Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.
Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.
Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?
Soms is er wel iets op discovery over. Heel cool om te zien.
Kan je niet verder helpen
quote:Hierover is inderdaad wat op discovery geweest, ze gingen er geloof ik best diep op in. Alleen ben ik alles inmiddels weer vergeten
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef Quarentine het volgende:
Soms is er wel iets op discovery over.
dat is geheel gebaseerd op het rennes-le-chateua mystery.
bevat ook veel tips voor leesvoer, zal thuis eens kijken wat ik kan vinden voor je...
Ik zal thuis ook even zoeken, vindt via internet niet genoeg goeie info (plus dat hier de helft dichtgetimmerd is)
blabla.. bla .. bla...
Hier staat ook het schilderij:
quote:En dan heb je twee verschillende blijkt [afbeelding]
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef araphor het volgende:
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.
Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.
Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?
http://www.section4.com/plan10.htm#Arks
Zit één punt van die pentagram gericht naar het noorden? Volgens een site moet hij dan werken met bepaalde krachten net zoals de piramide.
5 punten zijn Wood, Fire, Earth, Metal and Water.
Voor de rest kan ik weinig vinden over die symbolen in bepaalde gebieden, moet de naam juist weten:-)
Vriend van me heeft er een cool boek over.
Indiana Jones for Real!
quote:Heb je daar toevallig savegames van?
Op donderdag 15 november 2001 01:31 schreef TimMer1981 het volgende:
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
Mijn computer crashte ooit toen ik een eind in het spel was, en ik heb het nooit meer uitgespeeld omdat ik geen zin had het weer opnieuw te doen
Zonde...
V.
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm
Ook erg up-to-date
Ja! Is een heel mooi onderwerp, en raakt een vergeten stuk geschiedenis. Rennes-le-Chateau is een klein onbeduidend dorpje, waar een al even onbeduidend kerkje staat. De priester die het kerkje beheerde vond er een document, wat kennelijk nogal waardevol was voor de Orde van Sion, een geheime orde in Parijs. Ineens had de priester de beschikking over een grote som geld, waarmee hij ta hele dorpje en zijn kerkje kon opknappen en moderniseren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.
De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekochtquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:52 schreef Adagio het volgende:
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |