abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32712925
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band. Zijn ze nu eindelijk internationaal al doorgebroken?

Treden ze nu eindelijk in de voetsporen van Golden Earring en verslaan ze eindelijk hun volger U2?

The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:09:14 #2
35967 Fusion
Tiki Torches in the Garage
pi_32713001
Wat een kuttopic, en enorm dubbel ook. Maar anyway, ze hebben net een nieuwe single uit. Titel is me ontschoten.
pi_32713026
Vertel eens even, een internationale hit? Een nummer 1? Top of the pops? Cover van Rolling Stone Magazine?
pi_32713047
Gestikt in een pinda.
pi_32713085
Die staan zoals gewoonlijk op het punt van doorbreken.

Voor de rest is mijn mening over Kane uitstekend samengevat in Dinand van Kane is een janksmoel......
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32713118
Ik hoop dat ze gestopt zijn en dat er over 10 jaar niet eens een reunie komt.
pi_32713139
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band.
Ze zijn vast Europees doorgebroken!
  donderdag 1 december 2005 @ 06:55:32 #8
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32718215
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:10 schreef Intxaurraga het volgende:
Gestikt in een pinda.
Kikker
Feyenoord!!! * Barça
pi_32718238
quote:
Gestikt in een pinda.
quote:
kikker

Eindelijk gestik in die hete aardappel in zijn bek
ijs_beer fan!
pi_32719876
Yes, Kane bash-topics zijn
pi_32812677
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band. Zijn ze nu eindelijk internationaal al doorgebroken?

Treden ze nu eindelijk in de voetsporen van Golden Earring en verslaan ze eindelijk hun volger U2?
Volger? Wat is dat?

Bedoel je niet band-waar-Kane-schaamteloos-nummers-van-kopieert?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32813514
Ik heb 's een keer een klein stukje gezien van de MTV Music Awards en toen vroegen ze aan niet-Nederlandse artiesten of ze Kane kenden. Nee dus!
pi_32813588
hiyeahiyeaheah ohoohohooh
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_32908068
Ik heb me even aangemeld op 't Kane Forum. Zal er eens een leuke discussie starten en hier de de resultaten posten.
pi_32908181
Hoe erg ik Kane ook haat....moet je niet eens een boeiende hobby gaan zoeken?
pi_32908191
quote:
Op donderdag 8 december 2005 00:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Hoe erg ik Kane ook haat....moet je niet eens een boeiende hobby gaan zoeken?
Dit is een ontzettend boeiende hobby.
  donderdag 8 december 2005 @ 07:51:35 #17
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32910926
Gelukkig is het heel stil rond Kane, hopelijk blijft het zo.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32915562
Kane Rocks!!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32915788
Of ze zijn aan 't werken aan een nieuw album waarvan er binnenkort een aantal nummer worden uitgebracht, zodat de oordoppen weer niet aan te slepen zijn
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:58:24 #20
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32916039
Volgens mij hebben ze gewoon een nieuwe single (All I Can Do) en een nieuwe clip. Ik hoor en zie dat nummer overal op de muziekzenders op radio en tv. Dus als dit betekent dat het ´heel stil is rond Kane´, dan hou ik m´n hart vast voor wat nog komen gaat.....
pi_33033965
Kane met Golden Earring vergelijken?

Golden Earring evolueerde van een ordinairpopulair popbandje op t niveau Kane (Just Earrings in '65, in '67 opgevolgd door het betere Winter Harvest) op plaat naar een Psychedelische trip met deftige vocalen van Hay (Miracle Mirror '68), schone pop met uitschieters naar Beatles niveau (On the double '69), acid rock met een lading "emo" waar ze bij Radiohead en Muse nog jaloers van kunnen worden (8 miles high '69) en de allereerste Nederlandse hardrockplaat in progstijl (Golden Earring '70), terwijl ze live in '68 al de grenzen op gingen zoeken en met jams begonnen die uitmondden in massahysterie in de VS (rekeninghoudende met dat ze niet werden gepromoot, op kleine schaal dus) door de hele set te vullen met het 3 kwartier lange 8 miles high met unieke bas- , gitaar- en drumsolo's in '69. Ik weet niet waar mensen hierin de parallel met Kane zien? Dit was allemaal nog ruim voor ze met Radar Love een wereldhit scoorden die in de VS nog dagelijks op talloze radiostations gedraaid wordt

Moraal van het verhaal: Golden Earring is altijd blijven zoeken naar een soort muziek waar ze zich a) goed bij voelden b) mee aansloegen. George Kooymans was gewoon altijd bang dat ie slechte muziek maakte en was zodoende altijd zoekende naar iets beters. Dat ze in zon korte tijd zo veel uniek stijlen hebben weten te gebruiken is natuurlijk leuk, maar niet essentieel. Ze wilden alleen maar betere muziek maken. Bij Kane zijn ze nog niet eens op het idee gekomen om eens een klein beetje iets anders te doen. Die geilen zo op hun populariteit.

ja ik kan er niet tegen als er zulke vergelijkingen over legendarische artiesten gemaakt worden
pi_33034262
Grappig topic dit.
Het gaat hartstikke goed met Kane, vorige week stonden ze nog 2x in een uitverkocht Ahoy, hebben allemaal gouden platen binnengehaald pas geleden.

Maar ze zoeken de media niet meer zo vaak op en er zijn wat minder meisjes verliefd op dinand.
eigenlijk zijn ze een stuk serieuzer geworden en doen ze de dingen niet meer waar iedereen altijd zo over zat te zeiken.

Maar nu is dat dus ook niet goed..maar dat was te verwachten.
Maar brox, je hebt het totaal bij het verkeerde eind, hun laatste album is totaal anders als hun eerste en van op populariteit geilen is ook geen sprake nu.

Maar goed, ik wil niet totaal in de verdediging gaan want het kan me niet zoveel schelen wat Kane doet, maar het riedeltje tegenargumenten over Kane herhalen wat jaren terug zovaak is gebruikt door iedereen kan echt niet meer.

En weet dat Golden Earring in hun beginjaren alleen maar de Beatles na probeerden te doen.
Elke band heeft zijn groeiproces en Golden Earring is zeker gegroeid, maar waarom blijf je erbij dat Kane dat nooit zou doen?
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.

Maar het buitenland zal nooit een succes worden, net zoals Golden Earring dat nooit is gelukt.
Want dat Radar Love zo'n superhit is geweest is ook zo ontzettend opgeblazen.
pi_33035705
Golden Earring werd bekend in het buitenland doordat ze goede muziek maakten.

Kane probeert bekend te worden in het buitenland door hun albums daar uit te brengen en hopen dat mensen ze kopen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:31:19 #24
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_33036516
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
Nee, is niet opgeblazen. Is echt een superhit geweest en sindsdien is het een golden oldie geworden, waar je ook ter wereld komt. Wil niet zeggen dat men de naam Golden Earring kent (en dus niet weet dat het een nederlandse band is) maar Radar Love is een wereldwijde classic. En da's niet overdreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door schaap001 op 13-12-2005 09:40:39 ]
pi_33037660
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:

En weet dat Golden Earring in hun beginjaren alleen maar de Beatles na probeerden te doen.
Elke band heeft zijn groeiproces en Golden Earring is zeker gegroeid, maar waarom blijf je erbij dat Kane dat nooit zou doen?
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.

Maar het buitenland zal nooit een succes worden, net zoals Golden Earring dat nooit is gelukt.
Parrrdon

Ik zou het eerste boek over Golden Earring er maar op nalezen. Meer ervaring en levenslessen kun je niet krijgen hoor (rinus gerritsen met zn verhaal over waarom ze nooit de beste wilden zijn: hij was ooit in een wielerwedstrijd toen hij dik op kop lag een eindje voor de finish gigantisch op zn smoel gegaan. Barry Hay is als Indiaas wees in Den Haag opgegroeid. Een mooie anekdote was ook dat Hay wilde smokkelen in zijn levenslessen en aan een van zn managers destijds vroeg hoe hij dat toch deed: zo stijlvol, doch immer in het leven staand, zonder zo naar de kloten te gaan.) Dinand woesthoff probeert Freek de Jonge neer te sabelen in een discussie. Dan heb je geen levenservaring. Dan ben je gewoon stom. Als je weet dat freek de jonge sinds mensheugenis meer scherpzinnigs gezegd heeft dan wie dan ook. Bovendien is het misschien verhelderend even op te zoeken hoeveel pionierswerk de Earring hier in Nederland verrich heeft

Ik snap alleen niet dat je over mijn argumentatie heenleest over hun progressie. Van ordinair beatles-kloon-popbandje tot progicoon in de underground van de VS naar dubbel one-hit wonder (Twilight zone was de eerste serieuze MTV hit in de vs en was iig tot halverwege jaren '90 een van de langst genoteerde nummers in de billboard top 100) en tot massahysterie aanzettend overal waar ze geweest waren (in de VS dus). Kijk, je moet er rekening mee houden dat de Earring in die tijd gewoon niet gepromoot werd, maar de potentie wel had. Ze heetten ook geen AC/DC of Kiss die 365 optredens per jaar deden. Ook geen Led Zeppelin die al enorme basis hadden met hun Yardbirds-achtergrond.

En The Beatles waren er ook niet zomaar. Die hebben er jaren over moeten doen om hun platencontract te krijgen omdat ze van de platenmaatschappijen te horen kregen dat ze flutmuziek maakten.

[ Bericht 0% gewijzigd door brox op 13-12-2005 11:01:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')