abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32721492
Hoi,

Ik heb besloten om mijn openstaande vakantie-uren te gaan verkopen.
Hier krijg ik een bepaald bruto-bedrag voor.
Iemand enig idee hoeveel belasting men hier over heft??

Alvast bedankt,

m@x
-= Rogue lvl 66 =- -= Warrior lvl 70 =- -= Warlock lvl 70 =-
----------============= Nordrassil =============----------
pi_32722090
Je gewone belastingtarief. Niks bijzonders verder...
  donderdag 1 december 2005 @ 11:50:54 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_32722290
helaas. Het tarief bijzondere beloningen wordt geheven, dat is ca 60%
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_32722481
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:50 schreef lipje het volgende:
helaas. Het tarief bijzondere beloningen wordt geheven, dat is ca 60%
Gelul.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32722516
60 dacht dat het 50 % was bij overwerk en vakantie uitbetalingsituties
pi_32722700
Wordt gewoon bij je salaris opgeteld waardoor je waarschijnlijk in een hoger belastingschijf terecht komt. Oftewel 42 of 50%
pi_32723126
Erg jammer, je kunt beter de vrije dagen opnemen.

Eigenlijk raar dat je daar nog belasting over moet betalen.
Als je gewoon vrij zou nemen dan krijgt de BD ook niks.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_32723307
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:26 schreef Bloemkool het volgende:
Erg jammer, je kunt beter de vrije dagen opnemen.

Eigenlijk raar dat je daar nog belasting over moet betalen.
Als je gewoon vrij zou nemen dan krijgt de BD ook niks.
Als je vrij neemt, krijg je op die dagen salaris betaald en moet je daarover toch ook belasting betalen ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32726788
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:33 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als je vrij neemt, krijg je op die dagen salaris betaald en moet je daarover toch ook belasting betalen ?
maar wordt niet gerekend onder bijzondere belasting
pi_32727007
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:45 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

maar wordt niet gerekend onder bijzondere belasting
Er bestaat geen bijzonder tarief !
  donderdag 1 december 2005 @ 16:14:12 #11
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32728738
Er bestond / bestaat wel een bijzonder tarief alleen dat trek je recht aan het eind van het jaar met je aangifte inkomstenbelasting. Loonheffing is een voorheffing op de inkomstenbelasting aan het eind wordt alles rechtgetrokken als je aangifte doet.
mai pen rai
pi_32728781
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:14 schreef niet_links het volgende:
Er bestond / bestaat wel een bijzonder tarief alleen dat trek je recht aan het eind van het jaar met je aangifte inkomstenbelasting. Loonheffing is een voorheffing op de inkomstenbelasting aan het eind wordt alles rechtgetrokken als je aangifte doet.
Nee, er bestaat *geen* bijzonder tarief meer, bijzondere beloningen worden belast tegen hetzelfde tarief als het 'bovenste' deel van je loon. Vroeger bestonden er wel bijzondere tarieven voor bijzondere situaties.
  donderdag 1 december 2005 @ 16:19:39 #13
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32728891
abellen bijzondere beloningen

Voor bijzondere beloningen zijn speciale tabellen samengesteld om de loonheffing te kunnen bepalen. Deze tabellen heten tabellen voor bijzondere beloningen. Er zijn witte en groene tabellen voor bijzondere beloningen.

De tabellen voor bijzondere beloningen worden toegepast op een aantal bijzondere beloningen:

* eenmalige beloningen of beloningen die slechts eenmaal per jaar worden toegekend;
* overwerkloon en beloningen over een ander tijdvak;
* niet-opgenomen vakantiedagen van uitzendkrachten.

Eenmalige beloningen

Op eenmalige beloningen of beloningen die slechts eenmaal per jaar worden toegekend (zoals gratificaties, tantièmes of vakantiegeld) moeten in principe de tabellen voor bijzondere beloningen worden toegepast. De genoemde beloningen mogen ook worden toegevoegd aan het loon over het loontijdvak waarin zij worden uitbetaald, als dit niet tot een hogere inhouding leidt. U moet dan inhouden op basis van de tijdvaktabel die van toepassing is. Deze regel mag echter niet worden toegepast als uitsluitend premie volksverzekeringen op het loon wordt ingehouden. In dat geval past u op de eenmalige beloningen altijd de tabellen voor bijzondere beloningen toe.

bron belastingdienst

Maar zoals ik al in mn eerdere post stelde wordt dat later in de inkomstenbelasting rechtgetrokken.
mai pen rai
  donderdag 1 december 2005 @ 16:20:39 #14
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32728923
@ rally krijg ik de oude gegevens van de belastingdienst. Het kan inderdaad best zo zijn dat ze zijn afgeschaft. Vorig jaar was het nog wel zo ieder geval.
mai pen rai
  donderdag 1 december 2005 @ 16:24:53 #15
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32729067
Toch zijn dat gegevens van dit jaar volgens de site van de belastingdienst. Ik kan het niet in mn oude post wijzigen. Ik heb het probleem van het niet kunnen wijzigen van mn posts al eens bij een mod aangekaart maar helaas nog niet opgelost.

http://www.belastingdiens(...)ng/lb22/lb22-94.html
mai pen rai
pi_32729538
Dit gaat over tabellen voor bijzondere beloningen, niet over tarieven. In zo'n tabel zijn de netto-effecten van het niet meerekenen van onder andere arbeidskortingen enzo verwerkt, maar het belastingtarief is toch echt gelijk aan het reguliere.
  donderdag 1 december 2005 @ 17:01:27 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32730103
Ja het gaat over tabellen en zoals ik al stel kan er best een ander tarief gelden, maar dit wordt rechtgetrokken aan het eind door de inkomstenbelasting.
Er staat toch echt een tabel met aangepaste percentages voor bijzondere beloningen.
mai pen rai
pi_32732567
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:01 schreef niet_links het volgende:
Ja het gaat over tabellen en zoals ik al stel kan er best een ander tarief gelden, maar dit wordt rechtgetrokken aan het eind door de inkomstenbelasting.
Er staat toch echt een tabel met aangepaste percentages voor bijzondere beloningen.
Welke percentages zijn dat dan ?
  donderdag 1 december 2005 @ 19:07:13 #19
545 dop
:copyright: dop
pi_32733455
de verwaring is denk ik dat je door de extra inkomsten mogelijk in een hogere schaal terechtt kunt komen.
zelfde kan gebeuren als je bijvoorbeeld veel overwerkt,
veel werkgevers houden tijdig de juiste percentages in, en zullen dus bijvoorbeeld in de betreffende maanden een hoger percentage inhouden, zodat je later bij je aangifte niet voor verasingen komt te staan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 1 december 2005 @ 19:10:35 #20
545 dop
:copyright: dop
pi_32733582
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:01 schreef niet_links het volgende:

daar mee is het nog niet een bijzonder tarief.
verder gaat de tabel niet alleen over bijzondere beloning maar ook over:

* eenmalige beloningen of beloningen die slechts eenmaal per jaar worden toegekend;
* niet-opgenomen vakantiedagen van uitzendkrachte

zoals gezegt houd de tabel er rekening mee dat door extra inkomen men in een hoger tarief zou kunnen komen.
om tranen te voorkomen bij aangifte word er in betreffende maanden extra premie afgedragen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_32737248
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:10 schreef dop het volgende:

[..]

daar mee is het nog niet een bijzonder tarief.
verder gaat de tabel niet alleen over bijzondere beloning maar ook over:

* niet-opgenomen vakantiedagen van uitzendkrachte

zoals gezegt houd de tabel er rekening mee dat door extra inkomen men in een hoger tarief zou kunnen komen.
om tranen te voorkomen bij aangifte word er in betreffende maanden extra premie afgedragen.

En zo vat dop het goed samen, inderdaad. Er staat zoiets al in de FAQ m.b.t. vakantiegeld. Die tabellen zijn inderdaad bedoeld als voorheffing. Afrekenen met de fiscus doe je later.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')