abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 1 december 2005 @ 12:26:19 #1
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32723132
Ik vraag mij het volgende af:

Wanneer ik een 19-inch TFT aan zou schaffen voor een PC en daar een DVD-recorder op aansluit, welke een ingebouwde TV-tuner heeft, is het dan mogelijk om TV te kijken op mijn monitor via de tuner van de DVD-recorder dmv het verbinden via S-video?
Zou het dan ook zonder tussenkomst van een PC kunnen, waardoor je als het ware een goedkope LCD-tv hebt?

Zelf kwam ik er niet helemaal uit, daarom vraag ik of er misschien iemand anders is die t wel weet...

Bedankt!
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
pi_32724182
via s-video kan het alleen met tussenkomst van computer (tv-in op je video kaart)

Als op de dvd unit geen andere output zit, dan alleen s-video moet je op zoek naar een converter. Misschien heeft contad wel zoiets...
This is written by a lunatic!!!!
  donderdag 1 december 2005 @ 13:38:19 #3
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32724926
Dit zijn de specs van de DVD-recorder:

Opname systemen DVD+R/RW, harddisk
Geschikt voor DVD+/-R/RW, MP3 en JPEG
Interne TV-tuner
iLink aansluiting (DV ingang)
Inclusief afstandbediening
Engelstalige handleiding en verkorte Nederlandse handleiding
Ingangen: S Video, Scart, VHF/UHF antenne, audio
Uitgangen: S Video, Scart, 5.1 Audio, digitale audio uitgang
160GB Harde schijf

Maar S-video kan je toch ook voor je PS2 enz. gebruiken, en zeker voor je videocamera. Volgens mij is hier geen tussenkomst van een PC voor nodig...
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  donderdag 1 december 2005 @ 13:53:18 #4
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32725344
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:11 schreef The_Foxz het volgende:
via s-video kan het alleen met tussenkomst van computer (tv-in op je video kaart)

Als op de dvd unit geen andere output zit, dan alleen s-video moet je op zoek naar een converter. Misschien heeft contad wel zoiets...
Klinkklare onzin. Dat je het uberhaupt neer durft te zetten zonder PI of flauwe-grappen emoticon....

Als je dvd-speler/recorder/tuner een svhs-uitgang heeft en je tft een svhs-ingang, is het als het goed is gewoon prikken en klaar. Svhs heeft niks, maar dan ook niks met de pc te maken, behalve dat veel videokaarten een svhs uitgang hebben, waarmee je een extra monitor of een tv kunt aansluiten.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  donderdag 1 december 2005 @ 20:01:56 #5
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32735269
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:53 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Klinkklare onzin. Dat je het uberhaupt neer durft te zetten zonder PI of flauwe-grappen emoticon....

Als je dvd-speler/recorder/tuner een svhs-uitgang heeft en je tft een svhs-ingang, is het als het goed is gewoon prikken en klaar. Svhs heeft niks, maar dan ook niks met de pc te maken, behalve dat veel videokaarten een svhs uitgang hebben, waarmee je een extra monitor of een tv kunt aansluiten.
Dat dacht ik dus ook. Maar TV kijken op mijn monitor gaat dan gewoon lukken, of is dit irritant?
Bovendien vraag ik mij dan af hoe ik mijn PS2/Gamecube en binnenkort (nou ja, binnenkort) PS3
hierop aan ga sluiten. Iemand een idee?
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  vrijdag 2 december 2005 @ 07:56:24 #6
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32747147
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:01 schreef deejaylethal het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Maar TV kijken op mijn monitor gaat dan gewoon lukken, of is dit irritant?
Bovendien vraag ik mij dan af hoe ik mijn PS2/Gamecube en binnenkort (nou ja, binnenkort) PS3
hierop aan ga sluiten. Iemand een idee?
TV kijken moet geen probleem zijn en het is zeker niet irritant. Ik heb een tv tuner in m'n pc en kijk redelijk veel tv op mijn monitor. Geen enkel probleem.

Als je monitor een svhs ingang heeft, kun je daar ook je spelconsole aanhangen. Er zijn bij de betere electronicazaak gemakkelijk verloopjes te krijgen van composite naar svhs. (composite is dat gele tulpje aan de kabel van je console)
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:43:24 #7
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32752230
Ja, maar ik werk met ultimate scart. Zijn hier ook verloopjes van?
Ik wil ook even toelichten waarom ik geen PC-TV-tuner neem: Als ik elke keer mijn PC moet opstarten om te gamen c/q TV te kijken vind ik dat irritant. Die ene minuut heb ik geen zin om te wachten. Ik vind die 5 seconden van de gewone TV al lang ;-)
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:19:18 #8
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32753056
Verloopjes zijn overal voor te vinden. Ongetwijfeld ook van scart naar svhs.

Volgens mij hebben die ultimate scart kabels ook een aansluiting voor tulp trouwens. Dat kun je zeker omzetten naar svhs.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32753462
quote:
Wanneer ik een 19-inch TFT aan zou schaffen voor een PC en daar een DVD-recorder op aansluit, welke een ingebouwde TV-tuner heeft, is het dan mogelijk om TV te kijken op mijn monitor via de tuner van de DVD-recorder dmv het verbinden via S-video?
Welke 19" TFT heb je in gedachten dan, want de meeste worden niet standaard geleverd met een S-VHS ingang.
Scheren is voor schapen!
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:57:42 #10
43927 MDfreak
beetje MiniDisc-gek!
pi_32753922
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:36 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Welke 19" TFT heb je in gedachten dan, want de meeste worden niet standaard geleverd met een S-VHS ingang.
Dan kom je vaak inderdaad uit bij de al wat duurdere LCD-TV's (en niet echt bij de computermonitoren).
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:29:43 #11
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32754819
Of je neemt een scart naar vga verloopje
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32756483
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:29 schreef ToMaSZ het volgende:
Of je neemt een scart naar vga verloopje
En die zijn helaas vrij prijzig.
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:13:32 #13
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:25:37 #14
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32771921
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En die zijn helaas vrij prijzig.
Tsja.... 5 tientjes moet lukken, maar dat is peanuts vergeleken met het verschil tussen een beetje tft monitor en een lcd-tv
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:27:20 #15
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32771946
quote:
Voor PC zeker scherp zat en dus voor console/TV al helemaal. Leuk ding, maar denk dat ie een aardige knaak mag kosten....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:12:21 #16
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_32783899
450 euro, valt best mee :-)
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')