig voor de collega's, vrienden en familie. Verder was het gewoon mooi, en het hoort bij de voetbalwereld.
pi_32747559
Tsja... het is een wisselwerking he.

Ik moest toch ook even 2 a 3 keer slikken toen ik het nieuws hoorde. Natuurlijk is deze dood niet opeens erger dan een ander 26 jarig iemand, maar het hele punt is dat dit voor bepaalde mensen een bekend persoon is. Bij bekende personen leven sowieso al meer mensen mee. En helemaal voor Utrecht supporters, die hem elke week of 2 toezongen, af en toe misschien een praatje met hem maakten, etc... Dan is het opeens een schok en schrikmoment wanneer je hoort dat zoiemand opeens en zomaar is overleden.

Daarbij roepen dit soort dingen emoties op, ook bij mensen die niet veel binding met een persoon hebben. Als ik weer beelden op tv zie van hongerige kinderen in Afrika, van beelden na natuurrampen, etc dan krijg ik ook een brok in mijn keel... puur omdat ik op dat moment daadwerkelijk dingen zie en hoor... dat wil dus niet zeggen dat het minder erg is als ik het niet zie... maar dan wordt je er niet mee geconfronteerd.

Verder is het niet alleen rouwen, momenten zoals gisteren in de Galgenwaard zijn ook momenten om je steun te tonen. Je laatste steun aan de overleden speler voor zover dat kan, dat is meer een eerbetoon, maar steun aan de familie.

Dat mensen vrij nemen, tja... daar kan ik ook niet bij tenzij ze echt een betere band met hem hadden dan de gemiddelde supporter (en dan echt een betere). Het janken, tja... ik denk dat het meer een emotie als gevolg van indrukken is. Mensen huilen ook om films, om de een of andere reden kan iets je gewoon aangrijpen ook al heb je geen directe binding met mensen.

Pffff, ik heb vast weer teveel gezegd en ben ook vast weer dingen vergeten maar voor nu is dit wel genoeg
Catch ya on the flipside...
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:58:57 #14
84309 pooier
bling bling
pi_32747628
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:36 schreef MrTorture het volgende:
Iedereen gaat anders met die emoties om... Dat je iemand niet persoonlijk kent, wil nog niet zeggen dat je er "niets mee hebt" (om het even zo te zeggen). Ik moet zeggen dat toen Dime (ex-gitarist Pantera) werd vermoord, ik die dag ook wel even met de gedachten ergens anders was. En ik ben over et algemeen vrij nuchter. Waarom die "massa" hysterie? Omdat veel mensen een vergelijkbare binding met de club en de speler hebben. Op tv zie je natuurlijk vooral de huilende tienermeisjes, maar dat is alleen om zn populariteit een beetje te "verkopen". Ik denk dat de gemiddelde FC Utrecht supporter er heel anders mee omgaat.

en zo is het.
copyright 2006
pi_32747752
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:06 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik heb net een SOny TV gekocht... Nu hoorde ik net dat iemand van de productielijn daar ook is overleden... 32, veel te jong!

Iedereen doet alsof god hemzelf is overleden. Tis vreselijk voor hem en zn familie maar dat mensen gewoon een week vrij gaan nemen.
pi_32747851
quote:

Een half jaar na de dood van Pim Fortuyn zag ik een interview op tv met een vrouw die nog elke dag naar het graf (later gedenkteken) van de man toeging om de hele dag te turven hoevel mensen er kwamen. Toen had ik ongeveer dezelfde gedachte als jij.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:20:37 #17
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_32747953
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:08 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Iedereen doet alsof god hemzelf is overleden. Tis vreselijk voor hem en zn familie maar dat mensen gewoon een week vrij gaan nemen.
Amen. Ben het er nog mee eens ook...
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_32748246
quote:
<knipperdeknip>

Ja zoiets, dat iemand van 26 jaar zomaar doodgaat, dat drukt je even op de kwetsbaarheid van het menselijk leven. Maar daar houdt het wel een beetje op.
pi_32748271
Ik heb ook het idee dat de media het erger voor FC Utrecht vind als voor de nabestaanden.
too much is not enough....
pi_32749484
kom maar met de politieke proefballonnen: "Sport is levensgevaarlijk, het moet verboden worden"
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32751206
quote:

vrijdag 2 december 2005 @ 12:01:26 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32751261
Mja, ik ben het wel met de OP eens op zich.

maar aan de ander kant: toen Senna overleed moest ik opeens enorm janken en was de hele dag van slag . Wat doe je eraan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32754265
quote:
Er is welgeteld één supporter op tv geweest die heeft verklaard dat hij niet is gaan werken, denk dat merendeel van de supporters gewoon de hele week gewerkt heeft hoor! En alsof God zelf is overleden..

Wie heeft geen koude rillingen gehad toen bekend werd dat prinses Diana overleden was, wie heeft niet machteloos toegekeken hoe het WTC instortte, wie heeft niet gevloekt toen Theo van Gogh op straat werd dood gestoken, wie was niet verbijsterd toen Fortuyn werd vermoord..? Niet dat ik Di Tommaso met bovenstaande gevallen gelijk wil trekken, maar in Utrecht en onder de voetballiefhebbers was hij nu éénmaal een geliefd persoon. Het raakte mij ook toen ik hoorde dat hij was overleden op zo'n jonge leeftijd met achterlaten van kind en vrouw. Ik heb gister ook een traantje weg gepinkt bij de toespraak van Jean-Paul de Jong omdat het een zéér emotionele en mooie toespraak was en ja, ik ben Utrechtse..

De meeste mensen in het stadion kwamen om DiTo de laatste eer te bewijzen, we hebben tenslotte ook een dik seizoen lang van zijn kwaliteiten genoten, hij was de beste verdediger van onze FC en bovendien een héél symphatieke kerel. Massahysterie vond ik bij de dood van Pim Fortuyn, toen 's avonds rellen uitbraken en alle politici de schuld kregen, ook bij de dood van Theo van Gogh, toen er kerken, moskeeën en zelfs een basisschool in de fik werden gestoken. DiTo was niet God himself, maar werd wel gerespecteerd onder het Utrecht-publiek. Gister heeft datzelfde publiek een mooi laatste eerbetoon bijgewoond, respect!
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:40 schreef WaStEd het volgende:
Ik heb ook het idee dat de media het erger voor FC Utrecht vind als voor de nabestaanden.
Gelukkig heeft Foeke Booy meerdere malen duidelijk gemaakt hoe triest het vooral is voor zijn vrouw, zijn zoontje en zijn familie.

En nu niet meer zeuren hierover! Leven gaat door en maandag is het sinterklaas..
zorgen moet je doen, niet maken!
pi_32755908
Volgens mij is het ook niet vanuit hun zelf dat ze zo verdrietig en ontdaan zijn, maar meer voor de mensen er om heen. Zo van kijk mij eens een grote fan zijn en heel erg verdrietig zijn. En er dan natuurlijk dagen over praten. Vind het heel erg wat er gebeurt is maar ik moet wel zeggen dat ik dit een soort van aandacht tekort vind. En als je nu in utrecht woont en heel verdrietig bent, dan krijg je me een aandacht joh..
pi_32758206
Prima dat hij niet kan werken, zolang hij het maar zelf betaalt.
pi_32758507
Precies, dat heb ik net op de frontpage gezet. Als hij daarvoor vrij wilt nemen, dan doet ie dat toch gewoon lekker. Andere mensen gaan op vakantie, daar zeurt toch ook nietmand over dat dat overdreven is?
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:38:06 #27
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32760111
Pim Fortuy, Hazes, Van Gogh, Di Tomasso...

Allemaal hetzelfde beeld.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:49:42 #28
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32760396
Ben ik met je eens. Mensen kunnen overdrijven. En ziek thuis blijven vanwege dergelijk delict

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:52:34 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32760459
quote:

ikzelf denk er eens over na... maar daar blijft het bij...
Ok.

Maar waarom in NWS?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:53:57 #30
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32760492
-edit: tsk tsk-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 02-12-2005 17:58:44 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32762926
Hoge bomen vangen veel wind. Ook deze jong, te jong, te vroeg.
En nu eenmaal iets bekender.
Je hebt ook nooit geklaagd dat hij vaker op tv was.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaWi op 02-12-2005 20:37:36 ]
slettebak [@] gmail.com
pi_32762967
Wat zal z'n baas zeggen als hij dit op tv ziet? Ik zou het wel weten.
pi_32763052
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:38 schreef robh het volgende:
Pim Fortuy, Hazes, Van Gogh, Di Tomasso...

Allemaal hetzelfde beeld.
Ik vind de rouw rond Tomasso echt heel anders dan bij de andere 3. Het ging hier vooral om fans van de club, zekomen een bloemetje leggen, een kaarsje aansteken, ze zoekenelkaar op en gaan uiteindelijk naar een herdenkingsdienst.

Ik vind dat een vrij normale en logische reactie. Zo'n jongen die zegt niet naar zijn werk te gaan is een uitzondering,om daar nou de hysterie aan op te hangen. Ik vind het wel mooi dat er nog op deze manier betrokkenheid bestaat.
pi_32776962
Nou een vriend van mij zijn baas zei nog tegen hem dinsdag dat ie naar huis mocht als ie dat wilde, maar ja die baas was dan ook een FC Utrecht fan, misschien dat dat anders ligt...

Trouwens je weet niet wat voor een beroep die man heeft. Misschien is ie wel taxichauffeur en is ie eigen baas, ja dan kost het alleen maar jezelf geld. Of kunstenaar oid. Die kunnen gewoon wegblijven van hun werk zonder dat ze verantwoording hoeven af te leggen.
pi_32779496
quote:

Mensen die tranen met tuiten huilen over iemand die ze persoonlijk niet eens gekend hebben...
Ik vind het een onzin criterium dat je omdat je iemand niet gekend hebt niet daarom verdrietig zou kunnen zijn.

Ik weet niet wat erger is of een onbekende die op 26-jarige leeftijd opeens komt te overlijden en een kind van 2 en vrouw achterlaat of je opa die na een lange tijd van ziek zijn op 98-jarige leeftijd overlijdt...
pi_32782271
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:00 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik vind het een onzin criterium dat je omdat je iemand niet gekend hebt niet daarom verdrietig zou kunnen zijn.
"Tranen met tuiten huilen" is toch wel een graadje erger dan "gewoon" verdrietig zijn...
Vooral als het geen directe bekende van je is vind ik dat niet helemaal passend...
pi_32782294
quote:

Amen.
pi_32782497
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben zelf ook voetbalsupporter (niet van Utreg) en vind het logisch dat er media aandacht aan besteedt wordt. Want het is nou eenmaal een (bekende) voetballer.

Maar hoe sommige mensen reageren vind ik erg raar en vreemd. Ook op MSN dat mensen in hun naam hebben staan: RIP ditomasso terwijl ze geeneens voor Utrecht zijn en die speler misschien op straat niet zullen herkennen .

Ook Hans Kraaij jr. had het erover, ik moest bijna spontaan kotsen . Hij zei van dat supporters eens moesten kijken naar dit geval en dat ze altijd vriendelijk en leuk moeten doen ipv spreekkoren.

Maar dan denk ik bij me eigen; in NED liggen er honderden zieken alleen al KINDEREN die een hele kleine overlevingskans hebben....er overlijden wekelijks (jonge) mensen aan een hartaanval/ziekte of wat dan ook.... Per dag vallen er gemiddeld 3 dode in het verkeer....dat zijn ook veel jonge mensen.....

Dus wordt er ook een beetje gek van dat iedereen nu ineens over DITO begint. Met alle respect voor hem hoor...want hij is eenmaal wat bekender...maar tóch..je kan te ver doordraven
Haleloeja
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:19:55 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32782576
Pfff, die Utrecht-supporter moet zich dood schamen. Stel je even een partij aan zeg
Niet meer actief op Fok!
pi_32783981
Ik was er best van ontdaan en het deed me echt wel wat. Toch ben ik gewoon gaan werken en hoe cru het ook klinkt: het leven gaat door. Het is goed om bij dit soort dingen stil te staan, maar je kunt er ook in overdrijven inderdaad.

Van massahysterie is hier geen sprake vind ik. Een enkeling gaat niet werken, maar het gros van de supporters rouwt, herdenkt en gaat verder met het leven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32808523
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:15 schreef Gelderland het volgende:
...
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat je als Utrecht supporter hierom rouwt is prima, dat je dat met alle supporters doet ook, dat supporters van andere clubs hun medeleven tonen vind ik heel mooi. Maar ja wat mij betreft had die media aandacht wel wat minder gemogen. Sterker nog die media had wat mij betreft best weg mogen blijven. Liever doe ik dat met de supporters zelf. Nu krijg je dus dit soort discussies, en meelopers die een voetbal ahcter hun MSN naam plakken terwijl een groot deel nooit Dito heeft zien spelen. Goed hij is nu gecremeerd, er zijn nieuwe wedstrijden gesppelt. Het hele jaar zal het Utrecht publiek nog spanddoeken voor hem hebben, maar in feite is het nu min of meer voorbij.
pi_32815220
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:24 schreef zatoichi het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat je als Utrecht supporter hierom rouwt is prima, dat je dat met alle supporters doet ook, dat supporters van andere clubs hun medeleven tonen vind ik heel mooi. Maar ja wat mij betreft had die media aandacht wel wat minder gemogen. Sterker nog die media had wat mij betreft best weg mogen blijven.
Ik vond het wel meevallen qua media aandacht. Ik wilde graag iets zien van de herdenking, maar het was 'niet eens' het eerste onderwerp bij Studio Sport, maar het laatste. Ik vind het fijn dat je er iets van op televisie kunt zien, niet iedereen kan of wil bij zo'n herdenking zelf aanwezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')