Ik heb 'm net voor het eerst gezien en ik weet precies wat je bedoelt!quote:Op donderdag 1 december 2005 19:45 schreef ioko het volgende:
Er is de laatste tijd een nieuwe reclame op tv, en elke keer als ik ernaar kijk wordt ik compleet vrolijk.
quote:In an age when CGI is commonplace, this makes the commercial all the more extraordinary. Every single frame was shot over two days - with the main sequence involving a 23-man camera crew and only one chance to get it right.
An entire block was closed off and special compressed-air cannons shot the balls into the air, while earth moving equipment poured thousands down the street. Not that you'd know it from the finished product, but these balls can do some damage, so all the cars were props and crew members went so far as to having protective shields and crash helmets.
But when you get it right, you get it right. The goal at the beginning was to deliver a "really simple, visual celebration of colour". We think you'll agree the results speak for themselves.
Zo'n bak met 250.000 ballen krijg je niet makkelijk omver.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:19 schreef alwaysthebest het volgende:
Dat lijkt me echt tof. Gewoon zo'n bak vol stuiterballen omkieperen.![]()
Al die gekleurde ballen die naar beneden stuiteren.![]()
Maakt niet uit. Het gaat om het idee.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:20 schreef Quarks het volgende:
[..]
Zo'n bak met 250.000 ballen krijg je niet makkelijk omver.
http://www.sony.nl/view/ShowArticle.action?section=odw_Mag_Entertainment&articlesection=3&article=1128495804802&site=odw_nl_NLquote:Op zaterdag 3 december 2005 23:18 schreef 2Drix het volgende:
Zijn er nog ergens mooie wallpapers hiervan te vinden?
Dat eerste wel ja, maar als je mensen vraagt waarover het gaat weten ze het vaak niet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:35 schreef XiChico het volgende:
Goede reclame .. Een van de weinige waar positief over gepraat word en iedereen weet over welk product het gaat.
ik zou zweren dat er ook erg veel computers aan te pas zijn gekomen. ondanks wat ze zeggen in dit topic is dat ook erg duidelijk zichtbaar, maar goed.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:47 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind deze reclame prachtig. Het is grappig om hier te lezen dat het echte ballen zijn, ik vind ze er juist erg nep uit zien.
Uit de making of:quote:Op zondag 4 december 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou zweren dat er ook erg veel computers aan te pas zijn gekomen. ondanks wat ze zeggen in dit topic is dat ook erg duidelijk zichtbaar, maar goed.
Kijk zelf maar eens naar de filmpjes daar.quote:Set to the stripped-down acoustic soundtrack of José González' "Heartbeats", 250,000 'superballs' come flying, in slow motion, over the brow of a typical street in San Francisco, raining down on anything that gets in their way. And it was done without computer graphics.
In an age when CGI is commonplace, this makes the commercial all the more extraordinary. Every single frame was shot over two days - with the main sequence involving a 23-man camera crew and only one chance to get it right.
in de edit ruimte hebben ze weldegelijk de boel door de computer gehaald en dat zie je dan ook duidelijk. de stuiterende ballen waren blijkbaar soms niet spectaculair genoeg en zijn 'bijgewerkt'. geen bron, ik werk in dat vak, dan hoor je nog eens wat.quote:Op zondag 4 december 2005 00:57 schreef Quarks het volgende:
[..]
Uit de making of:
[..]
Kijk zelf maar eens naar de filmpjes daar.
Ja, op de foto's die hier staan ziet het er inderdaad nog uit alsof het uit de computer getoverd is. Wat de reclame niet minder mooi maakt, hoor.quote:Op zondag 4 december 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou zweren dat er ook erg veel computers aan te pas zijn gekomen. ondanks wat ze zeggen in dit topic is dat ook erg duidelijk zichtbaar, maar goed.
dat laatste is gewoon keihard gejat van een aziaat die het al veel eerder heeft gedaan, hulde aan die kutcreatieven die hun naam niet waard zijn. copycats van het ergste soort.quote:Op zondag 4 december 2005 02:09 schreef Haarbalpasta het volgende:
Geweldige reclame! net als die ene canon reclame, waarin zo'n man met een foto
lijst zit te spelen
jeez, maar het ziet er wel leuk uit hoor.quote:Op zondag 4 december 2005 02:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat laatste is gewoon keihard gejat van een aziaat die het al veel eerder heeft gedaan, hulde aan die kutcreatieven die hun naam niet waard zijn. copycats van het ergste soort.
ik werk in het vak waar je orgineel hoort te zijn en niet zomaar iets van internet moet gaan copiëren, dat is laf.quote:Op zondag 4 december 2005 02:16 schreef Haarbalpasta het volgende:
[..]
jeez, maar het ziet er wel leuk uit hoor.![]()
ik ga ook niet zeiken over iemand in de kroeg die een flauwe grap heeft, terwijl ik die de dag ervoor in een andere stad/dorp ook al gehoord heb...![]()
Een hele slechte reclame zou ik zo zeggen. Ik heb de reclame zo'n drie keer gezien (wat bewonderenswaardig is voor iemand die z'n tv alleen voor films en Nova aanzet) en wist ècht niet waarvoor reclame gemaakt werd. Totdat ik dit topic las.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:35 schreef XiChico het volgende:
Goede reclame .. Een van de weinige waar positief over gepraat word en iedereen weet over welk product het gaat.
Dat is toch HP?quote:Op zondag 4 december 2005 02:09 schreef Haarbalpasta het volgende:
Geweldige reclame! net als die ene canon reclame, waarin zo'n man met een foto
lijst zit te spelen
Idd ik dacht ook dat het de HP stijl had, de reclame zelf is lekker rustig en niet druk of irritant waren alle reclames maar zo!quote:Op zondag 4 december 2005 00:43 schreef detulp050 het volgende:
Ik vind de reclame echt geweldig
Alleen dacht ik eerst dat het een HP-reclame was, zo typisch met kleurgebruik.
Het is een juweeltje, echt.
Ze zullen het vast wel nabewerkt hebben; vind ik ook niet meer dan logisch.quote:Op zondag 4 december 2005 01:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in de edit ruimte hebben ze weldegelijk de boel door de computer gehaald en dat zie je dan ook duidelijk. de stuiterende ballen waren blijkbaar soms niet spectaculair genoeg en zijn 'bijgewerkt'. geen bron, ik werk in dat vak, dan hoor je nog eens wat.
Als ik zie hoeveel mensen deze reclame prachtig vinden en hoeveel erover gepraat wordt, dan vind ik het echt misplaatst om dit een 'hele slechte reclame' te noemen. De meeste mensen weten wél dat het om een reclame van Sony gaat en het feit dat deze reclame zo opvalt dat zoveel mensen erover praten en hem bijna unaniem prachtig vinden geeft volgens mij toch aan dat het juist een hele goede reclame is.quote:Op zondag 4 december 2005 02:23 schreef ArtyShock het volgende:
Een hele slechte reclame zou ik zo zeggen. Ik heb de reclame zo'n drie keer gezien (wat bewonderenswaardig is voor iemand die z'n tv alleen voor films en Nova aanzet) en wist ècht niet waarvoor reclame gemaakt werd. Totdat ik dit topic las.
Ik zie hier mensen beweren dat er geen CGI gebruikt is. Nou eh... In de eerste shots zie ik nog wel èchte ballen ja. In de latere shots ziet het er zó onnatuurlijk uit dat ik denk dat het wel CGI moet zijn. Maar ja, wie ben ik...
For the record: Het dromigerige beeld en de vergezellende muziek maken het wel een hele prettige kijkbelevenis.Meer een reclame voor de regisseur en de muzikant dan het product eigenlijk.
't Is een schitterend filmpje, daar zeg ik niets van. Ik heb het er met een aantal mensen over gehad die 'm ook gezien hadden en mooi vonden, alleen wist geen van die drie mensen meer precies waarover het ging. "Iets met een televisie ofzo... Over de kleuren". Okee, maar welk merk?quote:Op zondag 4 december 2005 13:54 schreef _Floddertje_ het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen deze reclame prachtig vinden en hoeveel erover gepraat wordt, dan vind ik het echt misplaatst om dit een 'hele slechte reclame' te noemen. De meeste mensen weten wél dat het om een reclame van Sony gaat en het feit dat deze reclame zo opvalt dat zoveel mensen erover praten en hem bijna unaniem prachtig vinden geeft volgens mij toch aan dat het juist een hele goede reclame is.
Volgens mij ligt dat niet aan het filmpje maar aan de naam van het toestel: de Bravia. Dat vreemde woord, dat ik i.e.i. associeerde met een nieuw type Skoda (een auto dusquote:Op zondag 4 december 2005 16:07 schreef ArtyShock het volgende:
En da's toch zonde van de moeite. Al die beeldenpracht leidt uiteindelijk af van wat ze eigenlijk proberen te laten overkomen: Dat je vooral een Sony televisie moet kopen.
hier staat dat het wel echte ballen zijn , ik vind het er echt zo uitzien dat die ballen er later in gezet zijn met de computerquote:Deense regisseur Nicolai Fuglsig vond dat dé manier om de kleurkwaliteit van BRAVIA over te brengen was om 250.000 bontgekleurde stuiterballen op een straat in San Francisco te gooien. Het bleek een geniaal idee te zijn.
Het resultaat is, mede dankzij het geweldige camerawerk en prachtige muziek, bruisend en fascinerend. De mensen móeten er wel over praten.
Ze hebben achteraf wel de nodige 'touch-up's' gedaan lijkt me; toch vlogen de ballen door de straat.quote:Op zondag 4 december 2005 16:59 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Jammer genoeg ziet het er zo nep uit
edit:
[..]
hier staat dat het wel echte ballen zijn , ik vind het er echt zo uitzien dat die ballen er later in gezet zijn met de computer![]()
Dat is simpel; de kinderen uit de buurt natuurlijkquote:Op zondag 4 december 2005 17:01 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik denk steeds: "en wie gaat dat weer opruimen"
Hij is zo goed omdat hij zelfs op mijn goedkope mini-tv'tje overkomt als "wow". En dat doet hij getuige dit topic niet alleen bij mij. En dat neppe vindt ik wel meevallen, de kleuren zijn wat "levendiger" gemaakt en als je goed kijkt zie je dat duidelijk, maar het doet, bij mij iig, niet af aan het "wow"-effect.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
hoe goed is een reclame als 'ze' op je niet-brava tóch bravia kleuren willen laten zien?
juistem, dan ziet het er nep uit, en zo is het ook met de digitaal aangepaste kleuren van de bravia-tv. viel vergnugen!
wat ben jij toch een zeikerd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
hoe goed is een reclame als 'ze' op je niet-brava tóch bravia kleuren willen laten zien?
juistem, dan ziet het er nep uit, en zo is het ook met de digitaal aangepaste kleuren van de bravia-tv. viel vergnugen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |