abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 11:16:41 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32721573
'Jeugd in Schagen vanaf 12 aan harddrugs' meld de frontpage.
Het verbaasd me niet, als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.
Drugs lijken bij veel kids als volkomen normaal te worden gezien en veel gebruikt te worden. Triest, deze ontwikkeling.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32721784
Mwah, lijkt me niet dat hier op Fok veel 12-jarigen over drugs praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Drugs verder normaal? Je moet er geen gewoonte van maken, maar af en toe een pilletje of een lijntje maakt echt niks uit hoor. Met af en toe bedoel ik dan 2-4 keer per jaar, niet meer.
pi_32721803
Niet alleen in schagen hoor
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32722269
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Het verbaasd me niet, als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.
Dat zijn topics over dat onderwerp, waar moraalridders zonder enige feitenkennis inderdaad niet op prijs worden gesteld. En wat is er mis mee dat volwassenen het gebruik van harddrugs als recreatief zien? De mensen die ik vaak zie posten in die topics zijn de 12 allang gepasseerd.

Dat harddrugs uberhaupt toegankelijk is voor jongeren is natuurlijk kwalijk, maar dat heeft niets met het fokforum te maken. Druggebruik moet verantwoord gebeuren en jongeren van 12 kunnen dat niet.
pi_32722349
Mjah, als je veel alcohol gebruikt is dat net zo goed een harddrug. Ik geloof niet dat er veel verschil is met vroeger, alleen besteden ze er tegenwoordig meer aandacht aan. Ze zijn nog jong, moet kunnen.
pi_32722411
Op het platteland is het cultuur om vroeg alcohol te drinken. 12 jaar is dan echt geen uitzondering. Tegenwoordig wordt hier heel veel aandacht aan besteed, maar zo'n cultuurwijziging kost gewoon heel veel tijd. Wellicht dat zo'n drink/drugs cultuur ook in Schagen heerst.
pi_32722415
quote:
Drugs lijken bij veel kids als volkomen normaal te worden gezien en veel gebruikt te worden. Triest, deze ontwikkeling.
Natuurlijk wordt zouteloze kritiek daarop niet op prijs gesteld. In UVT is dat over het algeheel offtopic. Daarnaast komt het merendeel van die kritiek neer op: "junkie, je vergooit je leven". Als je je ook maar eens wat verder in uvt verdiept dan merk je dat het in van de weinige plekken op internet is waar je objectieve info en goede voorlichting over drugs kan vinden.

Maargoed, over dat nieuws:
Onbegrijpelijk, ik ben opgegroeid in Duindorp, toch wel een van de asocialere buurten in Den Haag en dit heb ik daar zelfs nog nooit zo meegemaakt. Ik kan niet vatten hoe dat zo ver is gekomen in zo'n dorp.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32722720
'k ben voorstander van een totaal verbod van drugs. Vind het rond uit belachelijk dan kinderen van 12 jaar die zooi kunnen krijgen. Maar ja, 'k zal wel alleen staan met deze opvatting.
pi_32722730
Sunchaser junior aan de coke !
pi_32722794
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:08 schreef Windsurfbart het volgende:
'k ben voorstander van een totaal verbod van drugs. Vind het rond uit belachelijk dan kinderen van 12 jaar die zooi kunnen krijgen. Maar ja, 'k zal wel alleen staan met deze opvatting.
Met de huidige regelgeving zou het al niet moeten kunnen dat 12-jarigen aan drugs komen. Als het nu al niet lukt dan zal een algeheel verbod ook wel niet werken.
pi_32722819
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:08 schreef Windsurfbart het volgende:
Ja maar er zijn zoveel drugs en als kinderen zich vervelen en "high" willen worden bedenken ze toch wel wat lijm,hoestdrank oid.
pi_32722860
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:12 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja maar er zijn zoveel drugs en als kinderen zich vervelen en "high" willen worden bedenken ze toch wel wat lijm,hoestdrank oid.
Idd. Pakje darolan hoestcapsules en trippen maar.
pi_32722901
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:14 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Idd. Pakje darolan hoestcapsules en trippen maar.
Geen kindertjes hier op dit forum op een idee brengen zeg!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:21:18 #14
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_32723009
Ik kom zeer regelmatig in het uitgaansleven van Schagen, en het is daar echt totaal niet anders als op andere plaatsen, sterker nog, tís daar meestal juist net wat gezelliger als op andere plaatsen.

(al mijd ik ome nico's negerhut -> De Vernes waar zowat alleen pimps/negers en hoeren rondlopen)

1 van mijn collega's woont in schagen en die zegt ook dat dit nogal overdreven is

Overigens :
quote:
De rector van de Gemeentelijke scholengemeenschap Schagen zegt in een reactie dat in zijn school de signalen van toenemend harddruggebruik nog niet worden opgevangen. De rapportage van het steunpunt is voor hem wel aanleiding om te kijken of dit beeld strookt met de werkelijkheid. Wel constateert de rector een opmars van het gebruik van softdrugs.
Het lijkt mij dat die het het snelst constateren, niet gewoon weer een stichtingkje wat meer subsidie nodig heeft ? Ik zou eerst graag een representatief onderzoek zien voordat er conclusies getrokken worden.

Overigens Lostformat, schagen is een stad, geen dorp.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_32723366
Zolang die kinderen niet achter het stuur van een auto kruipen, vind ik het best.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32723533
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:21 schreef Punica het volgende:
Overigens Lostformat, schagen is een stad, geen dorp.
Friesland --> dorp. Lijkt me logisch.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:51:22 #17
19357 Punica
pi_32723695
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:43 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Friesland --> dorp. Lijkt me logisch.
KNUPPEL.

WEST-FRIESLAND oftewel, NOORD HOLLAND.
pi_32723887
Dat van die drugs vind ik wel vrij opmerkelijk, aangezien ik hier in de buurt (ook west-friesland) niet zoveel merk van mensen die aan de drugs zitten. Dat stuk over het "abnormaal" biergebruik vind ik dan weer niet verrassend. Er gaat in West-Friesland erg veel bier doorheen, en dat begint inderdaad al op jonge leeftijd, met een heel kermisseizoen, tig 20 euro feesten etc.
Qua schadelijke gevolgen voor de personen zelf en omstanders weet ik niet wat er meer gevaarlijk is, de drugs of de drank. Als drank verkeerd valt en mensen in grote getale nog achter het stuur kruipen lijkt me dat ook erg gevaarlijk.
pi_32723926
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:51 schreef Punica het volgende:

[..]

KNUPPEL.

WEST-FRIESLAND oftewel, NOORD HOLLAND.
Waardoor het nog steeds een dorp blijft.
pi_32724236
Schagen is een stad , geen dorp Lost format

informatie
Schagen is een stad van ongeveer 17.000 inwoners en het heeft veel voorzieningen. Zo beschikt het over een winkelcentrum waar vele andere gemeenten jaloers op zouden kunnen zijn. Dat centrum is nodig, want Schagen ligt middenin een verzorgingsgebied van zo'n vijftigduizend mensen en heeft een belangrijke regiofunctie. Ook op het gebied van cultuur, onderwijs, recreatie en sport biedt Schagen veel.

http://www.schagen.nl/gsc(...)8249c1256db80036f836
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32724730
Is toch niet alleen in Schagen zo, is overal zo weet ik uit de praktijk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32724853
Als je vindt dat mensen geen drugs mogen gebruiken ben je wel erg totalitair ingesteld.
  donderdag 1 december 2005 @ 13:52:49 #23
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32725326
Ik zeg dat gasten die al zo jong beginnen moeten worden heropgevoed.
Waar ik helemaal voor ben is een soort van inrichting waar dit soort gasten desnoods gedwongen een militaire training ondergaan. Als dit succesvol is kan hen een plek in de krijgsmacht worden aangewezen.
Zeg maar het soort bootcamp principe.

Het is in en in triest dat al jongeren van 12 dit doen. Schande!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:15:11 #24
19357 Punica
pi_32725902
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zeg dat gasten die al zo jong beginnen moeten worden heropgevoed.
Waar ik helemaal voor ben is een soort van inrichting waar dit soort gasten desnoods gedwongen een militaire training ondergaan. Als dit succesvol is kan hen een plek in de krijgsmacht worden aangewezen.
Zeg maar het soort bootcamp principe.

Het is in en in triest dat al jongeren van 12 dit doen. Schande!!
Ik vind het een veel grotere schande dat ouders dit blijkbaar niet constateren bij hun eigen koters
  donderdag 1 december 2005 @ 14:17:21 #25
110987 ErwinRommel
pi_32725960
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:15 schreef Punica het volgende:

[..]

Ik vind het een veel grotere schande dat ouders dit blijkbaar niet constateren bij hun eigen koters
Dat is idd ook nog eens zoiets.
Als sanctie stel ik dan voor aan de ouders en aan de drugs gebruikende koters voor gedwongen plaatsing in een militair jeugdkamp.
Dit oa om die troep uit hun lichaam te rammen en tevens wat discipline bij te brengen.

Offtopic: Die ondertitel is wel strak
pi_32726001
Het valt mij eigenlijk al jaren op dat jongeren zich het meest misdragen precies in de periode dat ze op de middelbare school zitten. Het lijkt mij dus wel duidelijk waar de oorzaak zit.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:20:07 #27
110987 ErwinRommel
pi_32726038
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:18 schreef thabit het volgende:
Het valt mij eigenlijk al jaren op dat jongeren zich het meest misdragen precies in de periode dat ze op de middelbare school zitten. Het lijkt mij dus wel duidelijk waar de oorzaak zit.
Waar ligt volgens jou dan de oorzaak dat ze diverse hard drugs gebruiken dan?
pi_32726048
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:55 schreef SlaadjeBla het volgende:
Op het platteland is het cultuur om vroeg alcohol te drinken. 12 jaar is dan echt geen uitzondering.
Op je twaalfde alcohol drinken (en dan dus niet een keertje een slokje uit een bierflesje nemen) is wel uitzonderlijk, naar mijn ervaring.
pi_32726456
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:11 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Met de huidige regelgeving zou het al niet moeten kunnen dat 12-jarigen aan drugs komen. Als het nu al niet lukt dan zal een algeheel verbod ook wel niet werken.
Vroeger toen coffeeshops nog niet legaal waren, had je achterafsteegjes met een gorig pandje waarin men dan de hele dag lag te blowen, met kotsvlekken op de muren, hier kocht men dan zijn zakje hasj.
Diegenen die gebruikten wisten de weg erheen heus wel te vinden!
Jongeren die gebruikten waren niet in grote getale aanwezig!
Tegenwoordig blowt iedereen wel eens een keer ( kan er zelf niet tegen helaas )
Dus het verschil van toen naar nu is wel heeeeeel erg groot, en ja ik zie ze ook op straat klooien met een joint..ik vind dat erg!
Ze zijn nog zo jong en wiet zet je leeftijdsgroei emotioneel stil.
En velen willen dit niet horen natuurlijk als ze blowen, maar men verwijst wel mega vaak naar oh alcohol mag dan wel en blowen niet?
Nou ik denk dat de regering genoeg doet om alcoholmisbruik en roken tegen te gaan middels reclamespots etc, maar over wiet zie je slechts weinig .
Nu verdiend de regering best veel aan de wiet handel, want ook coffeeshops betalen belasting dus, is het niet zo gek dat ze coffeeshops legaliseerden..
Kijk het hele leven draait om geld en macht..
Het is iig jammer voor de jongeren die gebruiken, maar anderzijds...
waarom gaan ze gebruiken? Missen ze iets vanuit zichzelf?Opvoeders die ook gebruiken?

Trouwens deelnemen aan het verkeer als je stoned bent is net zo fout als je met drank op in een auto stapt maar ook dit wordt ontkend door users...dus ''i rest my case again''.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 14:55:08 #30
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32727088
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Trouwens deelnemen aan het verkeer als je stoned bent is net zo fout als je met drank op in een auto stapt maar ook dit wordt ontkend door users...dus ''i rest my case again''.
Nou wat domme users dan. Drugsgebruikers in het verkeer zijn levensgevaarlijk.Denk bijvoorbeeld aan grootheidswaanzin en machogedrag.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  donderdag 1 december 2005 @ 16:31:48 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32729255
toen ik nog weed rookte reed ik altijd stoned. grootheidswaanzin en machogedrag worden door een goede joint eerder beperkt dan versterkt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32729849
Dit soort verhalen hoor je vanuit heel het land. Zelfs in kleine Overijsselse dorpjes schijnt vrijdagmiddag in de snackbar eerst de kwaliteit van de vers aangeleverde coke besproken te worden.
Waarschijnlijk hebben veel ouders helemaal niet door waar hun koters mee bezig zijn.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 1 december 2005 @ 17:02:32 #33
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32730136
quote:
Klopt want hier op FOK! kan door mensen die weten waar ze mee bezig zijn op een normale en volwassen manier over drugs gepraat worden en kortzichtige reacties die in vrijwel alle gevallen ook nog eens offtopic zijn en veroorzaakt door het gebrek aan fatoenlijke kennis worden niet op prijs gesteld nee.
Dat jouw percepties mbt druggebruik anders liggen is leuk maar daar zijn die mensen op dat moment totaal niet in geinteresseerd, maar wacht!!!

Wij druggebruikers zijn niet eens zo slecht want zelfs voor dit soort zaken hebben wij speciaal een topic geopend waar je dit soort zaken kunt bespreken.

Het grote drugs discussietopic.

Volgende keer weet je waar je moet zijn dus... buiten dit alles om zijn ik en de rest van UVT faliekant tegen het gebruik van drugs onder de achtien of zelfs twintig jaar, onzin om te beweren dat men dat hier goedkeurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door HAL9000S op 01-12-2005 17:07:58 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32730302
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waar ligt volgens jou dan de oorzaak dat ze diverse hard drugs gebruiken dan?
Verveling, slechte perspectieven (economie, arbeidsmarkt), sterkere groepscultuur. In het platteland zit je ook dicht bij de productie van harddrugs, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 1 december 2005 @ 18:43:45 #35
45206 Pietverdriet
pi_32732798
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Verveling, slechte perspectieven (economie, arbeidsmarkt), sterkere groepscultuur. In het platteland zit je ook dicht bij de productie van harddrugs, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
In de achterhoek gebruikt de jeugd harddrugs omdat daar makkelijk aan te komen is als softdrugs in de meeste dorpen.
  donderdag 1 december 2005 @ 18:49:10 #36
45206 Pietverdriet
pi_32732943
Grappig, de mensen hier die van mening zijn dat mensen die kritiek hebben op het gebruik van drugs er geheel niets van afweten...

triest eigenlijk...
  donderdag 1 december 2005 @ 18:50:36 #37
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32732989
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, de mensen hier die van mening zijn dat mensen die kritiek hebben op het gebruik van drugs er geheel niets van afweten...

triest eigenlijk...
Nee de kritiek op UVT in jouw OP... die was hoogstaand...

Maargoed, het zegt al genoeg dat je niet ingaat op de vele tegen-reacties.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 1 december 2005 @ 18:58:43 #38
45206 Pietverdriet
pi_32733225
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:50 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nee de kritiek op UVT in jouw OP... die was hoogstaand...

Maargoed, het zegt al genoeg dat je niet ingaat op de vele tegen-reacties.
Post maar eens een tegen reactie als je de OP gelezen en begrepen hebt en er inhoudelijk op ingaat.
pi_32733465
piet, je maakt me verdrietig
  donderdag 1 december 2005 @ 19:26:56 #40
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32734179
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Post maar eens een tegen reactie als je de OP gelezen en begrepen hebt en er inhoudelijk op ingaat.
OK na dit zwakke argument zal ik je OP eens ontleden en er inhoudelijk op ingaan want mijn vraag is; wat is jouw probleem met UVT en op welke manier zijn die problemen in hemelsnaam gerelateerd aan het trieste nieuwbericht wat je postte?
quote:
Het verbaasd me niet, als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals
Zoals ik al eerder uit probeerde te leggen wordt op fok het gebruik van harddrugs door niemand als normaal gezien. De mensen die hier op fok over drugs discussieren gaan er op een volwassen en verantwoordelijke manier mee om, ik weet het dat kan in jouw optiek niet maar dat komt zoals ik al eerder aangaf door de oogkleppen die je op hebt door eenzijdige berichtgeving dankzij mensen die niet met dope omgaan en het gebrek aan kennis.

Zoals ik ook al eerder aangaf keurt natuurlijk niemand het gebruik van harddrugs onder de 18 goed en kun je hier op fok een heleboel informatieve en eerlijke drugsvoorlichting vinden. Mensen worden gestimuleerd om verantwoordelijk om te gaan met drugs en minder verstandige vormen van druggebruik worden hier ook ten zeerste afgeraden.

Ik ben mezelf wel degelijk bewust van het feit dat hier jan en alleman kan meelezen over (mijn) druggebruik en heb dan ook een verantwoordelijkheidsgevoel naar die mensen toe. Hier wordt wel degelijk meer over nagedacht dan jij je zult beseffen.
quote:
en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.
Nee natuurlijk niet, mensen willen hier over drugs kunnen praten en niet continu de confrontatie aangaan met mensen die hun mening willen opdringen in topics die over hele andere zaken gaan weet je hoe respectloos zoiets overkomt??

Ik ga toch ook niet in PTA in ieder willekeurig topic dat over verschillende types auto's gaat de discussie aan over het feit dat auto's slecht zijn voor het milieu? Of ik ga toch ook niet in CUL in ieder topic dat over een vleesgerecht gaat de discussie aan met mensen dat vlees eten slecht is? Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen, helemaal niet nadat ik je uitgelegd heb dat er een speciaal topic binnen UVT is om het gebruik van drugs aan de kaak te stellen dus de volgende keer als je kritiek hebt (dit keer wel goed onderbouwd hoop ik) zie ik je graag daar verschijnen.
quote:
Hier zal iedere UVT-er het ongetwijfeld mee eens zijn dus het aanhalen van ons forum in deze discussie is volledig irrelevant.

Na jouw OP komen er tal van mensen die tegen jouw kritiek ingaan maar dat besluit je maar te negeren onder het mom van 'Lees de OP maar eens en begrijp hem maar eens'. Alles wat hier boven staat, ik heb nou bewezen dat ik de OP gelezen heb, hebben andere users en ik je al eerder verteld maar je hebt blijkbaar de arrogantie en/of zo'n plaat voor je kop om ons met een one-liner af te schepen... wie begrijpt het hier nou niet?

Dat er al een discussietopic over drugs is negeer je.... de uitleg dat wij in UVT helemaal niet pretenderen dat drugs de normaalste zaak van de wereld is negeer je en de uitleg over waarom wij, UVT mods die kritieken niet accepteren negeer je... kortom uitleg over ALLE punten van kritiek uit je OP, de punten van kritiek waarmee je de samenhang van je nieuwsbericht en UVT wilt hardmaken NEGEER je gewoon keihard onder het mom van lees en begrijp de OP maar eens.... nota bene nadat meerdere users hier op ingegaan zijn.

Maargoed, verlicht mij eens en vertel me waar de diepgang zit in je ogenschijnlijk simpele OP die ik en andere users niet gezien hebben... en nogmaal, vertel mij nou nog eens waarom je desbetreffende drugsproblematiek gaat relateren aan UVT en ons mod-beleid in UVT.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 1 december 2005 @ 20:10:56 #41
45206 Pietverdriet
pi_32735539
Hal, lees de OP nu eens en probeer nu eens te lezen wat er staat, ipv wat jij er in wilt lezen. Ik heb geen zin te reageren op poep die je slingerd over dingen die jij er bij hallucineerd.
  donderdag 1 december 2005 @ 20:13:35 #42
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32735635
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Hal, lees de OP nu eens en probeer nu eens te lezen wat er staat, ipv wat jij er in wilt lezen. Ik heb geen zin te reageren op poep die je slingerd over dingen die jij er bij hallucineerd.
Ja daaaag Als jij je blijft beroepen op dit soort trieste non-argumenten... one-liners zonder enige betekenis, waar je jezelf ook nog ontiegelijk mee voor lul zet is de discussie voor mij gesloten. Ga eerst maar op de posts van al die mensen reageren voordat je anderen gaat beschuldigen van het niet lezen van posts

[ Bericht 3% gewijzigd door HAL9000S op 01-12-2005 20:19:08 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 1 december 2005 @ 20:22:03 #43
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32735891
Ik zou ook gaan snuiven als ik in Schagen woonde
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32736007
Aan de hand van je OP:
quote:
Het verbaast me niet als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.
Slaat "Het" in die eerste zin op het nieuwsbericht en dus op het feit dat het gebruik van harddrugs onder de jeugd vanaf 12 jaar in Schagen plaatsvindt?

Of verbaast het je niet dat er veel topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.

In het geval van het tweede zou je dus willen beweren dat de topics op Fok -UVT er dus medeverantwoordelijk voor zijn dat het gebruik van harddrugs in Schagen dus bij de jeugd al vanaf 12 jaar plaatsvindt.

Is nogal een stelling natuurlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door Fendy op 01-12-2005 20:31:17 ]
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 1 december 2005 @ 20:28:48 #45
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32736136
Komop jongens, lees die OP nou eens!! Jullie begrijpen het niet, er zit wel meer achter die 2 regels hoor...

Oh dit ga ik verder niet onderbouwen trouwens, of reageren op wat jullie daar op te zeggen hebben want daar doe ik niet aan in discussies....
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32736545
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:35 schreef zhe-devilll het volgende:
waarom gaan ze gebruiken? Missen ze iets vanuit zichzelf?Opvoeders die ook gebruiken?
Waarom beginnen mensen met alcohol drinken? Omdat mensen om hen heen het doen, het wordt steeds meer geaccepteerd. Het is spannend, misschien wel een beetje stoer (op die leeftijd). Zo zal het wel gaan in de meeste gevallen.
  donderdag 1 december 2005 @ 20:53:54 #47
45206 Pietverdriet
pi_32736996
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:25 schreef Fendy het volgende:
Aan de hand van je OP:
[..]

Slaat "Het" in die eerste zin op het nieuwsbericht en dus op het feit dat het gebruik van harddrugs onder de jeugd vanaf 12 jaar in Schagen plaatsvindt?

Of verbaast het je niet dat er veel topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.

In het geval van het tweede zou je dus willen beweren dat de topics op Fok -UVT er dus medeverantwoordelijk voor zijn dat het gebruik van harddrugs in Schagen dus bij de jeugd al vanaf 12 jaar plaatsvindt.

Is nogal een stelling natuurlijk...
Wat mij niet verbaasd is het drugsgebruik an sich onder de jeugd, omdat een signaal hiervoor al te zien is over hoe het gebruik ervan als iets normaal en in orde wordt gezien, als iets wat okay en recreatief is, zodanig zelfs dat kritiek op het gebruiken van drugs in topics waar dit besproken wordt niet welkom is. Dit heb ik in de OP al duidelijk gezegt, en dat is mijn standpunt. Ik vind dit ronduit triest.
pi_32737300
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat mij niet verbaasdt is het drugsgebruik an sich onder de jeugd, omdat een signaal hiervoor al te zien is over hoe het gebruik ervan als iets normaal en in orde wordt gezien, als iets wat okay en recreatief is, zodanig zelfs dat kritiek op het gebruiken van drugs in topics waar dit besproken wordt niet welkom is. Dit heb ik in de OP al duidelijk gezegtd, en dat is mijn standpunt. Ik vind dit ronduit triest.
Maar dat heeft dan an sich toch niet veel te maken met dit nieuwsbericht dat gaat over de jeugd in Schagen - vanaf 12 jaar?

Daarnaast hebben HAL en vele anderen heel duidelijk geprobeerd uit te leggen dat ongefundeerde kritiek niet welkom is. Daar heb jij nog niet op gereageerd naar mijn idee.

Overigens ben ik erg nieuwsgierig wat jij vindt van het feit dat alcoholgebruik onder diezelfde groep jongeren veel schadelijker is dan gebruik van heroine. Dat staat in datzelfde nieuwsbericht namelijk.

Kom jij uit Schagen en heb jij kinderen van die leeftijd toevallig?
Je hebt gelijk Fen.
pi_32737439
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat mij niet verbaasd is het drugsgebruik an sich onder de jeugd, omdat een signaal hiervoor al te zien is over hoe het gebruik ervan als iets normaal en in orde wordt gezien, als iets wat okay en recreatief is, zodanig zelfs dat kritiek op het gebruiken van drugs in topics waar dit besproken wordt niet welkom is. Dit heb ik in de OP al duidelijk gezegt, en dat is mijn standpunt. Ik vind dit ronduit triest.
Onderbouwde en relevante kritiek kan je gewoon uiten hoor. Maar daar is dus een speciaal topic voor. Als je in een 'vragen en antwoorden' topic opeens een verhaal begint af te steken dat je vindt dat het allemaal maar niet moet kunnen, zit je verkeerd . Dan hebben gebruikers ook zoiets van, waar bemoei je je mee! Vandaar dus dat topic. Als je specifieke kritiek op een drug hebt kan je het misschien nog wel kwijt, mits het op een goede manier gebracht wordt.
pi_32737536
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:07 schreef pulsar2kx het volgende:

[..]

Onderbouwde en relevante kritiek kan je gewoon uiten hoor. Maar daar is dus een speciaal topic voor. Als je in een 'vragen en antwoorden' topic opeens een verhaal begint af te steken dat je vindt dat het allemaal maar niet moet kunnen, zit je verkeerd . Dan hebben gebruikers ook zoiets van, waar bemoei je je mee! Vandaar dus dat topic. Als je specifieke kritiek op een drug hebt kan je het misschien nog wel kwijt, mits het op een goede manier gebracht wordt.
Tenzij....
Je natuurlijk kritiek hebt op het bestaan van die topics, ofwel dat je vindt dat het doodgezwegen moet worden. In dat geval raad ik je aan om eens in Feedback te gaan praten en met goedgefundeerde argumenten te komen...
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:10:31 #51
45206 Pietverdriet
pi_32737540
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:03 schreef Fendy het volgende:

[..]

Maar dat heeft dan an sich toch niet veel te maken met dit nieuwsbericht dat gaat over de jeugd in Schagen - vanaf 12 jaar?
Alcohol gebruik is bij kinderen in die leeftijd niet wenselijk, en zeer zeker niet in grote hoeveelheden.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:12:49 #52
45206 Pietverdriet
pi_32737624
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:03 schreef Fendy het volgende:

Daarnaast hebben HAL en vele anderen heel duidelijk geprobeerd uit te leggen dat ongefundeerde kritiek niet welkom is. Daar heb jij nog niet op gereageerd naar mijn idee.
Dat is niet mijn ervaring
quote:
Kom jij uit Schagen en heb jij kinderen van die leeftijd toevallig?
Nee, uit de achterhoek, waar ik weet dat de kids makkelijker aan coke, heroine of XTC kunnen komen als een wietje.
pi_32737653
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Alcohol gebruik is bij kinderen in die leeftijd niet wenselijk, en zeer zeker niet in grote hoeveelheden.
Precies, en dat geldt voor drugs net zo hard. Op jongere leeftijd heeft het allemaal nog veel meer invloed, zowel op psychisch als lichamelijk vlak.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:14:05 #54
45206 Pietverdriet
pi_32737662
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:10 schreef Fendy het volgende:

[..]

Tenzij....
Je natuurlijk kritiek hebt op het bestaan van die topics, ofwel dat je vindt dat het doodgezwegen moet worden. In dat geval raad ik je aan om eens in Feedback te gaan praten en met goedgefundeerde argumenten te komen...
Open er een topic over, het gaat hier over harddrugsgebruik onder kids .
pi_32738065
-edit: doe a.u.b. niet zo kinderachtig-

[ Bericht 92% gewijzigd door kLowJow op 01-12-2005 22:10:20 ]
pi_32738694
Potdomme, als blijkt dat je OP meerdere malen verkeerd wordt geinterpeteerd, hoeveel moeite is het dan om het even te herformulieren zodat het voor iedereen duidelijk is?
  donderdag 1 december 2005 @ 21:46:04 #57
45206 Pietverdriet
pi_32738795
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:43 schreef LostFormat het volgende:
Potdomme, als blijkt dat je OP meerdere malen verkeerd wordt geinterpeteerd, hoeveel moeite is het dan om het even te herformulieren zodat het voor iedereen duidelijk is?
Staat toch duidelijk in de OP, ik kan het niet helpen als mensen niet kunnen lezen of zich in hun wiek geschoten voelen en even duidlijk moeten laten blijken dat zij het heel normaal vinden dat ze drugs gebruiken en daarmee de OP bevestigen, het wordt heel normaal gevonden recreatief harddrugs te gebruiken.
pi_32739341
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
het wordt heel normaal gevonden recreatief harddrugs te gebruiken.
eigenlijk vind ik dat ook wel...
pi_32739926
@Pietverdriet: Ik neem aan dat je, gezien het feit dat je deze topic in NWS hebt geopend geen discussie probeert te starten over UVT. Mocht dit wel het geval zijn, geef dan even een seintje, dan schop ik hem die kant op.

Is dit niet het geval, kan iedereen zich dan op het onderwerp richten en het beleid in UVT laten voor wat het is? Dit is niet het juiste forum voor feedback over UVT.
  donderdag 1 december 2005 @ 22:29:20 #60
45206 Pietverdriet
pi_32740182
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:21 schreef kLowJow het volgende:
@Pietverdriet: Ik neem aan dat je, gezien het feit dat je deze topic in NWS hebt geopend geen discussie probeert te starten over UVT. Mocht dit wel het geval zijn, geef dan even een seintje, dan schop ik hem die kant op.

Is dit niet het geval, kan iedereen zich dan op het onderwerp richten en het beleid in UVT laten voor wat het is? Dit is niet het juiste forum voor feedback over UVT.
Nee, het gaat me niet over UVT, dat was slechts een illustratie dat het gebruik van harddrugs normaal wordt gevonden door veel kids.
Het gaat mij erom om het gegeven van de jonge drugsgebruikers
  vrijdag 2 december 2005 @ 07:57:09 #61
19529 Fendy
True Spirit
pi_32747150
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:21 schreef kLowJow het volgende:

Het openingstatement in de OP doet anders vermoeden...
quote:
Het verbaast me niet, als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld...
Klinkt als een sneer naar UVT...maar het zal wel niet zo zijn.

Punt is duidelijk, slotje!
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:43:28 #62
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_32748319
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het gaat me niet over UVT, dat was slechts een illustratie dat het gebruik van harddrugs normaal wordt gevonden door veel kids.
Het gaat mij erom om het gegeven van de jonge drugsgebruikers
in UVT zitten geen kids. Er zitten hoofdzakelijk volwassenen. Tuurlijk zal er wel iemand onder de 18 jaar mee kunnen lezen maar die wordt net zomin aangespoord om drugs te gebruiken als alle anderen. Niemand wordt dus aangespoord om drugs te gebruiken. Het enige wat er gebeurt is dat mensen praten over de risico's en de gevolgen van drugs gebruik.

Verder heb je nog geen enkele keer de discussie met iemand aangegaan behalve met je "lees de OP" regeltje. Dat is geen discussie. Als mensen blijkbaar commentaar op je hebben en jij vind dat ze dan beter moeten lezen heb je waarschijnlijk de OP verkeerd gelezen. Herschrijf die daarom eens in ietsje meer dan 2 zinnen inclusief je complete met argumenten onderbouwde mening erover en dan kan er tenminste een zinvolle discussie ontstaan. Dit schiet niet op iig
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_32749327
-edit: doe normaal-

Maar dit topic is verder wel bekrompen, overal zitten ze - zoals in schagen - aan de drugs.

[ Bericht 35% gewijzigd door kLowJow op 02-12-2005 11:53:58 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32751140
Dit heeft duidelijk weinig zin zo. Gezien de OP voor een groot gedeelte kritiek uit op een ander forumgedeelte is het niet verwonderlijk dat de discussie zich vooral daar op richt. Op deze manier is deze discussie beter op zijn plaats in het FB gedeelte van UVT. Mocht je hier nog een topic over willen openen, richt je dan a.u.b. op het onderwerp zodat de discussie daar over kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')