abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2182805
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:

Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.

Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.

Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?

pi_2182846
Als je geloof ik een stel andere punten pakt dan krijg je een pentagram die tot aan parijs strekt alleen weet niet meer welke. Sorry

Soms is er wel iets op discovery over. Heel cool om te zien.

Kan je niet verder helpen

(_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_2182888
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef Quarentine het volgende:
Soms is er wel iets op discovery over.
Hierover is inderdaad wat op discovery geweest, ze gingen er geloof ik best diep op in. Alleen ben ik alles inmiddels weer vergeten
Is hierover niks op internet te vinden?
pi_2182892
Check even het adventure spel "Gabriel Knight 3 - Blood of the sacred, blood of the damned"

dat is geheel gebaseerd op het rennes-le-chateua mystery.

bevat ook veel tips voor leesvoer, zal thuis eens kijken wat ik kan vinden voor je...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2183013
Ideetje voor op vakantie?

Ik zal thuis ook even zoeken, vindt via internet niet genoeg goeie info (plus dat hier de helft dichtgetimmerd is)

pi_2183075
Jezus zou daar toch naar toegevlucht zijn?
Zijn kinderen zijn er ook geboren en...

blabla.. bla .. bla...

pi_2183173
Het uiteindelijke graf van Jesus zou daar ook zijn, staat op een schilderij. Is afgebroken ergens in de middeleeuwen... Check anders ff op Google op "Rennes Le Chateau". Op http://www.connectotel.com/rennes/ kan je een boekenlijst vinden over Rennes Le Chateau.

Hier staat ook het schilderij:

pi_2183196
mhh had ik nog nooit van gehoord eigenlijk, wil er wel meer van weten
pi_2187588
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
  donderdag 15 november 2001 @ 07:03:47 #10
15828 Lightbeing
Love is the key.
pi_2188157
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef araphor het volgende:
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:

[afbeelding]

Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.

Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.

Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?

En dan heb je twee verschillende blijkt [afbeelding]

http://www.section4.com/plan10.htm#Arks

Zit één punt van die pentagram gericht naar het noorden? Volgens een site moet hij dan werken met bepaalde krachten net zoals de piramide.
5 punten zijn Wood, Fire, Earth, Metal and Water.

Voor de rest kan ik weinig vinden over die symbolen in bepaalde gebieden, moet de naam juist weten:-)

LOVE=LIGHT. Love to you all.
pi_2188730
Was het ook niet zo dat twee van de punten van dit pentagram weer onderdeer waren van een hexagram (6-hoek) of een davidsster?
pi_2194310
Renes le Chateua is echt cool!
Heb alle series op discovery gezien.

Vriend van me heeft er een cool boek over.

Indiana Jones for Real!

Loved by Few, Respected by Many, Feared by All
pi_2203187
Voor mij staan de punten van het pentagram voor:
Lucht, water, vuur en aarde. De bovenste staat voor de ziel/spirit...
  vrijdag 16 november 2001 @ 14:29:38 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2203221
quote:
Op donderdag 15 november 2001 01:31 schreef TimMer1981 het volgende:
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
Heb je daar toevallig savegames van?

Mijn computer crashte ooit toen ik een eind in het spel was, en ik heb het nooit meer uitgespeeld omdat ik geen zin had het weer opnieuw te doen

Zonde...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2241360
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:

http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm

Ook erg up-to-date

pi_19746902
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.

De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19747770
Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
Helaas heb ik het boek nog steeds niet uitgelezen, maar volgens mij is het wel erg goed. iig. Weet de schrijver behoorlijk veel van het onderwerp af.
pi_19748128
Hier wat meer info over die Sauniere

http://www.mysterydatabas(...)file=article&sid=181

Leuk onderwerp ja
pi_19750311
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.

De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
Ja! Is een heel mooi onderwerp, en raakt een vergeten stuk geschiedenis. Rennes-le-Chateau is een klein onbeduidend dorpje, waar een al even onbeduidend kerkje staat. De priester die het kerkje beheerde vond er een document, wat kennelijk nogal waardevol was voor de Orde van Sion, een geheime orde in Parijs. Ineens had de priester de beschikking over een grote som geld, waarmee hij ta hele dorpje en zijn kerkje kon opknappen en moderniseren.
Wat was dat geheim>?
Dan kom je idd op die speciale ligging, andere documenten die er melding van maken, etc.
Waarom geheim?
Omdat het vermoeden bestaat dat eea terug gaat tot de katharen, een uitgeroeide interpretatie van het christelijke geloof. Ze zijn als ketters verbrand; met de meerjarige belegering en ten slotte de overgave van het laatste katharen-bastion, de burcht Montsegur. Het geloof van de katharen an sich is al de moeite van een studie waard: een prachtig en sympathiek geloof, waar ieder zijn plaats in kon hebben, wat uit ging van een verdraagzaamheid en onderling respect waar we heden ten dage nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hardnekkige legendes over de Graal komen daar naar boven: Maria Magdalena zou de graal, de kom waar destijds het bloed van Christus werd opgevangen, daar mee naar toe hebben meegenomen. Sommigen zeggen zelfs dat Christus zélf daar aan land gegaan is en zijn laatste jaren heeft versleten. Vast staat iig dat die Graal al eeuwen een fel begeerd objetc is, zou beschikken over speciale krachten etc. Zelfs de Duitsers hebben in de tweede wereldoorlog het gebied rond Montsegur én rond Rennes-le-Chateau uitgekamd, op zoek naar die Graal!
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:49:18 #20
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_19751315
Ik ben er pas (in september) geweest.

Het kerkje dat in Rennes-le-Chateau staat is gewoon mooi van potsierlijkheid... Ik heb daar ook de auteur van een aantal boeken ontmoet die over dit onderwerp gaan. Als je zoekt naar Henry Lincoln, dan vind je een hoop informatie. Ik ben op het moment bezig met het boek Holy blood, Holy grail van hem.

Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.

een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.

De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen

Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:52:45 #21
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_19751391
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_19751475
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:52 schreef Adagio het volgende:
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:19:01 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19752090
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !! )

de befaamde La Tour de Magdalene

De visighotische pilaar waar hij de befaamde perkamenten vond

de befaamde Grafsteen !

Het huis van Souniere (met mij en kees (moderator van Graham hancock) ) ervoor

het altaar buiten wat hij gebruikte nadat hij excommuniceerd was

sterfbed van souniere !

het graf van Souniere

De originele "Slab of the Knight "

Dit is de replica van de "Slab of the knight" die in het museum staat nadat het origineel als opstap is gebruikt en daardoor nogal afgesleten was

En natuurlijk de kerk !

ingang naar het kerkhof achter de kerk !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 17:08:06 ]
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:49:40 #24
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19752939
ik en asmodeus

zal zo ook nog well ff wat plaatjes van carcasonne plaatsen , een karthar stronghold
pi_19752955
Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')