Ik heb de voorstel schema's gezien, slaat echt als een lul op een drumstel.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Die vergelijking met de BBC is dan ook kul.
Nederland 1 - Nederland A - wordt straks een slap aftreksel van RTL 4.
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:39 schreef Verbal het volgende:
Zou Twee Voor Twaalf wel doorgaan? Die zitten midden in een competitie, die kunnen toch niet zomaar een uitzending laten vervallen?
V.
Ga ik jou zien manquote:
Mmmh, heb ik niet langs zien komenquote:
Wat een bullshit. Er gaat wel degelijk de helft weg, zoniet meer. En er wordt niet naar de kijker gekeken, maar naar de ADVERTEERDER. Het wordt een commerciele publieke omroep.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:36 schreef Potus het volgende:
Het is duidelijk dat Vara-programmamakers het plan niet hebben gelezen, maar blind varen op wat er in de kranten staat en dat is allemaal weer gebaseerd op een persbericht van VPRO en VARA, die ook duidelijk het plan niet hebben gelezen.
Ja, ik heb het plan wel gelezen.
Nergens in het plan staat dat er ook maar 1 programmatitel verdwijnt.
Als gewoon doorgegaan wordt met het huidige thuisnetmodel zijn de tekorten in 2007 (bezuinigingen van het kabinet en dalende Sterinkomsten) groter dan in het plan van de Raad van Bestuur. Als er dus niets gebeurt, moeten er meer programma's weg en dus ook meer VARA-programma's.
Vanochtend hebben VARA-medewerkers actie gevoerd bij een vergadering waarbij de Raad van Bestuur aanwezig was. Daar hebben ze afgesproken ik geloof volgende week een bijeenkomst tussen Raad en programmamakers te beleggen. Dan nu een heilige verontwaardiging tonen is een beetje huichelachtig.
In het plan van de Raad van Bestuur komt de kijker centraal te staan, net als bij de VRT en bij de BBC. Die kijker ziet die identiteit van de meeste omroepverenigingen toch niet maar krijgt als het plan doorgaat als het goed is wel een publieke omroep waarin hij zich veel beter herkent.
Het plan gaat vooral uit van een herschikking van bestaande programma's. Dat er 50 procent moet verdwijnen is dus onzin. Maar ja, de VARA-medewerkers hadden immers het plan niet gelezen. Jammer, beetje sneue actie zo
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:54 schreef CryARiver het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Er gaat wel degelijk de helft weg, zoniet meer. En er wordt niet naar de kijker gekeken, maar naar de ADVERTEERDER. Het wordt een commerciele publieke omroep.
Je wil niet weten hoe goed ik dat snap. Niets doen is dodelijk en alleen op Nederland 1 functioneert het thuisnetmodel en we schijnen nog meer tv-zenders te hebben. Je kunt niet met droge ogen beweren dat het thuisnetmodel "enorm goed functioneert" als dat op tweederde van de zenders niet functioneert.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een kulverhaal, je snapt er echt geen zak van.
Dit plan is dodelijk en de Raad van Bestuur zet iedereen maar onder druk met hun programmeringsmodel terwijl het thuismodel enorm goed functioneert, zeker op Nederland 1.
De programmamakers hebben groot gelijk met hun acties(ja, ik ook )
Plan lezen en dan je woorden inslikken.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:54 schreef CryARiver het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Er gaat wel degelijk de helft weg, zoniet meer. En er wordt niet naar de kijker gekeken, maar naar de ADVERTEERDER. Het wordt een commerciele publieke omroep.
Ik had je zo hoog zitten.quote:
Maar het is gelul om te doen alsof je het voor de kijker doet want dat is niet zo.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:58 schreef Potus het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe goed ik dat snap. Niets doen is dodelijk en alleen op Nederland 1 functioneert het thuisnetmodel en we schijnen nog meer tv-zenders te hebben. Je kunt niet met droge ogen beweren dat het thuisnetmodel "enorm goed functioneert" als dat op tweederde van de zenders niet functioneert.
En of je het wil of niet, de VRT en de BBC programmeren, op Nederland C na (daar heeft de BBC trouwens een digitaal kanaal voor), hetzelfde, maar dan zonder reclame.
Wil je de reclame afschaffen? Prima. Hou dan rekening met 200 miljoen minder budget voor de publieke omroep, die niet, ik herhaal, niet door Den Haag zal worden gecompenseerd, zelfs niet wanneer PvdA en CDA in 2007 (dan is het eigenlijk al te laat) aan de macht komen. Voordat zij een nieuwe wet in elkaar gefabriekt hebben en die wet door Eerste en Tweede Kamer heen is (reken gerust op een jaar of 2) dan is de patiënt al lang overleden.
Of we gooien de reclame er uit en donderen er een net af. Moet je eens zien hoeveel programma's er dan sneuvelen.
Sorry, maar ik nodig je uit om hier op de redacties, vanmiddag bv. voor 200 van mijn collega's die bij elkaar waren, dit te vertellen. Je wordt echt weggehoond. En terecht.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:01 schreef Potus het volgende:
[..]
Ik had je zo hoog zitten.
Hoe kan je nou beweren dat de Raad van Bestuur commercieel gaat programmeren als er als het programmeringsmodel draait minder reclame is dan nu? Het plan probeert de schade beperkt te houden door de netten voor de KIJKER te optimaliseren. Is de kijker niet degene die via de inkomstenbelasting de publieke omroep betaalt? Zou die niet een optimale omroep mogen hebben?
Alsof de commerciële aanpak gegarandeerd werktquote:Op donderdag 1 december 2005 19:58 schreef Potus het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe goed ik dat snap. Niets doen is dodelijk en alleen op Nederland 1 functioneert het thuisnetmodel en we schijnen nog meer tv-zenders te hebben. Je kunt niet met droge ogen beweren dat het thuisnetmodel "enorm goed functioneert"
De PO's laten de plannen opnieuw doorrekenen, ook de andere modellen en geven zich echt niet zomaar gewonnen voor de enorme druk die de RvB nu ineens op de zaak zet. Ze spelen het spelletje echt heel erg laag. Ik denk dat Bruins Slot het niet lang meer gaat meemaken op deze manier.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Alsof de commerciële aanpak gegarandeerd werkt
Maar het probleem is niet dat de PO-medewerkers niets willen veranderen, het probleem is dat er de afgelopen dagen een plan is uitgelekt waarover verder niets is gecommuniceerd en dat over twee weken als een onomkeerbare oekase wordt neergeplempt. In het plan wordt geschermd met cijfers zonder onderbouwing, en verder nog met cijfers die ze liever weglaten. Verder worden er nogal onzuivere vergelijkingen gemaakt met andere landen. Niets doen, maar dit? Dacht het niet.
V.
Op de radio zitten alle omroepen al lang op verschillende zenders, dus daar is het programmeringsmodel al lang een feit.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het is gelul om te doen alsof je het voor de kijker doet want dat is niet zo.
De omroepen worden echt kapot gemaakt zo. Ze moeten zich van de politiek profileren en hebben zich daarop ingesteld maar de Raad van Bestuur wil totaal iets anders.
Als je mensen wilt motiveren dan moet je het echt zo doen.
Ik weet dat je er verstand van hebt maar wel op een ambtelijke en formele manier, ik denk dat je ondreshcat wat dit met de vloer en de kijkers doet. Dit soort plannen zijn echt de doodsteek, die worden allemaal door ambtenaren verzonnen zonder gevoel voor het medium.
Om over de radio nog maar te zwijgen![]()
Volgens mij is dat toch echt onzin. Het lijkt er eerder op dat bepaalde figuren binnen de PO hun manier van tv-maken hebben verheven tot de manier en alles wat niet in hun straatje past is per definitie slecht. En ja, als je bij voorbaat met die instelling programma's maakt is het inderdaad wachten op de ondergang.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet dat je er verstand van hebt maar wel op een ambtelijke en formele manier, ik denk dat je ondreshcat wat dit met de vloer en de kijkers doet. Dit soort plannen zijn echt de doodsteek, die worden allemaal door ambtenaren verzonnen zonder gevoel voor het medium.
Ga binnenkort maar de Raad van Bestuur weghonen.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry, maar ik nodig je uit om hier op de redacties, vanmiddag bv. voor 200 van mijn collega's die bij elkaar waren, dit te vertellen. Je wordt echt weggehoond. En terecht.
Het plan is er niet voor de kijker. Het is er voor het geld. Nederland A wordt een tweede RTL4 en zal over 3 jaar niet meer bestaan en dan heb je echt een publiek omroepghetto.
Hier is echt niks optimaals aan, alleen verwarrend om zoveel verschillende signalen uit te zenden en dwars op de politieke signalen te gaan staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |