abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 19:43:47 #176
136 V.
Like tears in rain...
pi_32734760
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Die vergelijking met de BBC is dan ook kul.

Nederland 1 - Nederland A - wordt straks een slap aftreksel van RTL 4.
Ik heb de voorstel schema's gezien, slaat echt als een lul op een drumstel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32734762
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:39 schreef Verbal het volgende:
Zou Twee Voor Twaalf wel doorgaan? Die zitten midden in een competitie, die kunnen toch niet zomaar een uitzending laten vervallen?

V.
Kan je niet live de vragen gaan stellen?

[sub]ben je in tha house?]/sub]
  donderdag 1 december 2005 @ 19:44:05 #178
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32734769
Je ziet iedereen wel denken had ik goddomme beter naar de kroeg hiernaast kunnen gaan
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  donderdag 1 december 2005 @ 19:44:28 #179
136 V.
Like tears in rain...
pi_32734779
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:43 schreef SCH het volgende:

[sub]ben je in tha house?]/sub]
Over 20 minuten wel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32734813
"" uitzending bijwonen?"
pi_32734814
Er stond op het laatst nog Uitzending bijwonen?

pi_32734815
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Over 20 minuten wel

V.
Ga ik jou zien man

Er wordt wel over gerept dat andere programma's op 3 ook actievoeren vanavond maar 2 voor 12 is toch opgenomen.
pi_32734839

prachtig einde, ineens 't klapvee flink in aktie
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32734969
die dikke van sixpack is er ook
  donderdag 1 december 2005 @ 19:54:05 #185
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_32735047
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:51 schreef VincentAdam het volgende:
die dikke van sixpack is er ook
Mmmh, heb ik niet langs zien komen ,Maarten wel...
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_32735056
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:36 schreef Potus het volgende:
Het is duidelijk dat Vara-programmamakers het plan niet hebben gelezen, maar blind varen op wat er in de kranten staat en dat is allemaal weer gebaseerd op een persbericht van VPRO en VARA, die ook duidelijk het plan niet hebben gelezen.
Ja, ik heb het plan wel gelezen.
Nergens in het plan staat dat er ook maar 1 programmatitel verdwijnt.
Als gewoon doorgegaan wordt met het huidige thuisnetmodel zijn de tekorten in 2007 (bezuinigingen van het kabinet en dalende Sterinkomsten) groter dan in het plan van de Raad van Bestuur. Als er dus niets gebeurt, moeten er meer programma's weg en dus ook meer VARA-programma's.
Vanochtend hebben VARA-medewerkers actie gevoerd bij een vergadering waarbij de Raad van Bestuur aanwezig was. Daar hebben ze afgesproken ik geloof volgende week een bijeenkomst tussen Raad en programmamakers te beleggen. Dan nu een heilige verontwaardiging tonen is een beetje huichelachtig.
In het plan van de Raad van Bestuur komt de kijker centraal te staan, net als bij de VRT en bij de BBC. Die kijker ziet die identiteit van de meeste omroepverenigingen toch niet maar krijgt als het plan doorgaat als het goed is wel een publieke omroep waarin hij zich veel beter herkent.
Het plan gaat vooral uit van een herschikking van bestaande programma's. Dat er 50 procent moet verdwijnen is dus onzin. Maar ja, de VARA-medewerkers hadden immers het plan niet gelezen. Jammer, beetje sneue actie zo
Wat een bullshit. Er gaat wel degelijk de helft weg, zoniet meer. En er wordt niet naar de kijker gekeken, maar naar de ADVERTEERDER. Het wordt een commerciele publieke omroep.
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
pi_32735106
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:54 schreef CryARiver het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Er gaat wel degelijk de helft weg, zoniet meer. En er wordt niet naar de kijker gekeken, maar naar de ADVERTEERDER. Het wordt een commerciele publieke omroep.
pi_32735112
die gast links op de foto is trouwens cass casey, de grootste veefokker van het wilde westen
hij denkt in vlees, eet vlees en is vlees
pi_32735167
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een kulverhaal, je snapt er echt geen zak van.

Dit plan is dodelijk en de Raad van Bestuur zet iedereen maar onder druk met hun programmeringsmodel terwijl het thuismodel enorm goed functioneert, zeker op Nederland 1.

De programmamakers hebben groot gelijk met hun acties (ja, ik ook )
Je wil niet weten hoe goed ik dat snap. Niets doen is dodelijk en alleen op Nederland 1 functioneert het thuisnetmodel en we schijnen nog meer tv-zenders te hebben. Je kunt niet met droge ogen beweren dat het thuisnetmodel "enorm goed functioneert" als dat op tweederde van de zenders niet functioneert.

En of je het wil of niet, de VRT en de BBC programmeren, op Nederland C na (daar heeft de BBC trouwens een digitaal kanaal voor), hetzelfde, maar dan zonder reclame.

Wil je de reclame afschaffen? Prima. Hou dan rekening met 200 miljoen minder budget voor de publieke omroep, die niet, ik herhaal, niet door Den Haag zal worden gecompenseerd, zelfs niet wanneer PvdA en CDA in 2007 (dan is het eigenlijk al te laat) aan de macht komen. Voordat zij een nieuwe wet in elkaar gefabriekt hebben en die wet door Eerste en Tweede Kamer heen is (reken gerust op een jaar of 2) dan is de patiënt al lang overleden.
Of we gooien de reclame er uit en donderen er een net af. Moet je eens zien hoeveel programma's er dan sneuvelen.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_32735183
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:54 schreef CryARiver het volgende:

[..]

Plan lezen en dan je woorden inslikken.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_32735242
Hier betaal ik geen belasting voor. Ik mag toch hopen dat het loon wordt ingehouden van vandaag. Incompetente belastingvretende nep tv-makers.
pi_32735246
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik had je zo hoog zitten.
Hoe kan je nou beweren dat de Raad van Bestuur commercieel gaat programmeren als er als het programmeringsmodel draait minder reclame is dan nu? Het plan probeert de schade beperkt te houden door de netten voor de KIJKER te optimaliseren. Is de kijker niet degene die via de inkomstenbelasting de publieke omroep betaalt? Zou die niet een optimale omroep mogen hebben?
pi_32735292
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:58 schreef Potus het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoe goed ik dat snap. Niets doen is dodelijk en alleen op Nederland 1 functioneert het thuisnetmodel en we schijnen nog meer tv-zenders te hebben. Je kunt niet met droge ogen beweren dat het thuisnetmodel "enorm goed functioneert" als dat op tweederde van de zenders niet functioneert.

En of je het wil of niet, de VRT en de BBC programmeren, op Nederland C na (daar heeft de BBC trouwens een digitaal kanaal voor), hetzelfde, maar dan zonder reclame.

Wil je de reclame afschaffen? Prima. Hou dan rekening met 200 miljoen minder budget voor de publieke omroep, die niet, ik herhaal, niet door Den Haag zal worden gecompenseerd, zelfs niet wanneer PvdA en CDA in 2007 (dan is het eigenlijk al te laat) aan de macht komen. Voordat zij een nieuwe wet in elkaar gefabriekt hebben en die wet door Eerste en Tweede Kamer heen is (reken gerust op een jaar of 2) dan is de patiënt al lang overleden.
Of we gooien de reclame er uit en donderen er een net af. Moet je eens zien hoeveel programma's er dan sneuvelen.
Maar het is gelul om te doen alsof je het voor de kijker doet want dat is niet zo.

De omroepen worden echt kapot gemaakt zo. Ze moeten zich van de politiek profileren en hebben zich daarop ingesteld maar de Raad van Bestuur wil totaal iets anders.

Als je mensen wilt motiveren dan moet je het echt zo doen.

Ik weet dat je er verstand van hebt maar wel op een ambtelijke en formele manier, ik denk dat je ondreshcat wat dit met de vloer en de kijkers doet. Dit soort plannen zijn echt de doodsteek, die worden allemaal door ambtenaren verzonnen zonder gevoel voor het medium.

Om over de radio nog maar te zwijgen
pi_32735401
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:01 schreef Potus het volgende:

[..]

Ik had je zo hoog zitten.
Hoe kan je nou beweren dat de Raad van Bestuur commercieel gaat programmeren als er als het programmeringsmodel draait minder reclame is dan nu? Het plan probeert de schade beperkt te houden door de netten voor de KIJKER te optimaliseren. Is de kijker niet degene die via de inkomstenbelasting de publieke omroep betaalt? Zou die niet een optimale omroep mogen hebben?
Sorry, maar ik nodig je uit om hier op de redacties, vanmiddag bv. voor 200 van mijn collega's die bij elkaar waren, dit te vertellen. Je wordt echt weggehoond. En terecht.

Het plan is er niet voor de kijker. Het is er voor het geld. Nederland A wordt een tweede RTL4 en zal over 3 jaar niet meer bestaan en dan heb je echt een publiek omroepghetto.

Hier is echt niks optimaals aan, alleen verwarrend om zoveel verschillende signalen uit te zenden en dwars op de politieke signalen te gaan staan.
  donderdag 1 december 2005 @ 20:09:02 #195
136 V.
Like tears in rain...
pi_32735476
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:58 schreef Potus het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoe goed ik dat snap. Niets doen is dodelijk en alleen op Nederland 1 functioneert het thuisnetmodel en we schijnen nog meer tv-zenders te hebben. Je kunt niet met droge ogen beweren dat het thuisnetmodel "enorm goed functioneert"
Alsof de commerciële aanpak gegarandeerd werkt

Maar het probleem is niet dat de PO-medewerkers niets willen veranderen, het probleem is dat er de afgelopen dagen een plan is uitgelekt waarover verder niets is gecommuniceerd en dat over twee weken als een onomkeerbare oekase wordt neergeplempt. In het plan wordt geschermd met cijfers zonder onderbouwing, en verder nog met cijfers die ze liever weglaten. Verder worden er nogal onzuivere vergelijkingen gemaakt met andere landen. Niets doen , maar dit? Dacht het niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32735603
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Alsof de commerciële aanpak gegarandeerd werkt

Maar het probleem is niet dat de PO-medewerkers niets willen veranderen, het probleem is dat er de afgelopen dagen een plan is uitgelekt waarover verder niets is gecommuniceerd en dat over twee weken als een onomkeerbare oekase wordt neergeplempt. In het plan wordt geschermd met cijfers zonder onderbouwing, en verder nog met cijfers die ze liever weglaten. Verder worden er nogal onzuivere vergelijkingen gemaakt met andere landen. Niets doen , maar dit? Dacht het niet.

V.
De PO's laten de plannen opnieuw doorrekenen, ook de andere modellen en geven zich echt niet zomaar gewonnen voor de enorme druk die de RvB nu ineens op de zaak zet. Ze spelen het spelletje echt heel erg laag. Ik denk dat Bruins Slot het niet lang meer gaat meemaken op deze manier.

Ik vermoed dat de politiek nog wel in gaat grijpen als ze er achter komen wat er wekelijk gaat gebueren. Atsma zei vorige week nog "dat het op de radio niet ten koste zal gaan van programma's." Nou, wij weten godverdomme echt wel beter.
pi_32735620
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het is gelul om te doen alsof je het voor de kijker doet want dat is niet zo.

De omroepen worden echt kapot gemaakt zo. Ze moeten zich van de politiek profileren en hebben zich daarop ingesteld maar de Raad van Bestuur wil totaal iets anders.

Als je mensen wilt motiveren dan moet je het echt zo doen.

Ik weet dat je er verstand van hebt maar wel op een ambtelijke en formele manier, ik denk dat je ondreshcat wat dit met de vloer en de kijkers doet. Dit soort plannen zijn echt de doodsteek, die worden allemaal door ambtenaren verzonnen zonder gevoel voor het medium.

Om over de radio nog maar te zwijgen
Op de radio zitten alle omroepen al lang op verschillende zenders, dus daar is het programmeringsmodel al lang een feit.

Ik snap best dat emoties zijn, maar ook dat er heel wat zijn die "misguided" zijn. De hele hysterie dat de Raad van Bestuur specifieke programma's van de buis verbant is de grootste flauwekul, gebaseerd op een sneu persbericht van de baasjes van VPRO en VARA, het net waar het thuisnetmodel het allerminst werkt.

In een programmeringsmodel zal voor de meeste programma's een groei in het aantal kijkers te zien zijn, omdat ze op een logischer plek in het schema komen. Zeg me nou niet dat programmamakers niet willen dat hun programma een optimaal publiek bereikt.

Als het huidige thuisnetmodel doorgaat op de oude voet, kijken er minder mensen, dalen de reclameinkomsten, waardoor er minder geld is voor goede programma's (je weet toch dat van dat Stergeld mooie programma's worden gemaakt?) waardoor er minder kijkers overblijven. Opee ngegeven moment (denk 2008, 2009) blijven er zo weinig kijkers meer over, dat de legitimatie van de publieke omroep in gevaar komt. En dat is geen bangmakerij (waarom zou de RvB dat nou weer willen doen?). Dat kost een zender of wellicht twee en een stapel geld.

De omroepen blijven geheel verantwoordelijk voor hun programma's voor de inhoud en voor de keuze om wel of niet door te gaan met een programma.
Vraag eens aan je voorzitter welke programma's er moeten verdwijnen als er 100 miljoen bezuinigt moet worden in 2007. Dat zijn er meer dan in het plan van de RvB. Kies maar. Mijn keus weet je, en die is niet ambtelijk.
pi_32735675
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]
Volgens mij is dat toch echt onzin. Het lijkt er eerder op dat bepaalde figuren binnen de PO hun manier van tv-maken hebben verheven tot de manier en alles wat niet in hun straatje past is per definitie slecht. En ja, als je bij voorbaat met die instelling programma's maakt is het inderdaad wachten op de ondergang.
pi_32735701
Potus, je liegt dat je barst. Er sneuvelen heel wat belangrijke programma's - juist de profileringsprogramma's. Het is laf om dat te ontkennen. De NCRV kan nauwelijks nog levensbeschouwelijke programma's maken wat ze juist van de politiek wel moet doen. Er klopt echt geen hout van.

Het is niet gebaseerd op emotie, juist niet.
pi_32735738
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry, maar ik nodig je uit om hier op de redacties, vanmiddag bv. voor 200 van mijn collega's die bij elkaar waren, dit te vertellen. Je wordt echt weggehoond. En terecht.

Het plan is er niet voor de kijker. Het is er voor het geld. Nederland A wordt een tweede RTL4 en zal over 3 jaar niet meer bestaan en dan heb je echt een publiek omroepghetto.

Hier is echt niks optimaals aan, alleen verwarrend om zoveel verschillende signalen uit te zenden en dwars op de politieke signalen te gaan staan.
Ga binnenkort maar de Raad van Bestuur weghonen.

Medy's plan gaat overigens uit van een programmeringsmodel in 2008, maar je bedoelt ongetwijfeld de dagdromen van de PvdA en het CDA over een reclamevrije omroep met ruimhartige compensatie. Datzelfde CDA stemt nu voor een wet die voorziet in de uitbreiding van het reclameregime bij de publieke omroep. Veel schizofrener kan het niet. De VVD is ook voor een reclamevrije omroep, maar dan mag er meteen een net van af. Is dat de bedoeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')