Ik vindt dit echt opmerkelijk nieuws, en dat van de PvdA... Amsterdam zonder wallen is echt geen Amsterdam wat mij betreft. Er zullen zeker wel problemen zijn die aangepakt moeten worden. Maar de vrouwen achter gesloten deuren houden zodat niemand ze ziet zal het probleem echt niet oplossen. Geef de politie of weet ik het wie desnoods meer mogelijkheden om de problemen aan te pakken maar ga niet het hard werkende burgertje pesten. Staan ze nog wel achter de belangen van hun eigen achterban?quote:Van de FP:
De raamprostitutie in Amsterdam moet actief worden ontmoedigd. Dat is de mening van Lodewijk Asscher, fractievoorzitter van de PvdA in de gemeenteraad van Amsterdam. De 31-jarige Asscher ziet 'liever een toeristenattractie minder dan medeplichtigheid aan misbruik van vrouwen'. De politicus deponeerde zijn mening in zijn vandaag gepresenteerde boek 'Nieuw Amsterdam'.
In het boek geeft Asscher een toekomstvisie over de ideale stad in 2020. Volgens de politicus hoeft de stad niet trots te zijn op de rosse buurt "als we weten dat de raamprostitutie in Amsterdam in handen is van een klein aantal criminelen, als we weten dat voor een flink aantal vrouwen een achtergrond van gedwongen prostitutie speelt en als we weten dat Amsterdam voor veel loverboys een gouden afzetmarkt is." Vrouwen die in de prostitutie willen werken, zouden ook prima terecht kunnen in sekshuizen en bordelen buiten de Wallen.
Eerder gaf Asschers fractiegenoot Karina Schaapman, nota bene een voormalige prostituée, al in een boek haar ongezouten mening over hoerenlopen. Zij stelde in januari 2004 dat prostitutie gelijkstaat aan onderdrukking en verkrachting. In Arnhem werd vorige week na tien jaar juridische strijd met seksexploitanten besloten dat raamprostitutie in het roemruchte Spijkerkwartier vanaf 4 januari verboden zal zijn.
En je denkt dat dat minder wordt als het helemaal de illegaliteit ingaat? Come on dude, dan wordt het alleen maar erger onder nog ergere omstandigheden.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:38 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel een goed voorstel.
exact.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:45 schreef LaZZ het volgende:
[..]
En je denkt dat dat minder wordt als het helemaal de illegaliteit ingaat? Come on dude, dan wordt het alleen maar erger onder nog ergere omstandigheden.
gebeurd het nu dan niet illegaal ?quote:Op donderdag 1 december 2005 00:45 schreef LaZZ het volgende:
En je denkt dat dat minder wordt als het helemaal de illegaliteit ingaat? Come on dude, dan wordt het alleen maar erger onder nog ergere omstandigheden.
quote:Op donderdag 1 december 2005 00:57 schreef Drugshond het volgende:
Is dit Rob Oudekerk pesten in ultima forma, door de PVDA ?
Daar heb je wel gelijk in.... maar is er dan zoveel controle in de postitutie ?quote:Op donderdag 1 december 2005 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
![]()
Serieus, nu is alles geconcentreerd en controleerbaar, zodra je de Wallen sluit verspreid het zich over de hele stad en verliest de politie en gemeente alle controle er over en over 15 jaar roept iedereen "hadden we de Wallen maar niet gesloten".
Het CDA is trouwens, ondanks de wanprestatie van Hester Maij, wel erg volledig in hun stukken. Ze geven erg veel info over wat zij hebben gedaan en wat ze belangrijk vinden in Amsterdam.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.... maar is er dan zoveel controle in de prostitutie ?
Ik had overigens zo'n voorstel eerder van het CDA verwacht....
ja het valt me ook op dat rob door zijn eigen partij wordt afgebrand, terwijl hij een stemmentrekker is, ik vind hem wel relaxt.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:57 schreef Drugshond het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2005 00:57 schreef Drugshond het volgende:
nee daardoor kan er genoeg veranderen. De enige reden dat er minder veranderd is dan er op dit moment veranderd had moeten zijn is omdat een rooie rakker PimFortuyn weg schoot.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:14 schreef Tafkahs het volgende:
Onvoorwaardelijke loyaliteit is de doorslaggevende competentie, helaas.. Daarom verandert er nooit iets ten goede, alleen maar ten bate van het Almere-ideaal, helaas ..
Overigens zie je dat bij bijna alle partijen terug..
Pim was voor Rotterdam, zoals je daar Feijenoord had en hier Ajax he, dat weet je toch?quote:Op donderdag 1 december 2005 01:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee daardoor kan er genoeg veranderen. De enige rede dat er minder veranderd is dan er op dit moment veranderd had moeten zijn is omdat een rooie rakker PimFortuyn weg schoot.
neem er nog 1.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:19 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Pim was voor Rotterdam, zoals je daar Feijenoord had en hier Ajax he, dat weet je toch?
En jij nietquote:
Geen idee hoe Amsterdam daarmee omgaat, mijn punt was dat een concentratie als De Wallen de mogelijkheid geeft tot controle.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:01 schreef Drugshond het volgende:
Daar heb je wel gelijk in.... maar is er dan zoveel controle in de postitutie ?
Ik had overigens zo'n voorstel eerder van het CDA verwacht....
Het is beter om te doen alsof er geen problemen zijn..dan zijn ze er namelijk ook niet. Misschien is het beter om de oorzaak van die slechte omstandigheden aan te pakken en niet de gevolgen uit het zicht te halen. Beetje schijnheilig is het niet?quote:Op donderdag 1 december 2005 00:38 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel een goed voorstel.
Enig idee hoeveel illegale mensen er onvrijwillig in deze industrie werken. En dat zou behoren tot de unieke Amsterdamse stadgezicht/mentaliteit. ?!?
Of het probleem daarmee opgelost zal worden lijkt me eerlijk gezegd van niet. Maar andersom lijkt het me ook niet wenselijk om criminele activiteiten te etaleren als toeristische trekpleister.
Normen en waarden houzee!!!quote:Op donderdag 1 december 2005 00:47 schreef Xebrozius het volgende:
Als dat gebeurt is Amsterdam permanent gecastreerd en wordt het een braaf schoothondje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |