Je hebt al besloten dat je dat drumstel wilt maar je hebt het nog nooit gehoord?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:57 schreef CasB het volgende:
Ik heb gehoord dat ze heel erg goed klinken, en dat de hardware enzo heel erg stevig is. Ook een paar goede reviews over gelezen.
Zal binnenkort nog wel ff kijken of ik er ergens 1 kan testen, of iig audio er van kan horen.
Het is sowieso niet meer van die troep als die ze vroeger maakten (alhoewel ze nog steeds van die instapsetjes hebben).
Kenaz? Wie wat waar?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:42 schreef BeRightBack het volgende:
hoe gaat het met Kenaz?
OT: ik heb een keer een blaartje gehad maar verder geen last van .
quote:
HIER! Hier spreekt de drummer van Kenazquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:42 schreef BeRightBack het volgende:
hoe gaat het met Kenaz?
OT: ik heb een keer een blaartje gehad maar verder geen last van .
Hmm, best genaaidquote:Op zondag 15 januari 2006 17:48 schreef DPXMT het volgende:
[..]
[..]
HIER! Hier spreekt de drummer van Kenaz![]()
T gaat prima met kenaz hoor, lekker veel gigs enzo, gister alleen nogal problemen met 'n kroegbaas in anna paulowna. We speelden daar met the open en the office. De kroegbaas kwam achteraf aanzetten met een drankrekening van 170 euro, als kroegbaas hoor je af te spreken met de bands hoe het gedaan word met drinken, we haalden gewoon drinken enzo, hij gaf ons allemaal gewoon drinken mee, zonder er verder naar te vragen. En om dan achteraf met een drankrekening aan te komen vind k nogal belachelijk.
Hoe gaat t eigenlijk met Be right back? Tot 4 feb in de koog![]()
cuwl wat voor bandje ??quote:Op zondag 15 januari 2006 22:48 schreef dazzled het volgende:
ik hoef niet meer te zoeken, heb een band naar het schijnt
Een Deathmetalgrindcoreband,, toch,? dat gaan we toch spelen??? hahahhaquote:
quote:Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef dazzled het volgende:
[..]
Een Deathmetalgrindcoreband,, toch,? dat gaan we toch spelen??? hahahha![]()
![]()
of was het nou iets met rocknroll?
quote:Op zondag 15 januari 2006 22:26 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Hmm, best genaaid
Met BeRightBack gaat het lekker. na een rustige periode komen er veel optredentjes aan![]()
Heb ook zin in de koog
tsjah en ik zit nu met dat figuur (guitarist.nl) in een band.quote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:09 schreef dazzled het volgende:
[..]
tsjah en ik zit nu met dat figuur (guitarist.nl) in een band.
vanavond voor de 2e x oefenen![]()
jah, maar zo rijk ben ik ook weer niet, het gaat mij puur om te oefenen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef BOKA het volgende:
Ik zou toch eerder voor een set gaan met bekkens die ook op bekkens lijken.
Dat speelt een stuk prettiger (ook al blijft het rubber waar je op slaat).
Heb je hem al binnen GJ ?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:12 schreef dazzled het volgende:
Ik heb er dan wel het geld voor,, (ook me enigste geld hoor) rest van me centen gaat op naar m'n opleiding.
Daar is het trouwens ook handig voor , ik ga MBO kunst en cultuur/artiest doen. Dus ook veel oefenen en drummen. En dan kan ik thuis ook nog eens opnamens maken voor een demo/sample cd. Heb ook klein mixertje van behringer gekocht zodat we live wat kunnen inspelen met band. Wel leuk hoor en leuke kwaliteit.
ik kan dat nummer niet vindenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:30 schreef a-child-in-chains het volgende:
Kennen jullie dat nummer van frida? "there's something going on"
Die drums zijn ingespeeld door phil collins. Ik vraag ik me allen af hoe ze die drums hebben
gedaan.Zit er een effect apparaat op die snare? Je hoort het namelijk wreed echoen/ratelen voordat de 1e tel weer begint. hoe hebben ze dat gedaan/welk effect en met welke instellingen?
Ik dacht dat het zo werd ingespeeld, maar hoe meer ik er naar luister, hoe meer het op een
delay effect lijkt.
dank.
Ik heb hier zelf ook een keer naar gezocht op internet, en ik las dat de Haymann niet echt geweldig was. De pads waren van hard plastic geloof ik, en als je hard op een pad sloeg, dan werd een ander pad ook vaak aangeslagen (door de trillingen dacht ik)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:41 schreef dazzled het volgende:
Ej gegroet,,
ik wil graag voor thuis , voor het oefenen een digitale drumkit.
Overal zie ik de Hayman DD-03 Plus staan voor een leuke prijs.
heeft iemand ervaring hier mee of er wel eens op gespeeld?
Groeten mij
Td3 is idd stuk duurder. Maar die heeft dus hetzelfde probleem die je net beschreef.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:46 schreef mara25 het volgende:
[..]
Ik heb hier zelf ook een keer naar gezocht op internet, en ik las dat de Haymann niet echt geweldig was. De pads waren van hard plastic geloof ik, en als je hard op een pad sloeg, dan werd een ander pad ook vaak aangeslagen (door de trillingen dacht ik)
Ik denk dat ik zelf eind van het jaar voor een Roland TD-3 ga kijken. Is wel wat duurder, maar ik denk wel dat ik er ook langer plezier van zal hebben![]()
In principe is roland gewoon het beste wat de techniek betreft.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef mara25 het volgende:
Hmm... da's weer minder om te horen van die Roland. En de Yamaha DTXplorer anders? Die zit weer qua prijs tussen de roland en de Haymann in.
Ik heb trouwens zelf trouwens nog maar 1 keer op een digitaal drumstel gespeeld, dus echt veel ervaring heb ik er niet mee (ik weet ook nieteens meer wat voor drumstel dat was)
Sorry .. beetje dom, nedderpopperigquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:19 schreef Ciscus het volgende:
Piepel, vertel mij nou eens:
Wij spelen met een drumcomputer, omdat we geen geschikte drummer voor handen hadden en we eerst wat nummers wilden uitwerken (nieuwe formatie). (gitaar, bass, zang, piano)
Aangezien we meer hebben met mooie muziek, dan met keihard knallen is het iets moeilijker om een drummer te vinden, wij leven in de veronderstelling dat elke drummer wil beuken. Natuurlijk is dit niet waar, maar er zijn er niet erg veel die zich kunnen inhouden. Drummers zijn net keepers. Hoe dan ook, het gaat niet om gaapmuziek, maar je moet je af en toe goed kunnen inhouden, en soms gaat het wel loos. Het is overigens nederpopperig.
Nu willen we ergens een drummer vandaan toveren, wie heeft er tips waar we het best kunnen adverteren?
Gitaristen hebben zeker van hetzelfde last, vooral op het moment dat ze electrisch spelen en ze vooral met solo's bezig zijn, in plaats van eerst eens een goede slaggitarist te worden. Ik ken veel gitaristen die met riffjes en licks bezig zijn, maar geen ritme kunnen houden. Drummers heb je hetzelfde mee, en ik bedoelde inderdaad niet te zeggen dat alle drummers zo zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:16 schreef Nemephis het volgende:
@ Ciscus
Ik ben het niet helemaal met je eens: Natuurlijk bestaan er drummers die alles volproppen en zo hard mogelijk willen beuken, maar hoeveel van die wannebe-Steve Vai's lopen er wel niet rond die hetzelfde doen met een gitaar?!
Je bedoelt gewoon te zeggen dat je de juiste drummer nog niet bent tegengekomen...
Je kan volgens mij op de gebruikelijke plekken adverteren, maar maak goed duidelijk wat voor iemand je zoekt, wat de insteek van de muziek is en wat je verwacht...
't Is dat jullie in regio Utrecht zitten (toch?) anders had ik het wel eens willen proberen.
Owja, Steve Gadd ... nog mee geknikkerd, vroegerquote:2 jaar geleden naar Steve Gadd geweest
ik snap wat je bedoelt!!quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:54 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Gitaristen hebben zeker van hetzelfde last, vooral op het moment dat ze electrisch spelen en ze vooral met solo's bezig zijn, in plaats van eerst eens een goede slaggitarist te worden. Ik ken veel gitaristen die met riffjes en licks bezig zijn, maar geen ritme kunnen houden. Drummers heb je hetzelfde mee, en ik bedoelde inderdaad niet te zeggen dat alle drummers zo zijn.
Wat in al m'n vorige bands speelde was dat één en ander moeilijk aan een drummer uit te leggen is. Tussen de overige leden is de communicatie wat makkelijker. Bij goede drummers is dit natuurlijk geen issue! Ik ben 2 jaar geleden naar Steve Gadd geweest (tranen in m'n ogen terwijl hij mijn shirt en mobiel onderkalkte), en die snapt het dus helemaal. In mijn ogen dan.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 01:15 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt!!
ik bof maar met mijn band, ik heb een slag gitarist (googoodoll) die daar nog eens super goed in is, en niet met solo's
en we hebben sinds kort een nieuwe drummer (dazzled) die tenminste nog eens het verschil tussen een intro en een brug snapt
onze oude drummer was echt zo van, en dan komt naar 4 keer gitaarloopje weer het refrein en dat stap je weer over op de hihat, boem boem tak!! en ook vooral, ja jongens stop maar... casper je moet echt in de maat blijven (luister de demo's maar op http://www.the-girls.nl )![]()
![]()
* guitarist.nlGJ
Na mijn weten zijn Zildjian en Sabian 100% gelijkquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:20 schreef Furious het volgende:
Vraag.
Klopt het nog steeds dat Zildjian de beste bekkens heeft omdat de formule van het staal nog ver stamt uit de oudheid van de Arabieren?
nothing beats my K's!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:30 schreef CasB het volgende:
Zildjian en de beste bekkens, hahahahahahah!
Handgemaakte turkse bekkens, dat zijn imo de beste bekkens.
Ik hoor het ook alleen maar hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:30 schreef CasB het volgende:
Zildjian en de beste bekkens, hahahahahahah!
Handgemaakte turkse bekkens, dat zijn imo de beste bekkens.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de hayman dd03 of de millenium td03 set.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:10 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb hier een leuk alternatief voor zo'n Hayman set die ik zelf ook misschien wel wil gaan kopen.
Ten eerste de Fame Dd 602
Dan hebben we deze: Millenium MPS-100 E-Drum Starter Set
Die is wel heel erg goedkoop dus het geluid lijkt me niet al te best...
Deze is iets duurder maar die heeft dan ook betere pads:
Millenium MPS-300
Maar wat ze hebben gedaan is de zelfde drumkit met een andere module:
Millenium MPS-300/TD-3V Set
Dus met een roland td-3v module, dus al een heel stuk beter!
Of als het echt goed moet:
Millenium/Yamaha MPS-300/DTXPress 3 Set
Lijkt mij wel wat
Denk het nietquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:38 schreef dazzled het volgende:
Iemand hier ervaring mee? met digi kitjes?
Nee, dan ben je weer erg duur uitquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:49 schreef DPXMT het volgende:
Ikke wel..
Ik heb thuis een roland TD6-V staan, heel fijn ding, stuk steviger en met betere instellingsmogelijkheden en sounds dan die van hayman oid. Als je voor een E-kit gaat kan je het beste even doorsparen en voor bijvoorbeeld de 'goedkoopste' series van Roland of Yamaha gaan. Deze kits zijn tweedehands btw nog vrij waardevast, das ook weer handig
*edit* Ik zie net dat je op die links allemaal combinaties van de hardware van het ene merk en de module van het andere merkt hebt. Is het niet handiger om gewoon alles van hetzelfde merk te kopen?
Als je hem een paar keer goed luisterd en langzaam speelt dan moet het je wel lukken lijkt mij.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:09 schreef C2C het volgende:
zo ik ben ook weer unbanned
zijn er mensen die het nummer untitled I kunnen spelen van keane, op het album Hopes and Fears?
niet omdat ik dat ga spelen met een band ofzo, maar gewoon omdat ik het een SUPER vet nummer vind en de drum super is, echt super goed.
ik krijg die bas maar niet voor elkaar
De pads van millenium schijnen niet veel te verschillen dan die van de roland uitvoering. Het is een soort van b merk. De millenium pads passen overgens bij Roland modules en bij Yamaha modules.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:49 schreef DPXMT het volgende:
Ikke wel..
Ik heb thuis een roland TD6-V staan, heel fijn ding, stuk steviger en met betere instellingsmogelijkheden en sounds dan die van hayman oid. Als je voor een E-kit gaat kan je het beste even doorsparen en voor bijvoorbeeld de 'goedkoopste' series van Roland of Yamaha gaan. Deze kits zijn tweedehands btw nog vrij waardevast, das ook weer handig
*edit* Ik zie net dat je op die links allemaal combinaties van de hardware van het ene merk en de module van het andere merkt hebt. Is het niet handiger om gewoon alles van hetzelfde merk te kopen?
ja maar langzaam kan ik hem wel spelen, maar die 3dubbele bas is bijna onmogenlijk op het tempo van het albumquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:51 schreef dazzled het volgende:
[..]
Als je hem een paar keer goed luisterd en langzaam speelt dan moet het je wel lukken lijkt mij.
het is geen moeilijke beat vind ik. Maar wel een beat met discipline.
Ik kan maar 1 ding zeggen.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:28 schreef C2C het volgende:
[..]
ja maar langzaam kan ik hem wel spelen, maar die 3dubbele bas is bijna onmogenlijk op het tempo van het album
ik kan hem nu alleen nog niet op het temp van de cdquote:Op zondag 29 januari 2006 14:07 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik kan maar 1 ding zeggen.
Blijven oefenen.
normale nummers, zoals de meeste nummers van rhcp lukken me wel met gemak, ook ver boven het orginele tempo...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:54 schreef CasB het volgende:
Tja...blijven oefenen
Ik kon sommige nummers eerst ook niet op het originele tempo...nu lukt dat wel
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:58 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Omdat die mongolen in Amerika zo lopen te zeiken doen mijn favoriete tab sites het niet meer
Weet iemand nog andere goede niet Amerikaanse tab site's?
alle oefeningen die je met je handen kan doen, kun je ook op je db oefenen mocht je super willen worden wat techniek betreft.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:54 schreef MarsX het volgende:
Heeft iemand nog leuke (makkelijke) dubbel-base oefeningen??
Ik heb wel wat gevonden (rr ll rr ll enz.) maar het wil niet echt vlotten.
En ik wil echt Vader, Massemord, Blood Red Throne en The Legion mee kunnen drummen (vooral aangezien ik het me me handen "wel" haal)
Hee dat had ik ook: jaren geleden DB-pedaal gekocht, net zo lang tot ik het kon, en nu ligt dat ding alweer een jaar werkeloos in mijn handige-drumspullen-tas .. DB heb ik niet nodig voor wat ik tegenwoordig speel.quote:Ik heb hele tijd db gespeeld, maar gewoon puur voor de snelheid, maar doordat ik helemaal ben veranderd wat stijl betreft heb ik al half jaar geen db meer gespeeld. Bevalt me prima zo eigenlijk.
Haha, jups dit verhaal komt mij heel bekend voor.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hee dat had ik ook: jaren geleden DB-pedaal gekocht, net zo lang tot ik het kon, en nu ligt dat ding alweer een jaar werkeloos in mijn handige-drumspullen-tas .. DB heb ik niet nodig voor wat ik tegenwoordig speel.
Ach, natuurlijk hangt dit heel erg af van je muziek smaak, in de meeste metal nummers is dubbelbas bijna niet weg te denken, en zonder klinkt het opeens heel anders (natuurlijk ook de reden waarom mensen andere genres gaan compeneren leidend tot hardcore enz.)quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:54 schreef dazzled het volgende:
[..]
Haha, jups dit verhaal komt mij heel bekend voor.
En dan kun je eindelijk db. En ook goed, heb je eindelijk bereikt wat je een jaar geleden zo graag wilde bereiken. En dan kom je erachter dat swingent spelen veel leuker is, hehehe. En dat je meer variatie uit je hihat kan halen in combi met een enkele bass dan db.
Ik vind dat veel drummers die DB spelen vaak teveel gebruik maken en willen maken.
Db is idd ook heel erg afhankelijk van het soort genre. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:20 schreef MarsX het volgende:
[..]
Ach, natuurlijk hangt dit heel erg af van je muziek smaak, in de meeste metal nummers is dubbelbas bijna niet weg te denken, en zonder klinkt het opeens heel anders (natuurlijk ook de reden waarom mensen andere genres gaan compeneren leidend tot hardcore enz.)
En toch vind ik niet dat veel drummes die DB spelen daar (te) vaak gebruik van maken, dat is natuurlijk je eigen mening, wel vind ik dat de stereo typen metal bandjes (Slipknot en dat soort meer) dat wel doen denken.
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die hier echt wat neerzetten of begrijp ik dat verkeerd.quote:
kun je het zelf niet inspelen dan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:29 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wie kan dit voor mij inspelen en opnemen?
[[url=http://img206.imageshack.us/img206/1382/scannen00014xe.th.gif]afbeelding][/URL]
dit is zeker wel te doen hoor, mischien probeer ik het morgen voor de grap is te spelen, als ik zin heb neem ik het mischien wel ff opquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:29 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wie kan dit voor mij inspelen en opnemen?
[[url=http://img206.imageshack.us/img206/1382/scannen00014xe.th.gif]afbeelding][/URL]
ik zal het morgen wel ff proberen, maar die z in de notenbalk (die staat op een paar noten)quote:
Toch wil ik even kwijt dat jij een hinderlijke username hebt..quote:
Ja dat vind iedereenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:12 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Toch wil ik even kwijt dat jij een hinderlijke username hebt..![]()
ik heb het heel even geprobeert, het lukte aardig, k heb alleen geen tijd gehad om het op te nemenquote:
Shit happendsquote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:23 schreef C2C het volgende:
[..]
ik heb het heel even geprobeert, het lukte aardig, k heb alleen geen tijd gehad om het op te nemen
http://www.thehouseofmusi(...)20een%20drumstel.htmquote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:36 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Zo klinken mijn toms nu: http://media.putfile.com/Toms
Zoals je hoort, erg slecht. (oke de mic etc maken het nog slechter dan het is maar je krijgt een inpressie)
Hoe kan ik dit veranderen? Want ik kan voor geen meter stemmen
ff die handleiding van die keerl boven mij volgen...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:36 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Zo klinken mijn toms nu: http://media.putfile.com/Toms
Zoals je hoort, erg slecht. (oke de mic etc maken het nog slechter dan het is maar je krijgt een inpressie)
Hoe kan ik dit veranderen? Want ik kan voor geen meter stemmen
ik vind altijd dat hij overal op het vel het zelfde moet klinkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:31 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hmm oke
die handleiding kende ik al maar het is me niet echt gelukt
Maar ik weet niet wat ik mooier vind
Onder en bovenvel:
- Onder en bovenvel hetzelfde: Een lange, strakke, duidelijke toon.
- Ondervel strakker dan het bovenvel: Helder en vol geluid dat behoorlijk ver draagt.
- Ondervel minder strak dam bovenvel; Vettere, kortere klank. De toon wordt iets lager vlak na de klap.
Kijk wat jij het mooist vindt klinken
is het gelukt met die video?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Jaa top dankjewel (Y)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |