Zou je dan meteen in de eerste alinea al met de deur in huis vallen over dat je een stageplek zoekt?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:25 schreef bruut het volgende:
Ik zou de structuur iets veranderen. Je kan dan in de (korte) eerste alinea melden dat je een stageplek zoekt (komt nu pas op 2/3, maar dat voelt de lezer al lang aankomen). In de tweede alinea vertel je dan iets over jezelf (is nu met een enkele zin veel te kort). In de derde kan je dan ingaan op het soort stage dat je zoekt. Waarschijnlijk hebben ze wel vaker stagiairs gehad, dus dat het moet gaan om een vraag of probleem binnen de organisatie en dat er uiteindelijk een advies moet komen etc. kun je wel weglaten. Vertel eerder waar jij in bent geinteresseerd.
Tot slot vind ik jullie wel wat informeel, ik zou daar u/uw van maken.
Yep, en dan motiveren waarom je dat wil (ivm school) en dan wat je in een stageplek zoekt (toepassen van die-en-die vakgebieden).quote:Op woensdag 30 november 2005 20:34 schreef arco_corleone het volgende:
[..]
Zou je dan meteen in de eerste alinea al met de deur in huis vallen over dat je een stageplek zoekt?
Ok, bedankt voor je opbouwende kritiekquote:Op woensdag 30 november 2005 20:35 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
Yep, en dan motiveren waarom je dat wil (ivm school) en dan wat je in een stageplek zoekt (toepassen van die-en-die vakgebieden).
Edit: probeer je in te leven in de organisatie en suggereer een mogelijke opdracht die in hun organisatie zou kunnen bestaan. Dat toont dat je je in het bedrijf hebt verdiept en maakt de brief persoonlijker. En dat zorgt voor een aandachtigere lezer.
Suggestie:quote:Op woensdag 30 november 2005 22:05 schreef arco_corleone het volgende:
In het kader van mijn afstudeerstage van mijn opleiding Accountancy ben ik op zoek naar een stageplek waar ik een afstudeeropdracht kan uitvoeren.
Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar.
Vervolgens moet je een alinea wijden aan het waarom-je-deze-organisatie aanschrijft. Omdat je het een interssant bedrijf lijkt waarin je mogelijke opdrachten verwacht op die-en-die manier...quote:Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar. Na mijn landelijke slotexamens in januari 2006 mag ik beginnen aan mijn afstudeerfase. Deze afstudeerfase begint in februari 2006 en eindigt in juni 2006. Gedurende mijn studie heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van onder andere externe verslaggeving, administratieve organisatie/interne beheersing en belastingrecht. Het lijkt me erg interessant om mijn kennis op een van deze vakgebieden in de praktijk te brengen door het oplossen van een probleem dat speelt bij een organisatie.
Ik ben DAAROM (=koppelwoord naar aanleiding hierboven) op zoek naar een opdracht waarin ik een probleem of vraag van een cliënt kan onderzoeken en analyseren om zo tot een oplossing te komen. Deze oplossing dient in de vorm te zijn van een advies. Het onderwerp van dit onderzoek dient te liggen in het kader van het vakgebied accountancy.
Pcies, en waarom JIJ DE persoon bent voor deze klus!quote:Op donderdag 1 december 2005 00:04 schreef Henk-Wim het volgende:
administratieve organisatie/interne beheersing: de / vervangen door ,
Ik zou de alinea 'Gedurende mijn studie ... bij een organisatie' tussenvoegen bij '...in juni 2006. Ik ben opzoek naar...'. Je laat dan met 'Ik ben op zoek naar...' de nieuwe alinea beginnen, waarin je het echt over de opdrachtinhoud gaat hebben, als vervolg op de alinea over aanleiding van de opdracht.
Zo dus:
[..]
Vervolgens moet je een alinea wijden aan het waarom-je-deze-organisatie aanschrijft. Omdat je het een interssant bedrijf lijkt waarin je mogelijke opdrachten verwacht op die-en-die manier...
En nu ga'k pitten. Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |